2021-04-06, 14:34
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Tror du det kan bero på att de har höjd beredskap inom vården och att det samtidigt är påsk?
Jag tror att man inte producerar statistik för att det är roligt utan för att det är viktigt.
Citera
2021-04-06, 14:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Är du fortfarande här och sprider din dynga? Finns det fortfarande någon som tar dig och dina katastroflarm på allvar? Inte ens de värsta sängvätarna i tråden verkar ju göra det. Du har haft fel varje gång, och lär så få den här gången också.

Total kris i sjukvården har det varit sedan åtminstone 1990. Sen är det klart att man med hjälp av skräckpropaganda och covidhets kan förvärra det ännu mer. Men den annalkande "katastrof" som du sitter därborta i USA och onanerar till, den kommer att förbli en fantasi, hur mycket du än hoppas.
Bolsonaro hälsar och gör tummen upp på den!

Det är väl ingen som har sagt något annat att vi till viss del haft kris i sjukvården i vissa regioner. Nu har vi det till stor del överallt. Det är skillnaden. Det värsta har vi nog framför oss med vårdskulden samtidigt som vi kommer att ha fortsatt behov av rehabilitering för stora grupper och som senaste vetenskapliga rapporterna berättar även återinläggningar av tidigare sjukhusvårdade COVID19 fall.

Så om det är någon som onanerar så är det du som patologisk dyngspridare och mytoman.
Citera
2021-04-06, 14:40
Medlem
Madagascars avatar
På pressträffen snackar en snubbe från MSB om problemet med falsk information.

Det är ganska absurdt egentligen att MSB pladdrar om detta med tanke på att regimen ljuger för oss. Det mest flagranta är att Tegnell, Hallengren och Löfven stod i Agenda i januari och påstod att de har försökt minska smittspridningen så mycket som möjligt, vilket är en stor fet lögn!!

Vad gör MSB åt att FHM och Regeringen ljuger!?
Citera
2021-04-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur ser det ut om vi jämför Sverige med Finland, Norge och Danmark, bor ungdomar hemma hos sina föräldrar lika länge i våra grannländer på grund av bostadsbrist?

De yngre är rörliga och mer benägna att skita i rekommendationer men kan driva smitta. Att smittas bland ungdomar och ta med sig smittan hem till sina föräldrar, kan det var en förklaring till tillståndet i Svedala?

Ponera att bostadsbristen med trångboddhet och vuxna unga som inte lämnat boet är en starkt bidragande orsak till smittspridning och dödstal i Sverige, ansvaret för detta är givet i så fall.
Mest trångboddhet i OECD 2019, topp 10:

1. Mexiko
2. Lettland
3. Polen
4. Slovakien
5. Sverige
6. Rumänien
7. Grekland
8. Kroatien
9. Italien
10. Österrike

(grafen sida 6 i https://www.oecd.org/els/family/HC2-1-Living-space.pdf)
Citera
2021-04-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Är du fortfarande här och sprider din dynga? Finns det fortfarande någon som tar dig och dina katastroflarm på allvar? Inte ens de värsta sängvätarna i tråden verkar ju göra det. Du har haft fel varje gång, och lär så få den här gången också.

Total kris i sjukvården har det varit sedan åtminstone 1990. Sen är det klart att man med hjälp av skräckpropaganda och covidhets kan förvärra det ännu mer. Men den annalkande "katastrof" som du sitter därborta i USA och onanerar till, den kommer att förbli en fantasi, hur mycket du än hoppas.

Jag tror att många här vet att jag var en av dem som förutspådde exakt vad som nu sker. Tegnell och Co. blåste ju faran över förra sommaren. Vi skulle möjligen få lite småutbrott här och där.

Visst, tack vare vaccinet kanske det inte kommer bli en fullständig katastrof men det kan nog bli riktigt illa ändå om sydafrikanen får fäste. Den smittar upp till 100% mer, bryr sig inte om att du varit covidsjuk tidigare och orsakar en mer allvarlig sjukdom. Dessutom skyddar inte Astras vaccin mer än kanske 10-20%.

Det ska bli spännande framöver. Vi får nog be för Uppsala nu, att sjukvården inte kollapsar de närmaste veckorna. Och även för resten av landet.
Citera
2021-04-06, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vaccin skyddar även mot att smitta andra!

Intressant. Vad bygger du det påståendet på? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2021-04-06, 14:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag tror att många här vet att jag var en av dem som förutspådde exakt vad som nu sker. Tegnell och Co. blåste ju faran över förra sommaren. Vi skulle möjligen få lite småutbrott här och där.

Visst, tack vare vaccinet kanske det inte kommer bli en fullständig katastrof men det kan nog bli riktigt illa ändå om sydafrikanen får fäste. Den smittar upp till 100% mer, bryr sig inte om att du varit covidsjuk tidigare och orsakar en mer allvarlig sjukdom. Dessutom skyddar inte Astras vaccin mer än kanske 10-20%.

Det ska bli spännande framöver. Vi får nog be för Uppsala nu, att sjukvården inte kollapsar de närmaste veckorna. Och även för resten av landet.
22 på IVA i Uppsala, Man hade som mest 26 i våras 16-17/4-2020.

Annars börjar vi nå andra vågens max antal på 387. 356 på IVA nu i hela landet.

Det är mycket om man ska utgå från att vi numera är bättre på vårda och hålla COVID19-sjuka borta från IVA.
Citera
2021-04-06, 14:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja mina vänner. Jag skrev detta inlägg för några dagar sedan då jag var orolig över Uppsala som ju drabbats av den sydafrikanska varianten. Och så här 3 dagar senare rapporterar Uppsala att det är total kris där i sjukvården. All icke livsnödvändig vård ställs in och typ hudläkare får rycka in på akuten osv.

Jag önskar att jag hade haft fel när jag tittade in i min kristallkula men tyvärr börjar allt tyda på att Uppsala nu står på randen till en katastrof. Sveriges Manaus.
Uppsala rapporterar idag att de har 131 covid-patienter inlagda. I torsdags var det 101.
Citera
2021-04-06, 15:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur ser det ut om vi jämför Sverige med Finland, Norge och Danmark, bor ungdomar hemma hos sina föräldrar lika länge i våra grannländer på grund av bostadsbrist?

De yngre är rörliga och mer benägna att skita i rekommendationer men kan driva smitta. Att smittas bland ungdomar och ta med sig smittan hem till sina föräldrar, kan det var en förklaring till tillståndet i Svedala?

Ponera att bostadsbristen med trångboddhet och vuxna unga som inte lämnat boet är en starkt bidragande orsak till smittspridning och dödstal i Sverige, ansvaret för detta är givet i så fall.
Det där är ju en ganska intressant tanke. Alla diskussioner om indexfall i en familj har tenderat att handla om huruvida barn smittar sina föräldrar. Saken blir inte mindre intressanta om man ifrågasätter om ungdomar upp till 22-23 år smittar föräldrar då de bor hemma på grund av bostadsbrist.
Citera
2021-04-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Gäller inte i USA. Demokratiskt styrda delstater som inte har problem med det totalitära, delstater som New York och Kalifornien, har inte lyckats särskilt väl alls. Däremot har republikanskt styrda delstater som Syd-Dakota lyckats bättre. De har nu dessutom hävt sina restriktioner. Går alldeles utmärkt det.

Sist jag kollade bestod Syd-Dakota mest av stora rancher, prärie och starkt eroderade områden, badlands. Befolkningen är något större än Oslos på en yta motsvarande 1/4 av Sverige. Inte så svårt att hålla nere smittspridningen med lite vaccin.
Citera
2021-04-06, 15:07
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
På pressträffen snackar en snubbe från MSB om problemet med falsk information.

Det är ganska absurdt egentligen att MSB pladdrar om detta med tanke på att regimen ljuger för oss. Det mest flagranta är att Tegnell, Hallengren och Löfven stod i Agenda i januari och påstod att de har försökt minska smittspridningen så mycket som möjligt, vilket är en stor fet lögn!!

Vad gör MSB åt att FHM och Regeringen ljuger!?

Ännu roligare att dom står och snackar om konspirationsteorier som 5G orsakar corona och mikrochip via vaccinet som ett potentiellt hot mot samhället.

Det är ju inte ens seriösa konspirationer haha, förutom nån tomte här och där som lurar sig själv, men jag menar, att dom ens orkar lägga energi på sånt trams
Citera
2021-04-06, 15:07
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Intressant. Vad bygger du det påståendet på? Jag är genuint nyfiken.
Vaccinerade kan smittas, men utvecklar en mildare sjukdom.
Och genom detta bildas även färre viruspartiklar som kan smitta dig och mig.

Inget av vaccinen har en steriliserande verkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in