2021-04-04, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
PS är väl utköpt?

Tankarna drar iväg, men det startades snabbt en egen tråd här på FB så jag tror det är enklast att följa den: svaret lär nog inte dröja.

Ok, så kanske det är. Tänkte att det nog är en hyfsat utdragen process innan allt är klart. Men svar lär nog komma.

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ursäkta min frånvaro i den här tråden då den helt förstördes av SDs försvarsteam.
Kommer det upp i HD då?
Vad finns det för nya uppgifter och förhoppningar? Finns det någon sammanställning på det som skall upp i HD?
Tack

Innan HD kommer HR. Och det är HR det nu väntas på.
Citera
2021-04-04, 03:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Egentligen tror jag inte det, men det har varit så mycket konstigheter och alla funderingar kring jäv och dåliga utredningar får ju en att fundera på vem det kan vara och varför...
Väl värt att bevaka av given anledning. Samt SD själv som vill bli (och är) polare lite här och där.
Citera
2021-04-04, 03:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Dvs han saknar det han kan få ut av samvaron och relationen med personeroch han saknar de känslor personerna väcker hos honom.
Men han saknar inte personerna i sig.
De är utbytbara.
HD må vara utbytbar men SD suktar efter henne och jag undrar varför hon beter sig som hon gör. Du kanske har nån idé?

Å ena sidan tar hon ut skilsmässa men kräver att det är upp till SD hur deras relation ska utvecklas - och håller honom på halster. Det är "kärleksbooming" i sms innan mordet..

Å andra sidan ser hon ut som ett karbonpapper ang SDs beteende:

Offret för otrohet i äktenskap (som är otrogen själv), åberopar brist på tillit (men ljuger själv för SD) och förpassar JS i skymundan (likt LW undanhölls).
SD får sen betrakta hur hon glatt virvlar genom tillvaron (som hon då själv fått göra tidigare).

Hon leker och lattjar med JS, det är event, burkar och hotellnätter om vart annat.
Vilket bla ses i senare förhör via SD (2019-09-12):

(..) Som jag sa till henne helt nyligen så .. hon .. hon har spenderat ett par nätter borta på hotell rätt så nyligen med .. den här J .. eh och sen har hon spenderat nätter borta med .. en kille och en annan kvinna .. eh .. hon hade ungefär samma upplevelse så .. mera .. avundsjuk jag skulle gärna vilja vara där .. istället.. oavsett om det var med ny partner eller..(ohörbart) jag vill göra saker med Hanna."
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 03:57.
Citera
2021-04-04, 04:12
Medlem
Citat:
Från Aftonbladet:

Polis sparkas: ”Säkerhetsrisk”
En polis i Örebro län avskedas. Anledningen är att personen anses utgöra en säkerhetsrisk för sina kollegor, skriver SVT Nyheter Örebro. Polisen i fråga har varit avstängd sedan januari 2021. Personen har uppvisat ”allvarliga brister i pålitlighet och i sin lojalitet till kollegor, arbetsgivaren och polisens brottsbekämpande uppdrag”, enligt protokollanteckningar från polisens personalansvarsnämnd som SVT har tagit del av.

Enligt internutredningen utgör polisen en pågående och framtida säkerhetsrisk och kan därför inte heller ges andra uppgifter inom myndigheten. Det var inget enhälligt beslut från personalansvarsnämnden. En ledamot menade att omständigheterna arbetsgivaren åberopat som grund ”är föremål för preskription”. (TT)
Från Sverigesradio.se, publicerat torsdag 1 april kl 18:26
Den polis i länet som varit avstängd på grund av att hon anses utgöra ett hot mot rikets säkerhet har nu blivit avskedad.
Det beslutet har personlAnsvarsnämnden tagit.
Det var i samband med att polismyndigheten genomförde en ny säkerhetsutredning som det framkom uppgifter om att hon genom sitt agerande försatt sig i en situation som gjort henne särskilt sårbar för hot och påtryckningar.
Citera
2021-04-04, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, så kanske det är. Tänkte att det nog är en hyfsat utdragen process innan allt är klart. Men svar lär nog komma.

Innan HD kommer HR. Och det är HR det nu väntas på.
Ja , förstås, menade det. Ingen info på det andra jag frågade?
Citera
2021-04-04, 06:29
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte mig mig men kommer att tänka på...

Vid något tillfälle (kommer inte ihåg när i tid) blev hans garageport sprejad med "mördare".

Var han intresserad av att sätta upp kameror innan så blev det nog än mer av intresse efter det tillfället!

Har för mig att det var dagen efter den friande domen i TR.
Tror det finns en bild i tråden, men kommer inte ihåg när domen kom.

(Har även en teori om vem klottraren är)
Citera
2021-04-04, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Har för mig att det var dagen efter den friande domen i TR.
Tror det finns en bild i tråden, men kommer inte ihåg när domen kom.

(Har även en teori om vem klottraren är)

April 2020 någonstans där... tror det fanns en bild i NA på den nedklottrade garageporten.
Citera
2021-04-04, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Från Sverigesradio.se, publicerat torsdag 1 april kl 18:26
Den polis i länet som varit avstängd på grund av att hon anses utgöra ett hot mot rikets säkerhet har nu blivit avskedad.
Det beslutet har personlAnsvarsnämnden tagit.
Det var i samband med att polismyndigheten genomförde en ny säkerhetsutredning som det framkom uppgifter om att hon genom sitt agerande försatt sig i en situation som gjort henne särskilt sårbar för hot och påtryckningar.

Första tanken när det visade sig vara en kvinna var för mig HD:s kompis men...
När det står "mot rikets säkerhet" så har det förmodligen inte med detta fall att göra.
Intressant att lokaltidningen NA inte tagit upp detta (letat på morgonen under "blåljus" och inte hittat något).

Den dagen polisen i Örebro ska kollas (som jag hoppas på) i LW:fallet så är inte NA rätt tidning för det. Här är det nog för mycket "klia rygg".

De (NA) har, som jag sett, inte tagit upp/skrivit ett ord om att de inblandade, i detta fall, har många vänner inom polisen och som delvis varit inblandade i utredningen.

Tillägg: HD/föräldrarnas kompis An (vad hon nu hette), var inte en polis... utan någon civilanställd?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-04 kl. 07:42.
Citera
2021-04-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lena Wesström

Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa? Jag har ju handlat på
frimodigt. Skulle inte gjort det om jag vetat. Ska jag sålla bland kvittona? Varför kan det inte tas från
annan post? Ni behöver väl inte vara ädla?

21 maj 2017 19:03

Jag ifrågasatte sammanhanget... satt hon och pratade för sig själv?
Citera
2021-04-04, 08:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag ifrågasatte sammanhanget... satt hon och pratade för sig själv?

Det var i en chatt med SD. En monolog.
Citera
2021-04-04, 08:40
Medlem
Citat:
Det var i en chatt med SD.

Ok, fram med den då och inte bara LW:s svar så vi kan få ett sammanhang i konversationen!
Citera
2021-04-04, 08:44
Avslutad
Citat:
Det var i en chatt med SD. En monolog.
Har du mer information om bidragsdelen gällande geotouren, fördelning och redovisning, meddela gärna här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in