2021-04-04, 21:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart så nära sanningen det bara g å r att komma.
HD har fattat hela tiden. Inte när hon var som sjukast, kanske. Men när hon började må lite bättre och öppnade ögonen lite mot omvärlden - sen dess har hon vetat. Strateg, ja. SD trodde väl att han själv var den stora strategen, men HD var bra mycket listigare. Trots att hon säkert gaslightades men hon kan ha fattat men höll god min.

(Off topic men ändå inte: Hade själv en passiv/aggressiv svägerska under 25 års tid, så jag vet hur såna fungerar. Även om min svägerska var en mkt sympatisk person. Sjuksköterska...)
Ja, de kan spela rollspel, fy för offerroll och vinstvinning.
Passivt aggressivt är extremt primitivt beteende. Sen kommer den drypande offerrollen som ett brev på posten, aldrig skyldig. Patetiskt.

Att han manipulerat båda betvivlar jag inte, jag köper dock inte att han styr HD längre, även om han säkert gjort det tillbaka i tiden när hon var psykiskt sjuk och rätt borta kognitivt.

Kvinnlig list ska inte underskattas.
För övrigt är han rätt tolkningsbar och rigid även om han tror att han är kungen som har full koll och smartast i stan.
LW genomskådar honom i mångt och mycket.
HD är inte dummare på den fronten heller men hon lever mer i sagornas värld, insnöad på kärnfamiljen. En helt annan nivå av självbedrägeri. Lindar in i bomull.
Nu undrar jag dock om han inte ligger lite brunt till. Inte mig emot så sett om hon har lust att hämnas, men berör det mordet är jag inte lika tolerant.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 22:00.
Citera
2021-04-04, 22:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
TT hade enligt LW en "tokig" X. Han verkade inte nöjd med upplägget eftersom han gjorde slut via messenger.

Tommy Theoren
Jag blir inte riktigt klok på det här att träffa dig ibland, tänker att det är bättre att vi fortsätter med
våra lite olika liv utan att träffas, vad·tänker du?
15 maj 2018 16:07

Ganska makabert med tanke på att hon var död då.
"fortsätter med våra lite olika liv utan att träffas"

Det kan finnas forum som polisen missat. kallamigberndt hade haft kontakt med henne utan att polisen kontaktat honom.

PJ säger emot sig själv om sitt alibi. Om han fick veta hur LW lurat honom om att hon inte ville ha någon man så vet man inte hur han skulle ha tagit det. Han har häftigt humör och kan vara våldsam.

JS - gick han omkring med mobilen på sig medan han packade?

Angående TT:s X: Ja, ska man ta hänsyn till om den man vill inleda en relation med eventuellt har haft ihop det med nån tidigare, då får man det tufft. De flesta vuxna har väl nån form av ”bagage”. Men du tänker alltså att TT:s X är en presumtiv GP? Att hon efter att ha planterat ett träd för sin döda hund drar iväg och slår ihjäl LW? Pja, omöjligt är det inte. Har du tipsat polisen?
Lyssnar man på TT själv så är han tillräckligt vag angående datum för att vara trovärdig, enligt min uppfattning.

Den där kallamigberndt vet jag inte om han är ett sanningsvittne precis. Hur var det nu? När fick han reda på att LW var försvunnen och mördad?

På vilket sätt säger PJ emot sej själv? Han säger att han ”skulle till Göteborg” innan han åkte dit. Han kunde väl inte säga att han ”var” där när han frågade om hon skulle hänga med? Är det det du hakat upp dej på? Tror du inte att polisen kollat hans alibi med hotellet och hans dotter som var med?

JS kan väl mycket väl ha haft mobilen igång och på sej när han packade? Kanske inte varje sekund, men tillräckligt för att styrka 50 steg, vila, 20 steg, vila, 30 steg etc. (Jag skulle dock vilja se denna grafik, vilket jag har sagt tidigare.)
Citera
2021-04-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är manipulativ när man tittar på hela biten i FUP.
Hon svänger i tonfallet mellan bitch i TR till lämpligt dement och kvittrar som en fågel dess emellan till hans försvarsadvokat.
Skyddar SD så det är inte förvånande att hon blir mer len på rösten.

Hon verkar ju helt pantad på ett sätt men lömsk och listig på ett annat.
Hennes inbitna och rent infantila dröm om kärnfamiljen är bara för mycket. Hon t.o.m biter sig fast med tänderna i nån låtsasvärld.

Hur kan hon ens vilja ha med honom att göra, efter allt som har hänt? Svikaren. Knölen. Manipulatören. Kontrollfreaket. Svinet. Allt han har ställt till med? Utsatt henne för?

Gaslightad eller ej: nu har hon vaknat till lite och har chansen att slippa honom för gott. Vare sig han blir dömd i HR eller (gud förbjude) frias även där.

Det enda jag kan tänka mig håller henne tillbaka är att SD har någon svår hållhake på henne (såsom han tycks ha skaffat på även andra personer) - och att hon därför spelar hans spel, är att hon själv på något sätt är inblandad i mordet.
Citera
2021-04-04, 22:33
Medlem
Citat:
Jo, det har jag. Det är därför jag skriver här. Om ÅK ska lyckas så tror jag att hon måste se det verkliga motivet.

Det är ju löjligt! HD och JG kände sig svikna av LW som de trodde var deras vän. När de bryter kontakten med henne p.g.a. det så är det synd om LW? Vad hade hon väntat sig? Att de skulle tycka synd om henne?

Jag kan se vad Lena tyckte. Att hon var ett offer som det var synd om. Jag håller bara inte med om det. Hon valde att ha en relation med en gift man. Då får man skylla sig själv om han väljer frun. Hon trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle dansa efter hennes pipa. Så fungerar det inte i den riktiga världen när man är vuxen. Där får man ta konsekvenser för de val man gör. Man kan inte behandla människor som skit och ändå tro att de ska vilja umgås med en. Pushar man någon för långt så exploderar det till sist. Om ÅK skulle våga lyfta fram deras konversationer från det sista året så tror jag att vem som helst skulle kunna förstå att SD till sist fick psykbryt och mördade henne. Men det är tydligen viktigare för tråden att skydda LWs rykte, genom lögner, än att hennes mördare blir fälld.

På vilket sätt menar du att LW inte var JGs vän för att hon haft en relation med SD?

Hur tänker du när du skriver ”HD och JG” som att de båda blivit utsatta för otrohet?

Hade JG också ett förhållande med LW? Eller med SD?
Citera
2021-04-04, 22:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Angående TT:s X: Ja, ska man ta hänsyn till om den man vill inleda en relation med eventuellt har haft ihop det med nån tidigare, då får man det tufft. De flesta vuxna har väl nån form av ”bagage”. Men du tänker alltså att TT:s X är en presumtiv GP? Att hon efter att ha planterat ett träd för sin döda hund drar iväg och slår ihjäl LW? Pja, omöjligt är det inte. Har du tipsat polisen?
Lyssnar man på TT själv så är han tillräckligt vag angående datum för att vara trovärdig, enligt min uppfattning.

Den där kallamigberndt vet jag inte om han är ett sanningsvittne precis. Hur var det nu? När fick han reda på att LW var försvunnen och mördad?

På vilket sätt säger PJ emot sej själv? Han säger att han ”skulle till Göteborg” innan han åkte dit. Han kunde väl inte säga att han ”var” där när han frågade om hon skulle hänga med? Är det det du hakat upp dej på? Tror du inte att polisen kollat hans alibi med hotellet och hans dotter som var med?

JS kan väl mycket väl ha haft mobilen igång och på sej när han packade? Kanske inte varje sekund, men tillräckligt för att styrka 50 steg, vila, 20 steg, vila, 30 steg etc. (Jag skulle dock vilja se denna grafik, vilket jag har sagt tidigare.)

Citat:
JS kan väl mycket väl ha haft mobilen igång och på sej när han packade? Kanske inte varje sekund, men tillräckligt för att styrka 50 steg, vila, 20 steg, vila, 30 steg etc.

Kan ha haft? Jag tyckte du skrev att han måste ha haft en medarbetare. Som om du visste.

Citat:
På vilket sätt säger PJ emot sej själv? Han säger att han ”skulle till Göteborg” innan han åkte dit. Han kunde väl inte säga att han ”var” där när han frågade om hon skulle hänga med?

På ett ställe säger han att han frågade henne på måndagen om hon skulle följa med. På ett annat ställe säger han att han frågade henne på helgen. Jag hoppas att de kollat med hotellet och dottern men jag litar inte på något i den här utredningen.
Citera
2021-04-04, 22:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror du har fel. Hon har vetat hela tiden, utom i början då hon var som allra sjukast.
Hon spelar bara dum i rätten.

Ja, det skulle inte förvåna mej.
Det har dock varit så mycket tjat i tråden om det där himla mailet och hur elak LW var som ens skrev det, att jag, som sagt, nästan tyckt att det hade varit skönt om det hade blivit sänt.
Då skulle inte ens HD kunna upprätthålla fasaden och låtsas utåt att allt var frid och fröjd i Lyckliga Familjen.
Det hade också kunnat resultera i ett år mindre av otrohet.
Citera
2021-04-04, 22:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Glömde det här mönstret förut.

Är det rävspel, då har man kontroll. Han vet som sagt fortfarande inte fullt var han har henne i senare förhör.

2017 förfasas hon och drar med sig JG in i tystnadspakt och officiellt regelverk om hur LW ska förpassas ut i kylan.
Det är mycket drama på ett bräde plötsligt och LW är syndabock över en natt.

Men;
själv säger hon att hon vetat om det länge, hon nämner år i förhör. Det var rätt bekvämt till och med att han låg med LW.

Same same but a year later:

Vad han inte vet är att HD redan vet om att han och LW har kontakt, det har hon berättat för chefen, det är startskott till skilsmässan.
KH beskriver att redan på hösten såg HD nåt som LW skickat till SD och det bryter ut gräl mellan paret. Högst troligt inbillar han sig att han pratar omkull henne.
Han tror att han är slug, att han är in charge.

Hon har dock VM-guld i båda grenarna - dels att snoka och bevaka otrohet och hon är nog väldigt medveten om hur han reagerar som stressat kontrollfreak efter över 20 år.

Precis som förra gången 2017 låtsas hon inför SD och ljuger lika friskt.
Den här gången kör hon dock ovetandekortet.

Hon jiddrar istället om brist på förtroende och hon ställer krav på SD innan resan.
Rent tekniskt lär hon behöva dölja sitt liggande med JS om hon ska åberopa brist på tillit, annars blir kortet rätt overksamt. Hon kan föga dramatisera mot SD om hon inte är bättre själv.

Samtidigt ses då ett mönster av att SD får smaka på sina egna beska droppar.

Who's fooling Who.
Högst intressant att ta del av dina m fl analyser runt H - ja, vem lurar egentligen vem? Tycker att du sammanfattar de inblandade inbördes relationer på ett trovärdigt och klarsynt sätt. För komplexiteten och dynamiken är inte enkel att greppa.

Vid ett tillfälle anförtror hon S*llen att hon är väldigt bra på att bevara hemligheter. Och det är precis vad hon gör rakt igenom; håller tyst om upptäckten L-S och deras fortsatta kontakt - inledningen och starten på hennes lilla hämndresa. Vinnarskallen i henne vaknar här. Nu när orken finns.

Förutsättningarna gällande hennes och S*llens bekantskap liknar S-L; han gift och de nära vänner som geocachare tillsammans. Medvetet eller undermedvetet vill hon lära känna den kvinna som så totalt har förhäxat hennes man, så till den grad att han inte kan låta bli henne. - Vad har hon som inte jag har?
För att lära känna drivkrafterna bakom, går hon nästan omärkligt in i L:s roll när hon börjar flirta med S*llen. Visst var det också så att favoritfärg och upplagda bilder lutar åt en kopiering av L? Behöver ju inte stämma, men vet att det har uppmärksammats i alla fall.

Att H tycker om S*llen tvivlar jag inte alls på, sedan är ju frågan om det är han som individ eller situationen i sig som tänder H.
För mig syns det som att hon vågar leka, prova sig fram på det sexuella planet nu när hon känner sig älskad och vald - nummer 1 - av en man som begär skilsmässa för att få vara med henne. Reservation för sista påstående, men vad som framkommer är ändå att hustrun är förtvivlad över separationen, medan han nästan förgörs av dåligt samvete.

S*llen vill ha henne mer än hon vill ha honom. För ingenstans framkommer drömmen om en gemensam framtid med S*llen - han är hennes terapeut och den som boostar henne med uppmärksamhet.
Även denna gång håller hon tyst och njuter av att få ikläda sig rollen som L. Samtidigt upprättas en viss känslomässig distans till S och hon vågar utmana honom alltmer. Klart att hon är medveten om att S kan upptäcka den nya glöden i hennes ögon och när han frågar henne, gör hon exakt likadant; hon förnekar. Inget som berör henne, för liksom L är hon ute efter upprättelse. På sitt eget vis. Och H är smartare än S med mera uthållighet och strategiskt tankesätt; han kortsiktig, hon långsiktig.

För att sammanfatta ovanstående spekulation: H går igång på det förbjudna som innefattar S-L, ruva på hemligheter och att få ha den känslomässiga makten över S.
H är ute efter hämnd samtidigt som han ska fångas in för alltid.
Citera
2021-04-04, 22:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kan ha haft? Jag tyckte du skrev att han måste ha haft en medarbetare. Som om du visste.

På ett ställe säger han att han frågade henne på måndagen om hon skulle följa med. På ett annat ställe säger han att han frågade henne på helgen. Jag hoppas att de kollat med hotellet och dottern men jag litar inte på något i den här utredningen.

Så klart vet jag inte hur det förhåller sej med JS! Men jag menade att om du tror att JS är GM, och om polisen kollat hans mobil/stegräknare och funnit allt i sin ordning, så måste JS haft (=hade JS varit tvungen att ha, hade JS behövt ha) en medhjälpare. Och för all del så kan han väl ha städslat någon att gå omkring i hans lägenhet med mobilen. Men då får han vara beredd att antingen betala denne någon resten av livet för att försäkra sej om hens tystnad, alternativt slå ihjäl även hen.
Ok?
Själv tror jag att JS mycket väl själv kan ha gått omkring och packat och pysslat och pratat i mobil ibland etc etc.

Aha, så det som skaver med PJ är att han säger ”helg” en gång, och ”måndag” en annan gång? Då förstår jag. Jag kan dock inte tro att polisen inte kollat honom.

Jag vill inte, som du gör, gå så långt som att säga att jag inte litar på något i den här utredningen, men jag är mycket kritisk mot väldigt mycket.

Tillägg: om JS och mobilen
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-04 kl. 23:06.
Citera
2021-04-04, 23:03
Medlem
Citat:
TT hade enligt LW en "tokig" X. Han verkade inte nöjd med upplägget eftersom han gjorde slut via messenger.

Tommy Theoren
Jag blir inte riktigt klok på det här att träffa dig ibland, tänker att det är bättre att vi fortsätter med
våra lite olika liv utan att träffas, vad·tänker du?
15 maj 2018 16:07

Ganska makabert med tanke på att hon var död då.
"fortsätter med våra lite olika liv utan att träffas"

Ser inget märkligt i detta. Ett helt normalt inlägg och ganska klarsynt om han inte visste att hon var död. SD var väl först ut att deklarera bestämt att LW hade hittats död på ett väldigt märkligt sätt. .

Det kan finnas forum som polisen missat. kallamigberndt hade haft kontakt med henne utan att polisen kontaktat honom.

Lite källkritik tack!

PJ säger emot sig själv om sitt alibi. Om han fick veta hur LW lurat honom om att hon inte ville ha någon man så vet man inte hur han skulle ha tagit det. Han har häftigt humör och kan vara våldsam.

SD har mer dokumenterad ilska och problem med att hantera den vad vi vet. Dessutom den enda som hotat LW till livet uttryckligen samt hennes barn.

JS - gick han omkring med mobilen på sig medan han packade?

Man har kollat personerna runt LW mer än du tror.
Citera
2021-04-04, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Högst intressant att ta del av dina m fl analyser runt H - ja, vem lurar egentligen vem? Tycker att du sammanfattar de inblandade inbördes relationer på ett trovärdigt och klarsynt sätt. För komplexiteten och dynamiken är inte enkel att greppa.

Vid ett tillfälle anförtror hon S*llen att hon är väldigt bra på att bevara hemligheter. Och det är precis vad hon gör rakt igenom; håller tyst om upptäckten L-S och deras fortsatta kontakt - inledningen och starten på hennes lilla hämndresa. Vinnarskallen i henne vaknar här. Nu när orken finns.

Förutsättningarna gällande hennes och S*llens bekantskap liknar S-L; han gift och de nära vänner som geocachare tillsammans. Medvetet eller undermedvetet vill hon lära känna den kvinna som så totalt har förhäxat hennes man, så till den grad att han inte kan låta bli henne. - Vad har hon som inte jag har?
För att lära känna drivkrafterna bakom, går hon nästan omärkligt in i L:s roll när hon börjar flirta med S*llen. Visst var det också så att favoritfärg och upplagda bilder lutar åt en kopiering av L? Behöver ju inte stämma, men vet att det har uppmärksammats i alla fall.

Att H tycker om S*llen tvivlar jag inte alls på, sedan är ju frågan om det är han som individ eller situationen i sig som tänder H.
För mig syns det som att hon vågar leka, prova sig fram på det sexuella planet nu när hon känner sig älskad och vald - nummer 1 - av en man som begär skilsmässa för att få vara med henne. Reservation för sista påstående, men vad som framkommer är ändå att hustrun är förtvivlad över separationen, medan han nästan förgörs av dåligt samvete.

S*llen vill ha henne mer än hon vill ha honom. För ingenstans framkommer drömmen om en gemensam framtid med S*llen - han är hennes terapeut och den som boostar henne med uppmärksamhet.
Även denna gång håller hon tyst och njuter av att få ikläda sig rollen som L. Samtidigt upprättas en viss känslomässig distans till S och hon vågar utmana honom alltmer. Klart att hon är medveten om att S kan upptäcka den nya glöden i hennes ögon och när han frågar henne, gör hon exakt likadant; hon förnekar. Inget som berör henne, för liksom L är hon ute efter upprättelse. På sitt eget vis. Och H är smartare än S med mera uthållighet och strategiskt tankesätt; han kortsiktig, hon långsiktig.

För att sammanfatta ovanstående spekulation: H går igång på det förbjudna som innefattar S-L, ruva på hemligheter och att få ha den känslomässiga makten över S.
Tack, det är en en stor gryta att rota i. Det kokar och puttrar bland alla grodlår och annat läskigt i grytan, lite besvärliga ingredienser som flyter upp till ytan. En del är inte alls vad det tycks se ut vid första anblicken.

Ja, hon kan lika gärna tolkas härma LW, det är sant. Hon verkar iaf göra nåt som hon i sin totalitet har genomgått själv, en kopia på SD/LW är kanske mer korrekt.

Men häxbrygden med besk Malört som hon avnjuter är riktad - hon höjer en bägare mot SD, Skål min hovnarr.
Citat:
H är ute efter hämnd samtidigt som han ska fångas in för alltid.
Samtidigt är hon ute på jakt efter en transformerad blivande make som fått sig en rejäl näsbränna. Han får gå på audiens hos drottningen och be om hennes hand på nåder. Det är trehövdat drama för samtidigt finns det centrala och det är mordet, den läskiga LW är ute ur leken, det skötte SD...
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 23:39.
Citera
2021-04-04, 23:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

AB 150/397
"Peter berättare att han visste inte om att hon var borta eller mördad eller så, han pratade med
henne på måndag kväll angående Göteborg.
"

AB 150/399

"Peters förehavanden den 14-15 maj
Peter uppger att då var han i Göteborg. Han hade frågat Lena på helgen om hon skulle med
dit, sen åkte han till Göteborg på måndag förmiddag och sen chattade han med henne lite på
dagen och sist på kvällen."

Så vitt jag kan bedöma så menar PJ att han frågade LW, på helgen, om hon skulle med till Göteborg. Sen chattade han med henne på måndagen. Då hade han redan åkt till Göteborg. Och att det kanske lät så här "ja, nu är jag i Göteborg..."
Så jag ser inget motsägelsefullt i detta.
Citera
2021-04-04, 23:46
Medlem
Citat:
Tack, det är en en stor gryta att rota i. Det kokar och puttrar bland alla grodlår och annat läskigt i grytan, lite besvärliga ingredienser som flyter upp till ytan. En del är inte alls vad det tycks se ut vid första anblicken.

Ja, hon kan lika gärna tolkas härma LW, det är sant. Hon verkar iaf göra nåt som hon i sin totalitet har genomgått själv, en kopia på SD/LW är kanske mer korrekt.

Men häxbrygden med besk Malört som hon avnjuter är riktad, hon höjer en bägare mot SD, Skål min hovnarr.

Samtidigt är hon ute på jakt efter en transformerad blivande make som fått sig en rejäl näsbränna. Han får gå på audiens hos drottningen och be om hennes hand på nåder. Det är trehövdat drama för samtidigt finns det centrala och det är mordet, den läskiga LW är ute ur leken, det skötte SD...

Vad är det som säger att detta mellan TR och HR inte också är ett rollspel.

Jag litar inte på någon av dem eller deras berättelser. Mångt och mycket av vad LW skriver är även det ett återgivande av vad SD berättat. Källan är SD.

Kaka söker Maka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in