2021-04-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Ingen aning vad du babblar om. Jag antar att du är full?

Nu är det så att en oskyldig person fått en jävla massa meddelanden, för att någon hängde ut fel person i början.

Vidare så har det här ingenting med vare sig kultur eller politik att göra - vilket du försöker få det till. Snarare har det att göra med en djupt störd person som gränsar till efterbliven, om han nu inte redan räknas som det. Han har definitivt grav autism.

En förståndshandikappad person har mördat någon och du försöker dra kopplingar till nationalism och svensk kultur.

Han påvisade en kvinnokränkande och människovärde fientlig värdegrund. Självklart påverkar sådant till att lättare begå brott av den här typen emot andra människor.
Citera
2021-04-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Märkligt. Enligt vissa hade de tidigare haft ett förhållande, enligt andra stalkade han henne och hon var orolig över kontakten med honom.
Mmm, tror man får ta det som sägs med stora nypor salt.

Vet vi ens att de har rätt person i tankarna när div klasskamrater uttalar sig? Antar iofs att de vet att de snackar om rätt person men ändå...kan vara bäst att inte ta allt som sägs ordagrant och på allvar då människor har en tendens att ta i från tårna när oerhörda saker inträffar.

Tycker det låter mer troligt de som säger att Elin och Philip hade/hade haft ett förhållande on/off då hon uppenbarligen umgicks med honom både på dagen på måndagen samt var hos honom på kvällen, och inte bara då utan tidigare också.

Det behöver dock inte betyda att hon inte tyckte att han kunde vara obehaglig ibland.

Om man är lite försiktig så kan man väl i alla fall säga att han verkar ha haft aggressionsproblem.

Antar att en del av det här får vi reda på när fupen kommer och det dröjer ett tag.
Citera
2021-04-03, 14:51
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
1. Javisst så kan det ju gå till.
2. Det ändrar inte det faktum att det är oerhört våldsamt.

Nej det har du rätt i. Jag menade mer att det är svårt att föreställa sig, för de som gör det är ju inte heller där rent mentalt.
Citera
2021-04-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
De hade tidigare haft ett förhållande, varit lite upp och ner enligt vänner. Säkert därför familj blev oroliga när hon inte kom hem just från honom.

Ja det har vi sett vid flera tillfällen, det senast kända är Uddevalla. Har även hänt i Stockholm och då var kvinnan ändå vuxen. Och det kommer att hända igen.
Citera
2021-04-03, 14:56
Medlem
Jag tror inte detta är något planerat. En snubbe med kort stubin och alkhol i kroppen, lägg till problem med tjejer så är det receptet för katastrof. De satt och drack, hon sa något som han uppfattade som kränkande och det svartnade.

Tror att hon blev ihjälslagen i husvagnen/husbilen med någon typ av verktyg. Sett bilderna på garageuppfarten, så kan tänka mig en hammare, fälgkors eller typ en stor skiftnyckel. Blir inte förvånad om han tog första bästa verktyg han såg.
Citera
2021-04-03, 15:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok men vad var det? Kniv? Hammare? Fogsvans?

Inte basebollträ för det flyter.
Citera
2021-04-03, 15:14
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
Han påvisade en kvinnokränkande och människovärde fientlig värdegrund. Självklart påverkar sådant till att lättare begå brott av den här typen emot andra människor.
Jaså? Vilken "värdegrund" hade mördaren som har något med politik eller svensk kultur att göra, som fick honom att mörda?
Citera
2021-04-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Någon har kommenterat på P.Gs Facebook att denne är säker på att P.G är MGM på grund av hans humör samt syn på kvinnor.

Ja framgår på hans facebook att han är reaktionär.
Citera
2021-04-03, 16:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Ser han vanlig ut? Nej det vet jag inte om han gör ärligt talat, jag tycker att han ser ut som en incel eller Eklunds lillebror. Både ful på utsida och insida, vilken pangsuccé!

Han har ett helt vanligt utseende.
Det är när man vet vad personen har gjort för hemskt som man tycker att han blir ful och förskräcklig.
Citera
2021-04-03, 16:30
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Jag har alltid tyckt att den som svarar på något med den kommentaren, faktiskt är den som ska skaffa sig ett liv. Jag är gift sedan 15-år tillbaka och har ungar. Vad hade det med detta att göra?

Vad tror du har hänt i fallet?
Jag tror att hon inte ville bjussa på fittan så han slog ihjäl henne.
Citera
2021-04-03, 16:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt

Det måste finnas andra orsaker som ligger bakom annars skulle det vara väldigt vanligt med mord.
Citera
2021-04-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt
Fantastiskt hur du uttrycker dig. Bottenskrapet visar sig.
Det blir intressant med motivet, men vilket motivet än är så går dådet inte att ursäkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in