2021-04-02, 17:11
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Vidrigt att kunna slå någon till döds.
Jag som aldrig slagit någon efter förskolans tid har extremt svårt att förstå mig på det.
Det måste väl gå extremt våldsamt till för att man ska kunna slå någon till döds om man inte träffar det där stället med 0.0001% chans att man fsktiskt träffar (för att gardera mig mot karate mästarna som kommer citera mig med att "man slår bara på x plats").
Fyfan vilket jävla horribelt sätt att dö på...

Nu tänker du lite snett.

1. Slår man ihjäl någon kan de dö av att de slår i huvudet i fallet. Det krävs inte riktigt lika mycket övervåld som man tror för att någon ska dö som man kan tro (nej jag är inte någon jävla karatemästare vilket FÖRRESTEN heter senpai)
2. Om du är så jävla sur att du börjar puckla på någon är du troligtvis redan så ur balans att du ”ser svart” och bara slår. Samma med de som dödar med >=20 stycken knivhugg. Man slutar vara lucid. Det blir svart och man bara hugger, hugger, hugger och hugger.
Citera
2021-04-02, 17:15
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Nu tänker du lite snett.

1. Slår man ihjäl någon kan de dö av att de slår i huvudet i fallet. Det krävs inte riktigt lika mycket övervåld som man tror för att någon ska dö som man kan tro (nej jag är inte någon jävla karatemästare vilket FÖRRESTEN heter senpai)
2. Om du är så jävla sur att du börjar puckla på någon är du troligtvis redan så ur balans att du ”ser svart” och bara slår. Samma med de som dödar med >=20 stycken knivhugg. Man slutar vara lucid. Det blir svart och man bara hugger, hugger, hugger och hugger.

1. Javisst så kan det ju gå till.
2. Det ändrar inte det faktum att det är oerhört våldsamt.
Citera
2021-04-02, 17:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Låter för sjukt att man tar ett vapen i affekt... Kan ju också varit planerat. Han är som sagt väldigt udda. Det har tidigare klasskamrater sagt och folk på komvux.

Udda japp. Men han verkar ju inte haft svårt med damer innan. Extremt mycket snyggare (och längre) än han har han varit tillsammans med tidigare. Sedan som sagt vapen behöver ju inte vara pistol/kniv. Det kan lika gärna vara en skiftnyckel, något han bara greppade tag i som självförsvar. Det blir ju om hans försvar i affekt typ bara impuls ska bära hela vägen hem till kanske ner till vållande rentav. Men i nuläget tyder ju inget på det.
Citera
2021-04-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det beror ju på åt vilket håll hon var vriden. Det kan ju t.o.m. vara huvudmotivet. De tyckte helt enkelt olika och konsekvensen blev sanning.
Fast hon hade ju umgåtts med honom innan, så det var ju inget nytt för henne direkt. De kanske tyckte lika el olika men umgicks ju ändå.
Tror inte ett dugg på att det skulle handla om politiska åsikter utan detta var nog en full sexuellt frustrerad GM som fick nobben.
Citera
2021-04-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Från Spelexpertens webshop:
"Detta är Sveriges mest populära partyspel.

Välj om du vill svara på en fråga (sanning) eller göra en utmaning (konsekvens). Dra ett kort och svara på frågan eller utför uppdraget. Spelet fortsätter sedan medsols.

Exempel:
Sanning: Har du någonsin skickat nakenbilder till någon? Beskriv bilden.
Konsekvens: Gruppen får skicka ett sms till valfri person i din telefon.
Sanning: Nämn en kändis du skulle vilja hångla upp.
Konsekvens: Dansa sexigt till valfri låt.
"

Efter dansen kanske de tänkte sig lite strypsex eller något annat med inslag av rep t ex..... och tjosan, rätt som det var så var hon död...... å det hade han kanske inte tänkt sig.

Eller så är han tokig på riktigt.
Stort tack för det. För mig okänt att det finns som fysiskt spel att köpa men vid närmare eftertanke är det inte konstigt att det gör det. (Vad gammal jag känner mig.)

OnT. Inte omöjligt att det är här det har gått katastrofalt fel. Vi får väl veta så småningom.
Citera
2021-04-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Att BO hade autism kan ju förklara varför hon ens umgicks med GM överhuvudtaget, med tanke på att han själv verkar vara en knepig typ och inte någon kille som tjejer dras till i första hand.

Varför tror du att BO hade autism?
Senast redigerad av Ztartrax 2021-04-02 kl. 17:22.
Citera
2021-04-02, 17:22
Medlem
Ett klassiskt misstag folk gör är väl att de tror att ALLT är en ledtråd eller relevant. Att de spelade sanning och konsekvens kanske inte hade någonting med vad som hände att göra. Då är det mer sannolikt att flaskan med Jägermeister hade något med saken att göra.
Citera
2021-04-02, 17:22
Medlem
Chronophobs avatar
Jag har en annan print av PG´s fb-sida än den som postats tidigare i tråden. Blev inte så bra men nån kanske finner intresse i den ändå.

https://www.docdroid.net/QtRKbQL/philip-grahn-facebook-pdf
Citera
2021-04-02, 17:24
Avslutad
Den här PG .. har han någon diagnos sedan tidigare?
Han lär ju åka för mord i detta fallet, men diagnos kan ju leda till rättspsykiatrisk vård istället.

Var han för dålig för att kunna ta körkort? Varför hade han inget körkort?

Var han spärrad från att ta körkort ? Vad berodde det på?
Senast redigerad av Massonite 2021-04-02 kl. 17:26.
Citera
2021-04-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
På vilket sätt var han speciell enligt dig?

Svårt att förklara men han var väldigt egen, kunde ge konstiga creepy blickar. Inte för att vara elak men ibland så undrade man lite om han hade någon funktionsnedsättning eller något. På de viset var han väl speciell.
Citera
2021-04-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle
Har det framkommit varför BO var ute mitt i natten en vardag? Hade hon inte skola/jobb?
Nu vet vi inte när eller om hon var ute på natten då dessa uppgifter troligen kommer från MG, det kan likaväl vara tidig kväll och att hon inte lämnade MG i livet.
Citera
2021-04-02, 17:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Stort tack för det. För mig okänt att det finns som fysiskt spel att köpa men vid närmare eftertanke är det inte konstigt att det gör det. (Vad gammal jag känner mig.)

OnT. Inte omöjligt att det är här det har gått katastrofalt fel. Vi får väl veta så småningom.
Ja, det köpta spelets utmaningar kann snabbt spritsas upp med lite sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in