2021-04-01, 08:37
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
...
Eftersom du skriver att det inte är någon stor möda antar jag att du är en av privatspanarna. Vad hoppas ni uppnå med kartläggningen av MÄ:s liv? Handlar det om att hjälpa Lambertz att få upprättelse? Är det meningen att Lambertz ska använda kartläggningen i sina ev kommande processer mot MÄ?

Det finns ingen kartläggning av Lambertz. Varför?
Vad gäller EA så är det hennes öde fascinerande precis som många andra märkliga/galna/kriminella personer som nått offentligheten. Titta i Netflix utbud så får du exempel. Sedan är det givetvis av intresse hur i hela världen polis och åklagare två gånger köper hennes berättelse och häktar män som visar sig vara oskyldiga (ja, jag påstår att allt talar för att GL är oskyldig till våldtäkt). En rättsskandal helt enkelt, och i denna ligger EAs bakgrund av anmälningar eftersom PU rimligen känner till den.

GLs agerande skapar också ett antal frågor:
- varför firar han inte jul med familjen? Om det är Covid-oro är,en 29-åring knappast ett bra val.
- hade han medvetet eller omedvetet en sexuell baktanke med sin inbjudan till EA? Förmodligen.
- är det första gången han lägger an på jurudikstuderande? Eftersom han han särbo som är 35 år yngre kan vi nog slå fast att han med all sannolikhet gjort detta mååååånga gånger.
Allt detta har ett visst skvallervärde.

Men det är inte så att GL monterat kameror eller mikrofoner för att i lönndom spela in ett offer. Inte heller har vi något som tyder på att han planerat något brott överhuvudtaget.
Citera
2021-04-01, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Okej, vad är det som gör dig förvirrad, droger?

Nej droger är inget jag befattar mig med
Själv då?

Det jag undrar över är ditt uttalande
"Uppenbarligen inte eftersom han förnekade våldtäkt från honom. Ursäkten handlar alltså bevisligen inte om det."

Vid tillfället för ursäkten var han ju inte anklagad för våldtäkt.

Förklara dig gärna
Citera
2021-04-01, 09:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jo jag förstår men du verkar inte förstå vad du själv skriver
Det du skriver är att du undrar
"hur många gånger dom kört detta trick & istället lyckats utpressa sina offer till att betala"
Exakt, jag undrar detta. Men har inte själv någon möjlighet att undersöka det. Hade vi haft en polis & åklagarmyndighet som inte varit ideologiskt anstruken så hade man givetvis enkelt kunnat utreda detta, genom att kolla på bankutdrag & liknande för EA & "väninnorna".
Citera
2021-04-01, 09:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Oroa dig inte. Jag är lugn.

Bara för att det numera är möjligt att kartlägga andra människor med hjälp av sökningar på nätet och insamlade av offentliga uppgifter är det inte per automatik befogat eller en bra idé att göra det. Men uppenbarligen finns det en skara användare som fascineras av MÄ och därför ägnar sig åt att t ex katalogisera foton av henne, leta efter porrfilmer och kartlägga mellan vilka datum för snart ett decennium hon tvångsvårdats inom psykiatrin.

Eftersom du skriver att det inte är någon stor möda antar jag att du är en av privatspanarna. Vad hoppas ni uppnå med kartläggningen av MÄ:s liv? Handlar det om att hjälpa Lambertz att få upprättelse? Är det meningen att Lambertz ska använda kartläggningen i sina ev kommande processer mot MÄ?

Det finns ingen kartläggning av Lambertz. Varför?
Skärp dig människa. Du låter ju helt hysterisk. Jag har precis förklarat saken i inlägget innan. Fotona var redan datumstämplade, dvs ingen katalogisering nödvändig. Vad gäller psykiatrin vet jag inte, det var väl någon användare som påstod sig känna henne som skrev lite om vården. Som dessutom hade fel, vilket kunde motbevisas av tidsstämplade foton.
Det var ju inte så att någon grävde i hennes journaler. Det hade varit fel och olagligt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-04-01 kl. 09:47.
Citera
2021-04-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt, jag undrar detta. Men har inte själv någon möjlighet att undersöka det. Hade vi haft en polis & åklagarmyndighet som inte varit ideologiskt anstruken så hade man givetvis enkelt kunnat utreda detta, genom att kolla på bankutdrag & liknande för EA & "väninnorna".

Tråkigt att du har svårigheter med språket, men det är inte mitt fel.
Du insinuerar att de har gjort det förut, d.v.s. utpressat. Eftersom du undrar över hur många gånger de har gjort det.
Därför frågade jag vilka belägg du har för det, något som du ifrågasatte.
Citera
2021-04-01, 09:57
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du insinuerar att de har gjort det förut, d.v.s. utpressat. Eftersom du undrar över hur många gånger de har gjort det.
Därför frågade jag vilka belägg du har för det, något som du ifrågasatte.
Du själv tror att det endast är de fall som kommit fram i ljuset hittills som är sexbrottsligans hela bana?

Det är väl ändå lite naivt att tro?
Citera
2021-04-01, 09:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du själv tror att det endast är de fall som kommit fram i ljuset hittills som är sexbrottsligans hela bana?

Det är väl ändå lite naivt att tro?
Jepp, det där jättestora "mörkertalet" verkar plötsligt vara som bortblåst.
Det existerar bara när man vill att det skall vara så.
Citera
2021-04-01, 10:27
Medlem
Citat:
[..]
Jag skulle kunna tänka mig att hon känner sig dum och ångrar att hon drack sig berusad hemma hos en I stort sett främmande man. Och att hon faktiskt däckade. Även om hon inte har någon skuld i det hon påstår hände kan hon mycket väl tycka att hon på något sätt har sig själv att skylla och därför blir det väninnan som får anmäla.
Nu har ju det där struntpratet från bl a EA:s ombud visat sig vara just struntprat, EA var inte alls "däckad". Hon hade bl a kontakt med en man och skrev att: "Göran är aspackad."

Hur ser du på EA:s agerande när det gäller just den biten?
Att så flagrant ljuga för sitt ombud, advokat Clea Sangborn och därigenom få henne till att bli ett redskap för EA när hon basunerar ut att EA varit "däckad", är inte det ett väldigt osmakligt och hänsynslöst beteende från EA:s sida?

Vill gärna ha dina kommentarer på det agerandet.
Både sett ur moraliskt och juridiskt perspektiv. Du verkar ju ha viss kunskap vad gäller juridik. Tror du det är vanligt att klienter försätter sina ombud i en sån här prekär situation, dvs att ett ombud offentligt låter meddela en lögn?
Vad anser du?
Citera
2021-04-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Armatroll, du är ett för fan ingenting annat än en kverulant av högsta rang, vilka jävla ifrågasättanden du kommer med. Du är som en ständigt återkommande spyfluga!

Vad det gäller din syster/väninna, så kan du vara förvissad om att om hon fälls, kommer att få strafflindring pga att här har samhället misslyckats, snedvridna kroppsideal, mentalt befunnit sig i någon kvinnofälla etc.

Att försöka diskutera med kvinnor är som att försöka läsa en tidning i full storm!
Lambertz instämmer nog i att EA är en kvinna och därmed ett offer som behöver särbehandlas.
EA är för fan ingen man, utan en skör kvinna som behöver hjälp

Lambertz egna ord:
Hon fick fina betyg på tentor och verkade i grunden vara en riktigt bra tjej. Men hon är skyddslös och skör, och hon behöver hjälp av flera.
http://goranlambertz.se/torsdagsbetraktelse/

Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-01 kl. 10:44.
Citera
2021-04-01, 10:44
Medlem
I takt med att dimridåerna i detta fall lättat och helhetsbilden alltmer tagit form verkar det som om även de värsta skalpjägarna lugnat ner sig. Deras "Man med makt förgriper sig på försvarslös flicka"-scenario har visat sig inte hålla. Nu har de raskt gått vidare till att debattera andra ämnen som om inget hänt. Devisen att trollen spricker när de kommer fram i ljuset kunde knappast stämma bättre än i just detta sammanhang. Drevet mot Göran Lambertz kom liksom av sig.
Citera
2021-04-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Även om EA skulle sakna försäkring finns det ju en stor risk att hon hade kunnat få tilldömt sig ett saftigt skadestånd av domstolen om ärendet hamnat där.
Och det vi ju att precis dit var det tänkt att den lättlurade åkl Annika Bokefors var i färd med att driva det..

GL räddad av elektroniken, alltså återskapade ljudfiler och sms. Gissar att han inser hur nära han var att bli slängd i fängelse pga en lögnerska/bedragerska och en lättmanipulerad åklagare.
Och naturligtvis också pga sitt väldokumenterade sällsynt dåliga omdöme.
Ja, så enkelt kan det ju också vara att det är skadeståndet hon fikar efter. Tänkte bara att om hon har några känslor för GL att hon blivit grymt besviken och olycklig. Men det verkar ju planerat och då är det väl mest sannolikt att det bara är pengar hon varit ute efter. GL hade visst anmält henne för stöld också, men man har inte fått läsa vad hon har stulit. Kan tänka mig att hon har länsat plånboken. Det gick väl att smyga upp när han sov. Lite kontanter brukar man ju ha för säkerhets skull.
Citera
2021-04-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, så enkelt kan det ju också vara att det är skadeståndet hon fikar efter. Tänkte bara att om hon har några känslor för GL att hon blivit grymt besviken och olycklig. Men det verkar ju planerat och då är det väl mest sannolikt att det bara är pengar hon varit ute efter. GL hade visst anmält henne för stöld också, men man har inte fått läsa vad hon har stulit. Kan tänka mig att hon har länsat plånboken. Det gick väl att smyga upp när han sov. Lite kontanter brukar man ju ha för säkerhets skull.
Om EA hade lyckas sätta dit Lambertz för våldtäkt så hade hon:

* Blivit en levande ikon för "våldtäktsfemnisterna"
* Kunnat åkt runt land och rike och tjänat pengar på att berätta om sin "våldtäkt".
* Fått speciella villkor på jurist-utbildingen. Missar hon en tenta så är det traumat efter "våldtäkten" som ger sig till känna.
* Kunnat skrivit en bok samt massvis med artiklar om "våldtäkten" - pengar, pengar.
* Kanske en föreläsningsturne runt om i världen.
* Etc

EA hade dessutom visat att "våldtäktskulturen" lever och frodas bland jurist-eliten i Sverige.

Men det blev smack in i väggen för den "sköra" kvinnan EA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in