Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-30, 19:42
  #4909
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Huvudorsaken till att Tesla startar egna försäkringsbolag är väl ganska given. Det är för att inget annat försäkringsbolag kommer vilja försäkra FSD. Så för alla Tesla ägare med FSD så kommer det förmodligen inte finnas andra alternativ

Så länge FSD inte har släppts så kommer de andra kunna erbjuda som vanligt. När FSD släpps så blir Tesla skyldig i alla rättsfall där FSD är inblandat. Tesla kommer då givetvis via sina premier ändå tjäna på de FSD cases som blir betalningsskyldiga.
Citera
2021-03-30, 20:05
  #4910
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Fortfarande kör den där betan som är så poppis på youtube som en salongsberusad körskoleelev och kräver ideliga ingrepp av föraren.

Fast varje manuell korrigering borde hamna i programvaran, så nästa bil, med uppdaterad programvara, kommer hantera samma ställe bättre?

Jag vet inte om det verkligen fungerar så, men borde, nån som vet mera?
Citera
2021-03-30, 21:13
  #4911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Fast varje manuell korrigering borde hamna i programvaran, så nästa bil, med uppdaterad programvara, kommer hantera samma ställe bättre?

Jag vet inte om det verkligen fungerar så, men borde, nån som vet mera?

Ja typ. Är tanken iaf.
Citera
2021-03-31, 07:51
  #4912
Avstängd
Bra video om Tesla's AI teknik som börjar släppas till allmänheten i beta inom 6-8 veckor. Tesla är 1000 ggr före närmsta konkurrent. I realiteten är det game over för de andra biltillverkarna. Dessutom har bla Google börjat skrika om grön energi i hela USA nu och det är Tesla som har batterierna.

Mycket intressant om Tesla's AI.
https://m.youtube.com/watch?v=xOsbEXoEcCg
Citera
2021-03-31, 13:04
  #4913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostTrader
fallhöjden är lite för stor i nuläget, men man håller ett öga på aktien.

Haha det här påståendet åldras väl när man tittar på det historiska diagrammet över Tesla Teslas kursutveckling
Citera
2021-03-31, 16:22
  #4914
Medlem
nakamotos avatar
Är glad att jag stängde korten vid 600! Nu ska jag köpa litium-aktier! De brukar gå fint när tesla gör det. Hade!
Citera
2021-03-31, 16:35
  #4915
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Är glad att jag stängde korten vid 600! Nu ska jag köpa litium-aktier! De brukar gå fint när tesla gör det. Hade!
Det blir nog bra. Köp inte aktier i elbilar i alla fall. Framtiden ligger i batteriutveckling.

* inlägget ironiserar över hur politiker och industri inte lyckas få fram billiga elbilar och effektiv laddning utan verkar koncentrera sig på batteriforskning *
Citera
2021-03-31, 18:34
  #4916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Är glad att jag stängde korten vid 600! Nu ska jag köpa litium-aktier! De brukar gå fint när tesla gör det. Hade!

Det gjorde du säkert, alla som shortar här inne har en tendens att alltid timea botten
Citera
2021-03-31, 20:26
  #4917
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Det gjorde du säkert, alla som shortar här inne har en tendens att alltid timea botten
Varför skulle jag ljuga om det? Har ju skrivit om mina trades förut..

(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Citera
2021-04-01, 10:29
  #4918
Medlem
Powrs avatar
Apple ska bygga en solfarm i Kalifornien, med Teslas Megapack, enligt The Verge!
Om detta stämmer är det jävligt stort! Då kanske folk fattar att Tesla inte är ett bilföretag?

Citat:
Apple announced Wednesday that it’s building a big battery storage project at a Northern California solar farm it spearhead in 2015. But what the company didn’t share is that the battery packs will come from Tesla, The Verge has learned.
https://www.theverge.com/2021/3/31/2...olar-batteries
Citera
2021-04-01, 10:49
  #4919
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Apple ska bygga en solfarm i Kalifornien, med Teslas Megapack, enligt The Verge!
Om detta stämmer är det jävligt stort! Då kanske folk fattar att Tesla inte är ett bilföretag?

https://www.theverge.com/2021/3/31/2...olar-batteries
Exakt. Tesla är inget bilföretag. De säljer sämre än kines-Volvo.
Citera
2021-04-01, 11:58
  #4920
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Exakt. Tesla är inget bilföretag. De säljer sämre än kines-Volvo.
Bra inlägg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback