Citat:
Ursprungligen postat av
lapetitepois
Vill du vara snäll och formulera dig på annat ett annat sätt för nu förstår jag inte vad du menar.
Jag uppfattade Madde som väldigt förvirrad igår och av medkänsla kände jag att Madde nog skulle behöva komma ut till lugn och kärlek av sin familj. Hon uttryckte igår att hon inte förstod sig på "spelet" (osäker på om hon menade BB men så jag tolkade det)
Angående Emelie, jag kan ha förståelse och medkänsla för vad hon behövt gå igenom under sin skolgång (har själv haft ett helvete) men det rättfärdigar inte att man sätter sig själv först, ångar på, hetsar, manipulerar, agerar på svartsjuka ...etc och "gömma" sig bakom sitt förflutna. Tror och håller fast vid att hon borde för sin egen skull gå i terapi, för så som hon beter sig nu så kommer hon alltid sätta SIG SJÄLV i kläm o drama.
När jag läser det du skriver får jag fortfarande en otäck känsla av att du tar dig rätten att bestämma hur de skall hantera sina känslor. Och då undrar jag vad som ger dig den rätten.
Båda är vuxna flickor och kan förmodligen hantera sina egna känslor även om de uttrycker det ibland genom att de kan gråta eller känna sig ledsna eller lite nere. Jag uppfattar det som helt vanliga mänskliga känslor. Inget ovanligt. Om du inte någon gång har haft dessa känslor så blir jag rädd. Det finns säkert bra namn för att benämna någon som saknar den typen av känslor.
Jag är bara en vanlig Groda.