2021-04-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror att alkohol kan ha haft en avgörande inverkan på beteenden och impulskontroll.

Ja absolut det tror jag också
Citera
2021-04-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tisdag natt kl 2 skulle hon gå hem ... Systen skrev på facebook tisdag kväll vid 19 att hennes syster varit borta då hela natten ocn hela dagen då

Jag skulle kalla det måndag natt/tisdag morgon om hon är 02:00.
Citera
2021-04-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Inte i praktiken. "Teknisk" bevisning går inte att få fram så fort. Ett vittne kan ha sett gm och offret tillsammans senare hittas personen död. Så nej det behövs inte så mycket. Bara omständigheter.

Teknisk bevisning kan väl räcka med ett blodigt klädesplagg hos MGM? En blodig kniv? En stor blodpöl? Då blir det sannolika skäl även fast inga analyssvar finns.
Citera
2021-04-01, 21:16
Medlem
Citat:
Patr*cia

* i

Tack fick för mig hon bodde i Höör men det gjorde hon tydligen inte
Citera
2021-04-01, 21:16
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Kommer inte upp när jag söker 🤷🏻‍♀️ Nån vänlig själ som vill offra sig och länka 🙏

Hans Facebook är nedstängd. Troligen på egen begäran, utfört av hans advokat

PGs FACEBOOK:

https://www.docdroid.net/S4ouTbY/philip-grahn-pdf

Han delade Elins systers efterlysning på tisdag 30 mars kl. 22:20
Senast redigerad av Karmapolis 2021-04-01 kl. 21:22.
Citera
2021-04-01, 21:17
Medlem
Han är såklart en gris som tagit livet av flickan och förtjänar allt hat för detta.

Däremot ska han ha viss heder i att han erkänner. Trött på alla idioter som bara sitter och nekar trots massiv och övertygande bevisning. Smuts!
Citera
2021-04-01, 21:20
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ok, Här kommer MIN teori

Tisdag kväll sen natt är Elin hos MGM.

Av någon anledning är hon där fast hon sagt att han verkar konstig och att hon är rädd för honom, kanske det fanns känslor eller kanske gick hon dit (full eller inte) för att skälla på honom och be honom att back off helt enkelt.

Dom träfffas i hans husbil för inne i hans hus vill dom inte vara då hans föräldrar är där, alt träffas vid den för att prata och ta en cigg.

Han tar det hela väldigt fel, dom tjafsar, bråkar och hon kanske hotar med polisanmälan och han dödar henne eller kanske slår henne så hon springer och han springer efter, kort efter kommer han i kapp henne och knivhugger henne i ren panik över hotet med polisanmälan.

Han gömmer henne och tiden går, kanske han tror att han klarat sig, för vem visste att hon var hos honom?

Tiden går och vid 19 tiden på tisdag kväll, alltså 12-14 timmar senare är hennes familj rejält oroliga och går ut på facebook OCH ringer honom (dom kanske visste hon skulle dit eller misstänkte det iom hon sagt att hon var less, rädd osv på honom)

Han säger då att -jo hon var här men gick redan kl 02 natten till tisdag, -men jag tror jag såg henne vid 07:20 inte så långt härifrån... Familjen är misstänksam men utan bevis och han låter ju snäll, så börjar alla leta utan att kanske direkt tro att han har något med det hela att göra. Kanske nån i hans familj gav honom falskt alibi i början?

Familjen börjar leta, polisen kopplas in, missig people kopplas in osv. Han delar efterlysningen och ger sig ut och leta, för hur ser det ut om den som såg henne sist inte letar... blir ganska uppenbart då.

Tidigt misstänker polisen honom då det kommer fram att det var just hos honom som hon skulle ha gått hem ifrån vid 02 natten tisdag. Han säger så klart att -jo då hon gick vid 2 men jag såg henne vid 07:20 morgonen efter...

Polisen pratar med anhöriga, vänner osv och det kommer fram mer och mer om att hon var rädd för honom, less på honom osv.. Polisen åker dit, kanske han har märken, rivsår eller annat och plockar in honom... han vägrar säga nått, polisen börjar leta i hans hus, hans husvagn, pratar med hans familj osv.. dom hittar bloddroppar eller dyl och eftersom hon troligt låg nära hans hus så hittas hon ganska snabbt av hundarna typ.

Han fortsätter att neka men blir knäckt efter några förhör.. erkänner men säger att det var en olycka, inte meningen osv.

Vad tror ni?

Låter inte orimligt. Hans agerande efteråt är ju högst inkriminerande. Inte bara undanröjandet av kropp och mordvapen utan delandet av efterlysning och deltagande i sök.
Delade efterlysning gjorde även Tishko (Wilmafallet) och deltog i sök gjorde Kristoffer i Bodenfallet
Citera
2021-04-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Han är såklart en gris som tagit livet av flickan och förtjänar allt hat för detta.

Däremot ska han ha viss heder i att han erkänner. Trött på alla idioter som bara sitter och nekar trots massiv och övertygande bevisning. Smuts!
Var nog snarare att han inte klarade pressen av förhören, klarade ett dygn av förhör
Citera
2021-04-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Psykiatrisk diagnos ihop med låg begåvning är ingen vacker syn.

Frågan är vad som är värst i den kombinationen, Aspergers eller ADHD?

Jag kan faktiskt inte alls svara på det. ADHD och iq har, vad jag vet, ingen bevisad relation (ännu) dock tror jag att adhd potentiellt kan sänka individens iq pga alla avbrott pga spontana infall som individen har under inlärningsprocessen.
Aspergers och iq har studerade korrelationer och man har kommit fram till att det generellt inte påverkar individens iq negativt. Snarare något åt det positiva hållet vill jag minnas (längesedan jag studerade det här). Den genomsnittliga iq:n för personer med Aspergers var 105 eller däromkring (obekräftat men jag har ett starkt minne av detta).
Personer med Aspergers har ju ofta lätt för att tänka logiskt vilket är en av de sakerna som mäts i moderna iq-test.
Om mgm har Aspergers eller ej kan ingen i tråden svara på. Det är inte en definitiv diagnos heller som man ställer utan precis som de flesta neuropsykiatriska funktionsnedsättningarna så finns det ett spektrum eller en skala där egentligen alla individer kan placeras. Det finns många fungerande människor i samhället som har ADHD, Aspergers, Autism och alla andra variationer.
Citera
2021-04-01, 21:34
Medlem
För er som kan mer om detta, kommer det skrivas i något rättsdokument ifall han medicinerades för något som kan påverka honom mentalt, eller är det enbart något som nämns ifall försvarsadvokaten skulle ta upp det?
Citera
2021-04-01, 21:34
Medlem
Har P.G:s Facebook försvunnit?
Citera
2021-04-01, 21:35
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Har du meddelat polisen?

Det står i samtligs media att han
1. Deltagit i sök
2. Delat Elins systers efterlysning
3. dom har hittat Elins och bedömt att hon blivot mördad.
4. Dom har hittat ett troligt mordvapen i en närliggande sjö

Han blev anhållen på sannolika skäl och har nu dessutom erkänt att han dödat henne.

Då har han ju vetat om att hon var död när hsn delade och sökte.

Det skulle benämna jag kalla att försvåra polisarbetet.

Vad är ditt problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in