Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det där med att rocken legat bakom soffan ??? Va.. ??? Vem f****n tror på det?

(Det skulle ju ha varit en städad fest) var det inte det ??
Fast jag tycker inte att det låter konstigt om rocken låg bakom soffan. Han har väl bara lagt rocken över soffryggen och så har den ramlat ner på golvet.
Men som Hatabaka skriver så är det lite märkligt hur mamman uttrycker det, att någon nyligen har lagt den på trappan.
Frågan är vad han skulle ut att göra, för ska man vidare någon annanstans så tar man ju med sig sina saker om man inte är så väck att man inte vet vad man håller på med.
Citera
2021-04-01, 18:27
Lögnerna blir till ett fiasko i det huset på Ågårdsvägen tycker jag.
Sitter dessa i arresten nu , dessa ungdomar. Det borde de göra så att vettiga svar kommer ur dem.
Citera
2021-04-01, 19:06
Medlem
Varför berättar inte ungdomarna vad de vet?
Svaret är enkelt. Du är körd då. Dina syskon och föräldrar ligger risigt till. Vem vill ta den risken? Rädslan över vad som ska hända är större än det gnagande samvetet. Ungdomarna behöver er hjälp.

Det sprids slagsmålsfilmer på bland annat TikTok. Ungar slåss tills någon börjar gråta. Rejäla slagsmål som vi sett exempel på här. Ngn typ av challenge som är populär och sprider sig. Prata med era barn och ungdomar.

Glad påsk.
Citera
2021-04-02, 01:51
Medlem
Jag har hört ryktesvägen att han skulle legat över i huset på Ågårdsvägen där festen var. Men då det kom fler dit, och som det bestämdes att även de också skulle ligga över i huset, så tyckte M att det blev för många som skulle ligga över där. Kanske tog de hans plats? Då valde M att resa sig och lämna festen. Kanske i all hast så att han glömde alla sina saker. Kanske att han inte hann ta med sig dem? Eller var det människor han inte gillade eller var rädd för? Vet inte om detta är sant. Har bara hört det.
Citera
2021-04-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Fast jag tycker inte att det låter konstigt om rocken låg bakom soffan. Han har väl bara lagt rocken över soffryggen och så har den ramlat ner på golvet.
Men som Hatabaka skriver så är det lite märkligt hur mamman uttrycker det, att någon nyligen har lagt den på trappan.
Frågan är vad han skulle ut att göra, för ska man vidare någon annanstans så tar man ju med sig sina saker om man inte är så väck att man inte vet vad man håller på med.
Man kanske la den på trappan tillsammans med skorna, för att man gick och lade sig och låste huset?
Citera
2021-04-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenflowers
Jag har hört ryktesvägen att han skulle legat över i huset på Ågårdsvägen där festen var. Men då det kom fler dit, och som det bestämdes att även de också skulle ligga över i huset, så tyckte M att det blev för många som skulle ligga över där. Kanske tog de hans plats? Då valde M att resa sig och lämna festen. Kanske i all hast så att han glömde alla sina saker. Kanske att han inte hann ta med sig dem? Eller var det människor han inte gillade eller var rädd för? Vet inte om detta är sant. Har bara hört det.
Ja just det! Det minns jag nu från ett inlägg längre bak i tråden. Då var det ju en del folk där, men vet du om dom var kvar där när polisen kom?
Citera
2021-04-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutsRackartyg
Man kanske la den på trappan tillsammans med skorna, för att man gick och lade sig och låste huset?
Fast det var ju full fart där då. Mamman hade ju ringt kompisen och bett honom leta efter M och sen kom hon själv dit och letade och såg skorna i garaget. Sen kom polisen och då gick de in i huset igen och då såg mamman rocken på trappan. Eftersom hon skrev att någon nyligen hade lagt den där så antar jag att den inte låg där innan polisen kom.
Citera
2021-04-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ja just det! Det minns jag nu från ett inlägg längre bak i tråden. Då var det ju en del folk där, men vet du om dom var kvar där när polisen kom?
Nej.
Citera
2021-04-02, 16:10
Medlem
Citat:
Fast det var ju full fart där då. Mamman hade ju ringt kompisen och bett honom leta efter M och sen kom hon själv dit och letade och såg skorna i garaget. Sen kom polisen och då gick de in i huset igen och då såg mamman rocken på trappan. Eftersom hon skrev att någon nyligen hade lagt den där så antar jag att den inte låg där innan polisen kom.

Har läst ganska mycket i tråden men inte fått klart för mig om det framkommit ang trappen där någon lagt rocken är inom eller utomhus.
Någon som vet?

Att lägga rocken i en trapp om den är inomhus är ju inte så konstigt.
Citera
2021-04-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har läst ganska mycket i tråden men inte fått klart för mig om det framkommit ang trappen där någon lagt rocken är inom eller utomhus.
Någon som vet?

Att lägga rocken i en trapp om den är inomhus är ju inte så konstigt.
Trappan är inomhus, på väg upp till hallen. Nej det är inte konstigt att den låg där!
Det konstiga är att M gick utan sina saker och hans beteende efteråt. På några folköl och lite whiskey..
Citera
2021-04-03, 06:28
Medlem
Vilka var det på festen?

Vilka kom dit mer?
De som kom, kom de ifrån den andra festen som pågick?
Citera
2021-04-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ja, det undrar jag med! Men om något känns onormalt för en själv så kanske det är normalt för någon annan och man kanske är så stressad i det läget att man gör saker som inte alls är logiskt el rimligt.
Men att lämna mobilen kvar på laddning.. och mamman skriver att M kan ha lånat foppatofflor. Men dom borde han ju ha tappat någonstans på vägen isåfall när han sprang. Oavsett så känns det som han hade tänkt att komma tillbaka till huset igen och cykeln stod ju även kvar.

"Senare får jag reda på följande:
Mattias rock hittades bakom soffan hos kompisen på Ågårdsvägen.

Mattias mobil är på laddning på bordet hos kompisen.

Mattias hade druckit lite folköl och Jack Daniels som han blev bjuden på hos kompisen.

Ingen drack något efter kl. 24.

Ingen konsumerade någon typ av drog.

Flera kompisar hävdar att Mattias inte var berusad eller påverkad när han gick ut ur kompisens rum."

Det fetstilta tror jag är ren lögn!
Så jäkla trist om kompisarna ljuger om detta, för kan man ljuga om detta så kan man ljuga om fler saker! Sedan vet jag ju inte vad som kommit fram i efterhand i förhör osv men rykten sprider sig och till slut brukar sanningen ändå komma fram.
Jag tror inte M var en ängel. Många har klankat ner på hans bror men på filmen när dom slogs så var det ju inte bara D som slog M, det var ju tvärtom också. Och filmen där M är så full att han spyr. Nej, det var nog mycket mer än bara folköl och lite whiskey på den där festen!

Om alla verkligen hade sagt sanningen så hade M förmodligen varit hittad idag !! Det har målats upp en bild av vad som har hänt, men man säger inte riktigt allt för att skydda fasaden, skydda sig själva och rädda sitt eget skinn, ingen vill ju bli anklagad för något liksom så då säger man bara vissa saker, men man säger inte riktigt allt, man utesluter vissa detaljer. Tyvärr alla ni som inte sa dem där andra detaljerna är faktiskt orsak till att polisen inte kommer vidare i utredningen ! Mycket trist men väldigt sant ! Detta är min åsikt och min spekulation !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in