2021-06-21, 22:57
Medlem
den.dryges avatar
Rättegången hölls för 2 veckor sedan ungefär
Inte ett ljud i media, och jag tror de var på både, åklagare och försvararens begäran, bakom lykta dörrar.

Väldigt skumt att medias gamar inte har skrivit ett ljud...
Det jag vet är att nämnden inväntar besked gällande P7. Enligt den lilla så kan han skaka galler. Men nu inväntas den stora som sagt.
Citera
2021-06-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Inte ett ljud i media, och jag tror de var på både, åklagare och försvararens begäran, bakom lykta dörrar.

Det jag vet är att nämnden inväntar besked gällande P7. Enligt den lilla så kan han skaka galler. Men nu inväntas den stora som sagt.
Va? Det har väl inte varit rättegång redan?
Inget åtal har kommit ut, ej heller fup.
Citera
2021-06-21, 23:02
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Nä, man får ringa till lunds tingsrätt
Citera
2021-06-21, 23:13
Medlem
Citat:
Nä. Åtal har ännu inte väckts.

Tillägg: Från åklageriets hemsida:

Uppdatering om mordärende i Höör
Publicerad: 2021-04-01 18:12:56

/.../

Häktningsförhandlingen kommer hållas under fredagen, exakt tidpunkt bestäms av Lunds tingsrätt.
Målnummer i Lunds tingsrätt: B 1797–21
Ytterligare information finns inte att lämna i nuläget och åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer. När mer information finns att förmedla kommer det ske via ett pressmeddelande.

När åtal väcks så kommer det i media. Dessutom skickar åklagarmyndigheten ut pressmeddelande till de som prenumererar på tjänsten - som jag ex.vis. Det skulle vara rekordsnabb utredning i så fall, och dessutom väckts åtal och därefter vänta 2-3 veckor innan rättegång skall påbörjas samt genomföras. För att inte tala om en fyra veckors RPU. Om han nu skall genomgå en sådan.
Senast redigerad av Picasso2 2021-06-21 kl. 23:27.
Citera
2021-06-22, 00:01
Medlem
Citat:

Trams. Åtal förväntas nu i sommar pga köerna på NFC. Analyserna dröjer. Sluta sprid osanningar.
Citera
2021-06-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä. Åtal har ännu inte väckts.

Tillägg: Från åklageriets hemsida:

Uppdatering om mordärende i Höör
Publicerad: 2021-04-01 18:12:56

/.../

Häktningsförhandlingen kommer hållas under fredagen, exakt tidpunkt bestäms av Lunds tingsrätt.
Målnummer i Lunds tingsrätt: B 1797–21
Ytterligare information finns inte att lämna i nuläget och åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer. När mer information finns att förmedla kommer det ske via ett pressmeddelande.

När åtal väcks så kommer det i media. Dessutom skickar åklagarmyndigheten ut pressmeddelande till de som prenumererar på tjänsten - som jag ex.vis. Det skulle vara rekordsnabb utredning i så fall, och dessutom väckts åtal och därefter vänta 2-3 veckor innan rättegång skall påbörjas samt genomföras. För att inte tala om en fyra veckors RPU. Om han nu skall genomgå en sådan.
Tack, tyckte det vore underligt att rättegång skulle hållas utan att det framkommit..
Citera
2021-06-22, 06:32
Citat:

Stämmer inte.
Mord rättegången som pågick då var den i Svalöv.
Citera
2021-06-22, 10:07
Medlem
Citat:
Tack, tyckte det vore underligt att rättegång skulle hållas utan att det framkommit..
Den 14 juni blev det omhäktning. Så du har inte misaat något. Begriper inte vad "den dryge" pratar om.
Citera
2021-06-22, 14:07
Medlem
den.dryges avatar
Då har min kompis fått allt om bakfoten . Sorry
Citera
2021-06-22, 14:29
Medlem
Citat:
Då har min kompis fått allt om bakfoten . Sorry
Aha - du "frågar åt en kompis" . Nå, misstag kan vi alla göra, men ibland är det bra att kolla upp först. Svaret på hans P7 blev att han misstänks haft en allvarlig psykisk störning både under gärningen och undersökningstillfället. Han rekommenderas genomgå en RPU, vilken tar 4 veckor. Om han gör det nu i skrivande stund, eller om man väntar till efter huvudförhandling, vet jag inte. Men åtal kan väntas vilken dag (vecka) som helst nu. Men om jag minns rätt kommer man vänta med huvudförhandling till tidig höst/sensommar - så nån brådska finns egentligen inte. Analyserna från NFC skall vara klara först.
Citera
2021-06-22, 16:29
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha - du "frågar åt en kompis" . Nå, misstag kan vi alla göra, men ibland är det bra att kolla upp först. Svaret på hans P7 blev att han misstänks haft en allvarlig psykisk störning både under gärningen och undersökningstillfället. Han rekommenderas genomgå en RPU, vilken tar 4 veckor. Om han gör det nu i skrivande stund, eller om man väntar till efter huvudförhandling, vet jag inte. Men åtal kan väntas vilken dag (vecka) som helst nu. Men om jag minns rätt kommer man vänta med huvudförhandling till tidig höst/sensommar - så nån brådska finns egentligen inte. Analyserna från NFC skall vara klara först.

Nä, jag frågde inte åt en kompis, jag hade en kompis som berätta detta för mig igår.

Har/hade ingen anledning att misstro honom. Men men.
Tack för inputen !
Citera
2021-06-22, 20:05
Medlem
Citat:
Nä, jag frågde inte åt en kompis, jag hade en kompis som berätta detta för mig igår.

Har/hade ingen anledning att misstro honom. Men men.
Tack för inputen !
He he... lugnt
Det tar ett tag till innan åtal väcks och fupen är tillgänglig. ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in