Citat:
Vad gäller EA så är det hennes öde fascinerande precis som många andra märkliga/galna/kriminella personer som nått offentligheten. Titta i Netflix utbud så får du exempel. Sedan är det givetvis av intresse hur i hela världen polis och åklagare två gånger köper hennes berättelse och häktar män som visar sig vara oskyldiga (ja, jag påstår att allt talar för att GL är oskyldig till våldtäkt). En rättsskandal helt enkelt, och i denna ligger EAs bakgrund av anmälningar eftersom PU rimligen känner till den....
Eftersom du skriver att det inte är någon stor möda antar jag att du är en av privatspanarna. Vad hoppas ni uppnå med kartläggningen av MÄ:s liv? Handlar det om att hjälpa Lambertz att få upprättelse? Är det meningen att Lambertz ska använda kartläggningen i sina ev kommande processer mot MÄ?
Det finns ingen kartläggning av Lambertz. Varför?
Eftersom du skriver att det inte är någon stor möda antar jag att du är en av privatspanarna. Vad hoppas ni uppnå med kartläggningen av MÄ:s liv? Handlar det om att hjälpa Lambertz att få upprättelse? Är det meningen att Lambertz ska använda kartläggningen i sina ev kommande processer mot MÄ?
Det finns ingen kartläggning av Lambertz. Varför?
GLs agerande skapar också ett antal frågor:
- varför firar han inte jul med familjen? Om det är Covid-oro är,en 29-åring knappast ett bra val.
- hade han medvetet eller omedvetet en sexuell baktanke med sin inbjudan till EA? Förmodligen.
- är det första gången han lägger an på jurudikstuderande? Eftersom han han särbo som är 35 år yngre kan vi nog slå fast att han med all sannolikhet gjort detta mååååånga gånger.
Allt detta har ett visst skvallervärde.
Men det är inte så att GL monterat kameror eller mikrofoner för att i lönndom spela in ett offer. Inte heller har vi något som tyder på att han planerat något brott överhuvudtaget.