Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-01, 21:02
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm087
P*ilip Gra*n
*=h

Finns med samma namn på facebook

Kommer inte upp när jag söker 🤷🏻‍♀️ Nån vänlig själ som vill offra sig och länka 🙏
Citera
2021-04-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Eller så skickar dem den till fransk/holländsk polis så de får fixa det för vill man knäcka lösenordskydd så är det tydligen där det sker och inte i Sverige...
Det behövs bara om den misstänkte inte vill uppge sitt lösenord för polisen. De flesta gör faktiskt det - åtminstone när de inser hur gräsligt det är att sitta anhållen och häktad.
Citera
2021-04-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tisdag natt kl 2 skulle hon gå hem ... Systen skrev på facebook tisdag kväll vid 19 att hennes syster varit borta då hela natten ocn hela dagen då

Vad heter Elins syster?
Citera
2021-04-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Vad heter Elins syster?

Patr*cia

* i
Citera
2021-04-01, 21:07
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Googlar du på "misstankegrad" så får du upp följande om "sannolika skäl".

"På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning."
Inte i praktiken. "Teknisk" bevisning går inte att få fram så fort. Ett vittne kan ha sett gm och offret tillsammans senare hittas personen död. Så nej det behövs inte så mycket. Bara omständigheter.
Citera
2021-04-01, 21:08
Medlem
Fundering..

Kan PG ha varit i konflikt med berörd, brukat våld (men inte så hon dött i den stunden), avvikt från platsen och tänkt att hon gjort likaså. Han anmäler sedan henne som försvunnen. Är med i sökandet då hon inte befunnit sig på samma plats som där de senast sågs.

Eller så är han bara allmänt korkad och deltar i en sökning efter en person som han redan vet var den finns.
Citera
2021-04-01, 21:10
Medlem
Followtherainbows avatar
Jag tror inte det handlade om sex. Möjligtvis har dom haft någon typ av relation tidigare, kanske destruktiv, man får lite sol jag sagt innan en känsla av att familjen var upplysta om att han varit hotfull/våldsam eller dåligt umgänge tidigare eftersom polisen slog snabbt på stora trumman. Tror snarare dom hamnat i ett tjafs som urartade och slutade väldigt väldigt fel. Dålig impulskontroll och hetsigt temperament blandat med kanske alkohol diagnos o ev. Droger? är min gissning. Tror definitivt inte det var planerat utan mer något som skedde i stundens hetta. Som jag sa tidigt så var min gissning att han erkänt och hjälpt polisen framåt. Vilken jävla tönt. Typiskt kille som inte vågar kaxa mot andra män utan går på kvinnor istället för att han känner sig fysiskt överlägsen. Jag SPYR 🤮
Citera
2021-04-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naxoisan
Fundering..

Kan PG ha varit i konflikt med berörd, brukat våld (men inte så hon dött i den stunden), avvikt från platsen och tänkt att hon gjort likaså. Han anmäler sedan henne som försvunnen. Är med i sökandet då hon inte befunnit sig på samma plats som där de senast sågs.

Eller så är han bara allmänt korkad och deltar i en sökning efter en person som han redan vet var den finns.

Det är ju omöjligt att veta hur det gick till men jag tror han deltog i sökning och delade missing peoples inlägg för att det annars skulle se dumt ut, då det verkar som det var hemma hos honom hon var sist
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Denna familj som MGM tillhör har ju tidigare haft väldigt udda förhållande till detta med sex .... hans storebror hade i sina tonår ihop det med en pedofil i byn som i gengäld mot sprit fick både sin kuk avsugen å sätta på han i prutten. Hört detta från ett par olika håll nu.

Pedofilen bodde på Björkvikshemmet i stenskogen och hette Roland.

Det ligger kanske i släkten ....
Citera
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Om han planerade att döda flickan är det mord. Annars är det vållande.

Olycka = Död = Inte mördare.
Planerat = Död = Mördare.

Så nej, det är inte "samma skit" i lagens namn.

Nej: dråp är ett mord som på grund av omständigheterna anses mindre grovt.

Det är ingen skillnad mellan mord och dråp när det gäller att gärningsmannen måste ha uppsåt att döda.

BROTTSBALKEN:

3 kap. Om brott mot liv och hälsa

1 § Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid. Som skäl för livstids fängelse ska det särskilt beaktas om gärningen föregåtts av noggrann planering, präglats av särskild förslagenhet, syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, inneburit svårt lidande för offret eller annars varit särskilt hänsynslös. Lag (2019:805).

2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ok, Här kommer MIN teori

Tisdag kväll sen natt är Elin hos MGM.

Av någon anledning är hon där fast hon sagt att han verkar konstig och att hon är rädd för honom, kanske det fanns känslor eller kanske gick hon dit (full eller inte) för att skälla på honom och be honom att back off helt enkelt.

Dom träfffas i hans husbil för inne i hans hus vill dom inte vara då hans föräldrar är där, alt träffas vid den för att prata och ta en cigg.

Han tar det hela väldigt fel, dom tjafsar, bråkar och hon kanske hotar med polisanmälan och han dödar henne eller kanske slår henne så hon springer och han springer efter, kort efter kommer han i kapp henne och knivhugger henne i ren panik över hotet med polisanmälan.

Han gömmer henne och tiden går, kanske han tror att han klarat sig, för vem visste att hon var hos honom?

Tiden går och vid 19 tiden på tisdag kväll, alltså 12-14 timmar senare är hennes familj rejält oroliga och går ut på facebook OCH ringer honom (dom kanske visste hon skulle dit eller misstänkte det iom hon sagt att hon var less, rädd osv på honom)

Han säger då att -jo hon var här men gick redan kl 02 natten till tisdag, -men jag tror jag såg henne vid 07:20 inte så långt härifrån... Familjen är misstänksam men utan bevis och han låter ju snäll, så börjar alla leta utan att kanske direkt tro att han har något med det hela att göra. Kanske nån i hans familj gav honom falskt alibi i början?

Familjen börjar leta, polisen kopplas in, missig people kopplas in osv. Han delar efterlysningen och ger sig ut och leta, för hur ser det ut om den som såg henne sist inte letar... blir ganska uppenbart då.

Tidigt misstänker polisen honom då det kommer fram att det var just hos honom som hon skulle ha gått hem ifrån vid 02 natten tisdag. Han säger så klart att -jo då hon gick vid 2 men jag såg henne vid 07:20 morgonen efter...

Polisen pratar med anhöriga, vänner osv och det kommer fram mer och mer om att hon var rädd för honom, less på honom osv.. Polisen åker dit, kanske han har märken, rivsår eller annat och plockar in honom... han vägrar säga nått, polisen börjar leta i hans hus, hans husvagn, pratar med hans familj osv.. dom hittar bloddroppar eller dyl och eftersom hon troligt låg nära hans hus så hittas hon ganska snabbt av hundarna typ.

Han fortsätter att neka men blir knäckt efter några förhör.. erkänner men säger att det var en olycka, inte meningen osv.

Vad tror ni?

"Vad tror ni?"

Jag tror att alkohol kan ha haft en avgörande inverkan på beteenden och impulskontroll.
Citera
2021-04-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Jag tror inte det handlade om sex. Möjligtvis har dom haft någon typ av relation tidigare, kanske destruktiv, man får lite sol jag sagt innan en känsla av att familjen var upplysta om att han varit hotfull/våldsam eller dåligt umgänge tidigare eftersom polisen slog snabbt på stora trumman. Tror snarare dom hamnat i ett tjafs som urartade och slutade väldigt väldigt fel. Dålig impulskontroll och hetsigt temperament blandat med kanske alkohol diagnos o ev. Droger? är min gissning. Tror definitivt inte det var planerat utan mer något som skedde i stundens hetta. Som jag sa tidigt så var min gissning att han erkänt och hjälpt polisen framåt. Vilken jävla tönt. Typiskt kille som inte vågar kaxa mot andra män utan går på kvinnor istället för att han känner sig fysiskt överlägsen. Jag SPYR 🤮
Eller ngn som står för vad han gör/gjort (oavsett hur ''klokt'' det är/var)
Manar till eftertanke hos alla, tycker jag.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in