2021-04-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om det inte testades i April hur kan du då se att den peakade i April, röntgensyn? Avlidna är inte samma som smittade. FHM killgissade på flockimmunitet i mars, april, maj, juni osv, vi har ff inte flockimmunitet. Enligt ditt älskade FHM så skulle smittan inte ens komma hit. Du har fel och vi andra vet det, det är bara du som inte vet.

För att du ser på dödstalen att smittan peakade in April. Är det så jävla svårt att förstå detta fundamentalt enkla eller vad håller du på med ärligt talat?

Jo, antalet avlidna står i direkt korrelation till smittspridningen. Inte lika mycket nu sedan vi börjat vaccinera men i våras när inte detta existerade så gick de hand i hand. De gick hand i hand hela 2020.

Du kan omöjligt vara 50 år...

Du sitter som ett litet barn i trotsåldern och motsäger dig allt. Du tror förmodligen inte jorden är rund heller för det har du läst på Flashback...

Om man efter 460dgr inte förstår att det finns ett samband mellan antalet smittade och antalet döda så är man inte en dag över 14 år. Jag är ledsen men nu trollar du bara runt. Lägg ner. Lägg av.
Citera
2021-04-04, 22:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är väl ingen som tvingar dig att ha munskydd ute i friska luften? Har du problem med andningen är det nog något fel på din hälsa. Men det är bra att du blev glad av det i alla fall.

Finns vissa dårar som vill ha masktvång utomhus. Det är tyvärr vardagen ute i Europa just nu, om de ens får gå ut. Utegångsförbud råder ju i några länder.
Citera
2021-04-04, 22:25
Medlem
[quote=Takadongtakadang|75367111]345 patienter på IVA nu.

Helsike vad bra det går för Sverige just nu, ni är världsbäst på det här OCKSÅ![/QUOTEhttps://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg2Jrr/sa-snabbt-smittar-coronavarianten-samtal-pa-tva-minuter-racker

Det är nog dags införa munskyddstvång i Sverige.
Citera
2021-04-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Låt gammelmormor slippa utsättas för Corona-viruset. Hon har förtjänat bättre.

Jag är helt övertygad om att gammelmormor som ligger på dödsbädden på särbo gladeligen offrar ett par månader av sitt liv för världens barn.

Ja, i princip alla skulle ha gjort det.

Nu sitter det godhetsknarkare som du här och anser att man kan offra vad fan som helst bara gammelmormor inte dör i Covid några månader för tidigt än vad som skulle ske annars.

Hade det varit nån annan sjukdom så hade du inte brytt dig såklart. Ingen bryr sig om nått annat. Men är det Covid, då jävlar...
Citera
2021-04-04, 22:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är data, inte tagna ur luften. Att du använder fel modeller kan jag inte rå för. Ska du använda överdödlighet, använd först de modeller som visar överdödlighet. Influensa var exempelvis betydligt lägre än genomsnitten för 2015-2019.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsduetocoronaviruscovid19comparedwithdeathsfro minfluenzaandpneumoniaenglandandwales/deathsoccurringbetween1januaryand31august2020

Använd MOMO och en baslinje. 2019 är ett bra år att approximera mot.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/975497/Weekly_report_mortality__W13.pdf

Sedan kan du räkna på överdödlighet period 1 mot övriga, precis som jag gjort med officiella data från ONS.

vecka 12-24 2019 döda: 128433
vecka 12-24 2020 döda: 189017: diff=+60584
Covid 12-24: 48213

vecka 40-52 2019 döda: 134763
vecka 40-52 2020 döda: 150242: diff= +15479
Covid 40-52: 25415

Vi kan fortsätta med lite siffror för 2021 för att visa på den snedfördelning som råder mot vecka 12-24 2020:

vecka 1-11 2019 döda: 125749
vecka 1-11 2021 döda: 164776: diff=+39027
Covid 1-11 2021 döda: 54730
Men VAR är beviset för att något mörkats?

Du refererar ju för till fel siffror till att börja med, och dessutom har du ingenstans lämnat något trovärdigt argument för att något skulle vara "mörkat".

Det mest tragiska är att jag varit behjälplig nog att ge dig RÄTT siffror, så fokusera nu på dem.

VAR ÄR DET MÖRKAT? KOM IGEN NU - DUKTIGA KILLEN - FRAM MED BEVISEN OCH SIFFRORNA!
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-04-04 kl. 22:31.
Citera
2021-04-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Finns vissa dårar som vill ha masktvång utomhus. Det är tyvärr vardagen ute i Europa just nu, om de ens får gå ut. Utegångsförbud råder ju i några länder.

Japp. Och utegångsförbud har ungefär lika stor inverkan som ansiktsblöjan på en pandemi. Eftersom det mestadels är kvälls/natte-tid då de allra flesta ändå inte är ute. så det tillför liksom ingenting mer än i yttersta marginalen.

Frankrike är väl skräckexempelet på detta vansinne. Macron kan redan nu signa sin avgång.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om man efter 460dgr inte förstår att det finns ett samband mellan antalet smittade och antalet döda så är man inte en dag över 14 år. Jag är ledsen men nu trollar du bara runt. Lägg ner. Lägg av.
När intellektuellt handikappade tramsar runt på ett internetforum och hävdar att dödligheten i COVID-19 är konstant...och som grädde på sylten ber andra att lägga av.

Herregud.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja dessa vad du kallar dårar lär du inte finna här.
Dina sagor hittar du inte här.
Endast de som anser mask är ett av skydden mot smittspridning och att användas där det behövs.

Men i ditt pojkrum där du sitter ensam behöver du inget sådant utan där är nog jordfelsbrytare mer lämpligt.
Glöm inte be fader vår innan du somnar.
Citera
2021-04-04, 22:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
För att du ser på dödstalen att smittan peakade in April. Är det så jävla svårt att förstå detta fundamentalt enkla eller vad håller du på med ärligt talat?

Jo, antalet avlidna står i direkt korrelation till smittspridningen. Inte lika mycket nu sedan vi börjat vaccinera men i våras när inte detta existerade så gick de hand i hand. De gick hand i hand hela 2020.

Du kan omöjligt vara 50 år...

Du sitter som ett litet barn i trotsåldern och motsäger dig allt. Du tror förmodligen inte jorden är rund heller för det har du läst på Flashback...

Enligt grafen jag postade så vände smittspridningen ner i slutet på juni. Det korrelerar finfint med exempelvis sommarlovet. Att dödstalen peakade kan bero å att de införde besöksförbud på äldreboenden exempelvis. Du har helt och hållet snöat in dig på ett felaktigt antagande, grafen ljuger inte.

Om man efter 460 dagar ff inte förstår att om smittan inte tar sig in på äldreboenden så dör inte gamlingarna lika mycket.

Jag motsätter mig dina idiotiska resonemang.
Citera
2021-04-04, 22:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag är inte en av dem. Andningsskydd bör användas när det är trångt, i affärer, lokaltrafik etc, då man inte kan hålla avstånd.
Citera
2021-04-04, 22:38
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Jag är inte en av dem. Andningsskydd bör användas när det är trångt, i affärer, lokaltrafik etc, då man inte kan hålla avstånd.

Jag Håller helt med dig där, att minska smittspridningen med de medel vi har just nu till förfogande ser jag som ett grundläggande alternativ.
Citera
2021-04-04, 22:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag Håller helt med dig där, att minska smittspridningen med de medel vi har just nu till förfogande ser jag som ett grundläggande alternativ.

I och med de nya varianterna så blir det extra viktigt då de verkar vara mer smittsamma. Även om skyddet bara ligger runt 10-20% så är det ytterligare ett verktyg som hjälper till att trycka ner R under 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in