2021-04-04, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har läst FUP.
Du skriver ju att det inte finns med?
Citera
2021-04-04, 09:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och vad är det som tyder på att LW inte var ärlig?

Var framkommer det att SD/HD tog av egna pengar för att täcka kostnader?

Vi har inte ens fått reda på hur mycket slantar geoeventet blev tilldelat eftersom det verkar vara mörkat från Kommunen. Ingen redovisning finns...
Ytterligare något som NA borde ge sig på att få fram!

Citat:
Lena Wesström

Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa? Jag har ju handlat på
frimodigt. Skulle inte gjort det om jag vetat. Ska jag sålla bland kvittona? Varför kan det inte tas från
annan post? Ni behöver väl inte vara ädla
?

21 maj 2017 19:03

Citat:
Och vad är det som tyder på att LW inte var ärlig?

"Varför kan det inte tas från annan post? Ni behöver väl inte vara ädla?"

I en förening så är det medlemmarna som bestämmer hur pengar ska användas. Inte en enskild medlem, även om hon råkar ligga med kassören.

Edit. De kanske inte hade någon förening? Men pengarna var i varje fall inte LWs.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-04 kl. 10:07.
Citera
2021-04-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ursäkta min frånvaro i den här tråden då den helt förstördes av SDs försvarsteam.
Kommer det upp i HD då?
Vad finns det för nya uppgifter och förhoppningar? Finns det någon sammanställning på det som skall upp i HD?
Tack

Du menar kanske HR (hovrätten)?
Med tanke på det vi hittills fått veta om SD som person är det inte svårt att tänka sig att han vill hämnas på någon eller några. Sen att hans familj skulle kunna vara i farozonen på något sätt om han känner att loppet är kört - det är inte helt otänkbart.

För övrigt: kolla i sammanställningar av @piastrone och @Honan på första sidan i tråden.

7 - 9e April är de första 3 rättegångsdagarna.
Citera
2021-04-04, 10:11
Medlem
Citat:
"Varför kan det inte tas från annan post? Ni behöver väl inte vara ädla?"

I en förening så är det medlemmarna som bestämmer hur pengar ska användas. Inte en enskild medlem, även om hon råkar ligga med kassören.

När en förening får pengar från kommunen (eller i efterhand begär pengar) ska det redovisas.

Samma borde gälla då det gäller ett specifikt event.

Som det är nu redovisas inget... förmodligen hade LW fått på sig att köpa div saker/utrustning annars hade hon väl inte gjort det.
LW visste nog hur mycket pengar de fått till eventet... men sedan blev hon avpolliterad från projektet och HD tog hennes plats och tog åt sig äran av vad LW gjort för eventet.
Citera
2021-04-04, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa?"
Len* var inte ensam om att vilja höra om ekonomin från touren. Trots att hon fick ta hand om HD:s uppgifter, kommunicera cachare via tour-mailen (innan HD tog bort hennes inlogg/ändrade lösenord) och bidrog med ett stort antal cacher så fick varken hon eller andra insyn i ekonomin som borde funnit på ett separat konto och inte ha blandats med paret D-sons egna kassa.

Varför var Stef*n så hemlig om det ekonomiska kring touren? Kan det ha varit så att D-sons "lånat" pengar till privata kostnader?

Det fanns cachare som bidragit till tourens runt 90-tal cacher som inte ens visste att de kunde begära ersättning för utlägg.

LW skötte HD:s uppgifter och gjorde det väldigt bra enligt vittnet JBE som arbetade med touren för Region Örebro. När HD vaknade från sin dvala efter hon avslöjat otroheten blev LW helt utestängd från den inre kretsen. HD tog över och allt blev (enligt källor) till det sämre vad det gäller återkopplingar och information till deltagarna.
Flera vittnar om att SD/HD inte har redovisat det ekonomiska. Vid frågor om ekonomin kring touren på GC-facebooksida svarar Stef*n något liknande som "det vill du inte veta..."

Tystnaden i tråden kanske vittnar om att inga utom paret D-son vet hur det ligger till?

-----

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Det är väldigt mycket oklarheter med det ekonomiska.
Region örebro län, ingår i en koncern med 7 bolag. Koncernmoderbolaget är Region Örebro Län 232100-0164
Varumärken reg. i prv register
The heart of sweden regnr. 402407
Region örebro län regnr. 530010
Bergslagen cykling regnr. 551114
Bergslagsleden regnr. 602249
Bergslagsleden regnr. 602250
LT länstrafiken En del av region Örebro län regnr. 602923
LT länstrafiken en del av region Örebro län
Regnr. 602924
Region Örebro län regnr. 603564

Klickar man vidare blir det error i mitt huvud, kanske någon insatt kan nysta, jag får stroke light..

Fordonsupplysning 311 fordon..

Källa: allabolag.se

Klickarman i oerganisatinsnummer för region Örebro län, 23100-0164
Tel 019- 6021000

Uppgifter enligt bolagsverket
Juridiska företrädare:
Uppgift om styrelse saknas

Verklig huvudman:
Finns ej
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-04-04 kl. 10:29.
Citera
2021-04-04, 10:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
När en förening får pengar från kommunen (eller i efterhand begär pengar) ska det redovisas.

Samma borde gälla då det gäller ett specifikt event.

Som det är nu redovisas inget... förmodligen hade LW fått på sig att köpa div saker/utrustning annars hade hon väl inte gjort det.
LW visste nog hur mycket pengar de fått till eventet... men sedan blev hon avpolliterad från projektet och HD tog hennes plats och tog åt sig äran av vad LW gjort för eventet.

Det fetade: Eller hur? Det låter ju verkligen som LW.

Citat:
men sedan blev hon avpolliterad från projektet och HD tog hennes plats och tog åt sig äran av vad LW gjort för eventet

Så kan det gå när man ligger med någon annans man.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-04 kl. 10:33.
Citera
2021-04-04, 10:20
Medlem
Citat:
Det var i en chatt med SD. En monolog.

En monolog mellan 2 personer?
Citera
2021-04-04, 10:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du skriver ju att det inte finns med?

OK. Var det så du menade?

Citat:
Lena Wesström

Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa? Jag har ju handlat på
frimodigt. Skulle inte gjort det om jag vetat. Ska jag sålla bland kvittona? Varför kan det inte tas från
annan post? Ni behöver väl inte vara ädla?

21 maj 2017 19:03

Jag tolkar det som att hon försökt få ersättning av SD för utlägg hon gjort men att han sagt att pengarna är slut.

Varför tror du själv att LW skriver som hon gör?
Citera
2021-04-04, 10:21
Medlem
Citat:
April 2020 någonstans där... tror det fanns en bild i NA på den nedklottrade garageporten.

Har också sett det. Stora röda bokstäver.
Citera
2021-04-04, 10:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
PS är väl utköpt?

Tankarna drar iväg, men det startades snabbt en egen tråd här på FB så jag tror det är enklast att följa den: svaret lär nog inte dröja.
Jag hittar ingen tråd.
Finns den inte under Aktuella brott?
Har du någon länk?
Citera
2021-04-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldigt mycket oklarheter med det ekonomiska.
Region örebro län, ingår i en koncern med 7 bolag. Koncernmoderbolaget är Region Örebro Län 232100-0164
Varumärken reg. i prv register
The heart of sweden regnr. 402407
Region örebro län regnr. 530010
Bergslagen cykling regnr. 551114
Bergslagsleden regnr. 602249
Bergslagsleden regnr. 602250
LT länstrafiken En del av region Örebro län regnr. 602923
LT länstrafiken en del av region Örebro län
Regnr. 602924
Region Örebro län regnr. 603564

Klickar man vidare blir det error i mitt huvud, kanske någon insatt kan nysta, jag får stroke light..

Fordonsupplysning 311 fordon..

Källa: allabolag.se

Klickarman i oerganisatinsnummer för region Örebro län, 23100-0164
Tel 019- 6021000

Uppgifter enligt bolagsverket
Juridiska företrädare:
Uppgift om styrelse saknas

Verklig huvudman:
Finns ej

Det var detta med bidragen till geotouren och redovisningen för detta jag ville veta då jag ringde reg Örebro kommun i förra veckan. Det var tvärstopp. Som att tala med en vägg. Det verkar råda nån typ av tystnadskultur där. Trots att jag hävdade offentlighetsprincipen.
OMERTA!
Citera
2021-04-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag hittar ingen tråd.
Finns den inte under Aktuella brott?
Har du någon länk?

Ligger under:

Samhälle / Brott och brottsbekämpning

Klarar inte av att få in den här...