2021-04-04, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan tänka mig att GM är en aggresiv person om man tänker tillbaka på denna politiken som denna artikeln beskriver.

Artikel om GM

26-årig SD-sympatisör häktad för mordet i Höör

https://aktuelltfokus.se/26-arig-sd-sympatisor-haktad-for-mordet-i-hoor/

Aktuellt fokus är röd som fan, så det är klart att de trycker på "SD" och "antiziganist".

Med detta sagt är det ju inte ovanligt att unga män ute i landsbygden hyser agg mot alla möjliga människor och uttrycker detta med någon slags stolthet. Det är mycket enklare att hata andra och beskylla dem för sin situation, än att inse att man själv är ansvarig för sitt eget och att det är ens egna handlande som leder till att man är där man är. Vet själv att det var många i min umgängeskrets som var "högerextrema" och "vänsterextrema" när de var 16-23 eller så, men när de började skaffa barn och faktiskt hade något att vara nöjda med i livet så taggade de ner, kammade sig och girade mer mot den politiska mitten.

Så jag läser "tragisk" eller möjligtvis "patetisk" i artikeln, inte "aggressiv" eller "farlig".
Citera
2021-04-04, 03:10
Medlem
Citat:
Om BO kände sig rädd och bekymrad över kontakterna med GM varför i allsin dar fortsatte BO att träffa GM.

https://m.facebook.com/expressen/posts/10158554494720345

Jag har själv råkat ut för en person som var fruktansvärt kontrollerande och svartsjuk.

Jag slutade upp med att fortsätta att träffa denna personen.

Jag säger inte att det är så i det här fallet, men det är typiskt offerbeteende hos de som är utsatta för våld i en nära relation att söka upp sin plågoande och fortsätta relationen. Förövarens hela modus operandi går ju ut på att få offret att känna sig värdelös och att den enda som kan älska offret är förövaren. Traumalänkad affektion kan offret bara ta sig ur för egen maskin, eventuellt hjälpt av en skicklig psykoterapeut. Alla andras omtanke och omsorg tolkas som en attack mot par-entiteten och offrets identitet. Tragiskt, men inte ovanligt.
Citera
2021-04-04, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogfighter
Jag säger inte att det är så i det här fallet, men det är typiskt offerbeteende hos de som är utsatta för våld i en nära relation att söka upp sin plågoande och fortsätta relationen. Förövarens hela modus operandi går ju ut på att få offret att känna sig värdelös och att den enda som kan älska offret är förövaren. Traumalänkad affektion kan offret bara ta sig ur för egen maskin, eventuellt hjälpt av en skicklig psykoterapeut. Alla andras omtanke och omsorg tolkas som en attack mot par-entiteten och offrets identitet. Tragiskt, men inte ovanligt.

Jag hade ingen hjälp av en psykolog, men jag har erfarenhet av olika sorters personer. Nu är jag äldre och när detta hände var jag 55 år. Men BO var bara 18 år, men BO hade ändå försökt att kunna tänka på vad som kunde hända om jag fortsatte att träffa GM.
Citera
2021-04-04, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Skumt också att supa sig full en tisdagsnatt. Även om man är 18 så är det ju inte helt vanligt om man pluggar eller jobbar.
Påsklov.
Citera
2021-04-04, 04:32
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Fattar inte hans erkännande.. Vadå så han erkänner att han har huggit eller slagit ihjäl henne till döds men nekar att han har mördat henne?

Det är ju som att säga "jag har hotat till mig pengar på banken genom att sikta på personalen med ett vapen men jag har inte rånat banken".

Fattar inte

Undrat samma sak.
Råkade han döda henne eller vad?
nu finns det ju förvisso vållande till annans död osv men jag skulle kalla det mord ändå eftersom han dumpar kroppen och gör sig av med mordvapen.
Men men.. Han verkar inte ha alla hästar i hagen heller så.
Citera
2021-04-04, 07:58
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Vad exakt tycker du att alla dessa många borde ha anmält MGM för? "Hej polisen, jag vill anmäla en person som beter sig som en seriemördare. Nej, han har inte mördat någon ännu eller ens varit våldsam mot någon. Nej, han har inte seriemördat några ännu. Men han skulle kanske kunna göra det." Klick. I bästa fall.

Hur beter sig en seriemördare? Hur kommer du ens in på seriemördare när det förmodligen handlar om ett tragiskt dråp? Vi har för övrigt nästan inga seriemördare alls i Sverige. Har du tittat på för många amerikanska filmer på sistone?
Trötta människa. Han har säkert förekommit i utredningar sedan barndomen. Anledningen till att vi inte har fler seriemördare är att de grips redan vid första mordet ungefär som här. Hade det gått att förhindra, ja.
Citera
2021-04-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisfarmor
känns som bo:s föräldrar är väldigt frånvarande. systern har ju delat både efterlysningar och sedmera hyllningar filitigt. föräldrarna verkar inte lika gla i kändisskapet. vet någon hur bo:s familjesituation såg ut? bodde hon hemma?
Ja hon bodde hemma.. Jag hade inte heller varit aktiv på sociala medier om mitt barn blivit mördat alla reagerar olika😭 klokt beslut tycker så slipper dom sitta och läsa allt skit som skrivs...denna händelse har skakat hela byn.
Citera
2021-04-04, 09:12
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ge dig. Det är väl en djäkla skillnad.

Ja, det är det. Det sistnämnda är betydligt värre. Att kriminella mördar varandra, vem bryr sig? Självsanering. När oskyldiga kvinnor blir mördade av patetiska incels så är det värre.
Citera
2021-04-04, 09:16
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Om BO kände sig rädd och bekymrad över kontakterna med GM varför i allsin dar fortsatte BO att träffa GM.

https://m.facebook.com/expressen/posts/10158554494720345

Jag har själv råkat ut för en person som var fruktansvärt kontrollerande och svartsjuk.

Jag slutade upp med att fortsätta att träffa denna personen.

Då är det bara att säga grattis till dig att du klarade att lämna en sån person utan att råka illa ut. Den absolut farligaste situationen för kvinnor som lever/umgås med destruktiva män är när de vill avsluta relationen.
Om det hade varit så lätt att ”bara sluta träffas” och mannen accepterat detta så hade vi inte haft några kvinnomord!
Citera
2021-04-04, 09:22
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
Uttala dig inte som saker som du inte har en aning om. Det finns även likgiltighetsuppsåt under mord.

Läs på lite innan du harvar ur dig felaktigheter nästa gång.

Men du har ju fel? Planerar du inte att döda någon men råkar ta någons liv så döms du inte för mord.

Tar du medicin?
Citera
2021-04-04, 09:23
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej ett mord behöver inte vara planerat.

Domstolar tycker inte likadant som du.
Citera
2021-04-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vafan vill du ha sagt med ditt självgoda inlägg?
Att Elin och alla andra mördade unga tjejer borde ha tänkt efter och får skylla sig själva?
Du är bara ännu en idiot av många som direkt lägger skulden på en mördad ung tjej!
- hon borde inte ha gjort si eller så, hon borde ha tänkt på att hon kan bli mördad..

Jag mår riktigt illa över människor som dig Braskamin58!!!!

+1 på kommentaren ovan.

Det går inte att peka på henne och säga att hon får skylla sig själv? Det är ju helt absurt.
Att ta sig ur en destruktiv relation, oavsett om det är en vänskapsrelation eller romans, kan vara oerhört svårt.
Elin har ju tydligt sträckt ut hand i hopp om hjälp om det nu är som du säger att hennes vänner fått ta del om vetskapen kring relationen och dess destruktivitet.

Vi vet inte vilka hållhakar GM kan ha haft på Elin, och jag tänker inte ens spekulera i vad det hade kunnat vara.
Elin är ett offer på alla sätt, så försök inte för en sekund att få det att se ut som att hon ”får skylla sig själv”.
Eller är du av samma äckliga natur som tycker att kvinnor i utmanade kläder får skylla sig själv om dem blir våldtagna? Väx upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in