2021-03-31, 22:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidoking21
Monstret är ju en kille? Förstår inte riktigt varför folk här gissar på människor av det kvinnliga könet.

Godisautomaten är David Lindgren.

Finns mycket som man kan tolka in att det stämmer på Kicki, sedan är det ju rösten..
Kickis röst är ju inte längre den glada käcka som hon blev känd för, vet inte vad som hänt, men rösten är ju mycket mörkare.
Förvisso låter det som Kicki i början, sedan låter det som en karl i medelåldern som försöker sjunga karaoke för första gången.
Vid 1:01 https://www.tv4.se/klipp/va/13330098/monstret-on-the-floor-masked-singer-sverige-2021
Är inte lika tvärsäker som den där förvirrade typen Ziipen, som trodde Bagge var John Lundvik...trots tydliga ledtrådar.
Att personen låter svajig kan ju vara att låten är knepig att sjunga och väldigt långt ifrån Kickis vanliga repetoar, eller så är det någon annan.
Men det är magert med andra förslag på Monstret.
Jag säger inte att det inte är hon, men jag är inte 100. Inte ännu.
Citera
2021-03-31, 22:56
Medlem
Kollade lite mer på ledtrådsvideon för första duellen. Två bra ledtrådar för Norberg/Schelin.

- Norberg, säger "om man trycker på rätt knapp får man en överraskning. I han och broderns Melodifestivalparodier så är ju premissen ett par som sitter i en stuga och zappar, med en fjärrkontroll i ständigt fokus, de bråkar om att komma till rätt kanal - trycka på rätt knapp.

- När Jokern lyfter upp mikrofonen så ser man den rakt ovanifrån, då ser den ut som en fotboll, innan hon viker den och man ser att det är en mikrofon.
Citera
2021-03-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Finns mycket som man kan tolka in att det stämmer på Kicki, sedan är det ju rösten..
Kickis röst är ju inte längre den glada käcka som hon blev känd för, vet inte vad som hänt, men rösten är ju mycket mörkare.
Förvisso låter det som Kicki i början, sedan låter det som en karl i medelåldern som försöker sjunga karaoke för första gången.
Vid 1:01 https://www.tv4.se/klipp/va/13330098/monstret-on-the-floor-masked-singer-sverige-2021
Är inte lika tvärsäker som den där förvirrade typen Ziipen, som trodde Bagge var John Lundvik...trots tydliga ledtrådar.
Att personen låter svajig kan ju vara att låten är knepig att sjunga och väldigt långt ifrån Kickis vanliga repetoar, eller så är det någon annan.

Jag lyssnade på en countrylåt (finns på youtube, har länkat längre upp) med Kikki från 2020, och där är rösten väldigt lik monstrets, sedan är ju ledtrådarna några av de tydligaste. Givetvis är det bättre och stabilare i countrylåten, men det tror jag har med genre och säkerhet för låten att göra.

- Bor på landet, passar med jobbet (country)
- Hoppade över första klass
- Känd i rymden, har en asteroid uppkallad efter sig.
Citera
2021-03-31, 23:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag lyssnade på en countrylåt (finns på youtube, har länkat längre upp) med Kikki från 2020, och där är rösten väldigt lik monstrets, sedan är ju ledtrådarna några av de tydligaste. Givetvis är det bättre och stabilare i countrylåten, men det tror jag har med genre och säkerhet för låten att göra.

- Bor på landet, passar med jobbet (country)
- Hoppade över första klass
- Känd i rymden, har en asteroid uppkallad efter sig.

Om två veckor får man höra mer, då borde det inte råda någon tvekan inför någon vem det är
De kommer dessutom väl med fler ledtrådar. Önskar bara att den där djävla Nour får gaffatejp över käften,hon skriker mitt i låtarna. Vilken enerverade typ hon är.Precis som hennes pappafigur Schyffert.
Citera
2021-03-31, 23:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Den förvirrade typen som även knäckte Monstret och Kicki först... Du är bara avis för att ditt förslag på Saade var ett av de dummaste hittills... Det går att applicera extremt många ledtrådar på en del kändisar, förstår inte varför du hakar upp dig på Lundvik. Lundvik kan man koppla till 90% av ledtrådarna på Sjöbjörnen, och återigen, gymnasieledtråden ställde till det. Exakt samma sak med Jöback och Norberg - går att koppla ca 90% av ledtrådarna. Vad är exempelvis kopplingen mellan Norberg och Ekorren, om du nu är så säker på att det är honom? Norberg och trollet?
Citera
2021-04-01, 00:46
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Den förvirrade typen som även knäckte Monstret och Kicki först... Du är bara avis för att ditt förslag på Saade var ett av de dummaste hittills... Det går att applicera extremt många ledtrådar på en del kändisar, förstår inte varför du hakar upp dig på Lundvik. Lundvik kan man koppla till 90% av ledtrådarna på Sjöbjörnen, och återigen, gymnasieledtråden ställde till det. Exakt samma sak med Jöback och Norberg - går att koppla ca 90% av ledtrådarna. Vad är exempelvis kopplingen mellan Norberg och Ekorren, om du nu är så säker på att det är honom? Norberg och trollet?
Kan va Vincent i farmen som är monstret
Citera
2021-04-01, 15:33
Medlem
Förlåt en dum fråga, jag såg inte hela första programmet. Är det samma kändisar varje vecka eller byts dom ut till varje program?
Citera
2021-04-01, 15:48
Medlem
Darkzis avatar
Ni som är inne på att monstret är en man, jag tror att det är jämnfördelat mellan könen i grupperna.
Godisautomaten, Pingvinen och Sjöbjörnen är män.
Jokern och Enhörningen är kvinnor. Därför tror jag Monstret är en äldre kvinna typ Siw eller Kikki.

Exempel på Kikkis röst på senare år:
https://youtu.be/LN6NgP9wu0c

https://youtu.be/HOl3hmpBwfw

Det där med jordbruket och att hon är en jordnära person som verkar bo lantligt vilket passar hennes jobb kan ju vara att hon ser sig som Countrysångerska.
Citera
2021-04-01, 16:02
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Förlåt en dum fråga, jag såg inte hela första programmet. Är det samma kändisar varje vecka eller byts dom ut till varje program?

Ingen dum fråga eftersom att de inte drog regler mm i programmets början, inte vad jag uppfattade iallafall...

Jag såg precis på TV4s Facebook-sida att det verkar vara sex nya personer under maskerna.

Vilket får mig att undra, då får man aldrig reda på vilka det var i första programmet alltså?

Jag fattar ingenting av det här programmet 🤷
Citera
2021-04-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Ingen dum fråga eftersom att de inte drog regler mm i programmets början, inte vad jag uppfattade iallafall...

Jag såg precis på TV4s Facebook-sida att det verkar vara sex nya personer under maskerna.

Vilket får mig att undra, då får man aldrig reda på vilka det var i första programmet alltså?

Det kanske inte var några kändisar överhuvudtaget i dräkterna utom Sven Melander som kom sist.
Citera
2021-04-01, 17:29
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det kanske inte var några kändisar överhuvudtaget i dräkterna utom Sven Melander som kom sist.

Vad vet man 🤷
Citera
2021-04-01, 19:40
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl

Jag tror att det är 12 deltagare. De första två avsnitten tävlar halva startfältet per avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in