2021-04-04, 22:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
De är redovisade.
Nej, du har inte deovisat ett endaste dugg.

JAG har däremot redovisat siffrorna. Här kommer de igen:

Här är siffrorna från Public Health England för den analys av mortality som du efterlyste (MOMO):
https://fingertips.phe.org.uk/static...-Jan-2021.html

Svart på vitt, den förväntade dödligheten för perioden Mars 2020 - 01 Jan 2021 i England var 373,357 (Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.).

Antalet registrerade döda personer för samma period var 445,711 personer.
(Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.)

Antalet registrerat avlidna i COVID-19 för den aktuella perioden var 76,594.
https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peo...ukfeb2021.xlsx

Så där, nu har vi fått svart på vitt att du hade fel, att du var en skitsnackare, att du var en lögnare, och att du inte klarar av att erkänna när du har fel.

Irriterande som bara den när du försöker blåsa folk som vet vad de pratar om, tycker du inte..?

Du kunde inte ens plocka fram enkla siffror för att stödja dina patetiska beskyllningar om lögn och mörkning?
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Över 60,000 personer har sammanlagt tvingats söka sjukvård pga Covid, 100,000 inställda operationer och ungefär lika många långtidssjuka. Men du vill lätta på alla restriktioner?

Ja när alla 70+ är vaccinerade är det nog läge att börja öppna upp.

Så här kan vi inte hålla på hur länge som helst.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet med det där tänker är att det skapar tunnelseende. Du är så fokuserad på att skydda dig för viruset att du glömmer konsekvenserna av att du skyddar dig .

Och varför ens försöka skydda sig när det inte går. Jag var också orolig i början när jag inte visste vad det var för virus, men när jag väl fick det tyckte jag inte att det var en big deal.

Men för fan du har ju inte ens svarat på din inställning rörande om muteringar leder till runt 50% dödlighet. Snacka om tunnelseende, är du ens fullt fungerande och nykter?
Citera
2021-04-04, 22:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men nu är det ju så att vi medvetet har dubblerat antalet döda i Covid-19 med tanke på att det beräknas att minst lika många kommer att dö pga restriktionerna...

Och detta anses vara helt okey...

Afrika har förlorat 20 års läskunnighet på ynka 1 år.
Barnvaccinationer har stoppats. Fattigdom breder ut sig.

Detta kommer ta livet av folk för lång, lång tid framåt. Även i Sverige och västvärlden.

Allt för att rädda gammelmormos så att hon kan få 3 månader ytterligare på dödsbädden. Vansinne!

Du ska inte piska gammelmormor med dåligt samvete genom att prata om fattiga barn i fattiga länder.

Under sitt liv, har gammelmormor betalat en massa pengar som har skickats som bistånd till fattiga länder. Pengarna skulle ha gått till att minska fattigdomen. Men pengarna har istället gått till att kraftigt öka befolkningsmängden i länderna som tar emot bistånd. Det är ett helt sjukt missbruk av biståndspengar. Får afrikanerna aldrig dåligt samvete över sitt beteende?

Nu nöjer sig inte afrikanerna med att gammelmormor ska avstå pengar. Hon ska dessutom offra sitt eget liv, till förmån för Afrikas ständigt växande befolkning.

Det är dags att sätta stopp. Vi kan inte fortsätta att betala för att afrikanerna ska kunna fortsätta skaffa enorma barnfamiljer. Låt gammelmormor slippa utsättas för Corona-viruset. Hon har förtjänat bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och du vill späda på detta vansinne ÄNNU mer genom att stänga varenda gräns överallt och tro att det hade gjort nån som helst skillnad mot en pandemi i det långa loppet

Vi såg vad som händer när UK stängde gränsen mot Frankrike. Tusentals och åter tusentals lastbilar fastnade. Fullständig kaos. Och det var en enda gräns...

Du yrar om nått som aldrig kommer hända och tur är väl det.

Vad är det som aldrig kommer att hända? Att afrikanerna blir ansvarstagande föräldrar?
Citera
2021-04-04, 22:08
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
De är redovisade. Du har ingen prospektiv studie som visar din sak. Överdödligheten vs. registrerade fall är snedvriden för perioden v12-24 vs övriga.
Om du tycker det så får du ju visa exakt VAR, du kan ju inte bara påstå saker ur tomma luften, påstå att folk ljuger och mörkar och sedan kräva att folk skall motbevisa dig. Det är DU som skall bevisa vad du påstår.

Är du helt jävla dum i huvudet? Jag tror faktiskt att du är det.
Citera
2021-04-04, 22:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Men för fan du har ju inte ens svarat på din inställning rörande om muteringar leder till runt 50% dödlighet. Snacka om tunnelseende, är du ens fullt fungerande och nykter?

Jag tror inte på det. Vad har du fått det ifrån?

Tycker det ser ganska bra ut jag..

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/svenska-dodligheten-lagre-an-europasnitt/
Senast redigerad av kurt-sune 2021-04-04 kl. 22:11.
Citera
2021-04-04, 22:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/newsvideo/dubbla-doser-pfizer-vaccin-leveras-i-veckan/vi-BB1fiq0j?ocid=mailsignout&pfr=1

Det här var en god nyhet i alla fall! Om allting håller nu som lovats, så kommer regionerna sammanlagt att kunna vaccinera 1,2 miljoner svenskar i veckan, från och med den nya veckan som börjar i morgon! Då behöver det inte ta så många veckor, tills alla som vill har fått sin första dos i alla fall! Och sedan är det ju hyfsat lugnt.

Dessutom kan inte våren och värmen vara många veckor bort nu, och då spricker ändå alla elaka virus i solen!

Skönt med en god nyhet, det är verkligen i grevens tid om man tittar på IVA som tickar på fort uppåt.
Citera
2021-04-04, 22:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Skönt med en god nyhet, det är verkligen i grevens tid om man tittar på IVA som tickar på fort uppåt.

Japp. Jag tycker faktiskt mest synd om dom som blir sjuka och dör nu på sluttampen. När det var så nära, att de skulle ha klarat sig. Det gäller att fortsätta hålla i nu!
Citera
2021-04-04, 22:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. Jag tycker faktiskt mest synd om dom som blir sjuka och dör nu på sluttampen. När det var så nära, att de skulle ha klarat sig. Det gäller att fortsätta hålla i nu!

Ja det är väl ödets ironi. Samtidigt har vi dårarna som ylar om att öppna upp när vi nästan är framme vid målsnöret, svår tankegång det där. Öppna upp ett land som aldrig varit stängt.
Citera
2021-04-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Om du tycker det så får du ju visa exakt VAR, du kan ju inte bara påstå saker ur tomma luften, påstå att folk ljuger och mörkar och sedan kräva att folk skall motbevisa dig. Det är DU som skall bevisa vad du påstår.

Är du helt jävla dum i huvudet? Jag tror faktiskt att du är det.

Det är data, inte tagna ur luften. Att du använder fel modeller kan jag inte rå för. Ska du använda överdödlighet, använd först de modeller som visar överdödlighet. Influensa var exempelvis betydligt lägre än genomsnitten för 2015-2019.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsduetocoronaviruscovid19comparedwithdeathsfro minfluenzaandpneumoniaenglandandwales/deathsoccurringbetween1januaryand31august2020

Använd MOMO och en baslinje. 2019 är ett bra år att approximera mot.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/975497/Weekly_report_mortality__W13.pdf

Sedan kan du räkna på överdödlighet period 1 mot övriga, precis som jag gjort med officiella data från ONS.

vecka 12-24 2019 döda: 128433
vecka 12-24 2020 döda: 189017: diff=+60584
Covid 12-24: 48213

vecka 40-52 2019 döda: 134763
vecka 40-52 2020 döda: 150242: diff= +15479
Covid 40-52: 25415

Vi kan fortsätta med lite siffror för 2021 för att visa på den snedfördelning som råder mot vecka 12-24 2020:

vecka 1-11 2019 döda: 125749
vecka 1-11 2021 döda: 164776: diff=+39027
Covid 1-11 2021 döda: 54730
Citera
2021-04-04, 22:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Vattkoppor. Flockimmunitet.

Vattkoppor gav immunitet, men inte flockimmunitet.
Citera
2021-04-04, 22:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nja jag var ute i solen idag jag utan munskydd... så härligt att andas fritt.

Det är väl ingen som tvingar dig att ha munskydd ute i friska luften? Har du problem med andningen är det nog något fel på din hälsa. Men det är bra att du blev glad av det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in