Citat:
Tack, Nötis! Det tror jag inte heller egentligen. Tror dessutom att det kanske till och med att det kan vara två vapen (skaftet, armeringsjärnet och/eller taktisk ficklampa).
Och dessvärre kan vapnet/vapnen vara gömt/gömda vart som helst. En vattenfylld ravin, en gruva, i Kilsbergen, på väg till Arlanda, eller helt enkelt djupt under markytan i Vivallaskogen. Undersöktes SD´s bil innan de åkte till Arlanda, till exempel?
Tyvärr tror jag att det blir väldigt svår att hitta mordvapnet/mordvapnen. Med åratal av Geocachande, så känner SD till varenda ihålig stubbe i halva Sverige. Det gör varken vi eller polisen.
#TeamÅsaHiding
Tick, tack, tick, tack....
https://www.domstol.se/nyheter/2021/03/huvudforhandling-i-det-s.k.-hjarstamordet-i-orebro-startar-i-april/
Och dessvärre kan vapnet/vapnen vara gömt/gömda vart som helst. En vattenfylld ravin, en gruva, i Kilsbergen, på väg till Arlanda, eller helt enkelt djupt under markytan i Vivallaskogen. Undersöktes SD´s bil innan de åkte till Arlanda, till exempel?
Tyvärr tror jag att det blir väldigt svår att hitta mordvapnet/mordvapnen. Med åratal av Geocachande, så känner SD till varenda ihålig stubbe i halva Sverige. Det gör varken vi eller polisen.
#TeamÅsaHiding
Tick, tack, tick, tack....
https://www.domstol.se/nyheter/2021/03/huvudforhandling-i-det-s.k.-hjarstamordet-i-orebro-startar-i-april/
Tanken även hos mig om 2 vapen och 2 personer på mordplatsen, växer sig allt starkare. Har gjort så en tid.
Som du skriver så kan vapnet/vapnen finnas var som helst men behöver inte nödvändigtvis vara borta för alltid. Tror att SD är en i allmänhet snål person som inte kastar saker, inte ens såna här saker.
* ett avklippt järnrör eller armeringsjärn med därför rätt vassa kanter, med en diameter på runt 4 cm?
* en hammare med en sån där skåra för spikutdragning på "baksida" (kan passa märkena i trädet) som vid svingandet träffar trädet och slagytan träffar Lenas huvud och ansikte? Eller om Lena sitter lutad mot trädet och slagen träffar både henne och trädet?
* en stabil, tung ficklampa med okrossbart glas. En sådan som det har skrivits en hel del om i tråden. En lampa med utstående delar som ett slags mönster runt glaset. Flera i tråden har tagit fram exempel på rätt gedigna och tunga, men samtidigt smidiga såna lampor.
Är med tveksam till skaftet på handtaget till en domkraft. Verkar lite för vek för ändamålet. Om. Man nu har undersökt en sådan så förutsätter jag att området runt och innanför själva domkraften.
(Liksom krim.teknikerna alltid skruvar bort handtaget på en kniv, eftersom lite blod kan ha hamnat därunder. Även om kniven rengjors noga av en GP.
Skulle mordvapnet vara ett järnrör eller armeringsjärn, så har det troligen kastats tillbaka i en hög med sådana på en byggarbetsplats och nu sitter inbyggt i ett sprillans nytt husbygge...