Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Postaren droppade en hel del information som visade sig stämma. Vi hade inte FUP då. T ex nämndes tidigt SD försök att dölja att man stämt träff. Och även gång/cykelbron nämndes, då som en del av flyktvägen.
Jag vet inte varifrån det där med FUB kommer, men har sett att även andra använder sig av det förkortningen?
Jag som har följt fallet sedan dag ett, har alltid och har ännu ett stor förtroende för personen. Min tro är att han har haft insyn i utredningens första del, därefter inte. En person som är dedikerad till sitt job och som velat få denna mgm fälld.
Lite andra inlägg:
"HD ska haft psykisk ohälsa en längre tid och har en nedstämdhet eller får medicinering som påverkar sinnesstämningen så är en vanlig biverkning minskad sexlust. Och SD verkar ha ett stort behov av just den biten och förklarar varför han väljer att vara otrogen."
"Om du bor i Örebro med omnejd så besök platsen så får du en helt annan bild av hur brottsplatsen och eventuellt fyndplatsen ser ut. Den beskrivningen som framgår här är inte helt glasklar. Jag tar inte gift på att det är som jag påstår men teknikerna har varit på platsen efter att avspärrning släppt och grävt upp och tagit ner ytterligare buskar på platsen. Från Polisen sida har man säkrar mycket spår men tydligen svårt att knyta något till GM."
"Det har kommit till polisens kännedom att SD via sms gjort inviter som kan tolkas som sexuella till andra kvinnor i samma område och som SD har haft anknytning till via sina barn. Det är naturligtvis besvärande uppgifter för SD att besvara när det gäller hans sexliv."
"HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra."
"Det finns ingenting som tyder på att kroppen flyttats utan BP och FP är densamma."
"Att man valde att flytta på Peter Springare var att efter hans semestervecka i inledningen av utredningen. Så hade man misskött utredningen så Peter var minst sagt upprörd och Bo Andersson som är polisområdes chef drar inte jämt med Peter vilket ledde till förflyttningen. Peter Springare är den mest kompletta utredaren på grova brott."
"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd."
Men det visade sig väl att SD visat sin konversation med LW vid första förhöret? Alltså inte efter att han fick beviset på bordet (har för mig att EGT hade en diskussion ang detta påstående med MV). Dessutom verkar inte SD speciellt oförstående till varför han vart förhörd.
Dessutom hade de väl inte "bestämt träff". LW hade bjudit in honom men han hade aldrig tackat ja.
Semestervecka som visade sig vara en helg.
Vi har olika känsla, trots att vi båda läst tråden från början. Det är inte fel, bra att kunna ha lite olika tankesätt.
Ps Är lite fundersam vad gäller postare som i ena tråden syftar på att hen är polis (ej i denna tråd) och i en annan tråd ställer frågan som en polis från Örebro borde ha vetskap om, tipsar att inte bara läsa vad ts uttryckt i denna tråd, inte så många inlägg/sidor att läsa). Ds