2021-04-04, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om ÅK ska lyckas så tror jag att hon måste se det verkliga motivet.
(..)
Om ÅK skulle våga lyfta fram deras konversationer från det sista året så tror jag att vem som helst skulle kunna förstå att SD till sist fick psykbryt och mördade henne. Men det är tydligen viktigare för tråden att skydda LWs rykte, genom lögner, än att hennes mördare blir fälld.
Finns ingen som skyddar LWs rykte. Det är en bild som du skapat i din hjärna som motpol på ditt eget hat.
Du är frustrerad över att absolut ingen anser att ditt resonemang har nån bäring överhuvudtaget.

Oavsett om LW inte dansat efter hans pipa och hans militanta Rt så leder det ingen vägen ang skuldfrågan.
Ditt enfaldiga syndabocksprojekt är helt värdelöst och du är värre än LW på den fronten.

Du gör absolut ingen nytta för ÅKs del.
Dess innan körde du med bullshit om att du ville rädda kvinnor, att du heroiskt vill varna för farliga relationer.
Du försöker legalisera ditt uppenbara äckliga förakt under pseudomoralisk flagg.

Det gör varken till eller från i skuldfrågan och SD är medspelare till det som sker innan, allt som kulminerar i värre och värre motsättningar.
Sensmoralen i ditt skeva tänk blir att LW borde inte ifrågasatt, hon skulle ha varit mer foglig i förhållande till SD, mer snäll och lydig.

Sanningen är att SD borde varken varit otrogen, ljugit för HD och inte mördat som lösning.

Han har snärjt in LW i nåt han själv inte tog sig ur och i hans sjuka värld dödar man för att ta bort problem.
Han borde ha avslutat relationen med LW för länge sen, slutat att komma med falska löften och hållit sig till HD - eller skilt sig och valt LW.
Enligt sina egna rekommendationer borde han fått kuken kapad av HD - han inte kan hålla den i styr.

I hans drömvärld hade han fått fortsätta med två kvinnor:
En foglig som sköter marktjänsten och en som han kan roa sig med och ha härligt sex med.
Sistnämna ska också lyda.

Han ställdes dock inför ett val då HD tog ut skilsmässa och började med sitt bearbetningsprojekt brist på tillit.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 18:06.
Citera
2021-04-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är blodfläckens strl beskriven eller är det vad man tror när man tittar den dåliga bilden indirekt i FUP. Har svårt att tro att bilden återger ett korrekt utstryk, eller som om nåt "stött emot".

Det låter långsökt att inte se den direkt på plats, att det kräver Luminol, de kör hundratals tester och försöker navigera bland spår av tvättmedelreagens och först sen vid reagens med malakitgrönt, och vid mer noggrann visuell kontroll, ser han att det har utseende som blod.

Fortsättningsvis tror NFC att det inte är blod på den gulfärgade topsen.
Den fläcken i FUP ser stor ut i förhållande till hur krimteknikers omständiga process beskrivs.

Att den finns i fup utan nån närmare beskrivning (inkl mått och närmare bild trots tekniska avdelningens fotoexpertis) säger mer om förundersökningens brist på ”blodbildsanalys” än min.
Citera
2021-04-04, 18:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att den finns i fup utan nån närmare beskrivning (inkl mått och närmare bild trots tekniska avdelningens fotoexpertis) säger mer om förundersökningens brist på ”blodbildsanalys” än min.
Betvivlar inte din inställning...

Vad jag dock skrev är att den ser visuellt synlig ut på långt håll via bild i FUP - vilket den inte förefaller vara via krimteknikerns beskrivning av brottsplatsundersökning.
Citera
2021-04-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det verkar som hon hade hyfsade möjligheter att snickra hemma + att hon har skaffat nödvändig utrustning genom åren. Om hon ska snickra borta är det väl för att hon behöver BÄTTRE resurser - inte någon annans diskbänk? Och om det har skett i närtid - skulle hon välja att snickra vid en rostfri bänk där hon inte har möjligheter att sätta sig ner och vila med sina TVÅ skadade ben?

Ja frågan är ju vad hon BEHÖVDE snickra/mecka med hemma hos SD? Hon var pissur på honom där i april/maj enligt vissa källor och då skulle det naturliga vara att stå och mecka där?

Som tidigare efterlysts och som jag påpekat för åklagaren så borde de ha visat med Google tidslinje hur ofta hon var i hans bostad den här våren. Men det har de inte gjort och frågan är varför. Standard verkar ju ha varit att hon hade platsdata igång.
Citera
2021-04-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ja frågan är ju vad hon BEHÖVDE snickra/mecka med hemma hos SD? Hon var pissur på honom där i april/maj enligt vissa källor och då skulle det naturliga vara att stå och mecka där?

Som tidigare efterlysts och som jag påpekat för åklagaren så borde de ha visat med Google tidslinje hur ofta hon var i hans bostad den här våren. Men det har de inte gjort och frågan är varför. Standard verkar ju ha varit att hon hade platsdata igång.

Jag läste i nån bilaga i fub att det finns platsdata från 2013.
Senast redigerad av piastrone 2021-04-04 kl. 18:40.
Citera
2021-04-04, 18:31
Medlem
Citat:
Betvivlar inte din inställning...

Vad jag dock skrev är att den ser visuellt synlig ut på långt håll via bild i FUP - vilket den inte förefaller vara via krimteknikerns beskrivning av brottsplatsundersökning.

Blir svårt för rätten att tolka menar jag då ja om även vi i tråden inte riktigt fattar fläcken.

Detta är ett av få vettiga bevis som finns. Ihop med skorna kanske. Jag tycker det slarvas bort just vad gäller den visuella presentationen och en del annat.

Har tidigare varit inne på att åklagaren skulle smälla upp ett vettigt foto på blodfläcken på ”storbilden” där i rätten så de rätten fattar vad det är frågan om.

Den här presentationen av ”fläckarna” är ju inte direkt kristallklar för någon:

https://www.bildtagg.se/bild/xebn9j27pjvyz1fmsm7dr8kd
Citera
2021-04-04, 18:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, HD agerar som en klockren passiv/aggressiv person. Den vrede såna personer känner inombords när något går dem emot på detta sätt - då kan de plötsligt bli farliga och agera ut.

Att såna inte spricker av all vrede är helt otroligt. Kanske börjar det med en sönderbiten tand och huvudvärk. Men ut måste känslan av oförrätt komma. Någon gång...
Ångest kan väl vara ett tecken på att det pyser i tryckkokaren.
Jag tror du satte fingret på vad det är jag ser, att han får smaka på sin egna bittra medicin, för hon gör identiskt vad SD gjort mot henne med LW:

✔️Otrogen inom äktenskapet.

✔️Har roligt och leker med JS, det är burkar, utflykter och hotellnätter.
Hon var avundsjuk på att LW och SD hade roligt.

✔️En superbra vän som lyssnar på vedermödor och svårmod, nån att vara intimt förtrolig med.

✔️ Är på event med JS och låtsas bara vara goda vänner som har roligt, dvs offentligt sett.

✔️ Har SD med sig på Ikea men vill gå in och få stulna kyssar i smyg av JS.

✔️ Håller JS i det fördolda.

✔️ Kör samma argument om att inte vilja såra.

✔️ Ljuger SD full om att JS bara är en vän men ligger med och frestar JS för fullt.

✔️ SD får smaka på ovissheten, att stå bredvid och betrakta nöjesfältet men inte åka med karusellen.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 18:48.
Citera
2021-04-04, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Blir svårt för rätten att tolka menar jag då ja om även vi i tråden inte riktigt fattar fläcken.

Detta är ett av få vettiga bevis som finns. Ihop med skorna kanske. Jag tycker det slarvas bort just vad gäller den visuella presentationen och en del annat.

Har tidigare varit inne på att åklagaren skulle smälla upp ett vettigt foto på blodfläcken på ”storbilden” där i rätten så de rätten fattar vad det är frågan om.

Man fattar väl om bilderna är mer tydliga IRL.
Citera
2021-04-04, 18:39
Medlem
Citat:

Kanske är det så enkelt att ett av hans (troligen) blodiga klädesplagg gjorde ett avstryk på luckan när han kastade in plagget i tvättmaskinen?
Citera
2021-04-04, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanske är det så enkelt att ett av hans (troligen) blodiga klädesplagg gjorde ett avstryk på luckan när han kastade in plagget i tvättmaskinen?
Det är väl teorin och att han tvättat efter mord.
En klassiker.
Citera
2021-04-04, 18:51
Medlem
Citat:
Man fattar väl om bilderna är mer tydliga IRL.

Bilderna? Jag har nog bara sett den här bilden på fläcken.

Men precis, tydliga foton ger en tydligare bild av vad detta är för bilder. Men är bilden före eller efter Luminol osv osv.

Min spontana jämförelse är med vredet. Några andra mått ser jag inte på bilden nedan.

Var är fotot med sån där fiffig tejp som de har på stammen vid brottsplatsen t.ex?

Men skitsamma, tåget har gått nu vad gäller den här biten. Fläcken är borta för länge sedan.
Citera
2021-04-04, 18:57
Medlem
Citat:

Inte helt omöjligt. En lite mer avancerad analys av fläcken än fota på lite håll och topsa kunde ha gjorts.

Å andra sidan hade den kunnat synas från månen. Rätten med ordförande BL viftar ju ändå bort fläcken i domen.

SD och LW har ju haft ett av sina blodiga satanistsexpartyn där i vanlig ordning. Så sent som nån dag före mordet njuter SD av sex och har blod i halva ansiktet och ner på tröjan.

Och LW i vanlig ordning har inga problem med det. Hon släpar ju runt på den där knullfilten om uttrycket ursäktas.

Det är bättre än gyn tycker hon då. Hon är van att blöda och inget som behövs kollas trots minst sex års blödande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in