2021-04-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen skriver att en 18-åring kvinna i Höör att är försvunnen, sedan hon lämnat en väns bostad vid 02-tiden på natten den 30 mars. Lite ovanlig tid att försvinna på, kan jag tycka.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/30/30-mars-1448-forsvunnen-person-hoor/

Vet vi något mer?

Vidrigt samt så oändligt onödigt, och med tanke på hur många (riktigt många) som arbetar för den offentliga sektorn, inte kunnat upptäcka och begränsa ett potentiellt djur i vårt system.

Hur i helvete är en människa funtad att ens kunna göra ett oskyldigt djur illa, låt vara en människa...

Under medeltiden blev man bränd och i bästa fall utkörd ur byn!

Vore detta (ny tråd?) lösningen?
Citera
2021-04-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Höör är ju verkligen inte stort, knappat 8000 invånare. Mord på unga personer är ju alltid tragiskt men detta måste slita sönder hela samhället på något sätt. Föräldrar till offer och gärningsman måste ändå ha det tufft att bo kvar.

Offrets föräldrar blir påminda om sin dotter var de än går. Vilka de än stötter på vet de om vilken tragedi de varit utsatta för.

GMs föräldrar är ju rökta på orten. Kan bara gå till mig själv. Hade jag verkligen fortsatt umgåtts med en familj där sonen kallblodigt slagit ihjäl en 18årig tjej? Jag vet att man ska skilja mellan familjen och förövaren. Men asså ärligt? Hur hade man betett sig...?

Nej. Fy fasen vilken fruktansvärd tragedi för hela orten. Och tjejens föräldrar, finns ju inget samhället eller vänner kan göra för att "förbättra" situationen. Deras liv är förstört.

Höör har 16000 invånare
Citera
2021-04-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Fyfan alltså. Vilket mörker.

Tyvärr kan livet vara så orättvist.
Citera
2021-04-03, 13:32
Medlem
Eftersom han är känd för att vara obehaglig mot kvinnor, var han god vän med Elin eftersom hon gick till husvagnen? Blev hennes öde dessvärre.
Citera
2021-04-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Eftersom han är känd för att vara obehaglig mot kvinnor, var han god vän med Elin eftersom hon gick till husvagnen? Blev hennes öde dessvärre.

De hade tidigare haft ett förhållande, varit lite upp och ner enligt vänner. Säkert därför familj blev oroliga när hon inte kom hem just från honom.
Citera
2021-04-03, 13:40
Medlem
”Han upplever troligtvis situationen som jobbig”

Kriminalinspektören om 26-åringen som nu är häktad.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/kriminalinspektoren-vi-har-hunnit-sakra-en-hel-del-spar/
Citera
2021-04-03, 13:53
Medlem
Retsinas avatar
Vet man något om mordvapnet?
Citera
2021-04-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Vet man något om mordvapnet?

Det enda som framkommit är att polisen anser att de har hittat det som skall vara ”mordvapnet”.
Som jag fattat.
Det låg slängt i nåt kärr.
Tyder väl på att GM själv uppgett vad han gjorde av det?
Citera
2021-04-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
De hade tidigare haft ett förhållande, varit lite upp och ner enligt vänner. Säkert därför familj blev oroliga när hon inte kom hem just från honom.

Märkligt. Enligt vissa hade de tidigare haft ett förhållande, enligt andra stalkade han henne och hon var orolig över kontakten med honom.
Citera
2021-04-03, 14:21
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det enda som framkommit är att polisen anser att de har hittat det som skall vara ”mordvapnet”.
Som jag fattat.
Det låg slängt i nåt kärr.
Tyder väl på att GM själv uppgett vad han gjorde av det?
Ok men vad var det? Kniv? Hammare? Fogsvans?
Citera
2021-04-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok men vad var det? Kniv? Hammare? Fogsvans?

Tyckte jag svarade på det. Polisen har inte sagt mer än att de bedömer att ”mordvapnet” är funnet.
Citera
2021-04-03, 14:25
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tyckte jag svarade på det. Polisen har inte sagt mer än att de bedömer att ”mordvapnet” är funnet.
Ok. Förmodligen hammare som han slog henne i skallen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in