Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Dvs han saknar det han kan få ut av samvaron och relationen med personeroch han saknar de känslor personerna väcker hos honom.
Men han saknar inte personerna i sig.
De är utbytbara.
HD må vara utbytbar men SD suktar efter henne och jag undrar varför hon beter sig som hon gör. Du kanske har nån idé?
Å ena sidan tar hon ut skilsmässa men kräver att det är upp till SD hur deras relation ska utvecklas - och håller honom på halster. Det är "kärleksbooming" i sms innan mordet..
Å andra sidan ser hon ut som ett karbonpapper ang SDs beteende:
Offret för otrohet i äktenskap (som är otrogen själv), åberopar brist på tillit (men ljuger själv för SD) och förpassar JS i skymundan (likt LW undanhölls).
SD får sen betrakta hur hon glatt virvlar genom tillvaron (som hon då själv fått göra tidigare).
Hon leker och lattjar med JS, det är event, burkar och hotellnätter om vart annat.
Vilket bla ses i senare förhör via SD (2019-09-12):
(..) Som jag sa till henne helt nyligen så .. hon .. hon har spenderat ett par nätter borta på hotell rätt så nyligen med .. den här J .. eh och sen har hon spenderat nätter borta med .. en kille och en annan kvinna .. eh .. hon hade ungefär samma upplevelse så .. mera .. avundsjuk jag skulle gärna vilja vara där .. istället.. oavsett om det var med ny partner eller..(ohörbart) jag vill göra saker med Hanna."