2021-04-01, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tyvärr värdelöst, men kanske en bra början om nån lokal förmåga erinrar sig nåt skaft på vift.
Nåt han gjort eller pratat om eller sett.
Det kanske man kan få ut av det hela men det är bråttom.

Jamen här borde man ju fråga alla som varit med på storstädningen osv om de minns något om att de kastat t ex en domkraft eller dess handtag.

Alltså SD har väl bytt däck flera gånger efter mordet. Skulle han inte ha märkt att handtaget inte passade till frigöringsventilen? Hur har han gjort när han skulle sänka domkraften?
Citera
2021-04-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ang domkraften.

Jag har själv en sådan och dom är otroligt vanliga.
Att man tappar bort skaftet, alltså "pinnen" som man pumpar upp domkraften med, finns inte på kartan.
När den INTE används så finns det en anordning på sidan av domkraften som man sätter fast handtaget på och där syns skaftet jättetydligt.
Man kan helt enkelt inte missa att skaftet inte sitter där.
Samtidigt så vet alla (oftast män.. he he) att domkraften inte är brukbar om inte skaftet finns, så det har man koll på.
Det är samma med en dammsugare, du missar inte att munstycket inte är med om du flyttar dammsugaren för dom hör ihop och syns tydligt.
Samma sak med domkraften. När han bar ut domkraften till bilen igen, så hade han reagerat om inte skaftet hade suttit där, för så tydligt ser man det. Så är det Bara !!!
Framför allt eftersom hans chef ville ha tillbaka "hela domkraften" så hade han såklart haft koll på att skaftet hade följt med.
Man kan inte missa det.

Han ljuger såklart även denna gången.

Och sen så lämnar han tillbaka ett skaft som inte passar... Men Hallå, eller!!
Då är det väl bättre att säga att han slarvat bort det.

LÖGN !

Från det att chefen får tjata lite att han ska lämna tillbaka domkraften, via konstiga svar i förhör, filmning som inte funkar (han verkar vilja förstärka det faktum att han inte har så bra koll på hur kamera/video funkar, tänk de 1000 bilderna osv) garage och skumma skrivna lappen så är det inte ett rätt.

Låt säga att domkraften inte har något med mordet att göra men ÄNDÅ lyckas han bete sig misstänkt i alla steg där.

Lämna tillbaks
Skaftet saknas
Förhör
Filma/leta fram
Packa och skriva psycholappen
Konstiga svar i nästa förhör.

Och han menar att polisen vill sätta dit honom?

Med hans beteende så är det ju han själv som sätter sig på pottan gång på gång om han nu är så oskyldig som han menar.
Citera
2021-04-01, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Förstår hur du menar men då är hans ”risk management” ute och cyklar rätt rejält.

En rätt stor låda med grejer som används av kollegorna och en rätt så klumpig domkraft som normalt står i garage och inte ligger i bil saknas väl förr eller senare.
Om inte annat vid nästa däckbyte.

Nu visade det sig att chefen var på hugget redan när SD kom ur häkte 2018 så hans tanke då att chefen inte hade koll var ju fel tänkt från början.

En teori jag har är att han dumpat den gamla domkraften och lämnat in den domkraftens skaft. Han visste chefens skaft också var rött men missade att det hade en vinkel.

Kvar i garaget står den nya som han ses använda vid däckbyte 2017-04-15.

Alltså vore det bra om de hade varit lite mer noggranna i början med den tekniska undersökningen för då hade de kanske inte missat att han sparat den gamla domkraften och samtidigt haft en hyfsat nyare också då i sin ägo.

Jamen, precis.

Jag kan inte låta bli att tänka att SDs poliskompisar har snackat om att SD omöjligen kan vara skyldig. Jag kan fortfarande inte smälta att forensikern inte fick fortsätta sitt arbete 15 maj när han kände att något var fel.

Det var ändå en försvunnen människa vi pratar om, som man då hade en misstänkt på. Och då för människorov. Som jag fattar lagen, finns det inget hinder i det läget att göra en ordentlig husrannsakan.

Hur har han bytt däck med enbart ett skaft som man inte kan sänka bilen med?
Citera
2021-04-01, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack ska han ha. Ja, hon finns där, det gäller dock att få tag i svansen på ålen.

Det åratal och lager av lögner, intriger, falskhet, Hyckleri, lögner, fasader, psyko psyken, tycka-synd-om och hålla bakom ryggen, olika pakter som gör att bilden är oklar.

Jag vet iaf en sak. Jag tänker inte kategorisera henne som offer och fastna i en bild hon gärna vill bejaka och jag hoppas nån är tillräckligt intelligent och slutar skydda radererskan.
Vad det än gäller, lägga ihop ett och ett av indicier så pusslet bild framträder och klarnar.

Väcka åtal går bra att göra ända tills de blir gamla tillsammans.

They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa!

Hanna:
Okej att du knullar min man i 6 år, det skiter jag i....
Men du rör fan inte mina loggar !!!!!
Exakt där brister hon. Det var pricken över i. Råttet är Måga, Lena måste bort.

Det finns inget annat sätt. Lena måste bort, och Stefan får helt enkelt lösa det.

När hela denna soppan är över så kommer det stå en ensam vinnare kvar på scenen.
Hanna.
Lena är död, Stefan sitter bakom lås o bom, Sillen kan hon ha ett öppet förhållande med, och ingen jävel kommer jiddra med hennes "fusk-loggar"
Hela planen går ju i lås nu !!!
Citera
2021-04-01, 13:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen här borde man ju fråga alla som varit med på storstädningen osv om de minns något om att de kastat t ex en domkraft eller dess handtag.

Alltså SD har väl bytt däck flera gånger efter mordet. Skulle han inte ha märkt att handtaget inte passade till frigöringsventilen? Hur har han gjort när han skulle sänka domkraften?
Precis, allt om vart det är är rätt hopplöst. Det lär behövas husrannsakan. Typ.
Fråga folk behövs.
Att folk tänker till.

Det är klart han ljuger men finns det iakttagelser eller nåt han sagt?
Han pratar ju helt weird ibland, ärlig in absurdum, och i nästa andetag skryter han och leker cool eller så driver gäck med folk.
Det är samma med utredningen, spydig och förmer leker han kommissarie Closeau.
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 13:04.
Citera
2021-04-01, 13:05
Medlem
Citat:
Kanhända att hans dåliga kontroll på sig själv när han blir pressad, är det som spökar?

Kanske tänkte han att han skulle vara smart, använda skaftet, tvätta av det och sedan lämna tillbaka det. Ingen skulle tänka på just det.

Men så kanske skaftet blev böjt (när det träffade trädet eller ändå) under brottet och plötsligt blev det alltför uppbenbart. Han måste göra sig av med det.

Han ville kanske inte heller göra det tydligt, genom att direkt lämna tillbaka domkraften med "fel" skaft, utan kanske ville visa att han inte hade ens sådana saker i huvudet. Lite som att han vill visa hur cool han är, glömsk i frågan, glömmer et t om två gånger. Och oj, nu har det gått så lång tid och jag har inte koll på det hela riktigt. Kan ha kommit bort när jag stuvat i garaget....storstädning, källsortering... Medan den i själva verkar har varit borta sedan mordet.

Om jag inte fattat det fel, verkar ju två skaft vara borta?

Ok låt oss tänka till lite.

Skaft nr 1 är chefens skaft. Det är rött, vinklat och borta.

Skaft nr 2 är SD:s gamla domkraft. Är det rött? Är det det som han lämnat in?

Skaft nr 3 är SD:s nya domkraft. Det har ingen röd lack som vi ser på bild från våren 2017.
Det kan ju inte också vara borta utan hela den domkraften måste ju stå i hans garage?

Så om två skaft borta så är det det gamla och chefens.
Och det tredje är kvar. Hans nya.

Då kommer 10 000 kr frågan. Vilket skaft är det han lämnat in?
Ett fjärde skaft eller hans gamla?

Och isf måste det väl på nåt sätt gå att reda ut vilken hans gamla domkraft är för modell? Gamla kvitton, förhör HD, SOA mfl?

Och var har han fått ett fjärde skaft ifrån är ju en annan fråga om det inlämnade inte är hans gamla numera ersatta skaft?
Citera
2021-04-01, 13:07
Bannlyst
Citat:
Från det att chefen får tjata lite att han ska lämna tillbaka domkraften, via konstiga svar i förhör, filmning som inte funkar (han verkar vilja förstärka det faktum att han inte har så bra koll på hur kamera/video funkar, tänk de 1000 bilderna osv) garage och skumma skrivna lappen så är det inte ett rätt.

Låt säga att domkraften inte har något med mordet att göra men ÄNDÅ lyckas han bete sig misstänkt i alla steg där.

Lämna tillbaks
Skaftet saknas
Förhör
Filma/leta fram
Packa och skriva psycholappen
Konstiga svar i nästa förhör.

Och han menar att polisen vill sätta dit honom?

Med hans beteende så är det ju han själv som sätter sig på pottan gång på gång om han nu är så oskyldig som han menar.

En normal person hade lämnat tillbaka "hela domkraften" och självklart kontrollerat att pumpskaftet varit med, och sagt ursäkta mig att du fått vänta men jag glömde bort. Sorry!!

En normal person hade inte lämnat tillbaka en "halv domkraft" utan hade såklart köpt en ny för ett par hundra och sagt, - Fan Chefen, jag har nog slarvat bort pumpskaftet så jag köper självklart en ny domkraft till dig. Ber om ursäkt.

Men inte Stefan, han drar igång en jävla Hambo och ser själv till att domkraften blir ett besvär för honom.
Frågan är om han är så jävla smart ??
Nä, snaran dras åt i mina ögon.
Citera
2021-04-01, 13:08
Medlem
Citat:
Är det någon som har grävt mer i hårstrå analysen?

Om jag hänger med här, så har man alltså hittat ett 14 cm långt hårstrå i Lenas slida (S055).
Det har man analyserat med mitokondriell DNA metod (roten).

Man lyckades få ut DNA från roten på hårstrået, som man jämförde med SDs saliv DNA (S209) och Lenas blod DNA (002634). Hårstråets DNA (mitochondrial haplotypes) kunde inte matchas med vare sig SD eller Lena.

Har man gått vidare här???
Vems är det 14 cm långa hårstrået? Varför kollade man inte mot någon annan?
Får läsa vidare om ingen annan har svaret.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Tittade i FUP:

A 160/60

5702/23383-18/S055------------Tops från slida. Lena Wesström
DNA--------------------------------Sperma kunde inte påvisas.
-------------------------------------På topsen iakttogs ett hårstrå, men det är inte lämpat för DNA-
-------------------------------------analys med NFC:s standardmetodik.

GHR 58/62

"240375 01-------------------------Hair t 57 02 I 23383- 1 8/S055
-------------------------------------One hair with a root, approximately 14cm long.
[...]"

24037601--------------------------Reference sample - Swab 5702123383-18/S209

24037603--------------------------Reference sample - Swab DNA-AC-002634
-------------------------------------Two cotton swabs covered with red and brown stains, [...]
03 1:-------------------------------One cotton swab taken for DNA-analyses. Second cotton swab was not inspected by us furthermore.

Kodnyckel: s 72

s71:

"The successful sequencing analyses of the entire mtDNA control region of the reference samples Swab - 5702/23383-l8/S209 (24037601 1) and Swab - DNA-AC002634 (24037603 1) both revealed different mitochondrial haplotypes that are also different to the haplotpye obtained from the hair sample. Therefore, the individuals Swab - 5702/23383-18/S209 and Swab - DNA-AC-002634 are excluded frorn being the donor of the hair."

Det måste vara länge sen SD hade 14 cm långt hår. Om någonsin. Har lite dålig koll på hårlängd hos de andra kavaljererna.
Citera
2021-04-01, 13:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det måste vara länge sen SD hade 14 cm långt hår. Om någonsin. Har lite dålig koll på hårlängd hos de andra kavaljererna.

B*eholder*X har långt hår.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka(och hotfulla?) meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Citera
2021-04-01, 13:16
Bannlyst
Förhör SR:
"Anledningen till att domkraften låg i bilen var att en kompis behövde låna den av honom
tidigare i samband med byte till sommardäck. Efter lånet ställde SR domkraften i
företagsbilen i bagagen. Den blev sedan kvar i bilen i några veckor. Han vet med säkerhet att
handtaget till domkraften fanns när han fick tillbaka den, det var han själv som ställde
domkraften i bilen

EXAKT.
Som jag skrev innan, Man kan INTE missa handtaget för det skall sitta på en uppenbar plats när det inte används. Alla som använder domkraft har koll på detta.
Själva vitsen med handtaget är ju att pumpa upp domkraften - Annars funkar det inte.
2 delar att hålla koll på och det gör en händig kille som Stefan.
LÖGN.!!!
Citera
2021-04-01, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Den andra blodfläck på tvättmaskinen som inte kunde påvisa blod (S100) har analyserats på nytt.
Tidigare testade man för blod, nu mot DNA, dock med negativt resultat. Tyvärr.

GHR 58/46

"En tops
Frontlucka på tvättmaskin i källare
Uppdragsgivarens beteckning: 5702/23383-18/S100
Forums materialnr: 202003215205
Materialhantering: Materialet har förbrukats
Metodik: 852*, 666*, 1388*, 869*, 744*, 727*
"

DNA
Materialet har tidigare undersökts i diarienummer 2018010081
(Delredovisning 2, 2018-10-05).
Vid det tidigare undersökningstillfället undersöktes topsen
avseende blod, varvid blod inte kunde påvisas. Vid detta
undersökningstillfälle undersöktes topsen avseende DNA men
DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.
"

Tidigare undersökning:
A160/24

"5702/23383-18/S 100 ---------------En tops. Frontlucka på tvättmaskin i källare

DNA
Blod kunde inte påvisas
"
Citera
2021-04-01, 13:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hanna:
Okej att du knullar min man i 6 år, det skiter jag i....
Men du rör fan inte mina loggar !!!!!
Exakt där brister hon. Det var pricken över i. Råttet är Måga, Lena måste bort.

Det finns inget annat sätt. Lena måste bort, och Stefan får helt enkelt lösa det.

När hela denna soppan är över så kommer det stå en ensam vinnare kvar på scenen.
Hanna.
Lena är död, Stefan sitter bakom lås o bom, Sillen kan hon ha ett öppet förhållande med, och ingen jävel kommer jiddra med hennes "fusk-loggar"
Hela planen går ju i lås nu !!!
... Det är scenariot jag fruktar om hon inte genomskådas.

Det där hon sa (som jag nu citerat flera ggr) är helt weird och säger att nåt inte är som det ska.
Det är i klass med hur hon resonerar kring barnamord, lika awkward.
För övrigt visar det hur hon ljuger och låtsas att hon inte vet, hon är så oförrättad och bedragen.

Ena stunden är det bra och bekvämt att LW ligger med honom och typ avlastar henne och nästa stund är hon syndabocken personifierad likt en Pandoras ask med all jordens olycka.

Det finns en tid när det var synd om henne, i de djupa depressionerna.
Att hon i sig är ett offer för en ego och manipulativ mansgris är lika tragiskt som för LW.

Men vad handlar resten om.
Vad sysslar hon med när hon (per definition) anses frisk av medicinering?
Hon spelar på offerrollen och det bjuder jag som sagt inte på, hon är tillbaka på banan och hon är en slug bitch när hon jagar SD och projicerar all skuld på LW.
Hon är strategisk bakom kulisserna, det går inte att missa om man skalar av några lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in