Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Nej, när det gäller sexmoral är jag förstås inte högststående. Jag var inte oskuld när jag gifte mig och jag var också otrogen medans jag var gift. Men jag hoppas att jag skulle vara en bättre människa än GL om jag intervjuades av medier. Då skulle jag till exempel inte nämna inte BO:s namn, smutskasta henne om hon var min "dotter" eller berätta om min egen kladdighet med tanke på att hela var överspelat .
Att jag tycker man skall vara försiktig med att kasta första stenen mot Lambertz för hans agerande mot kvinnan innebär inte att jag menar att han handlat rätt eller att man inte alls får tycka illa om vissa saker.
Däremot får man tänka sig att han var oskyldig till alla former av brott, vilket vi inte vet, även om vissa saker tyder på att det verkligen kan vara så. I så fall är det för mycket begärt att han inte skall få försvara sig offentligt och "smutskasta" henne genom att säga att hon ljuger. Att inget hade varit överspelat på något sätt för att Lambertz skall betraktas som oskyldig är reaktionerna i efterspelet till häktningen ett tydligt tecken på. Fördömandena av Lamberz implicerar i de flesta fall att man ändå anser honom skyldig.
Han har all rätt att berätta varför kvinnan ljugit, om hon gjort det. Det är hans heder och rykte som står på spel och som kvinnan attackerat med lögner. Det är tråkigt men nödvändigt att i sin tur i så fall ifrågasätta henne.
Så att Lambertz medger det här med kladdandet och att det är fel att ligga med någon man har ett mentors- och extra fadersgestaltförhållande till följer ju i så fall av han berättar detaljer om vad som hände. Menar du att han om han skall försvara sig skall förbigå det med tystnad istället och framställa sig som helt fläckfri?