Citat:
Ursprungligen postat av
Hatabaka
Ja precis, det kanske bara står så konstigt för att det är en typ av hennes vittne och de skriver i den ordning som det kommer.
Men jag fattar inte varför de lägger ut rocken ens. Varför gör man det?
Och jag börjar också fundera på om han var ute av en anledning som de på festen känner till.
Men något har gått fel, fler personer iblandade eller att någon är ett svin på riktigt av de som umgås med M.
Det har ju pratats lite om detta med tanke på slagsmålen och hur detta drivs i Ljungby. Det krävs ju att någon alltid kan fortsätta detta genom att driva på andra som är svagare...
M kan ju själv ha gjort någon skit och varit en pådrivande person som någon tröttnar på..
Ja, det undrar jag med! Men om något känns onormalt för en själv så kanske det är normalt för någon annan och man kanske är så stressad i det läget att man gör saker som inte alls är logiskt el rimligt.
Men att lämna mobilen kvar på laddning.. och mamman skriver att M kan ha lånat foppatofflor. Men dom borde han ju ha tappat någonstans på vägen isåfall när han sprang. Oavsett så känns det som han hade tänkt att komma tillbaka till huset igen och cykeln stod ju även kvar.
"Senare får jag reda på följande:
Mattias rock hittades bakom soffan hos kompisen på Ågårdsvägen.
Mattias mobil är på laddning på bordet hos kompisen.
Mattias hade druckit lite folköl och Jack Daniels som han blev bjuden på hos kompisen.
Ingen drack något efter kl. 24.
Ingen konsumerade någon typ av drog.
Flera kompisar hävdar att Mattias inte var berusad eller påverkad när han gick ut ur kompisens rum."
Det fetstilta tror jag är ren lögn!
Så jäkla trist om kompisarna ljuger om detta, för kan man ljuga om detta så kan man ljuga om fler saker! Sedan vet jag ju inte vad som kommit fram i efterhand i förhör osv men rykten sprider sig och till slut brukar sanningen ändå komma fram.
Jag tror inte M var en ängel. Många har klankat ner på hans bror men på filmen när dom slogs så var det ju inte bara D som slog M, det var ju tvärtom också. Och filmen där M är så full att han spyr. Nej, det var nog mycket mer än bara folköl och lite whiskey på den där festen!