Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-31, 11:45
Medlem
Nej inget sånt där nu kom ihåg alla har rätt att yttra sig det viktigaste är att vi hittar honom, själv är jag säker på att han ligger i lagan,ni som bor där finns det nån glänta där det stupar ner mot vattnet,att han halkat i ,
Citera
2021-03-31, 13:19
Medlem
Ursprungligen postat av Massonite
Hmmmm det var intressant , det står - har någon nyligen lagt Mattias rock.

Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Där har vi det! Mycket bra observation!

Fast det tycker jag inte är så konstigt. Rocken hade ju hamnat bakom soffan, förmodligen glidit ner bara. Så den som hittade rocken, kanske han som bor där, la väl bara den på trappan. Om det nu stämmer att den låg bakom soffan men för mig låter det inte alls konstigt el misstänksamt.
Citera
2021-03-31, 13:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74

Fast det tycker jag inte är så konstigt. Rocken hade ju hamnat bakom soffan, förmodligen glidit ner bara. Så den som hittade rocken, kanske han som bor där, la väl bara den på trappan. Om det nu stämmer att den låg bakom soffan men för mig låter det inte alls konstigt el misstänksamt.

Nej det verkar helt normalt .
Att den som äger huset vill vara sjysst och ta reda på folks ytterkläder ingår ju lite i gästfriheten , särskilt efter en grabbkväll när var och varannan kille glömmer både hatt och handskar mobiler och diverse booz , om man säger så ....

Antar att villaägaren fick agera Hittegods, några dagar efter ...
Kanske en och annan lösögonfrans till och med ??
Citera
2021-03-31, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej det verkar helt normalt .
Att den som äger huset vill vara sjysst och ta reda på folks ytterkläder ingår ju lite i gästfriheten , särskilt efter en grabbkväll när var och varannan kille glömmer både hatt och handskar mobiler och diverse booz , om man säger så ....

Antar att villaägaren fick agera Hittegods, några dagar efter ...
Kanske en och annan lösögonfrans till och med ??

Ja men exakt, väldigt lätt hänt att det blir så!
Citera
2021-03-31, 16:25
Medlem
Har haft svårt att hänga med i svängarna ang detta fall nyligen, är det något nytt som dykt upp den senaste månaden och hur ser statusen ut?
Citera
2021-04-01, 00:14
Medlem
Citat:

Jag ska förklara hur jag tänker..
Ett gäng grabbar på 17 år hänger tillsammans och är antagligen lite halvfulla... och de får reda på att en i gänget är borta..
Då tänker jag att de letar runt, hittar tex då rocken i/bakom soffan och ja konstaterar att den är där och att den får ligga kvar där ev slängas över någon annan möbel..?
Men jag vet inte, men det låter märkligt att de ser rocken och sen tänker ja men vi går ut och lägger den på trappan.

Och eftersom hon skriver att någon nyligen lagt den där så antar jag att den inte var där när D gick? Eller hur vet hon att den nyligen hamnat där?
Och varför skriver hon någon, det kunde ju istället stå tex kompisarna hade...

Kan ju bara vara en detalj som är med och inte betyder något men att det står nyligen och någon låter lite skumt..

Så helst för att reda ut detta undrar jag vem fan någon är så vi kan gå vidare eller är någon intressant?
Citera
2021-04-01, 09:03
Medlem
Citat:
Ett gäng grabbar på 17 år hänger tillsammans och är antagligen lite halvfulla... och de får reda på att en i gänget är borta..
Då tänker jag att de letar runt, hittar tex då rocken i/bakom soffan och ja konstaterar att den är där och att den får ligga kvar där ev slängas över någon annan möbel..?
Men jag vet inte, men det låter märkligt att de ser rocken och sen tänker ja men vi går ut och lägger den på trappan.

Och eftersom hon skriver att någon nyligen lagt den där så antar jag att den inte var där när D gick? Eller hur vet hon att den nyligen hamnat där?

Kan ju bara vara en detalj som är med och inte betyder något men att det står nyligen och någon låter lite skumt..

Så helst för att reda ut detta undrar jag vem fan någon är så vi kan gå vidare eller är någon intressant?
Allt det här med kläderna och skorna, jag tror han blev utslängd på festen avdr andra
Citera
2021-04-01, 12:20
Medlem
Någon som vet om det finns hus/stuga i närheten som ägs av dansk medborgare? De har ju isåfall inte kunnat komma till Sverige och kollat sina hus/stugor.
Citera
2021-04-01, 14:06
Medlem
Citat:

Jo, jag förstår hur du tänker. Jag tycker också allt är väldigt skumt. Hans mobil låg på laddning på bordet och skorna kvar i garaget...
Håller med om att det låter lite märkligt det mamman skriver. Hon skriver att hon ringt kompisen som bodde där att leta efter M och att när hon själv kommer till huset så är han inte där. Sen går hon ut, polisen kommer och hon går in i huset igen och då ser hon rocken i trappan så jag antog att den inte var där först men att kompisen hade hittat den bakom soffan och slängt den där. Men eftersom hon skriver kompisen flera ggr innan i texten så borde hon ju även ha skrivit att kompisen hade lagt rocken där, så det låter ju lite som att någon annan hade lagt den där. Det står att mamman senare fick reda på att rocken låg bakom soffan men då borde hon ju absolut veta vem som hittade den och la den på trappan för jag antar att de inte var några andra kompisar kvar i huset?!
Citera
2021-04-01, 15:21
Det där med att rocken legat bakom soffan ??? Va.. ??? Vem f****n tror på det?

(Det skulle ju ha varit en städad fest) var det inte det ??
Citera
2021-04-01, 15:51
Medlem
Citat:
Jo, jag förstår hur du tänker. Jag tycker också allt är väldigt skumt. Hans mobil låg på laddning på bordet och skorna kvar i garaget...
Håller med om att det låter lite märkligt det mamman skriver. Hon skriver att hon ringt kompisen som bodde där att leta efter M och att när hon själv kommer till huset så är han inte där. Sen går hon ut, polisen kommer och hon går in i huset igen och då ser hon rocken i trappan så jag antog att den inte var där först men att kompisen hade hittat den bakom soffan och slängt den där. Men eftersom hon skriver kompisen flera ggr innan i texten så borde hon ju även ha skrivit att kompisen hade lagt rocken där, så det låter ju lite som att någon annan hade lagt den där. Det står att mamman senare fick reda på att rocken låg bakom soffan men då borde hon ju absolut veta vem som hittade den och la den på trappan för jag antar att de inte var några andra kompisar kvar i huset?!

Ja precis, det kanske bara står så konstigt för att det är en typ av hennes vittne och de skriver i den ordning som det kommer.
Men jag fattar inte varför de lägger ut rocken ens. Varför gör man det?
Och jag börjar också fundera på om han var ute av en anledning som de på festen känner till.
Men något har gått fel, fler personer iblandade eller att någon är ett svin på riktigt av de som umgås med M.

Det har ju pratats lite om detta med tanke på slagsmålen och hur detta drivs i Ljungby. Det krävs ju att någon alltid kan fortsätta detta genom att driva på andra som är svagare...

M kan ju själv ha gjort någon skit och varit en pådrivande person som någon tröttnar på..
Citera
2021-04-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ja precis, det kanske bara står så konstigt för att det är en typ av hennes vittne och de skriver i den ordning som det kommer.
Men jag fattar inte varför de lägger ut rocken ens. Varför gör man det?
Och jag börjar också fundera på om han var ute av en anledning som de på festen känner till.
Men något har gått fel, fler personer iblandade eller att någon är ett svin på riktigt av de som umgås med M.

Det har ju pratats lite om detta med tanke på slagsmålen och hur detta drivs i Ljungby. Det krävs ju att någon alltid kan fortsätta detta genom att driva på andra som är svagare...

M kan ju själv ha gjort någon skit och varit en pådrivande person som någon tröttnar på..

Ja, det undrar jag med! Men om något känns onormalt för en själv så kanske det är normalt för någon annan och man kanske är så stressad i det läget att man gör saker som inte alls är logiskt el rimligt.
Men att lämna mobilen kvar på laddning.. och mamman skriver att M kan ha lånat foppatofflor. Men dom borde han ju ha tappat någonstans på vägen isåfall när han sprang. Oavsett så känns det som han hade tänkt att komma tillbaka till huset igen och cykeln stod ju även kvar.

"Senare får jag reda på följande:
Mattias rock hittades bakom soffan hos kompisen på Ågårdsvägen.

Mattias mobil är på laddning på bordet hos kompisen.

Mattias hade druckit lite folköl och Jack Daniels som han blev bjuden på hos kompisen.

Ingen drack något efter kl. 24.

Ingen konsumerade någon typ av drog.

Flera kompisar hävdar att Mattias inte var berusad eller påverkad när han gick ut ur kompisens rum."

Det fetstilta tror jag är ren lögn!
Så jäkla trist om kompisarna ljuger om detta, för kan man ljuga om detta så kan man ljuga om fler saker! Sedan vet jag ju inte vad som kommit fram i efterhand i förhör osv men rykten sprider sig och till slut brukar sanningen ändå komma fram.
Jag tror inte M var en ängel. Många har klankat ner på hans bror men på filmen när dom slogs så var det ju inte bara D som slog M, det var ju tvärtom också. Och filmen där M är så full att han spyr. Nej, det var nog mycket mer än bara folköl och lite whiskey på den där festen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in