2021-04-04, 15:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW var väl också sjukskriven då? När hon hjälpte SD?

Jag antar att du räknar in LW bland de s k vuxna människorna?

1 Det är möjligt att hon var sjukskriven när hon hjälpte SD. Och? LW hjälpte till och som tack blev hon utfryst. Inte fair play, sjukskriven eller inte.

2 Överflödig fråga då svaret står att läsa i min text.
Citera
2021-04-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag vet att traumabindning - som väl i sig rör LW egentligen via rätten - kommer upp med jämna mellanrum.
Det är jag inte intresserad av.

Nu vill jag dock veta varför HD gör en copycat på SD.
Hon har en egen fri vilja och är inte satt i passivitet. Hon är ute ur depressionen sen flera år, skild med ny partner, fullt arbetsför sjuksköterska.

Varför? Hon har väl ruvat på hämnd för 6 år av blå aningar. Kanske t.om 20 år?
Så hon låter honom smaka på sin egen beska medicin.
I slutet står han där utan någon av kvinnorna.
Citera
2021-04-04, 15:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
2017-07-23 01 :08
Till: "Davidsson, Stefan"
Är det så du avslutar dagen? Med att berätta att du tvättat snoppen för att vara redo för sex
med henne?? Upplyser mig om att det "får konsekvenser" att jag protesterat mot
behandlingen. Lämnar chatten för att "göra annat", "mera upplyftande". Återkommer för att
tvärstänga, utan förvarning. Akut såklart, hon kom väl. Men då går man på toa eller till
källaren eller garaget eller exakt vad som helst för att säga det och för att åtminstone säga
godnatt och sov så gott och hoppas du får ihop det med allt inför avresan och lycka till och
kör försiktigt om du inte hinner säga det i morgon bitti. Inte bara försvinner och är försvunnen
sen och är fortfarande försvunnen klockan ett. "Älskar länge" kanske? Du svarade inte på om
B är hemma. Spelar väl ingen roll så här dags, hon sover ju ändå i lugn och ro själv uppe i sin
säng.
Jag ska strax avsluta. Förväntar mig ett MYCKET trevligt, varmt, förklarande och
lyckönskande meddelande som du skriver innan du avslutar helt i kväll som jag möts av
senast i morgon bitti. Och det är inte copy paste på det jag just skrev. Du har skrivit det med
egna ord som andas äkta värme och omtanke. Du har gott om tid på dig. Jag ställer klockan på
halv sju.
Jag är glad för värmen jag känt mycket av senaste dygnet. Väljer att hålla kvar vid den och se
det tjorviga som just tjorv som sätts åt sidan. Förväntar mig att du gör detsamma. Så som man
gör när det tjm-var med någon man älskar gränslöst. Sätter tjorv åt sidan och förstår att det
kommit av extremt svåra förutsättningar som man själv haft del i att skapa och därför inte
kastar bort, vänder ryggen och visar kyla och förakt.
Jag är vaken en stund till, ska stänga ihop och gå upp och borsta och linsa ur. Hoppas du
hinner ge lite respons innan jag lägger undan helt. Ser annars fram emot att läsa det i morgon
bitti. Ska bli varmt och gott. Hej så länge! Skickar detta nu. Nattis skriver jag när jag lägger
undan. Hoppas du öppnat innan det.

Aktbilaga 164 s. 1166

Man kan inte tvinga någon att älska en.
Citera
2021-04-04, 15:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Fast du svarar ju inte på frågan.
Oavsett om det gällde hösten 17 så kvarstår ju faktum att han fortsatte träffa LW frivilligt.
Även efter det att HD fått veta och förlåtit honom.
Hur förklarar du att han inte i det läget var öppen för HD om det nu var så att LW var den enda som sökte kontakt för sex, småprat via olika kanaler samt andra aktiviteter? Vad hindrade honom att säga ”H jag vet inte vad jag ska göra, L söker kontakt och försöker tvinga mig till sex. Annars ska hon berätta X. Så jag vill lägga alla kort på bordet för dig nu”

Jag antar att han var rädd för att HD skulle bli sjuk igen ifall LW skickade sitt mail till henne.

Lena Wesström
Förstår detta verkligen inte kommer uppfattas som positivt. Vill ändå berätta, trots att jag förstår det
kommer slå tillbaka på mig, stenhårt. Märker du litar på honom. Som jag gjort. Och nu blir jag så
sjukt sviken och kastad på dynghögen, använd och utnyttjad så länge han hade tråkigt hemma.
Vill du ska veta han sviker dig också nu. Kanske ett ännu större svek, eftersom han nu låtsas vara
helt ärlig, att du nu kan lita på honom. Han har aldrig slutat ha kontakt med mig. Ljuger och bedrar
fortfarande. Chattar i smyg, hela tiden. Pratar i telefon. Träffas. Cyklat tillsammans. Promenerat flera
gånger. Hållit i handen, pussats. När du ringde häromkvällen var vi vid Greta Adrians väg. Jag gick
bredvid när han sa att han var själv och frågade om han skulle springa hem till dig. Föreslagit mig att
registrera nytt, fejkat endomondokonto så vi kan vara endovänner i alla fall.
Berättar vad ni pratar om, vad ni gör, hur du mår. Att du först skulle köpa ny säng och måla om
sovrummet. Att du sedan nöjt dig med madrass och nu sover där igen. Att du är så ofattbart positiv.
Du skjuter det onda åt sidan, väljer att bortse och tro på honom nu, framåt. Eftersom allt verkar bli
bra nu. Siktar på att ta det som är kvar av Sverige, för att det är kul, men också som upprättelse för
dig. Men han är som han är. Har inte svarat så sanningsenligt som han ger sken av när du frågat
saker. Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, i bakluckan. Och ja, vi har haft det
även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. I naturen, vid cacher, vartsomhelst. Jag
var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig".
Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i
mig nu, i sängen.
Han säger han verkligen ville vara med mig, att han var så nära att lämna dig. Men att han nu, när
du blivit friskare, vill vara med dig, att han älskar dig. Vad är det för kärlek? Som gör så här mot dig?
Nu kommer han såklart straffa mig hårt och stänga av kontakten. Kanske utfärda nya hot. Kanske
ge film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån. Den finns nånstans hemma hos
er. Han blir säkert trogen nu ett tag. Bygger allt han kan på er relation. Men när börjar han ljuga och
bedra igen? Med nån ny. Eller kanske gammal. Han kanske har bedragit även mig under tiden.
Hans hot mot mig är total exkommunicering och att visa utåt (så jag ser) hur bra ni har det. Han har
sagt vad hans version till polisen ska vara. Håller verkligen inte. Att jag skulle snubblat på väg ur
bilen. Och att jag skulle gjort mig illa på handbromsen. Som om rättsväsendet vore dumma i huvet.
Allt hörs på ljudupptagningen. Vet, han kanske aldrig kommer dömas, det är långt ned på
straffskalan och det finns sannolikt Inga vittnen. Och svenska rättsväsendet ger starkt skydd till
misstänkta, allt måste vara extremt välbevisat, annars går man fri. Men han kan aldrig komma
undan att det är uppenbart han GJORT det.
Bara att han upprepat ger sig på mig och demonstrerar sitt fysiska övertag och att han är beredd att
använda det om det behövs, uttrycker grova dödshot mot mig och barnen ... Det säger allt om hur
ruttet han förstår han betett sig, att det till varje pris inte får komma ut. Det handlar inte om sex, det
år minst sagt sekundärt. Det handlar om sveket, om hur han lämnat ut dig, hur han konsekvent och
utstuderat ljugit dig rakt i ansiktet och gått raka vågen från din sängkant hem till mig. Är han
verkligen värd ditt nya förtroende?
6 apr 2017 10:47

Aktbilaga 164 s 2884
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-04 kl. 15:49.
Citera
2021-04-04, 15:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Googla narcissistic fleas eller narcissistiska loppor så kan du få EN tänkbar förklaring.

Skild på pappret, absolut. Men traumabindning klipps naturligtvis inte snipp snapp för att ett papper skrivs på och skickas in.
Det här är en man som hon haft en osund bindning till i hela sitt vuxna liv.

Själv tror jag att det kan ha flera samspelande skäl, bland annat att HD vill prova på att vara den kvinna som hon har känt sig brädad av, LW.
”Jag kan minsann också...”

Kanske för att få SDs uppmärksamhet och samtidigt ge tillbaka för gammal ost, försöka förskjuta maktförhållandena.

Att använda nån som språngbräda för att ta sig ur en relation är ju dessutom vanligt.

Sen oavsett hur många nya partners hon skaffar så kommer ju inte de osunda banden till SD klippas förrän hon gör det LW försökte ta ansvar och göra, ta hjälp och bearbeta det terapeutiskt.

Sen har du kanske satt dig in mer i vem hon är som person.
Jag har ingen riktig kläm på det eller på hur hennes sjukdom påverkar och sköts.

Det är väl en förutsättning att ha koll på det för att kunna göra annat än det jag gör (dra högst hypotetiska slutsatser baserat på kurslitteratur från en högskolekurs i mäns våld mot kvinnor samt annan mer populärvetenskapliga och pseudovetenskapliga texter....).
Jag behöver inte googla om varken narcissism eller den narcissism som ingår ibla psykopati och NPD.

Det finns nog inte en person som anser att de har en sund relation. Den är absurd.

Det är hennes beteende att efterapa SD på ett mycket märkligt sätt jag diskuterar - varav "jag kan också" är nåt som är mer i parite ang just det signifikanta jag lyfter upp.

Att hon vill visa att hon minsann också är attraktiv framgår med all tydlighet i dialogen med JS dagarna efter hon börjat att logga LWs cacher.
Hon är rent självhävdande, pratar om att JS fick nåt betydligt bättre än LW och lyckas även dra in beholder som enbart kontaktar henne och frågar hur helgen varit.

Att JS är en språngbräda vore mycket möjligt.
Så ser inte mönstret ut från HDs håll mer än initialt. Otrogen i några månader, skiljer sig och flyttar.

Han skiljer sig likaväl och lever på hoppet, väntar månad ut och månad in och gör som HD säger. Han anpassar sig och hållet sig dold.
Han lyssnar på hennes eviga ältande om HD kan vara med LW.

Att ta ut skilsmässa och ställa krav på SD är mycket märkligt beteende.

Det är HD som vill åka till USA men SD vill inte.

Han fortsätter krångla ända till strax innan mordet varav hon säger två ggr att det hänger på honom hur deras relation ska se ut framöver och hur den ska utvecklas.
Hon ställer krav och pressar honom.

Traumabindning är att isoleras. Det är att åka som en emotionell berg- och dalbana mellan löften och svek, gaslighting och hjärntvätt.
Falska löften och det går hur lätt som helst att applicera på LW.

Det är HD som är drivande och aktiv snarare än att vara kuvad och borta med vinden via teorier om traumabindning.

Hon må vara ute efter SD på samma sätt som LW, de jagar samma psyko, men den HD som ses på slutet är inte den HD som accepterade att han fick ha sex med LW, nåt som hon tyckte var rent bekvämt.
Det är inte den HD som låg platt i djupa depressioner för flera år sen.
Hon är absolut inte i SDs grepp, det är snarare han som inte vet vart han har henne.

Fortsättningsvis härmar hon SD identiskt och hon håller honom på halster.
Jag vet vad traumabindning innebär och jag anser inte att HD är fullt applicerbar ur den aspekten.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 15:59.
Citera
2021-04-04, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför? Hon har väl ruvat på hämnd för 6 år av blå aningar. Kanske t.om 20 år?
Så hon låter honom smaka på sin egen beska medicin.
I slutet står han där utan någon av kvinnorna.
Tack Zilver för uppslaget.

Besk medicin från sjuksyster är nog mycket möjligt.

Lägger till passivt aggressiv som jag funderat kring, det motsäger inte det du nämner.
Citera
2021-04-04, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
2017-07-23 01 :08
Till: "Davidsson, Stefan"
Är det så du avslutar dagen? Med att berätta att du tvättat snoppen för att vara redo för sex
med henne?? Upplyser mig om att det "får konsekvenser" att jag protesterat mot
behandlingen. Lämnar chatten för att "göra annat", "mera upplyftande". Återkommer för att
tvärstänga, utan förvarning. Akut såklart, hon kom väl. Men då går man på toa eller till
källaren eller garaget eller exakt vad som helst för att säga det och för att åtminstone säga
godnatt och sov så gott och hoppas du får ihop det med allt inför avresan och lycka till och
kör försiktigt om du inte hinner säga det i morgon bitti. Inte bara försvinner och är försvunnen
sen och är fortfarande försvunnen klockan ett. "Älskar länge" kanske? Du svarade inte på om
B är hemma. Spelar väl ingen roll så här dags, hon sover ju ändå i lugn och ro själv uppe i sin
säng.
Jag ska strax avsluta. Förväntar mig ett MYCKET trevligt, varmt, förklarande och
lyckönskande meddelande som du skriver innan du avslutar helt i kväll som jag möts av
senast i morgon bitti. Och det är inte copy paste på det jag just skrev. Du har skrivit det med
egna ord som andas äkta värme och omtanke. Du har gott om tid på dig. Jag ställer klockan på
halv sju.
Jag är glad för värmen jag känt mycket av senaste dygnet. Väljer att hålla kvar vid den och se
det tjorviga som just tjorv som sätts åt sidan. Förväntar mig att du gör detsamma. Så som man
gör när det tjm-var med någon man älskar gränslöst. Sätter tjorv åt sidan och förstår att det
kommit av extremt svåra förutsättningar som man själv haft del i att skapa och därför inte
kastar bort, vänder ryggen och visar kyla och förakt.
Jag är vaken en stund till, ska stänga ihop och gå upp och borsta och linsa ur. Hoppas du
hinner ge lite respons innan jag lägger undan helt. Ser annars fram emot att läsa det i morgon
bitti. Ska bli varmt och gott. Hej så länge! Skickar detta nu. Nattis skriver jag när jag lägger
undan. Hoppas du öppnat innan det.

Aktbilaga 164 s. 1166

Man kan inte tvinga någon att älska en.
Du ger inte upp.
En människa är mördad, har du inget intresse av att mördaren eller mördarna ska åka fast?
De boende i Hjärsta, kan de koppla av? Det är en kvinna som slagits ihjäl, mitt i villaidyllen? Jag skulle känna starkt obehag. Det enda du ältar är att Lena gjort fel? Hon blev kär i fel man och trodde på honom, tills hon insåg vem han var, vad han var för oärlig utnyttjande människa.

Som jag och många med mig, ser det, är det 1 människa som blivit brutalt sviken av de hon trodde var hennes vänner. Se bara vilka som fortfarande leker gömma nyckel i skogen?
Det är ett enormt nätverk med människor ur olika samhällsklasser och yrken som för allt i världen inte vill blotta sanningen.
Det är lättare att skylla på någon annan och försöka svärta ner, sprida lögner och älta.
Kanske dags att se på det hela ur Lenas perspektiv?
Citera
2021-04-04, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du ger inte upp.
En människa är mördad, har du inget intresse av att mördaren eller mördarna ska åka fast?
De boende i Hjärsta, kan de koppla av? Det är en kvinna som slagits ihjäl, mitt i villaidyllen? Jag skulle känna starkt obehag. Det enda du ältar är att Lena gjort fel? Hon blev kär i fel man och trodde på honom, tills hon insåg vem han var, vad han var för oärlig utnyttjande människa.

Som jag och många med mig, ser det, är det 1 människa som blivit brutalt sviken av de hon trodde var hennes vänner. Se bara vilka som fortfarande leker gömma nyckel i skogen?
Det är ett enormt nätverk med människor ur olika samhällsklasser och yrken som för allt i världen inte vill blotta sanningen.
Det är lättare att skylla på någon annan och försöka svärta ner, sprida lögner och älta.
👍

Att utgå från "man kan inte tvinga nån att bli kär" är så förenklad version av mångåriga intriger - och skylla allt på LW - att det är rent skrattretande.

En som ständigt kör syndabocksyndromet är likaväl HD.
Det passar henne att projicera all skuld på LW och för att rädda sin egen röv inför HD är inte SD sen att bejaka den bilden och elda i brasan.
Om bara LW försvann, om bara LW lät bli dem så skulle de vara The happy couple och få bli gamla tillsammans i orubbat bo.

Ingenting är mer fel eftersom SD inte vill släppa LW. Han vill ha sex, han vill ha kontakt.
Han pysslar och ordnar så att de kan ha sina herdestunder på tex jobbet.
Han vill dock hon ska vara mer foglig så att HD inte går bananas och sen gäller samma sak efter skilsmässan men då vill han ha henne tillbaka. Det blir ännu mer upphaussat.

Att blunda för hans skuld och centrala roll är patetiskt.
Om han inte vore en kåt mansgris, falsk som satan, dubbelbottnad med lögner mot både HD och LW hade ingenting sett ut som det gör idag med intriger i ett extremt infekterat triangeldrama.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 16:23.
Citera
2021-04-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Borrmaskinen på Len*s bord kan vara en av alla presenter från SD. Min point är mer att SD har med sig något verktyg för att hjälpa henne den kommande cachen HSH, lämna present till Ar*n och kanske lite snabbsex.

Bild 19 har två borrmaskiner och ingen av dem ser ut som den på Len*s bord, men VAD ligger under spermahandduken? Till höger ser det ut att sticka ut ett svart gummiskaft och på andra sidan sticker det ut något böjt rött cylinderformat rör?. Finns det fler och bättre bilder på föremålet under handduken?

Föremålet du ser bakom stavarna ser ut att vara ett grått cylinderformat smalt rör.

På tal om verktyg och fixande så håller LW på att bygga nån cache hemma i början av december 2017.

https://www.bildtagg.se/bild/r3f6lx0gd8ywjc0me1o57tuk

Sen mitten på januari så är det nån skidolycka med lång rehab, färdtjänst osv.
Så här ser det ut i mitten på februari:
https://www.bildtagg.se/bild/tkisq1l1g4iwgfqt0s4qrq7

Början av mars kan hon nästan sträcka ut knät helt.

I början av april börjar hon testa cykla och vid den tiden och fram till mordet så var det väl en rad sociala aktiviteter kring påsk och helger.

Då kommer vi till frågan.

Var i ovan scenario passar det in att LW behöver stå ”inklämd” i SD:s tvättstuga och meka med något så hon blöder och blod fläck x 2 är kvar på maskinen efter mordet?
Ena fläcken har då samma diameter som programväljarvredet.

Alltså vad behöver hon mecka med själv i SD:s tvättstuga som hon inte kunde mecka med hemma?

Och varför kan inte SD berätta mer detaljerat om ett tillfälle då LW meckat och gjort illa sig i tvättstugan om det hände nära inpå mordet? Glömmer man att någon gör sig illa och blöder i tvättstugan?

Sen verkar hon dock inte främmande för att fixa på rostfri bänk. Men hemma då som i exemplet från 2014:

https://www.bildtagg.se/bild/zkcgi2ym0x3tdoa1f33fz0y

(Finns en annan bild där hon märker kåsor m.m med lödpenna i samma veva också på bänken.)

Kanske därifrån SD fått idén om att LW brukade meka på rostfria bänken men då i hans tvättstuga?
Citera
2021-04-04, 16:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du ger inte upp.

Citat:

Jo, det har jag. Det är därför jag skriver här. Om ÅK ska lyckas så tror jag att hon måste se det verkliga motivet.

Citat:
Som jag och många med mig, ser det, är det 1 människa som blivit brutalt sviken av de hon trodde var hennes vänner.

Det är ju löjligt! HD och JG kände sig svikna av LW som de trodde var deras vän. När de bryter kontakten med henne p.g.a. det så är det synd om LW? Vad hade hon väntat sig? Att de skulle tycka synd om henne?

Citat:

Jag kan se vad Lena tyckte. Att hon var ett offer som det var synd om. Jag håller bara inte med om det. Hon valde att ha en relation med en gift man. Då får man skylla sig själv om han väljer frun. Hon trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle dansa efter hennes pipa. Så fungerar det inte i den riktiga världen när man är vuxen. Där får man ta konsekvenser för de val man gör. Man kan inte behandla människor som skit och ändå tro att de ska vilja umgås med en. Pushar man någon för långt så exploderar det till sist. Om ÅK skulle våga lyfta fram deras konversationer från det sista året så tror jag att vem som helst skulle kunna förstå att SD till sist fick psykbryt och mördade henne. Men det är tydligen viktigare för tråden att skydda LWs rykte, genom lögner, än att hennes mördare blir fälld.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-04 kl. 17:04.
Citera
2021-04-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Föremålet bakom stavarna påminner om en pumpvev (modell i helt utfällt skick) till domkraft, typ rallardomkraft eller liknande, lutad mot väggen med den runda delen nedåt.

Jämför formen med exempelvis denna (titta på båda produktbilderna):

https://prcsweden.com/shop/sparverktyg-lyftredskap/sparverktyg/sparverktyg-pumpvev-till-domkraft/
Ja, kanske.
Hur som helst så verkar de tekniska undersökningarna som gjorts, gällande redskap ha varit väldigt begränsade. Det känns som när it-killen valde ut en del av SDs datahändelsen och provade lite hemma, under andra omständigheter. Valde lite på måfå, som med vad som undersökts hos nfc osv.
Kan inte vara roligt att vara åklagare, skicka direktiv, som lallas bort..
Med någonting har LW slagits ihjäl.
Bytte däck nyss, med liknande domkraftskaft som det hjärstas moviestar tejpat en hatlapp på till åklagaren... de väger inte mycket. En sk rallardomkraft kanske har mer tyngd. Jag hörde med sambon om hur sårskadorna skulle bli om han dunkade skaftet i huvudet på mig, han kollade lite konstigt och sa att det skulle göra skada, men inte så mycket, det är för lätt, men slår man tillräckligt mycket så..
Fan, jag vill se sårskadornas kanter, hur djupt de gått in.
Blir knäpp på det här... sambon sa förresten att jag kunde gå och göra någonting annat
Citera
2021-04-04, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ena fläcken har då samma diameter som programväljarvredet.
Är blodfläckens strl beskriven eller är det vad man tror när man tittar den dåliga bilden indirekt i FUP. Har svårt att tro att bilden återger ett korrekt utstryk, eller som om nåt "stött emot".

Det låter långsökt att inte se den direkt på plats, att det kräver Luminol, de kör hundratals tester och försöker navigera bland spår av tvättmedelreagens och först sen vid reagens med malakitgrönt, och vid mer noggrann visuell kontroll, ser han att det har utseende som blod.

Fortsättningsvis tror NFC att det inte är blod på den gulfärgade topsen.
Den fläcken i FUP ser stor ut i förhållande till hur krimteknikers omständiga process beskrivs.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in