2020-12-29, 21:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hoppsan, där fick man verkligen vatten på sin kvarn, det visade sig att jag inte är fördomsfull i min analys om att konspirationsteorier om månlandningarna egentligen är politisk retorik från alt-right-nationalister.

Vad har globalism och nationalism att göra med månlandningarna?

Ja, tom Ryzzarna erkänner ju Jänkarnas månlandning...

Globalister å liknande har som huvudsyfte att gapa och skrika.

...totalt ointresserade av fakta...
Citera
2020-12-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ah, ok. Att EU har ett egen intresse att få ut "rätt" info tror jag vi kan enas om. Det är mycket möjligt att det inte är Wikileaks som har släppt filmen, jag eftersökte som sagt input från folk som är bättre insatta i detta än jag, så jag får tacka för det tills vidare.
Vad är det egentligen du vill säga med dina inlägg och länken? Är månlandningarna fejk eller inte? Länken säger mig ingenting, verkar bara vara obegriplig i sammanhanget.
Citera
2021-03-22, 17:17
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svtplay.se/video/2283865...n-konspiration

"Var månlandningen en konspiration?
52 min

Brittisk dokumentär från 2019
SPELA
När Neil Armstrong och Buzz Aldrin tog sina första steg på månens yta i juli 1969 delades världen plötsligt i två läger: de som trodde på att Apollo 11 landat på månen och de som inte trodde på det. Över tid har konspirationsteorierna vuxit sig allt starkare och nya argument läggs ständigt fram. I den här dokumentären återskapas månlandningen för att ställa de olika teorierna mot varandra. Och resultatet leder till att vi förhoppningsvis kan avsluta den här debatten, en gång för alla."
Citera
2021-03-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

52 min

SPELA
När Neil Armstrong och Buzz Aldrin tog sina första steg på månens yta i juli 1969 delades världen plötsligt i två läger: de som trodde på att Apollo 11 landat på månen och de som inte trodde på det. Över tid har konspirationsteorierna vuxit sig allt starkare och nya argument läggs ständigt fram. I den här dokumentären återskapas månlandningen för att ställa de olika teorierna mot varandra. Och resultatet leder till att vi förhoppningsvis kan avsluta den här debatten, en gång för alla."
Programmet innehåller bara gamla hyllvärmare som inte är helt tillförlitliga för bedömning om månfärder är genomförbara, eller inte.
Citera
2021-03-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboCalle
Programmet innehåller bara gamla hyllvärmare som inte är helt tillförlitliga för bedömning om månfärder är genomförbara, eller inte.

Jaså…..?

De går ju igen om en radda av de vanligaste påståendena från de som påstår månlandningen var bluff, och visar med enkel logik och kända fakta att dessa påståenden är totalt nonsens.

Sen ser vi konspirationssidans galjonsfigurer kasta fram påståenden som är totalt korkade och får dem att framstå som korkade halvalkisar utan faktiska kunskaper, och totalt ignoranta för de faktiska bevis som motbevisar deras påståenden.

Inte ett enda av sina påståenden om varför månlandningen skulle vara bluff, har de kunnat styrka på ett seriöst sätt.
Citera
2021-03-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

52 min

SPELA

Så var det faktiskt inte. Medan månfärderna pågick 1969-72 var det ingen som förnekade dem. Förnekarna dök upp först senare.

Inga vettiga argument mot månlandningarna har någonsin lagts fram, och några starka/starkare sådana finns inte. De "argument" som förnekarna för fram är inget annat än gammal skåpmat som har motbevisats och förklarats fullt ut otaliga gånger.

Jag tror tyvärr inte att den här dokumentären avslutar "debatten". Tokstollar och dårfinkar finns och de kommer att babbla om "fejk", "lögner" och lägga fram diverse andra konspirationshypoteser. Efter ett tag kommer någon att säga att allt är en bluff som syftar till att judarna ska ta över världen. Långsökt - javisst. Men sådant har inte hindrat konspirationsdårar.
Citera
2021-03-29, 19:05
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Så var det faktiskt inte. Medan månfärderna pågick 1969-72 var det ingen som förnekade dem. Förnekarna dök upp först senare.

Nja, så var det faktiskt inte heller. Det började 1968 med Apollo 8 när NASA visade den berömda bilden på jorden från rymden. De religiösa fanatikerna i Flat earth society hävdade att bilden var en förfalskning eftersom att den visade en klart rund jord. Jorden är ju platt...
Samtidigt stämde, ironiskt nog, en grupp ateister NASA eftersom astronauterna hade läst upp en passage från bibeln i live tv...
Citera
2021-04-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaså…..?

De går ju igen om en radda av de vanligaste påståendena från de som påstår månlandningen var bluff, och visar med enkel logik och kända fakta att dessa påståenden är totalt nonsens.

Sen ser vi konspirationssidans galjonsfigurer kasta fram påståenden som är totalt korkade och får dem att framstå som korkade halvalkisar utan faktiska kunskaper, och totalt ignoranta för de faktiska bevis som motbevisar deras påståenden.

Inte ett enda av sina påståenden om varför månlandningen skulle vara bluff, har de kunnat styrka på ett seriöst sätt.
Programmet visar heller inget som styrker genomförandet av månlandning 1969. Tvärtom visar Nasas tidiga illustrationer, rymdfarkoster, och "månlandare" att det inte är genomförbart, inte ens idag finns teknik för sådant projekt. Påståendet om genomförandet av Apolloprojektet har istället laggat rymdutvecklingen med tvingandet av den ena lögnen efter den andra, exempelvis Skylab
Citera
2021-04-05, 10:43
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Programmet visar heller inget som styrker genomförandet av månlandning 1969. Tvärtom visar Nasas tidiga illustrationer, rymdfarkoster, och "månlandare" att det inte är genomförbart, inte ens idag finns teknik för sådant projekt. Påståendet om genomförandet av Apolloprojektet har istället laggat rymdutvecklingen med tvingandet av den ena lögnen efter den andra, exempelvis Skylab

Du framstår som en korkad halvalkis utan faktiska kunskaper när du framför dina svepande påståenden helt utan uppbackning i form av bevis.

Bor du likt Bill Kaysing i en husvagn bland pisskatter, eller kör du mer Folke Pudasvarianten med en enkel papplåda?
Citera
2021-04-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du framstår som en korkad halvalkis utan faktiska kunskaper när du framför dina svepande påståenden helt utan uppbackning i form av bevis.

Bor du likt Bill Kaysing i en husvagn bland pisskatter, eller kör du mer Folke Pudasvarianten med en enkel papplåda?
Jag är konstruktör och har tidigare i tråden delat flera beräkningar av olika delsystem, förenklade för att de flesta ska kunna ta till sig och förstå.
Vad har du själv för kunskaper som styrker Nasas påståenden, kunskaper som tydligen vida överträffar mina kunskaper.
Citera
2021-04-05, 12:33
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag är konstruktör och har tidigare i tråden delat flera beräkningar av olika delsystem, förenklade för att de flesta ska kunna ta till sig och förstå.
Vad har du själv för kunskaper som styrker Nasas påståenden, kunskaper som tydligen vida överträffar mina kunskaper.

Dina beräkningar har inte visat sig hålla måttet, något som bevisar att du drivs av samma osunda dolda agenda (hat) som förvandlat b,la Bill Kaysing till ett mentalt vrak.
Citera
2021-04-05, 12:46
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Dina beräkningar har inte visat sig hålla måttet, något som bevisar att du drivs av samma osunda dolda agenda (hat) som förvandlat b,la Bill Kaysing till ett mentalt vrak.

Det räcker med en normal dos sunt förnuft och logiskt tänkande för att mosa i princip alla månlandningsförnekares och andra konspirationsteoriers stolliga påståenden som de bluffar och lögner de är….

Vi kan ju ta bara ett enkelt exempel på den saken, som dessa tokstollar framhåller som solklara bevis på att månlandningarna var bluff.

De icke parallella skuggorna på bilder från månen som de då menar skulle bevisa att det var fotat i studio med flera studiostrålkastare som ljuskällor. Ett fullständigt idiotiskt påstående helt enkelt….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in