Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-25, 10:21
  #3709
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
När det blir uppenbart att Tesla inte är enda elbilen på marknaden och när FSD visar sig förbli en dröm, inom 6-18 mån skulle jag tro det blir ett rejält fall. Beror på hur länge folk fortsätter slänga in sina sparpengar på Tesla-aktier..

För att sätta saker lite i ett bättre perspektiv, efter 90% nedgång är den fortfarande högre värderad än Volkswagen, mao inte alls lågt värderad.


Sålda fordon är ju extremt lågt i förhållande till värderingen, hur tänker du nu?
Okej. Jag tänker inte ens kommentera dina korkade uttalanden eftersom du uppenbarligen inte vill lyssna. Jag säger bara, vi får väll se vem av oss som har rätt i slutändan
Citera
2020-12-25, 10:29
  #3710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Okej. Jag tänker inte ens kommentera dina korkade uttalanden eftersom du uppenbarligen inte vill lyssna. Jag säger bara, vi får väll se vem av oss som har rätt i slutändan
Elon Musk försökte själv sälja hela sitt bolag för ett lägre pris än de för nåt år sedan, utan att lyckas. Vad Tesla faktiskt levererat för något banbrytande sen dess kan jag inte se (nej, visa nu inte nåt batteri dom påstår sig kunna börja producera om något år, eller en fsd beta där bilen kör runt med 100% övervakning från en människa..).

https://digital.di.se/artikel/elon-m...varande-vardet
Citera
2020-12-25, 10:39
  #3711
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Elon Musk försökte själv sälja hela sitt bolag för ett lägre pris än de för nåt år sedan, utan att lyckas. Vad Tesla faktiskt levererat för något banbrytande sen dess kan jag inte se (nej, visa nu inte nåt batteri dom påstår sig kunna börja producera om något år, eller en fsd beta där bilen kör runt med 100% övervakning från en människa..).

https://digital.di.se/artikel/elon-m...varande-vardet
Det är det som är så skönt med Elon Musk! Alltid raka puckar och ingen bullshit! Han har varit väldigt öppen med hur tufft det var att massproducera Model 3. Att Tim Cook vägrar ta ett möte säger ju mer om honom. Största tabben i hans liv
Apple försöker ju desperat komma ikapp Tesla nu, så vad är din poäng?

Okej, så du tänker ignorera battery day och FSD betan som förbättras varje vecka? Visst, om det får dig att sova bättre om nätterna så kan du väll göra så.
Citera
2020-12-25, 20:27
  #3712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Det är det som är så skönt med Elon Musk! Alltid raka puckar och ingen bullshit! Han har varit väldigt öppen med hur tufft det var att massproducera Model 3. Att Tim Cook vägrar ta ett möte säger ju mer om honom. Största tabben i hans liv
Apple försöker ju desperat komma ikapp Tesla nu, så vad är din poäng?

Okej, så du tänker ignorera battery day och FSD betan som förbättras varje vecka? Visst, om det får dig att sova bättre om nätterna så kan du väll göra så.
Apple? Desperata? Njae, tveksamt. Däremot poppar det up EV överallt. Teslas värdering spiller över på hela EV branschen. Åtminstone de företag som nischat sig på emdast EV. Alla övriga bilföretag som börjar leverera elbilar, tex vw släpar fortfarande efter i värdering.

Men så handlar det mest om företagande i utsläppsrätter.
Citera
2020-12-25, 21:46
  #3713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
När det blir uppenbart att Tesla inte är enda elbilen på marknaden och när FSD visar sig förbli en dröm, inom 6-18 mån skulle jag tro det blir ett rejält fall. Beror på hur länge folk fortsätter slänga in sina sparpengar på Tesla-aktier..

För att sätta saker lite i ett bättre perspektiv, efter 90% nedgång är den fortfarande högre värderad än Volkswagen, mao inte alls lågt värderad.


Sålda fordon är ju extremt lågt i förhållande till värderingen, hur tänker du nu?
Å sette seg i en Tesla er som å sette seg i en IPhone. Andre elbiler blir en Sony Ericsson eller en Nokia.

Jeg er ikke Tesla aksjonær, men tror kursen er 1500 om et par år. Beklager norsken
Citera
2020-12-26, 17:30
  #3714
Medlem
bokskog54s avatar
Teslas marknadsandel i Europa pulvriseras.

Och kursen står nära ATH, lite av en bubbelvarning kan man säga.

Tesla's share decreased from 33.8% in Q3 2019 to 13.5% in Q3 2020.

https://insideevs.com/news/452338/te...ev-oem-europe/


https://twitter.com/auto_schmidt/sta...92810575106050
__________________
Senast redigerad av bokskog54 2020-12-26 kl. 17:33.
Citera
2020-12-26, 19:13
  #3715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Grattis!
Då sålde du alltså idag?

Tog hem vinsten gjord från den 21:e, känns skönt att ha lite cash inför kommande året.
Citera
2020-12-26, 19:17
  #3716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Teslas marknadsandel i Europa pulvriseras.

Och kursen står nära ATH, lite av en bubbelvarning kan man säga.

Tesla's share decreased from 33.8% in Q3 2019 to 13.5% in Q3 2020.

https://insideevs.com/news/452338/te...ev-oem-europe/


https://twitter.com/auto_schmidt/sta...92810575106050

Det är väl knappast konstigt när fabrikerna i USA och Kina har fullt upp med att mätta efterfrågan i just USA och Kina. Det är ju Q4 som man har börjat skeppa in från Shanghai för att kunna svara upp på efterfrågan i Europa. När Giga-Berlin är färdig så är det inte längre ett problem.

Läste f.ö en artikel som visar på 800 st ID3 som bara står och skräpar på lagret i Holland. Orkar inte leta länk just nu.
Citera
2020-12-28, 10:45
  #3717
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
När det blir uppenbart att Tesla inte är enda elbilen på marknaden och när FSD visar sig förbli en dröm, inom 6-18 mån skulle jag tro det blir ett rejält fall. Beror på hur länge folk fortsätter slänga in sina sparpengar på Tesla-aktier..

För att sätta saker lite i ett bättre perspektiv, efter 90% nedgång är den fortfarande högre värderad än Volkswagen, mao inte alls lågt värderad.

Sålda fordon är ju extremt lågt i förhållande till värderingen, hur tänker du nu?

Tesla har ett försprång när det kommer till datainsamlandet från sin fordonsflotta.
Kan andra bolag komma ikapp genom att pressa ut fler fordon? Javisst, men Tesla kommer att first-mover-advantage gällande kompetens samt utvecklandet av sin IT-infrastruktur. Lägg därtill att man har så mycket kapital att man kan ta över hela näringskedjan. Producera EL, skapa batterierna och bygga fordonen.

Jag äger inga TSLA-aktier ska tilläggas, då jag som många andra har väntat på en hälsosam pullback nästintill förgäves i det här laget.
Citera
2020-12-28, 12:47
  #3718
Medlem
GlobalistKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
Tesla har ett försprång när det kommer till datainsamlandet från sin fordonsflotta.
Kan andra bolag komma ikapp genom att pressa ut fler fordon? Javisst, men Tesla kommer att first-mover-advantage gällande kompetens samt utvecklandet av sin IT-infrastruktur. Lägg därtill att man har så mycket kapital att man kan ta över hela näringskedjan. Producera EL, skapa batterierna och bygga fordonen.

Jag äger inga TSLA-aktier ska tilläggas, då jag som många andra har väntat på en hälsosam pullback nästintill förgäves i det här laget.

Vilka fördelar har dom jämfört med andra "smartbilstillverkare" menar du? Hur man än vrider och vänder på saken så är tesla sinnessjukt övervärderat. Inte ens om dom bygger laddstruktur och löser den ökade elförbrukningen i dom länder bilarna säljs är värderingen logisk.
Citera
2020-12-28, 12:54
  #3719
Medlem
bokskog54s avatar
Tesla går in på den indiska marknaden i början av 2021.

Till att börja med gäller det Model 3.
Citera
2020-12-28, 12:59
  #3720
Medlem
bokskog54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Det är väl knappast konstigt när fabrikerna i USA och Kina har fullt upp med att mätta efterfrågan i just USA och Kina. Det är ju Q4 som man har börjat skeppa in från Shanghai för att kunna svara upp på efterfrågan i Europa. När Giga-Berlin är färdig så är det inte längre ett problem.

Läste f.ö en artikel som visar på 800 st ID3 som bara står och skräpar på lagret i Holland. Orkar inte leta länk just nu.

Håller med. Det var en dålig take av mig. Det intressant är ju Teslas globala försäljning som måste öka kraftigt för att caset ska hålla.

Dock visar min twitterlänk att konkurrenterna ökat produktionen kraftigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback