2021-04-03, 16:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt gräsligt vilken vrede, vilket hat som låg bakom skadorna. Inte vem som helst skulle slå någon 17 ggr i huvudet. Detta är typiskt relationsbrott. Man kan bara hoppas att Lena förlorade medvetandet tämligen snabbt. Men att hon förstod att hon skulle dö, den tanken hann hon nog tänka "Nu dör jag". Ångest in i det sista.

Vet att jag har sett en teckning över skadorna för ett eller två år sen.

Då måste du nog ha blandat ihop det, eller visualiserat det i ditt huvud.
En förhörsledare läste upp skadorna i ett förhör med SD. Så du kanske fick upp en inre bild?

Fruktansvärt angrepp.
Mår illa varje gång jag tänker på hur ont och hur rädd Lena måste ha varit.

Med tanke på att blodstänken är på låg höjd och skadorna på trädet (översta på 55 cm ovan marken) så har Lena blivit omkullslagen ganska omedelbart. Samtidigt har hon försökt att skydda sig med händerna. Långdraget blev det med skrik i flera minuter.

Vidrig person som kan fortsätta att slå och slå trots det.
Citera
2021-04-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då måste du nog ha blandat ihop det, eller visualiserat det i ditt huvud.
En förhörsledare läste upp skadorna i ett förhör med SD. Så du kanske fick upp en inre bild?

Fruktansvärt angrepp.
Mår illa varje gång jag tänker på hur ont och hur rädd Lena måste ha varit.

Med tanke på att blodstänken är på låg höjd och skadorna på trädet (översta på 55 cm ovan marken) så har Lena blivit omkullslagen ganska omedelbart. Samtidigt har hon försökt att skydda sig med händerna. Långdraget blev det med skrik i flera minuter.

Vidrig person som kan fortsätta att slå och slå trots det.

Du har kanske rätt i det.
När jag ser skadorna i trädet med märken som av hack i mitten - då kan jag tänka mig märkena av piggen från ett speciellt domkraftshandtag som finns på trädet, ja.

Har länge funderat över just de där märkena i trädet. Men nu förstår (även jag) bättre. Tidigare har jag tänkt mig märken av en hammare med "baksidan", som man drar ut spikar med. Det kan ge liknande märken.

Bara tanken på hur hon kan ha suttit lutad mot trädet med händerna som skydd mot slag mot huvudet...

Slagen i bakhuvudet kan ha varit inledningen. Hon ville kanske gå från platsen när hon insåg att läget var helt jäkla fel. Då slogs hon ner bakifrån. Sen fortsatte det. Hon måste ha krupit runt på platsen, oförmögen att resa sig.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-03 kl. 18:16.
Citera
2021-04-03, 19:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mycket vettigt inlägg i bakhållsdebatten! Tål att synas i sömmarna vad som var hans syfte med just ringa polisen där.

Angående diskussioner om ficklampor eller handtag till domkraft som mordvapen.
Igår la jag in ett inlägg med uttalandet av rättsläkaren om ett skaft på 3 cm i dm, som mordvapen: "Att föremålet varit smalare än det aktuella skaftet är minst lika troligt."

Finns alltså anledning att uppmärksamma hennes utlåtande och se sig om efter ett smalare verktyg, som t ex ett grönfärgat armeringsjärn med dm 1 cm. Räfflat med vassare kanter. Snittytan på ett armeringsjärn är också något ojämn.

Inledningsvis efterlystes en försvunnen träningsstång på gymmet där han tränar. Det betyder att föremålet som har använts också har varit väldigt smalt.
Chefens armeringsjärn återlämnades först på hösten, samma år. I vilket fall hade S tillgång till armeringsjärn på såväl arbetsplats som hemma. Tillägg: grannar till L höll på med villabygge under aktuell tidpunkt.

Det kan vara förklaringen till att åklagarna har varit ointresserade av att beslagta ficklampor; fel mått helt enkelt.
Citera
2021-04-03, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har kanske rätt i det.
När jag ser skadorna i trädet med märken som av hack i mitten - då kan jag tänka mig märkena av piggen från ett speciellt domkraftshandtag som finns på trädet, ja.

Har länge funderat över just de där märkena i trädet. Men nu förstår (även jag) bättre. Tidigare har jag tänkt mig märken av en hammare med "baksidan", som man drar ut spikar med. Det kan ge liknande märken.

Bara tanken på hur hon kan ha suttit lutad mot trädet med händerna som skydd mot slag mot huvudet...

Slagen i bakhuvudet kan ha varit inledningen. Hon ville kanske gå från platsen när hon insåg att läget var helt jäkla fel. Då slogs hon ner bakifrån. Sen fortsatte det. Hon måste ha krupit runt på platsen, oförmögen att resa sig.
Minns inte hur Krimteknikerna resonerade men det är väl tänkbart scenario, att attacken börjar vid trädet. Slag på stammen, rikligt med blod nedanför och hårstrån, varav hon skyddar sig med händerna och sen försöker fly. Hon låg väl med huvudet bort fr trädet om jag inte minns fel. Sen matas resten av de aggressiva slagen, låg stänkbild.

Har de hittat nåt av det de sökte efter 15 oktober?
Såg ett PM med detta datum.
Det är av stor vikt att eventuell flyktväg genomsöks efter föremål som gärningsmannen kan ha använt sig genom att kasta, droppa eller tappat. Vissa avsnitt som initialt varit mer intressanta har sökts med hjälp av hund och även manuellt. Brunnar har sökts i området men det finns även naturbrunnar som ska markeras och sökas efteråt.
Det saknas mordvapen, offrets mobil, hörlurar, mobilfodral, kontokort som vi med säkerhet vet, allt är av intresse!
Citera
2021-04-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Igår la jag in ett inlägg med uttalandet av rättsläkaren om ett skaft på 3 cm i dm, som mordvapen: "Att föremålet varit smalare än det aktuella skaftet är minst lika troligt."

Finns alltså anledning att uppmärksamma hennes utlåtande och se sig om efter ett smalare verktyg, som t ex ett grönfärgat armeringsjärn med dm 1 cm. Räfflat med vassare kanter. Snittytan på ett armeringsjärn är också något ojämn.

Inledningsvis efterlystes en försvunnen träningsstång på gymmet där han tränar. Det betyder att föremålet som har använts också har varit väldigt smalt.
Chefens armeringsjärn återlämnades först på hösten, samma år. I vilket fall hade S tillgång till armeringsjärn på såväl arbetsplats som hemma. Tillägg: grannar till L höll på med villabygge under aktuell tidpunkt.

Det kan vara förklaringen till att åklagarna har varit ointresserade av att beslagta ficklampor; fel mått helt enkelt.[/quote]

Ovanstående är skrivet av Rewiew. Vt inte hur jag ska redigera det, /Zilvereko

Hade det grönlackade smala armeringsjärnet, böjt i 90 graders vinkel, räfflat och ca 1-2 cm i diameter (från chefens låda) varit inblandat i mordet, så hade nog någon liten fling från detta synts vid obduktionen. Eller vad tror du?

Sen blir jag fundersam över om det inte har använts 2 olika mordvapen. I vilket i sin tur man kan ställa frågan om det faktiskt var 2 personer som slog ihjäl Lena. Den tanken lämnar mig inte.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-03 kl. 19:57.
Citera
2021-04-03, 20:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Lena Wesström

Unfriendat även GC. Pratade om det? Hon som tog upp? Hur gick samtalet? Eller hon bara gjort?
Eller var det på ditt initiativ?

Här borde du säga ifrån. Att du faktiskt vill se mina loggar. Att allt varit på riktigt för dig, att du inte
slutat bry dig om och intressera dig för mig. (Hon kan skaffa eget konto - med hälften så många
founds och en bråkdel FTF:er - om hon Inte vill se mig.)

Du kunde väl åtminstone sagt nåt till mig - om du visste. Visste du inte förrän nu kan du säga åt
henne nu att du inte vill ha det så. Hon får som hon vill på alla andra viktiga punkter när det gäller
mig (kanske det mesta annat också), det räcker nu med utplåning. Du kan säga ifrån här. Om du
väljer det. Det ÄR att kasta om du inte ens står upp för att behålla ge-vänskap.
Men jag vet ju Inte, för du har ju inte sagt nåt, jag ser och gissar. Vill höra hur det är och vad du
tänker. Allt. Du kan berätta i kväll om det är svårt under dagen.
Plågas av sorgen över allt som monteras ned. Förödmjukelsen att jag inte kan påverka det, att det
bara blir värre och värre. Besvikelsen att du låter det hända, till och med säger du håller med, att det
är i sin ordning
. Vreden över att du säger du inte har nåt val, att du inte ens medger att du faktiskt
väljer. Har du ens sagt nåt om Karlsdal? Inte ens ett kort godmorgon under rt.
11 jun 201710:05

Aktbilaga 168 Facebook Messenger
Citera
2021-04-03, 20:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Hade det grönlackade smala armeringsjärnet, böjt i 90 graders vinkel, räfflat och ca 1-2 cm i diameter (från chefens låda) varit inblandat i mordet, så hade nog någon liten fling från detta synts vid obduktionen. Eller vad tror du?
Jag tror att det torde finnas olika former av ytbehandling, men vad vet jag. Den gröna färgen har tidigare varit uppe för diskussion i tråden och ja, håller med dig om att risken för eventuella flagor kan vara stor - absolut. (Någon med kunskap om infärgade armeringsjärn och hur tillverkningsprocessen går till, får gärna informera).

Förslaget utesluter inte på något vis övriga tillgängliga armeringsjärn.

Är ju förstås bra om det försvunna skaftet kan läggas upp som det troliga mordvapnet.
Citat:
Sen blir jag fundersam över om det inte har använts 2 olika mordvapen. I vilket i sin tur man kan ställa frågan om det faktiskt var 2 personer som slog ihjäl Lena. Den tanken lämnar mig inte.
Om det inte är så enkelt som att olika sidor av verktyget har använts.
Citera
2021-04-03, 20:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Lena Wesström

Hur många gånger i veckan hoppas inte jag, förbereder, är redo IFALL det skulle bli en möjlighet att
ses, tvättar mig, väljer underkläder (eller Inga), ser till att vara tillgänglig, har telefonen på knivskarp
koll, beredd att dra på nolltid. Jag blir också besviken, men ställer inte till med iskyla och backar för
det. Jag gör samma sak igen och igen.

16 jun 2017 22:07
Citera
2021-04-03, 20:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var har LW sagt "Ni kan väl ta det på ett annat konto. Ni behöver väl inte vara så noga"?

Och i vilket sammanhang kom de orden i så fall? Kanske hade LW köpt något och det var slut i den kontogruppen i SD:s redovisning. Han hade kanske delat upp redovisningen i olika kontogrupper, så som bokföring ska skötas. Jag har svårt att se LW vilja luras... kanske har HD ifrågasatt om hon ska få pengar för vissa utlägg?

Lena Wesström

Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa? Jag har ju handlat på
frimodigt. Skulle inte gjort det om jag vetat. Ska jag sålla bland kvittona? Varför kan det inte tas från
annan post? Ni behöver väl inte vara ädla?

21 maj 2017 19:03
Citera
2021-04-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp, mot väderdata. Ca 22.30 vill jag minnas

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Det kan vara förklaringen till att åklagarna har varit ointresserade av att beslagta ficklampor; fel mått helt enkelt.[/quote]

Obs!
Nu blev det något fel igen!!
Ovanstående text är av Remark.
Nedanstående av mig Zilvereko

Att hantera ett smalt, om än hårt, armeringsjärn som är böjt i 90 graders vinkel som mordvapen - det tror jag inte alls på. I högsta grad opraktiskt för det ändamålet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-03 kl. 21:15.
Citera
2021-04-03, 21:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Att hantera ett smalt, om än hårt, armeringsjärn som är böjt i 90 graders vinkel som mordvapen - det tror jag inte alls på. I högsta grad opraktiskt för det ändamålet.
Då förpassar vi det armeringsjärnet till containern.

- Vad tror du om ofärgade och oböjda armeringsjärn?
Citera
2021-04-03, 21:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Lena Wesström

Du säger att din vilja inte spelar nån roll för jag hotar. Samtidigt visar du att hot tydligen är enda
vägen. För om det inte finns nåt hot så vill du inte.
Alltså har du kastat bort. Tvång är enda sättet att
få dig att inte gå helt. Du bevisar det hela tiden, igen och igen. Upp till dig nu att visa att du kommer i
fred. Fred i det här fallet är att dyka upp i morgon bitti. Ett sätt att be om ursäkt för i kväll. Och att
visa god vilja. Är du trevlig kommer det att bli trevligt. för jag vill bara det bästa. Med dig. Svar i kväll.
Sen rt. Väntar på din respons nu. Hej så länge

15 aug 2017 23:28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in