2021-04-04, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jo, det har jag. Det är därför jag skriver här. Om ÅK ska lyckas så tror jag att hon måste se det verkliga motivet.

Det är ju löjligt! HD och JG kände sig svikna av LW som de trodde var deras vän. När de bryter kontakten med henne p.g.a. det så är det synd om LW? Vad hade hon väntat sig? Att de skulle tycka synd om henne?

Jag kan se vad Lena tyckte. Att hon var ett offer som det var synd om. Jag håller bara inte med om det. Hon valde att ha en relation med en gift man. Då får man skylla sig själv om han väljer frun. Hon trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle dansa efter hennes pipa. Så fungerar det inte i den riktiga världen när man är vuxen. Där får man ta konsekvenser för de val man gör. Man kan inte behandla människor som skit och ändå tro att de ska vilja umgås med en. Pushar man någon för långt så exploderar det till sist. Om ÅK skulle våga lyfta fram deras konversationer från det sista året så tror jag att vem som helst skulle kunna förstå att SD till sist fick psykbryt och mördade henne. Men det är tydligen viktigare för tråden att skydda LWs rykte, genom lögner, än att hennes mördare blir fälld.
Förklara gärna så att jag förstår.
Vad är det verkliga motivet?
Exakt när pushar man för hårt, dvs när är det ok att slå ihjäl en annan människa?
Jag förstår inte.
Vid vilken punkt är rätt att mörda?
När förtjänar man att bli slagen? Så till den grad att livet rinner ur dig?
Citera
2021-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack Zilver för uppslaget.

Besk medicin från sjuksyster är nog mycket möjligt.

Lägger till passivt aggressiv som jag funderat kring, det motsäger inte det du nämner.

Ja, HD agerar som en klockren passiv/aggressiv person. Den vrede såna personer känner inombords när något går dem emot på detta sätt - då kan de plötsligt bli farliga och agera ut.

Att såna inte spricker av all vrede är helt otroligt. Kanske börjar det med en sönderbiten tand och huvudvärk. Men ut måste känslan av oförrätt komma. Någon gång...
Citera
2021-04-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om verktyg och fixande så håller LW på att bygga nån cache hemma i början av december 2017.

https://www.bildtagg.se/bild/r3f6lx0gd8ywjc0me1o57tuk

Sen mitten på januari så är det nån skidolycka med lång rehab, färdtjänst osv.
Så här ser det ut i mitten på februari:
https://www.bildtagg.se/bild/tkisq1l1g4iwgfqt0s4qrq7

Början av mars kan hon nästan sträcka ut knät helt.

I början av april börjar hon testa cykla och vid den tiden och fram till mordet så var det väl en rad sociala aktiviteter kring påsk och helger.

Då kommer vi till frågan.

Var i ovan scenario passar det in att LW behöver stå ”inklämd” i SD:s tvättstuga och meka med något så hon blöder och blod fläck x 2 är kvar på maskinen efter mordet?
Ena fläcken har då samma diameter som programväljarvredet.

Alltså vad behöver hon mecka med själv i SD:s tvättstuga som hon inte kunde mecka med hemma?

Och varför kan inte SD berätta mer detaljerat om ett tillfälle då LW meckat och gjort illa sig i tvättstugan om det hände nära inpå mordet? Glömmer man att någon gör sig illa och blöder i tvättstugan?

Sen verkar hon dock inte främmande för att fixa på rostfri bänk. Men hemma då som i exemplet från 2014:

https://www.bildtagg.se/bild/zkcgi2ym0x3tdoa1f33fz0y

(Finns en annan bild där hon märker kåsor m.m med lödpenna i samma veva också på bänken.)

Kanske därifrån SD fått idén om att LW brukade meka på rostfria bänken men då i hans tvättstuga?

Den rostfria bänken står till vänster om tvättmaskinen.
Vem snickrar på ett sviktande underlag?
Hon har aldrig stått där och snickrat. Tror jag inte en sekund på.
Möjligen pysslat, men varför gjorde hon inte det hemma? Släpar hon grejorna mellan sig och SD?
Näääeee! Det gör hon inte.
Det där är bara bullshit snack av SD.
Citera
2021-04-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den rostfria bänken står till vänster om tvättmaskinen.
Vem snickrar på ett sviktande underlag?
Hon har aldrig stått där och snickrat. Tror jag inte en sekund på.
Möjligen pysslat, men varför gjorde hon inte det hemma? Släpar hon grejorna mellan sig och SD?
Näääeee! Det gör hon inte.
Det där är bara bullshit snack av SD.
Under synen så var han tvungen att klämma i med att man skulle ha i åtanke takhöjden och avstånden typ, varför?
Citera
2021-04-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om verktyg och fixande så håller LW på att bygga nån cache hemma i början av december 2017.

https://www.bildtagg.se/bild/r3f6lx0gd8ywjc0me1o57tuk

Sen mitten på januari så är det nån skidolycka med lång rehab, färdtjänst osv.
Så här ser det ut i mitten på februari:
https://www.bildtagg.se/bild/tkisq1l1g4iwgfqt0s4qrq7

Början av mars kan hon nästan sträcka ut knät helt.

I början av april börjar hon testa cykla och vid den tiden och fram till mordet så var det väl en rad sociala aktiviteter kring påsk och helger.

Då kommer vi till frågan.

Var i ovan scenario passar det in att LW behöver stå ”inklämd” i SD:s tvättstuga och meka med något så hon blöder och blod fläck x 2 är kvar på maskinen efter mordet?
Ena fläcken har då samma diameter som programväljarvredet.

Alltså vad behöver hon mecka med själv i SD:s tvättstuga som hon inte kunde mecka med hemma?

Och varför kan inte SD berätta mer detaljerat om ett tillfälle då LW meckat och gjort illa sig i tvättstugan om det hände nära inpå mordet? Glömmer man att någon gör sig illa och blöder i tvättstugan?

Sen verkar hon dock inte främmande för att fixa på rostfri bänk. Men hemma då som i exemplet från 2014:

https://www.bildtagg.se/bild/zkcgi2ym0x3tdoa1f33fz0y

(Finns en annan bild där hon märker kåsor m.m med lödpenna i samma veva också på bänken.)

Kanske därifrån SD fått idén om att LW brukade meka på rostfria bänken men då i hans tvättstuga?

Det verkar som hon hade hyfsade möjligheter att snickra hemma + att hon har skaffat nödvändig utrustning genom åren. Om hon ska snickra borta är det väl för att hon behöver BÄTTRE resurser - inte någon annans diskbänk? Och om det har skett i närtid - skulle hon välja att snickra vid en rostfri bänk där hon inte har möjligheter att sätta sig ner och vila med sina TVÅ skadade ben?
Citera
2021-04-04, 17:41
Medlem
Finns det tillgång till de nya bilderna och filmen från SDs garage då han hittar domkraftsskaftet?

Skulle vilja jämföra med bilderna FÖRE den berömda städningen. Jag får inte ihop SDS berättelse, om hur det såg ut efter saneringen och varför de städade, med bilderna.

Han säger att saneringsbolaget flyttade ALLT från källaren till garaget. Har han sen flyttat tillbaka från garaget med den röra som det är 15/5. Det ser inte alls ut som en källare som precis har varit föremål för nedpackning och uppackning.

Förhör 7 juni 2018

MT: Ehh vi hade en, en, som jag berätta, en incident med rökutveckling hemma och det blev sanering av hela källaren, så, allt förflyttades från källare till garage, och nu har jag renoverat i garaget nyligen, eller nybyggt det, så har jag flytta garage saker till altanen, så då röjde vi i garaget för att flytta saker till altanen, för och kunna göra i ordning det för sommaren
Senast redigerad av piastrone 2021-04-04 kl. 17:49.
Citera
2021-04-04, 17:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jo, det har jag. Det är därför jag skriver här. Om ÅK ska lyckas så tror jag att hon måste se det verkliga motivet.

Det är ju löjligt! HD och JG kände sig svikna av LW som de trodde var deras vän. När de bryter kontakten med henne p.g.a. det så är det synd om LW? Vad hade hon väntat sig? Att de skulle tycka synd om henne?

Jag kan se vad Lena tyckte. Att hon var ett offer som det var synd om. Jag håller bara inte med om det. Hon valde att ha en relation med en gift man. Då får man skylla sig själv om han väljer frun. Hon trodde att hon var universums medelpunkt och att alla skulle dansa efter hennes pipa. Så fungerar det inte i den riktiga världen när man är vuxen. Där får man ta konsekvenser för de val man gör. Man kan inte behandla människor som skit och ändå tro att de ska vilja umgås med en. Pushar man någon för långt så exploderar det till sist. Om ÅK skulle våga lyfta fram deras konversationer från det sista året så tror jag att vem som helst skulle kunna förstå att SD till sist fick psykbryt och mördade henne. Men det är tydligen viktigare för tråden att skydda LWs rykte, genom lögner, än att hennes mördare blir fälld.

Det fetade: du tycker inte att de borde ha känt sej svikna av SD, som de ”trodde var deras vän”, samt att han bevisligen var HD:s make? Och kanske bryta kontakten med honom?

(JG är urskum för han var inte ens särskilt jättenära vän med HD innan allt detta. Han var vän med SD. Och LW.
Sen är det för HD:s skull han fortsätter vara vän med SD. Det glappar nånstans där tycker jag.
Jag kan för all del ha missförstått honom då jag lyssnat till förhören från rättegången.)
Citera
2021-04-04, 17:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Under synen så var han tvungen att klämma i med att man skulle ha i åtanke takhöjden och avstånden typ, varför?

För att han är en Viktig-Petter kanske?
Bara han vet, vi andra får undra...
Citera
2021-04-04, 17:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Förklara gärna så att jag förstår.
Vad är det verkliga motivet?
Exakt när pushar man för hårt, dvs när är det ok att slå ihjäl en annan människa?
Jag förstår inte.
Vid vilken punkt är rätt att mörda?
När förtjänar man att bli slagen? Så till den grad att livet rinner ur dig?

Jag har aldrig påstått att det är OK att slå ihjäl en annan människa!
Jag har inte påstått att det är rätt att mörda. Jag tycker inte att det är OK att misshandla någon ö h t.

De flesta människor märker när man går för långt och behöver backa. LW verkar inte haft förmåga att märka det. Hon går bara på och kräver och hotar. Utan någon hänsyn till någon annan än sig själv. Frågan är hur många andra hon gjorde lika dant emot? Hur många som var på gränsen att bryta ihop p.g.a. hennes "tortyr".
Citera
2021-04-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade: du tycker inte att de borde ha känt sej svikna av SD, som de ”trodde var deras vän”, samt att han bevisligen var HD:s make? Och kanske bryta kontakten med honom?

(JG är urskum för han var inte ens särskilt jättenära vän med HD innan allt detta. Han var vän med SD. Och LW.
Sen är det för HD:s skull han fortsätter vara vän med SD. Det glappar nånstans där tycker jag.
Jag kan för all del ha missförstått honom då jag lyssnat till förhören från rättegången.)

Och hans motivering tycks vara att han AVSKYR otrohet (ihåligt argument i sig eftersom han inte vänder sig emot den som varit otrogen). Men det gäller tydligen inte när HD är otrogen?
Citera
2021-04-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

En av alla avledningsmanövrar mot rena dumheter som SD har hävt ur sig.
Tänker på den sk "toppjuristen" Ka***n Li**a här.
Samma bullshit för att rikta blickarna åt ett annat håll.
Det fungerade inte för henne
och det kommer förhoppningsvis inte fungera
för mördaren i det här fallet heller.
Citera
2021-04-04, 17:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Och hans motivering tycks vara att han AVSKYR otrohet (ihåligt argument i sig eftersom han inte vänder sig emot den som varit otrogen). Men det gäller tydligen inte när HD är otrogen?

Som sagt, det glappar någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in