2021-04-01, 18:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Domkraften som hör till inskickat skaft, var finns den om inte i garaget? För han kan ju inte ha sparat skaftet och slängt domkraften.
Om han trodde att skaften var utbytbara så kan han ha slängt den gamla domkraften.
Citera
2021-04-01, 18:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om osannolikt vore det i högsta grad långsökt iaf - ur synvinkeln att de inte skulle ha testat henne som varit misstänkt och fö en central figur i dramat, om det nu matchar färg (?).
Vore det HD hade det väl smällt till som en gäddsax, hon lär inte söla hår hur som helst kring LW, noll fysiskt kontakt på månader.
Om hårstrået skulle vara HD:s så pekar det enligt mig mot SD.
Han kan ha fått på sig HD:s hårstrå och sedan har det överförts till LW vid sex bakom planket.
Hårstrået kan knappast ha hamnat där genom någon typ av sex mellan HD och LW.
Vissa händelser är bara för osannolika.
Citera
2021-04-01, 18:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hårstrået satt inne i kroppen (vet ej hur långt in) och det i samband med att inga spår efter sex fanns kan göra att det inte blir lika intressant, antar jag. Hon hade varit ensam tidigare under kvällen.
Å andra sidan, hade strået funnits utanpå kroppen hade det kunnat vara ditplacerat av "någon".
Kan man verkligen utesluta sex?
SD kan ha använt kondom.
Citera
2021-04-01, 18:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om hårstrået skulle vara HD:s så pekar det enligt mig mot SD.
Han kan ha fått på sig HD:s hårstrå och sedan har det överförts till LW vid sex bakom planket.
Hårstrået kan knappast ha hamnat där genom någon typ av sex mellan HD och LW.
Vissa händelser är bara för osannolika.
Det kan det vara men då får de identifiera att det är HDs och så ska det in i snippan.
Att SD pippat med LW i närtid är inte breaking News direkt.
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 18:13.
Citera
2021-04-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är riktigt obehagligt och primitivt sätt att reagera med att skriva en sådan text, det tycker nog de flesta oavsett om de har läst FUP eller vad de tror om SD i skuldfrågan.

Som du säger, många kan nog efter att ha läst texten i NA, ändrat uppfattning.

Vi som följt fallet kan nog tycka att det påminner om flera av SDs reaktioner som vi sett i FUP.

A158/76

"SD: Du är en sjuk människa och du kommer, du går hela tiden närmare att jag verkställer
mina hot i förebyggande syfte
LW: Nu trycker du på en ...
SD: Du vet ju svaren, sjuka jävla människa, du vet svaret på alla frågor du ställer, varenda
fråga, eem men du försöker hitta nån idiotlösning, jag vet inte vad du håller på med. Du, jag
hatar dig Lena Wesström, jag hatar dig, hej då
"

Liknar mycket det som stod på lappen som satt på det emballerade skaftet:

""Jag hatar Åsa eftersom hon inte vill visa upp
sanningen. Den jäveln ljuger i rätten (eller är helt blåst)
""

Hej jag har inte varit inne här på ett tag och håller på att läsa ikapp. Vad är detta för lapp? och vart hittades den?
Citera
2021-04-01, 18:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Hej jag har inte varit inne här på ett tag och håller på att läsa ikapp. Vad är detta för lapp? och vart hittades den?
Lappen satt runt skaftet/paketet.

Miljörum 1, forensiska sektionen Örebro. Undersökningen påbörjades den 28 september 2020 kl. 14:37 och avslutades samma dag klockan 16:05. "

" Övrig information:
Ett skaft/handtag till en domkraft, beslag 2020-5000-BG118827-1, Har inkommit till forensiska sektionen. Skaftet/handtaget hade överlämnats till polis och var då inpaketerat i plastpåse och tejp."
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 18:24.
Citera
2021-04-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för hjälp!

Ska söka tillbaka i tråden och försöka hitta det som blev upplagt igår.

Om du tänker på de nya filerna som lämnats in så finns de i mina länkar. Jag uppdaterar löpande och eftersom jag öppnade ett betalkonto så kan jag redigera i respektive länk och lägga till filer.
Citera
2021-04-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är riktigt obehagligt och primitivt sätt att reagera med att skriva en sådan text, det tycker nog de flesta oavsett om de har läst FUP eller vad de tror om SD i skuldfrågan.

Som du säger, många kan nog efter att ha läst texten i NA, ändrat uppfattning.

Vi som följt fallet kan nog tycka att det påminner om flera av SDs reaktioner som vi sett i FUP.

A158/76

"SD: Du är en sjuk människa och du kommer, du går hela tiden närmare att jag verkställer
mina hot i förebyggande syfte
LW: Nu trycker du på en ...
SD: Du vet ju svaren, sjuka jävla människa, du vet svaret på alla frågor du ställer, varenda
fråga, eem men du försöker hitta nån idiotlösning, jag vet inte vad du håller på med. Du, jag
hatar dig Lena Wesström, jag hatar dig, hej då
"

Liknar mycket det som stod på lappen som satt på det emballerade skaftet:

""Jag hatar Åsa eftersom hon inte vill visa upp
sanningen. Den jäveln ljuger i rätten (eller är helt blåst)"
"

Usch, det kryper kalla karlar (kårar) på ryggen när man läser vad han skriver till LW! Det är mycket hat i den "mannen"!

Undrar hur många fler nerdragna persienner/rullgardiner det är i Hjärsta sedan NA:s publicering igår.
Citera
2021-04-01, 18:27
Medlem
Asynjans avatar
Öppen artikel till kl 19.
Film med NA:s reportrar som besöker mordplatsen. Samtalet till 112 spelas upp.
De kommer bevaka förhandlingen.
www.na.se/artikel/har-dog-lena-wesstrom-na-s-reportrar-pa-mordplatsen-i-hjarsta-sa-nara-var-larmet-om-skrik-hor-samtal et-till-112
Citera
2021-04-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Här har vi ändå något som ihop med allt annat borde väga tungt:

https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-upp-i-hovratten-ny-syn-kommer-att-hallas-vid-bullerplanket-maste-goras-om

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kan inte läsa den låsta artikeln men dina citat låter ändå lovande.
Ja tiden tickar på nu för Steffe. Vore så skönt om Åsa som han hatar mfl. kunde presentera några riktiga godbitar. Skulle varit så intressant att vara åhörare den här gången... Känns ändå som att det FINNS en liten chans att de klämmer till honom nu.
Citera
2021-04-01, 18:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
I den ursprungliga fup, så omnämndes väl ensast 1 ljust kort hårstrå, troligtvis från djur?
Är det ytterligare 1 långt strå som var i slidan?
De måste kunnat se om det var ett skäggstrå eller huvudhårsstrå, det är lite olika grova?

Generellt är väl skäggstrån något grövre än samme individs huvudhår. Men mellan olika individer kan skäggstrån sannolikt variera i tjocklek, då behövs likvärdigt jämförelsehår. Därför är det nog inte självklart att avgöra om det är ett skägg- eller huvudhår som har hittats inuti LWs vagina. (Min gissning).

Frågan återkommer här om utredarna verkligen har dna-testat samtliga (inom utredningen kända) personer som LW var intim med sina sista veckor (oavsett sexuell grad av intimitet).
Citera
2021-04-01, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Frågan återkommer här om utredarna verkligen har dna-testat samtliga (inom utredningen kända) personer som LW var intim med sina sista veckor (oavsett sexuell grad av intimitet).
Hon var inte våldtagen, noll sperma i vagina, kläderna satt som de skulle.
Sperma efter SD var det väl på kjolen (?)

Ett hårstrå behöver inte ens vara nytillkommet inne i slidan som jag antar du är inne på.

Vad leder det till om hon hade sex med andra de sista veckorna?

DNA fanns väl via trosor?
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in