2021-04-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Om så är fallet, som jag inte har någon åsikt om, men borde ingen reagerat om han började gräva? I alla fall om det var mitt i natten.
Hur är hans föräldrar? Hur är hans bror, han bor väl också hemma?
Som det ser ut på när man tittar på Eniro, så ser gården väldigt bevuxen ut, ingen insyn alls.

GM kommer från en ganska trasig familj. Han har 6 syskon varav en bor hemma.
Citera
2021-04-05, 00:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
GM kommer från en ganska trasig familj. Han har 6 syskon varav en bor hemma.

Känner du till om han har haft en flickvän förra året?
Citera
2021-04-05, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
Vadå en gråzon som utredare utnyttjar. Att inte berätta vs att ljuga är fundamentalt olika saker.
Polis har all rätt i världen att arbeta ostört, hur nyfiken du än är.

Ja, du har rätt. Polisen blåljuger inte. Men de undanhåller allmännheten kritisk information, vilket i sin tur leder till spekulationer och konspirationsteorier bland foliehattar, rättshaverister och "privatspanare". Jag tycker det är en gråzon när polisen på automat rubricerar tex. männskorov, när de egentligen "vet", och arbetar efter teorin, att det handlar om mord/dråp. Detta gör de naturligtvis av taktiska skäl.
Citera
2021-04-05, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Han sitter anhållen, då har han inte restriktioner utan det ingår i själva anhållan att kontakten med omvärlden är begränsad.

Jo, jag gick händelserna i förväg. Nu sitter han häktad på restriktioner.
Citera
2021-04-05, 01:13
Medlem
kriminologischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Spekulation? Förstår du inte ens skillnaden på en fråga och en spekulation?

Lustigt att du inte reagerat lika aggressivt på inläggen som skrev om MGMs eventuella downs.

Så nu är det du som ska avgöra vad som är relevant eller inte i tråden också. Som sagt, kanske dags för dig att kliva ner från dina höga hästar och sluta tala om för andra vad de får skriva om och inte.

Kanske är det irrelevant för dig om det är så att MGM gett sig på någon med en funktionsnedsättning, men för mig är det tveklöst en försvårande omständighet.

Det vore i sanning vedervärdigt - kanske ett stycke mer vedervärdigt? ja, om offret hade funktionsnedsättning. Snälla, jag sitter inte ett dugg på höga hästar ( kan därför inte kliva ner) men måste även jag, om jag är med i detta forum få yttra åsikter. Min åsikt är att detta är ett alldeles nytt, oerhört känslig och grovt brott som bragt en ung människa om livet. Anhöriga följer garanterat detta -och ja, jag tycker att det är kränkande spekulationer utifrån en bild - att kommentera offrets utseende med diagnoser. så tycker jag. Jag såg minsann också diagnostisering av MGM också, lika befängt tyckte jag om det. Tro mig, jag är inte aggresiv, sitter inte på dessa hästar - men önskar ( kanske banalt) en finare ton i forumet.....Stryker gärna under, än en gång: Fakta kommer att utrönas, med tålamod. Med detta sagt, igen - detta är en oerhörd tragedi för offret och hennes anhöriga. Det är alldeles nytt, det gör garanterat enormt ont och är omskakande på ett fundamentalt sätt som många av oss inte kan förstå. I all ödmjukhet - ens börja att kunna begripa. Hänsyn, skulle jag önska. inte kräva, men önska. Jag läser tråden då en bekant är vän till familjen. Kanske är jag naiv, men ja, önskar att fler människor tänker på att detta är på riktigt. Tack för mig
Citera
2021-04-05, 01:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Diskuterar gärna ämnet det handlar om. Dock inte om att Elin hade down syndrom. Ja du blev illa bemött av mig pga det. Oavsett om hon hade haft det eller ej förtjänar hon inte att bli bragd om livet.

Jag ställde frågor om hur du hade fått information om var kroppen hittades, och du svarade aggressivt och otrevligt. Det hade inget med downs att göra.

Sedan har du svarat på frågan om downs också. Men ditt aggressiva sätt att undvika förklara hur du fått information gör att din trovärdighet är låg, och det gällde alltså fyndplatsen, inte downs. Det dräller av nötter här som låtsas ha information för att få uppmärksamhet, och de brukar utmärka sig genom att bli aggressiva och personliga när man börjar ställa mer ingående frågor. Du har gjort en del påståenden. Det återstår att se vad av det som är sant och inte. Jag är som sagt inte den enda som noterat "dragen".
Citera
2021-04-05, 01:36
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Var finns källan på det, finns bild på dem tillsammans? Eller är källan PG själv, som gått omkring och sagt att de varit tillsammans fast hon bara var en kompis?
Läste att han var i princip oskuld och aldrig haft en tjej.

Det fanns på hans facebook, de skrev typ att de var tillsammans, vänner grattade.
Offentligt fanns det bara en bild på henne som han verkade tagit när de lunchade.
Citera
2021-04-05, 02:01
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Eller så vill han bara få lindrigare straff genom att förneka att han hade avsikt att döda henne. Det som skedde var inte ett misstag från mannens sida.
Han dödade henne med uppsåt. Han är nog skitzo, någonstans, men det tar inte bort hans dåd.🥺
Citera
2021-04-05, 02:01
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lite konstigt att du tror att det faktum att din syster inte har "det minsta liknande dragen som hos någon med downs" skulle ha någon som helst betydelse gällande BO. Lite konstigt också att du som har en syster med downs uttalar dig i termer om dragen hos någon med downs. Det vore intressant om du kunde redogöra för vilka drag du menar att det är. För jag har kollat upp saken igen, kollat på videon igen, och kollat upp vad som anges som de karakteristiska dragen för någon som har downs. Och jag kan inte annat än att se att min fråga är berättigad.

Dum i huvudet är det du som är, som svarar på det viset på en berättigad fråga, bara för att du inte acceptera faktum.

Här är en jättefin bild på Elin.
https://imgur.com/TxWYl8D
Inte ser jag några downsdrag.
Jag håller med att minnesfilmen inte var så smickrande, men det var väll partajbilder och några kilo till. So what!
Den bild jag fått av Elin är en snäll, glad, sprallig och kanske lite för gränslös och naiv tjej.
Hon verkade bry sig om andra.
Jättefina egenskaper ❤️
Citera
2021-04-05, 02:05
Medlem
elastikmandens avatar
Han dödade henne med uppsåt! Han var redan störd som liten pojk. Han plågade sina klasskompisar når han gick i 5:an, han var jättesnäll, och plötsligt freakede han ut. Han skall inte vara ute. Dåliga vibbar. 😮🥺
Citera
2021-04-05, 02:07
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Eller så vill han bara få lindrigare straff genom att förneka att han hade avsikt att döda henne. Det som skedde var inte ett misstag från mannens sida.
Nej det var det inte.
Citera
2021-04-05, 02:36
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Killen fick reda på hon va otrogen slog henne i huvet med en yxa sen knäcktes av sina tankar o erkände allt!
Jag e nästan säker på att han kunde inte kontrollera känslorna o det blev som det blev
Ja, tror du har helt rätt här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in