2021-04-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Visst är det en möjlighet, men att ha ihjäl någon av en olycka är ganska svårt. Möjligen att han skulle imponera med att visa något häftigt MMA-stryptag som gick överstyr eller liknande. Det logiska efter en sådan olycka är ju dock att ringa efter hjälp och i panik börja med återupplivningsförsök.
"Jag går och hämtar en kniv och skär henne." Olycka, jättetroligt...
Citera
2021-04-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Han sägs ju vara extremt kortväxt, någon skrev 1.60, nån annan 1.55, sådana män känner väl gärna nåt slags behov av att hävda sig? En diagnos eller två på det också så blir han som en tickande bomb, som slutligen utlöstes iochmed mordet på Elin.

Finns en bild på hans fb där han står bredvid en tjejkompis, om inte hon är jättelång så syns det där att han är kort
Citera
2021-04-03, 20:39
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
"Jag går och hämtar en kniv och skär henne." Olycka, jättetroligt...
Var det så det gick till?
Citera
2021-04-03, 20:39
Medlem
cerns avatar
Fattar inte hans erkännande.. Vadå så han erkänner att han har huggit eller slagit ihjäl henne till döds men nekar att han har mördat henne?

Det är ju som att säga "jag har hotat till mig pengar på banken genom att sikta på personalen med ett vapen men jag har inte rånat banken".

Fattar inte
Citera
2021-04-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Var det så det gick till?
Kan inte bekräfta det, nån i tråden citerade en som sägs vara anhörig om händelseförloppet. Kan inte hitta det inlägget nu dock.
Citera
2021-04-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Fattar inte hans erkännande.. Vadå så han erkänner att han har huggit eller slagit ihjäl henne till döds men nekar att han har mördat henne?

Det är ju som att säga "jag har hotat till mig pengar på banken genom att sikta på personalen med ett vapen men jag har inte rånat banken".

Fattar inte

Har han erkänt att han huggit eller misshandlat henne till döds? Källa?
Citera
2021-04-03, 20:47
Medlem
MrTurbos avatar
Jag har nu läst igenom 176 sidor. (stående ovationer?)
Kan konstatera om man tog bort alla "Vem är GM" , "Var är FUP" , "Länk till FB" , osv samt alla där till ovidkommande diskussioner så hade det vart typ 50 sidor. haha

Nu väntar vi på häktningsframställan och lite mer konkreta fakta. Keep it up!
Citera
2021-04-03, 20:48
Medlem
bitstreams avatar
Citat:

Fattar inte
Var finns att läsa att han huggit eller slagit ihjäl henne?

Han hävdar att det inte är mord eftersom han "saknat uppsåt". Om man medvetet tar en person av daga (uppsåt finns), så är det mord. Händer det däremot i typ stridens hetta kan det bli dråp och om man råkar ha ihjäl någon av misstag (t.ex. ett vådaskott) så kan det bli fråga om Vållande till annans död.
I samtliga ovanstående fall finns det en gärningsman som tagit en person av daga men det finns alltså skillnader på hur och varför, vilket därmed påverkar påföljden (straffet).
Citera
2021-04-03, 20:48
Medlem
Citat:

Fattar inte
Det betyder att han säger att han dödat henne men att det handlar om olycka, dråp eller självförsvar men inte mord.
Att man dödat någon är ju inte samma sak som att det handlar om ett planerat dödande eller att avsikten ens varit att döda.
Citera
2021-04-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Jag har nu läst igenom 176 sidor. (stående ovationer?)
Kan konstatera om man tog bort alla "Vem är GM" , "Var är FUP" , "Länk till FB" , osv samt alla där till ovidkommande diskussioner så hade det vart typ 50 sidor. haha

Nu väntar vi på häktningsframställan och lite mer konkreta fakta. Keep it up!
Han häktades i fredags så framställan är redan gjord.
Citera
2021-04-03, 20:51
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Har han erkänt att han huggit eller misshandlat henne till döds? Källa?
https://www.sydsvenskan.se/2021-04-01/misstankte-mannen-i-hoor-erkanner-att-han-dodat-kvinnan

"Misstänkte mannen erkänner att han har dödat kvinnan"
" Det misstänkta mordvapnet har hittats i en sjö i området."

Jag tror det är något trubbigt föremål/kniv/yxa whatever..

Han har ju erkänt att han dödat henne. Fallet är ju löst.
Citera
2021-04-03, 20:53
Medlem
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2021-04-01/misstankte-mannen-i-hoor-erkanner-att-han-dodat-kvinnan

"Misstänkte mannen erkänner att han har dödat kvinnan"
" Det misstänkta mordvapnet har hittats i en sjö i området."

Jag tror det är något trubbigt föremål/kniv/yxa whatever..

Han har ju erkänt att han dödat henne. Fallet är ju löst.
Nej, i en demokratisk rättsstat är man oskyldig tills motsatsen bevisats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in