2021-03-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Nån som har datum för när fallet tas upp i hovrätten?

Direkt efter påsk 7/4
Citera
2021-03-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Direkt efter påsk 7/4

Tack! har du alla datum?
Citera
2021-03-29, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är Honan6 som mixat ihop det. Jag brukar sno hennes långa, fantastiska sammanställningar och spara i Worddokument. De brukar vara intressanta att läsa om igen, samt de innehåller alltid mängder med bra länkar.

Jag tycker också att LW´s Instagram är något alla bör bläddra igenom minst en gång. Det visar en stor del av vacker, energisk, levnadsglad, karismatisk och fantasifull människas liv. Det visar också hur mycket hon älskade sina fina barn, spännande mat, goda sötsaker och givetvis naturen.

Titta på hennes Instagram och jämför sedan hennes bilder, som är fulla med energi och utstrålning, med den utstrålningslösa mördaren - som helst visar bilder på blod, möss med tarmarna hängande utanför magen eller sina barn vid ett stup. Eller sig själv som en slags "Näcken".

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Haha, underbar jämförelse...
Citera
2021-03-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åh, tusen tack.
Läser nu lite slarvigt, kanske återkommer med tankar.

Vad fasiken, hur sjuk är inte den kommentaren!

Lite mer av konversationen mellan Lena och JD:

Forts Messenger mellan JD och Lena, avhandlas i samma veva som My Real Six String. Någon som fattar) Lite nyfiken på vad de pratar om här?:

A 168C/2228

"Lena Wesström
men typiskt honom att skriva sådär
4 mar 2018 14:29

Lena Wesström
han älskar att försöka överraska och finta och överlista
4 mar 2018 14:30

JD
Men läser man note tolkar Toa Norik som flytt

JD
Förmodligen är det just det han svarat Toa

Lena Wesström
tanken nu var att man skulle gå till starten, upptäcka att det var assvårt att komma åt info, bli
besviken och gå hem, återkomma i sommar, hämta info. bara för att upptäcka att nästa steg är
assvårt på sommaren

Lena Wesström
då skulle han gotta sig åt att folk inte lyckades, att han hade fintat dem
4 mar 2018 14:31

Lena Wesström
men nu fintade de tillbaka och brutade, hittade finalen ändå. visserligen genom hårt arbete, men
MYCKET snabbare än han drömde om
4 mar 2018 14:31

JD
Jo. Jag gissade det. Därför jag la den på vakt. Ville se hur det gick
4 mar201814:31

Lena Wesström
sedan hittade flera, ännu lättare
4 mar201814:31

Lena Wesström
alltså blev han missnöjd att han inte lyckades lura lika hårt som han tänkte. försöker lura om. Vilket i
sin tur också är ett lur
4 mar 2018 14:32

JD
Aha. Så ingen har hittat första steget?

"Lena Wesström
hittat, men Inte löst
4 mar201814:32

Lena Wesström
det är en SKITSTOR grej en meter under vattnet, kanske en och en halv meter

JD
Oj. Jösses

Lena Wesström
som ska halas upp, eller möljigen undervattenfotograferas

Lena Wesström
så ingen har lyckats än

Lena Wesström
de letade runt som tokar

Lena Wesström
tog sin lilla tid

JD
Aha. Trodde man löst det.

Lena Wesström
nästa sällskap gick på hjulspåren
4 mar201814:33

Lena Wesström
hittade sen
4 mar 2018 14:33

Lena Wesström
då behövs bara en stege för att nå

JD
Strongt jobbat att hitta

Lena Wesström
tredje klättrade upp och riskerade livet
"

Verkar som att SD inte fortsatt det "viktiga" revirbråket med delsteg som tangerade Lenas cacher, utan lämnat cachen närapå åt sitt öde.

The Residence:

"Post Reviewer Note
9/18/2020
EXTRA COVID -19 INFORMATION
Pga rådande situation har vi beslutat att ge längre tid än vanligt (60 dagar istället för 30 dagar). Dock så vill vi att du som CO då ger den informationen till dina medcachare genom att vara extra tydlig med dina avsikter. Detta gör du genom att använda alternativ 3 i loggen nedan.

This is a log from a Swedish reviewer, indicating that some kind of action with the cache is required by the cache owner

Hej HerrTeamDavidsson!

Som en del av mitt uppdrag som reviewer så har jag tittat på den här cachen och min bedömning är att den behöver någon form av åtgärd från dig som cacheägare. Att jag har tittat närmare på cachen beror på att cachen har varit avaktiverad en längre tid (riktlinjerna anger att en cache normalt ska fixas inom fyra veckor). Jag har inte besökt din cache och kan därför inte veta exakt vilket skick den är i, utan har gjort min bedömning utifrån den information som syns här på cachesidan.

Jag får be dig att snarast själv ta reda på hur det står till med din cache och bestämma dig för vad som är en lämplig åtgärd. När du har bestämt dig loggar du någon/några av följande loggtyper:

1. Underhållslogg - När du varit ute och utfört underhåll på din cache (eller om cachen felaktigt flaggats med attributet ”Needs maintenance", ett vitt kors på röd bakgrund). Attributet för underhållsbehov försvinner automatiskt när du loggar denna loggtyp.
2. Aktiveringslogg - När cachen är underhållen, loggbar och inte längre har attributet ”Needs maintenance”.
3. Note - Om du planerar att åtgärda cachen men av någon anledning inte kan göra detta direkt (Absolut nödvändigt om det kommer ta mer än 30 dagar, men lämpligt även om det tar mer än 1-2 veckor). Skriv då en tidsuppskattning. Vet du inte när den kan aktiveras kan du skriva en tidsplan för när du senast kommer uppdatera med ny information.

4. Arkiveringslogg - Om du väljer att inte ha kvar cachen (glöm inte att en arkiverad cache skall hämtas in så den inte blir skräp i skog och mark). Tänk på att du inte kan ångra en arkivering på egen hand. Det är tänkt att vara en permanent borttagning av din cache.

Det ligger i allas intresse att de cacher som är aktiva är loggningsbara, varför vi reviewers har fått i uppdrag att arkivera cacher som inte är det. Om det inte noterats någon åtgärd med cachen från dig som cacheägare inom 60 dagar kommer därför din cache att arkiveras.

Jag vill även be dig att hantera informationen om dina planer/åtgärder via loggar här på cachesidan och inte genom att skicka ett mejl till mig. Detta gör att både jag och dina besökare ser vilka planer som finns för cachen. För mer utförlig information om avaktiveringen av din cache, se (länk)

Hälsningar
T*oa N*orik, reviewer
"

1/16/2021

"This cache has been archived by a Swedish reviewer
Hej HerrTeamDavidsson!

För ett tag informerade vi dig om att allt inte verkade stå rätt till med din cache och bad dig då ta reda på hur det stod till, samt åtgärda eventuella problem. Då det inte syns några tecken på att du gjort det, kommer jag nu att arkivera din cache.

Jag ber dig plocka in ev. rester av din cache så att de inte ligger kvar och skräpar ner.

Hälsningar
T*oa N*orik, reviewer
"

"Owner Maintenance
1/18/2021
Cachen ÄR åtgärdad, men jag hade tänkt att förbättra steg 2. Missade bara logga OM och Enable. Cachen är alltså loggbar trots att den är arkiverad
"

Tänk vad mycket vettiga saker de hade kunnat lägga energin på om de inte lagt den på varandra.
Citera
2021-03-29, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tänk vad mycket vettiga saker de hade kunnat lägga energin på om de inte lagt den på varandra.

Ja, den här maktkampen är för mig något väldigt främmande.
Svår att fatta, svårt att förstå att de inte bara lämnade varandra när det inget positivt kom ur det här. Dessutom verkade det uppta deras hjärnor 24/7.

Så det är ju här det (obegripliga) "traumatiska bandet" kommer in.

Läste just att HBO har gjort en dokumentär om Knutbymordet, på tal om hjärntvätt.

Ok, Sara S är inte HD och tvärtom, och Hjärsta är inte Knutby. Men bara för att visa hur en förvirrad på "egen hand" kan begå hemska brott under inflytande av en psykopat:

Skaparna bakom ny HBO-serie om Knutby: ”Det finns människor som fortfarande inte pratat”

"Natten till den 10 januari sköts Alexandra Fossmo till döds i sin säng och hennes granne Daniel Linde skottskadades. För mordet dömdes två personer: Sara Svensson som varit barnflicka i familjen, och pastorn Helge Fossmo, gift med Alexandra. De två hade en tid haft en erotisk relation och Helge Fossmo även en affär med Daniel Lindes fru. Sara Svensson, som höll i vapnet på mordnatten, sa under rättegången att hon aldrig velat döda varken Alexandra eller Daniel. Att hon ändå gjorde det förklarar hon med att hon var nedbruten och manades till det, bland annat via anonyma sms som Helge Fossmo, enligt henne, ska ha skickat."
Citera
2021-03-29, 17:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Tack! har du alla datum?

Allt finns i @piastrones signatur (längst ner).
Handlingar Göta HR:

https://www.flashback.org/sp74764523
Citera
2021-03-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Åsa har lämnat in kompletterande bevisning i Målet.
...

Detta inkom idag.

https://docdro.id/N1yVfRw

Har fått förklaring till varför AB 46 är samma dokument som AB 16. Vid första inlämningen saknades bilaga över involverade personer så ÅH skickade in på nytt. Dokument + bilaga är AB 46 + 47. Ab 47 tillför inget nytt utan är de personer som ska bli kallade till rättegången (och kallelserna kan man se i dagboksbladet). Stämplingen sker automatiskt vid HR så därför har det blivit dubbla stämplar.
Senast redigerad av piastrone 2021-03-29 kl. 17:49.
Citera
2021-03-29, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, den här maktkampen är för mig något väldigt främmande.
Svår att fatta, svårt att förstå att de inte bara lämnade varandra när det inget positivt kom ur det här. Dessutom verkade det uppta deras hjärnor 24/7.

Så det är ju här det (obegripliga) "traumatiska bandet" kommer in.

Läste just att HBO har gjort en dokumentär om Knutbymordet, på tal om hjärntvätt.

Ok, Sara S är inte HD och tvärtom, och Hjärsta är inte Knutby. Men bara för att visa hur en förvirrad på "egen hand" kan begå hemska brott under inflytande av en psykopat:
"
Bortom det" traumatiska bandet" och HD så verkar det gå vilt till där hemma.

Maj 2015
LW till väninnan K.
"Ikväll kastar H (S fru) glas och trampar på dem.
Och tvingar honom i princip att sluta vara vän med mig annars är äktenskapet över.
(..)
Han messade nu. Han har redan gjort allt det där.
" Mycket lugnare nu. Hon är sjuk och har asjobbigt med sina känslor. Hörs en annan dag. Älskar dig."
Citera
2021-03-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att HD själv valde att inte ligga med SD ,medans LW ville ligga ofta med honom och blev sotis när hon undrade om han börjat med detsamma med frun sin ...där är nog den största skillnaden på dessa två kvinnor .
LW var underkuvad medans HD valde själv var skåpet skulle stå även om LW försökte med näbbar och klor att "få dit sitt egna skåp" innanför D:ssons dörrar ,vilket inte gav resultat eftersom SD tröttnat på ideen om att det skulle ske...

Synd att inte LW tröttnade på att vilja ställa sitt skåp där hos dem ; eller det var kanske det hon gjorde ,där i slutet ...hmm ?
Förvirrande alltihop.
Bara dessa tre personer som vet hur allt egentligen var .Tror det kommer förbli en hemlighet hur det egentligen var tänkt att bli .
LW satte ju liksom en käpp i hjulet på SD där och då , hon blev liksom lite för lik honom just där; med "käppar i hjul" hos medmänniskor ...suck..

När Kärlek övergår i Hämndbegär så är det ju inte speciellt givande..

Bra du slutat med lögnen om fin vänskap. I övrigt, din analys är väldigt patetisk.

Du anser HD satt ner foten gällande sex vilket gör att hon ska ha någon kontroll över relationen. Du glömmer goiglongar på döda barn och utökade självmord. HD styr inte mycket emot SD gällande detta, däremot fick både LW och HD lite makt över SD när de hotade lämna. Trots HD lämnat vet vi vua sillen att SD hade henne under skarp kontroll.

Så inga mer platta analyser.
Citera
2021-03-29, 19:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Maj 2015
LW till väninnan K.
Och tvingar honom i princip att sluta vara vän med mig annars är äktenskapet över.
(..)
" Mycket lugnare nu. Hon är sjuk och har asjobbigt med sina känslor. Hörs en annan dag. Älskar dig."

Jag personligen tycker man får ta hans ord om frun och vice versa med en nypa salt. Han manipulerade och spelade ut damerna mot varandra. De skulle tycka synd om honom. Det är väl det klassiska hur män lyckas få älskarinnor att stanna? "Frugan är ditten och datten, jag är olycklig och vill lämna henne bla bla".
Citera
2021-03-29, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag personligen tycker man får ta hans ord om frun och vice versa med en nypa salt. Han manipulerade och spelade ut damerna mot varandra. De skulle tycka synd om honom. Det är väl det klassiska hur män lyckas få älskarinnor att stanna? "Frugan är ditten och datten, jag är olycklig och vill lämna henne bla bla".
Hon är stadigt inom psykiatrin iom sina tidigare allvarliga problem och han är sjukt ärlig i vissa frågor, in till dumhet.

Så jag betvivlar inte en sekund att den hatiska frun åker berg- och dalbana i den här frågan.
Citera
2021-03-29, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Maj 2015
LW till väninnan K.
(..)

Jo, det har varit uppe i tråden förr.
Brutalt att gå i krossat glas.

Trots detta fortsätter SD med Lena.
Också brutalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här