Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Spekulation? Förstår du inte ens skillnaden på en fråga och en spekulation?
Lustigt att du inte reagerat lika aggressivt på inläggen som skrev om MGMs eventuella downs.
Så nu är det du som ska avgöra vad som är relevant eller inte i tråden också. Som sagt, kanske dags för dig att kliva ner från dina höga hästar och sluta tala om för andra vad de får skriva om och inte.
Kanske är det irrelevant för dig om det är så att MGM gett sig på någon med en funktionsnedsättning, men för mig är det tveklöst en försvårande omständighet.
Det vore i sanning vedervärdigt - kanske ett stycke mer vedervärdigt? ja, om offret hade funktionsnedsättning. Snälla, jag sitter inte ett dugg på höga hästar ( kan därför inte kliva ner) men måste även jag, om jag är med i detta forum få yttra åsikter. Min åsikt är att detta är ett alldeles nytt, oerhört känslig och grovt brott som bragt en ung människa om livet. Anhöriga följer garanterat detta -och ja, jag tycker att det är kränkande spekulationer utifrån en bild - att kommentera offrets utseende med diagnoser. så tycker jag. Jag såg minsann också diagnostisering av MGM också, lika befängt tyckte jag om det. Tro mig, jag är inte aggresiv, sitter inte på dessa hästar - men önskar ( kanske banalt) en finare ton i forumet.....Stryker gärna under, än en gång: Fakta kommer att utrönas, med tålamod. Med detta sagt, igen - detta är en oerhörd tragedi för offret och hennes anhöriga. Det är alldeles nytt, det gör garanterat enormt ont och är omskakande på ett fundamentalt sätt som många av oss inte kan förstå. I all ödmjukhet - ens börja att kunna begripa. Hänsyn, skulle jag önska. inte kräva, men önska. Jag läser tråden då en bekant är vän till familjen. Kanske är jag naiv, men ja, önskar att fler människor tänker på att detta är på riktigt. Tack för mig