2021-04-02, 16:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/goran-lambertz-haller-presskonferens-om-nedlagda-fallet

Lamberz höll en presskonferens i sin trädgård eftersom journalister kom till hans hus för att få ett uttalande av honom och för att få veta hur han såg på vad som hänt. Istället för att berätta för en journalist i taget höll han en presskonferens. Om detta innebär att kalla till en presskonferens är en definitionsfråga. Jag skulle säga att han inte kallade till en sådan, utan att han höll en sådan efter att behovet från journalisterna påkallat en sådan.
Citera
2021-04-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Är det det här du grundar det på?: "Under tisdagen, tre timmar efter att han släppts från häktet, höll han själv en presskonferens för att uttala sig om fallet."

En person på Lambertz Facebooksida som verkar känna honom hävdade bestämt att han inte kallade dit journalisterna eller planerade en presskonferens.
Lamberz själv sa, direkt efter den friande domen, att han skulle kalla till en presskonferens i stället för att svara på frågor från diverse journalister. Vill du ha länk till det också? Eller kan du hitta det själv?
Citera
2021-04-02, 16:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han planerar nog bara påskafton, riggar kameror och så

Någonting borde han lärt sig, en vis man spelar in hela samlaget från början till slut, fantastiskt egentligen vilka tider vi lever i när allt måste dokumenteras för att vara på den säkra sidan.

Skämt åsido, vore jag Göran Lambertz så skulle jag skaffa de appar som behövs för att kunna dokumentera vad som verkligen hände till min telefon bara för att verkligen inte drabbas i en gång till av något psykfall.

Det var lite bättre förr enligt min åsikt, innan denna hysteri drabbade västvärlden.
Citera
2021-04-02, 16:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Lamberz själv sa, direkt efter den friande domen, att han skulle kalla till en presskonferens i stället för att svara på frågor från diverse journalister. Vill du ha länk till det också? Eller kan du hitta det själv?
Jag litar på dig.
Citera
2021-04-02, 16:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någonting borde han lärt sig, en vis man spelar in hela samlaget från början till slut, fantastiskt egentligen vilka tider vi lever i när allt måste dokumenteras för att vara på den säkra sidan.

Skämt åsido, vore jag Göran Lambertz så skulle jag skaffa de appar som behövs för att kunna dokumentera vad som verkligen hände till min telefon bara för att verkligen inte drabbas i en gång till av något psykfall.

Det var lite bättre förr enligt min åsikt, innan denna hysteri drabbade västvärlden.
Ja, han kommer nog upprätta alla möjliga typer av "kn*ll-kontrakt" inför framtida samvaro. Skämt åsido: undrar hur han mår nu när den värsta euforin/chocken/manin lagt sig...? Måste ju ta itu med barnen och sånt.
Citera
2021-04-02, 16:23
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är helt naturligt att man förtydligar vad man menar när man blir missuppfattad. Trots att han tydligt förklarat vad han menar går det tyvärr inte in hos vissa (väldigt många).
Har du läst vad Lambertz skrev om oönskad fysisk kontakt förra sommaren? Jag rekommenderar den som är intresserad av fallet att läsa betraktelsen i sin helhet.

Lambertz betraktelse visar att han har en långt mer problematisk inställning till kvinnors kroppsliga integritet än vad han visat efter häktningen. Det framkommer inte i texten att han tycker att det är fel av en man att krama en kvinna och pussa henne på halsen fast hon inte gillar det. Lambertz slingrar sig i texten och han gör det till en märkligt nog till en könsfråga.

Ingenstans skriver han det som borde vara helt självklart: det är fel att pussa en person oavsett kön på halsen som inte vill att man gör det. Halsen är en erogen zon och att pussas på halsen är mycket intimt. En puss på kinden har inte samma laddning. Det borde vara självklart för alla - oavsett kön - att oönskad fysisk kontakt inte är okej.

Jag kan inte förstå Lambertz betraktelse på annat sätt att han förra sommaren inte tycker att män som kladdar gör fel. För honom är frågan om fel ochh rätt öppen. Insåg Lambertz att det är fel att kladda före eller efter julhelgen 2020?

Citat:
Metoo har fått män att förstå saker som många inte hade insett tidigare. Det är inte bara oönskad fysisk kontakt som pojkar och män ska avhålla sig från, utan också opassande beteende i allmänhet, klumpiga ordval m.m. Det är bra.
-------
Efter 3-4 drinkar med vänskapligt samtal och lite lite flörtande från hans sida skulle kvällen rundas av. Han föreslog att hon skulle följa med till en lokal där han behövde hämta något på vägen hem. Det gjorde hon. Och i lokalen försökte han krama henne milt och pussa henne på halsen. Hon sköt honom ifrån sig och sa att hon inte gillade hans beteende. Och ungefär så slutade kvällen. Senare skickade han ett sms, ”varför kan jag inte få krama dig?”. Hon svarade ”jag är inte intresserad av dig som annat än vän”.

Gjorde han fel?

Svaret kan förstås bero på en massa saker. Som detaljer i deras tidigare relation och hur det där försöket till puss såg ut. Men anta att vi inte får veta mer (som det för övrigt ofta är när vi ska döma i domstolarna). Vad svarar vi då? En del säger säkert att det var fel, killen får inte försöka pussas eller kyssas utan att tjejen är med på det. Andra säger att det var okej, ”för det måste finnas andra sätt än att prata”.
------
Många fler kvinnor än män tycker att mannen i exemplet gjorde fel.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-266/
Citera
2021-04-02, 16:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, han kommer nog upprätta alla möjliga typer av "kn*ll-kontrakt" inför framtida samvaro. Skämt åsido: undrar hur han mår nu när den värsta euforin/chocken/manin lagt sig...? Måste ju ta itu med barnen och sånt.

Jajamen, både hängslen och livrem + en liten jolle efter sig för säkerhetsskull, man kan inte vara nog försiktig i dessa tider

Jag tro att han mår ganska dåligt om jag ska vara ärlig, det här är nog den mest omskakande personlig händelse som hänt honom i hans liv om du förstår hur jag menar.

Visst han har nog varit med om mycket i sitt långa liv och varit kontroversiell och stått i snålblåst men den här gången så fick han uppleva hur det är att vara på motsatt sida jämfört hur han levt tidigare, den här gången fick han smaka på det som han varit med och godkänt när det gäller lagar och jag tror inte att det smakade bra, hans uttalanden tyder på det.

Jag tro faktiskt att det kommer att komma något positivt ur detta, bland annat att du som anklagad inte i princip måste bevisa din oskuld vilket var just det som Göran Lambertz måste göra.
Citera
2021-04-02, 16:25
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Lambertz blev änklig för några år sedan, men han har gått vidare i livet och har en ny kvinna. Enligt uppgift är särbon en 36-årig jurist. Han har varit mycket bekymrad över att han var otrogen mot henne, men han har inte sagt något om att han skulle vara vilsen i livet som förklaring till händelserna med MÄ*.

*som jag tidigare skrivit lutande jag åt att det inte begicks några brottsliga handlingar under julen.
Jag är inte insatt i detta, men kanske är han en riktig casanova och i så fall gäller ju inte mitt argument om Vilse och BO får lite större credd hos mig. Lätt att hitta damer/groupies har han garanterat med sitt kända ansikte, sin vana att prata, sin sannolikt stora förmögenhet. Och det kan han väl vara värd.
Citera
2021-04-02, 16:29
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Så är det ! Vilsen kan inte en vit man vara.
Och det är faktiskt en fördom om man tänker efter. Att vita äldre välutbildade svenska män alltid vet vad de gör, alltid har kontrollen, och därmed alltid är den skyldiga parten om något felaktigt händer.
Citera
2021-04-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Antar att du missförstår med flit, men ändå, presskonferensen fyllde sitt syfte så att GL kunde berätta sin version på ett ärligt sätt. Detta då GL var uppmålad som våldtäktsman i media, trots hans bevisade oskuld.

Vår ohederliga media valde dessvärre att medvetet tolka GL's ord på sitt sätt, om kladd, för att bygga vidare på sin ohederliga agenda och skifta fokus från sakfrågan. Ett mycket bra exempel på gaslighting.

Media hade möjligheten att fokusera på sakfrågan, att GL falskeligen blivit anklagad för våldtäkt av en serie-förbryterska med en lång och smaskig historik, men valde istället att fortsätta på sitt patetiska spår.

Lite som du och några andra i tråden, som hela tiden försöker projicera ert hat mot män och då medvetet skifta fokus från sakfrågan, det riktiga problemet i det här fallet; kvinnan EA.

Det feminina imperativet lever starkt just nu. Frågan är hur länge?
Jag har inget syfte att skifta fokus från sakfrågan. GL frikändes. Han hade haft sex med sin "dotter" som man säger i den akademiska världen. Men hon är förstås inte en biologisk dottertill GL och sexet, givetvis, skedde med samförstånd. Hon blev väl blixt-kåt på sin "pappa". Så kan det också vara, kanske.

Jag är ändå äcklad av GL:s prat på presskonferensen. Hans berättelser om sitt kladdande och att han berättade om kvinnan, sin "dotter" som anmält honom.
Citera
2021-04-02, 16:32
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Har du läst vad Lambertz skrev om oönskad fysisk kontakt förra sommaren? Jag rekommenderar den som är intresserad av fallet att läsa betraktelsen i sin helhet.

Lambertz betraktelse visar att han har en långt mer problematisk inställning till kvinnors kroppsliga integritet än vad han visat efter häktningen. Det framkommer inte i texten att han tycker att det är fel av en man att krama en kvinna och pussa henne på halsen fast hon inte gillar det. Lambertz slingrar sig i texten och han gör det till en märkligt nog till en könsfråga.

Ingenstans skriver han det som borde vara helt självklart: det är fel att pussa en person oavsett kön på halsen som inte vill att man gör det. Halsen är en erogen zon och att pussas på halsen är mycket intimt. En puss på kinden har inte samma laddning. Det borde vara självklart för alla - oavsett kön - att oönskad fysisk kontakt inte är okej.

Jag kan inte förstå Lambertz betraktelse på annat sätt att han förra sommaren inte tycker att män som kladdar gör fel. För honom är frågan om fel ochh rätt öppen. Insåg Lambertz att det är fel att kladda före eller efter julhelgen 2020?

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-266/

Vad har detta med EA's och Lambertz case att göra?

Det har ju visat sig att det är EA som förfört, supit ner, spelat in och klippt hela akten med Lambertz på ett ytterst iskallt och kalkylerande sätt, för att sedermera göra en falsk anmälan.

Det är ju dessutom 3:e (3!) gången EA falskeligen anklagar en oskyldig man för våldtäkt med samma modus operandi. Hur känner du inför det?

Citat:
Jag har inget syfte att skifta fokus från sakfrågan. GL frikändes. Han hade haft sex med sin "dotter" som man säger i den akademiska världen. Men hon är förstås inte en biologisk dottertill GL och sexet, givetvis, skedde med samförstånd. Hon blev väl blixt-kåt på sin "pappa". Så kan det också vara, kanske.

Jag är ändå äcklad av GL:s prat på presskonferensen. Hans berättelser om sitt kladdande och att han berättade om kvinnan, sin "dotter" som anmält honom.

Okej. Så sluta upp med att skifta fokus.

Har du en problematisk relation till män eller vad är grejen? GL beskrev vanliga raggningsmetoder på fyllan.

Alternativt så köper du medias hjärntvätt med hull & hår och väljer därav att fokusera på fel saker omedvetet.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 16:39.
Citera
2021-04-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vad har detta med EA's och Lambertz case att göra?

Det har ju visat sig att det är EA som förfört, supit ner, spelat in och klippt hela akten med Lambertz på ett ytterst iskallt och kalkylerande sätt, för att sedermera göra en falsk anmälan.

Det är ju dessutom 3:e (3!) gången EA falskeligen anklagar en oskyldig man för våldtäkt med samma modus operandi. Hur känner du inför det?

Okej. Så sluta upp med att skifta fokus.

Har du en problematisk relation till män eller vad är grejen? GL beskrev vanliga raggningsmetoder på fyllan.

Alternativt så köper du medias hjärntvätt med hull & hår och väljer därav att fokusera på fel saker omedvetet.
Nej har inga problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in