2021-04-02, 16:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har inget syfte att skifta fokus från sakfrågan. GL frikändes. Han hade haft sex med sin "dotter" som man säger i den akademiska världen. Men hon är förstås inte en biologisk dottertill GL och sexet, givetvis, skedde med samförstånd. Hon blev väl blixt-kåt på sin "pappa". Så kan det också vara, kanske.

Jag är ändå äcklad av GL:s prat på presskonferensen. Hans berättelser om sitt kladdande och att han berättade om kvinnan, sin "dotter" som anmält honom.

Visst. Men det finns en mycket tunn linje mellan att ha moralisk kompass och hycklande frikyrkomoralism av värsta slag när man ger sig på att bedöma och döma över andra människors sexuella och relationsmässiga agerande.

Är du så fläckfri och moralisk högstående i din sexualmoral och i hur du behandlar andra människor allmänt att du är lämplig och kallad att döma över Göran Lambertz?
Citera
2021-04-02, 16:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har inga problem med vare sig män eller kvinnor. Jag tror ändå inte att det vanliga ändå är att kasta sig över en "dotter" även om hon är full och medgörlig. Nej har inga problem

Okej. Vart får du att GL kastat sig på en full och medgörlig "dotter" ö.h.t? EA har skrivit sms till sin sambo att Göran är "stupfull" - under tiden som EA uppgett att hon sovit och blivit våldtagen.

Detta SMS:t var raderat på EA's telefon, samt hela ljudfilen. Vilket även hänt tidigare då EA systematiskt falskeligen anmält män för våldtäkt.

Dvs. det som hänt är att EA har förfört och supit ner GL, spelat in akten och därefter klippt ut delar ur ljudfilen - för att få det hela att se ut som en våldtäkt. Detta är alltså 3:e gången. Mot 3 olika män.

Blir du inte lite äcklad av dig själv när du försvarar en bedragerska av rang som EA? Hon förstör ju inte bara för män, utan även för kvinnor som blivit våldtagna på riktigt.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 17:03.
Citera
2021-04-02, 17:03
Medlem
HVIT.s avatar
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/demonstranter-utanfoer-lambertz-hem.VhaPKqWRo

Citat:
Demonstranter utanför Lambertz hem
En grupp personer demonstrerar utanför juristen Göran Lambertz bostad i Uppsala under fredagen, rapporterar SVT Uppsala.

Gruppen demonstranter har som avsikt att vara på plats utanför bostaden under hela dagen, två och två åt gången och i skift.

– Han påstår att han inte tafsar utan kladdar, och vi tycker att han ska sluta kladda
Citera
2021-04-02, 17:10
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någonting borde han lärt sig, en vis man spelar in hela samlaget från början till slut, fantastiskt egentligen vilka tider vi lever i när allt måste dokumenteras för att vara på den säkra sidan.

Skämt åsido, vore jag Göran Lambertz så skulle jag skaffa de appar som behövs för att kunna dokumentera vad som verkligen hände till min telefon bara för att verkligen inte drabbas i en gång till av något psykfall.

Det var lite bättre förr enligt min åsikt, innan denna hysteri drabbade västvärlden.

Borde inte en 71 år gammal gubbe kunna klara sig utan samlag?
Citera
2021-04-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Visst. Men det finns en mycket tunn linje mellan att ha moralisk kompass och hycklande frikyrkomoralism av värsta slag när man ger sig på att bedöma och döma över andra människors sexuella och relationsmässiga agerande.

Är du så fläckfri och moralisk högstående i din sexualmoral och i hur astaastadu behandlar andra människor allmänt att du är lämplig och kallad att döma över Göran Lambertz?
Nej, när det gäller sexmoral är jag förstås inte högststående. Jag var inte oskuld när jag gifte mig och jag var också otrogen medans jag var gift. Men jag hoppas att jag skulle vara en bättre människa än GL om jag intervjuades av medier. Då skulle jag till exempel inte nämna inte BO:s namn, smutskasta henne om hon var min "dotter" eller berätta om min egen kladdighet med tanke på att hela var överspelat .
Senast redigerad av nantale 2021-04-02 kl. 17:22.
Citera
2021-04-02, 17:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn

Hmm, varför det?

Kan du precisera lite närmare vid vilken ålder man ska sluta med samlag?

När man fyllt sextio eller?
Citera
2021-04-02, 17:29
Medlem
Mer.info.007s avatar
Ursprungligen postat av Goulburn

Det kallas gubbsjuka
Citera
2021-04-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Okej. Vart får du att GL kastat sig på en full och medgörlig "dotter" ö.h.t? EA har skrivit sms till sin sambo att Göran är "stupfull" - under tiden som EA uppgett att hon sovit och blivit våldtagen.

Detta SMS:t var raderat på EA's telefon, samt hela ljudfilen. Vilket även hänt tidigare då EA systematiskt falskeligen anmält män för våldtäkt.

Dvs. det som hänt är att EA har förfört och supit ner GL, spelat in akten och därefter klippt ut delar ur ljudfilen - för att få det hela att se ut som en våldtäkt. Detta är alltså 3:e gången. Mot 3 olika män.

Blir du inte lite äcklad av dig själv när du försvarar en bedragerska av rang som EA? Hon förstör ju inte bara för män, utan även för kvinnor som blivit våldtagna på riktigt.
Jag förvarar ingen i denna strunthistoria.
Citera
2021-04-02, 17:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej, när det gäller sexmoral är jag förstås inte högststående. Jag var inte oskuld när jag gifte mig och jag var också otrogen medans jag var gift. Men jag hoppas att jag skulle vara en bättre människa än GL om jag intervjuades av medier. Då skulle jag till exempel inte nämna inte BO:s namn, smutskasta henne om hon var min "dotter" eller berätta om min egen kladdighet med tanke på att hela var överspelat .

Att jag tycker man skall vara försiktig med att kasta första stenen mot Lambertz för hans agerande mot kvinnan innebär inte att jag menar att han handlat rätt eller att man inte alls får tycka illa om vissa saker.

Däremot får man tänka sig att han var oskyldig till alla former av brott, vilket vi inte vet, även om vissa saker tyder på att det verkligen kan vara så. I så fall är det för mycket begärt att han inte skall få försvara sig offentligt och "smutskasta" henne genom att säga att hon ljuger. Att inget hade varit överspelat på något sätt för att Lambertz skall betraktas som oskyldig är reaktionerna i efterspelet till häktningen ett tydligt tecken på. Fördömandena av Lamberz implicerar i de flesta fall att man ändå anser honom skyldig.

Han har all rätt att berätta varför kvinnan ljugit, om hon gjort det. Det är hans heder och rykte som står på spel och som kvinnan attackerat med lögner. Det är tråkigt men nödvändigt att i sin tur i så fall ifrågasätta henne.

Så att Lambertz medger det här med kladdandet och att det är fel att ligga med någon man har ett mentors- och extra fadersgestaltförhållande till följer ju i så fall av han berättar detaljer om vad som hände. Menar du att han om han skall försvara sig skall förbigå det med tystnad istället och framställa sig som helt fläckfri?
Citera
2021-04-02, 17:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nej, det är äckligt. Eller kallade han till presskonferens för att berätta om sina sexmisstag? Som ett slags Tinder?
Man skulle kunna tro att de som väljer att bli skribenter i heta trådar borde vara insatta till åtminstone ett MINIMUM om trådens handling.

Man skulle kunna önska.

Det är rätt tröttsamt att behöva rätta er hela tiden.
Citera
2021-04-02, 17:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, han kallade till presskonferens. Det är som är uppenbart är att den inte borde ha sänts i media.
Det stod en massa murvlar i hans trädgård. Han erbjöd sig hålla en presskonferens för att slippa ta alla en & en.
Citera
2021-04-02, 17:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han hade haft sex med sin "dotter" som man säger i den akademiska världen.
I vilken "akademisk värld" säger man så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in