Citat:
Ursprungligen postat av
andath
Om alla verkligen hade sagt sanningen så hade M förmodligen varit hittad idag !! Det har målats upp en bild av vad som har hänt, men man säger inte riktigt allt för att skydda fasaden, skydda sig själva och rädda sitt eget skinn, ingen vill ju bli anklagad för något liksom så då säger man bara vissa saker, men man säger inte riktigt allt, man utesluter vissa detaljer. Tyvärr alla ni som inte sa dem där andra detaljerna är faktiskt orsak till att polisen inte kommer vidare i utredningen ! Mycket trist men väldigt sant ! Detta är min åsikt och min spekulation !
Detta känns rätt rimligt.
Man har hållt på information och varit rätt "vag" i den beskrivning var han misstänks ha varit vissa klockslag och så.
Att man långt senare går ut i efterlyst som känns rätt meningslöst?
Det känns även som att polisen har hållit på en del information lite väl i onödan.
Som tex att de har spårat han vidare förbi mi*****arvägen.
Även om man kanske fick reda på detta lite senare än vad man visste de första dygnen så borde man ju snabbt ha gått ut med detta för att faktiskt få in mer uppgifter.
Om det hade blivit en "gissad" väg och tidangivelse man vet var och när han varit så hade man ju kunnat pussla ihop det bättre känns det som.
Lite som de gör i efterlyst när de visar en karta och nämner gator och ritar en linje.
Nu när det gått 4? månader så försvinner material och folk snackar med varandra.
Jag tänker bara så att en del personer har ju kameror och han är ju vad som ryktas filmad på 1 alt 2 st ställen. (Har själv kameror men materialet blir ju överspelat efter en tid med så)
Hade man gått ut med information till närliggande bostadsområden att de bör kolla deras filmer om de ser något minsta lilla misstänkt. Även att man kanske knackar dörr . även om det troligen har skett?
Sen givetvis är det ju en balansgång med att gå ut med information för att evt gärningshen inte ska kunna röja spår.
Att man har sökt i ån är ju bra med de indikationer man haft.
Men jag tror att man snöat in på det lite väl när man i ett tidigt skede och även långt senare höll fast med att sista iakttagelsen var utmed sickingvägen (typ 150m ifrån stället de sökt i ån)
Men när det kommer fram att han varit i närliggande bostadsområdet och rört sig bortåt från ån så känns det lite lustigt.
Hur går det med vidare sökningar?
Inväntar man bättre väder eller har man kört fast där spåret "slutar" vid 25an?
Nu borde det ju vara som optimal ast att söka i skog och mark.
Det är plusgrader och vädret är bra. Det har inte slagit ut mycket från träd och buskar så sikten är ju bra om något.