2021-04-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
😳 Det var den förste jag tänkte på, CE alltså !
CE är väl inte fb- vän med varken PG eller EK
Citera
2021-04-01, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Så det är PG som är den anhållne MGM? Kan vi vara säkra på det?
Och att sedan slå på stora trumman och måla ut en person som skyldig till detta dåd, innan den lagstadgade rättsprocessen fastslagit huruvida denne är skyldig eller inte, är bara osmakligt... Att en person blir häktad är INTE samma sak som skyldig - Trodde faktiskt att du hade koll på det!!!

Vart i mitt inlägg som du citerade skriver jag att han är skyldig....?
Citera
2021-04-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det finns bild på henne , jag tycker att hon ser ut att vara som vilken ung kvinna som helst.
Vet man vilket (nr på gatan hon försvann ifrån)?

Vart kan man se en bild på henne ?
Citera
2021-04-01, 00:51
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Nu gissar jag bara men i en notis i en av våra kvällstidningar (tror jag) så nämndes ett svårtillgängligt skogsparti söder om järnvägen som FP. Tidigare under dagen avspärrades ett område som passar in på beskrivningen, norr om koordinaterna 55°55'33.4"N 13°31'10.2"E

Tack!!
Stämmer de koordinaterna så påträffades alltså kroppen ca 1.2 km från PGs bostad fågelvägen.
Undrar om det är brottsplatsen eller om kroppen dumpats där i efterhand? Är ju inte omöjligt han tog med henne på en roadtrip för att få lite avskildhet.
Citera
2021-04-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Utredare tjänar aldrig på att för tidigt avslöja vad de misstänker. Ju mer bevis de har samlat ihop, desto säkrare case för åklagaren och desto sämre läge för försvaret. Det är därför MGM sitter på restriktioner enbart på grundval av misstanken för grovt brott.
Han sitter anhållen, då har han inte restriktioner utan det ingår i själva anhållan att kontakten med omvärlden är begränsad.
Citera
2021-04-01, 00:59
Bannlyst
Citat:
Så det är PG som är den anhållne MGM? Kan vi vara säkra på det?
Och att sedan slå på stora trumman och måla ut en person som skyldig till detta dåd, innan den lagstadgade rättsprocessen fastslagit huruvida denne är skyldig eller inte, är bara osmakligt... Att en person blir häktad är INTE samma sak som skyldig - Trodde faktiskt att du hade koll på det!!!

JA, Jag är 110% säker på att den anhållne misstänkte gärningsmannen är Phil^p Gra^n.
NEJ, Jag har inte sagt att han ÄR skyldig, och till sist så kan jag meddela att jag har stenkoll på vad som gäller.
Fattar inte riktigt vad du menade med din citering.....Vart i mitt inlägg har jag skrivit att han ÄR skyldig.?
Citera
2021-04-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52

Jodå, vän med båda.
Citera
2021-04-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson34
Vart kan man se en bild på henne ?
Bara att läsa tråden så hittar du info om namn etc. Sen får du göra jobbet själv 😉
Citera
2021-04-01, 01:12
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Har ingen teori än.
Däremot är jag ganska övertygad om att dom har rätt gärningsman.
Anledningen till att han mördade henne kan vara precis vad som helst.
Jag försöker hålla mig till den FAKTA som finns och inte gissa så mycket.
Ha en trevlig natt.
Citat:
Vart i mitt inlägg som du citerade skriver jag att han är skyldig....?
Nej, du skrev faktiskt inte det i det senaste citerade inlägget. Däremot visar du din inställning i tidigare inlägg att du är övertygad om att det är rätt person de anhållit. Om man därefter publicerar personuppgifter som man inhämtat från offentliga dokument från häktningsförhandlingar, så hänger man ut personen ifråga på ett i mitt tycke tvivelaktigt sätt.
Oskyldig tills motsatsen bevisats, gäller väl fortfarande?
Jag är fullt medveten om att namnet på personen blir offentligt vid ev. häktning men man KAN fortfarande maska det och övriga personuppgifter, av hänsyn till bl.a. anhöriga och andra inblandade.

EDIT: Förlåt, du var "ganska övertygad"... my bad
Senast redigerad av bitstream 2021-04-01 kl. 01:16.
Citera
2021-04-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
CE är vän med båda, och har även en äldre profilbild där både han själv och PG är med
Citera
2021-04-01, 01:14
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
JA, Jag är 110% säker på att den anhållne misstänkte gärningsmannen är Phil^p Gra^n.
NEJ, Jag har inte sagt att han ÄR skyldig, och till sist så kan jag meddela att jag har stenkoll på vad som gäller.
Fattar inte riktigt vad du menade med din citering.....Vart i mitt inlägg har jag skrivit att han ÄR skyldig.?
OK, då utgår jag ifrån att det är PG som är anhållen....
Citera
2021-04-01, 01:18
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Pallar inte bläddra för att leta, tråden börjar bli lååång.. Men om hon drog vid 02 från MGM, sen synlig vid 07? Hur går det ihop? Hittades hon nergrävd? 😳

Vad jag förstått så har man tagit tillbaka det där med 07, och några i tråden tror dom uppgifterna kom från den misstänkte, i ett försök att vilseleda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in