2021-04-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det först fetade:
Måste invända. Hade domen i Marjasin-målet funnits tillgänglig ser jag det som inte helt uteslutet att du i så fall hade försökt föra in den som en fokusförskjutning i detta ärende vi nu diskuterar, dvs EA ./.. GL eller vice versa.

Det andra fetade:
Måste invända även här. Anser att EA med all tydlighet visat att hon är synnerligen förslagen! Att vid två tillfällen av påstådd våldtäkt mot två olika män använda sig av "klipp-och-klistra"-metoden i ljudfiler hon spelat in i smyg, det visar på en iskall och hänsynslös förslagenhet!

Att hon däremot är frapperande klumpig när det gäller metodiken (lämnar kompletta och analyserbara spår efter sig), det skall vi vara glada för. Det kan göra att EA blir omhändertagen och det bör både GL och DU applådera.
Jag också, jag betalar nämligen skatt i Sverige.
Håller med. Larvigt och löjligt att börja skriva om Marjasin. Det var ju inte länge sedan han dog. Han borde väl få vila i frid. Långsökt att jämföra denna EA händelse med Marjasin ärendet.
Citera
2021-04-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Håller med. Larvigt och löjligt att börja skriva om Marjasin. Det var ju inte länge sedan han dog. Han borde väl få vila i frid. Långsökt att jämföra denna EA händelse med Marjasin ärendet.
Tack.
Den mest slående likheten mellan Marjasin-ärendet och GL-ärendet är ju att båda dessa har hanterats av synnerligen inkompetenta åklagare. Marjasin borde aldrig ha åtalats.
GL borde aldrig ha frihetsberövats!

Vågar vi hoppas på att åkl Annika Bokefors nu har lärt sig en läxa?
Citera
2021-04-01, 00:49
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I ett så pass medialt uppmärksammat fall som detta så anser jag att det inte är ett dugg konstigt att vilja återskapa en slags almanacka på MÄ:s förehavanden. Det tycker jag inte att du kan klandra någon för. Dessutom finns det väldigt mycket som serveras på nätet som ett digert smörgåsbord, bara man söker på MÄ:s riktiga namn och/eller hennes ex-makes namn.

Det krävs alltså inte någon h4xx0r/hacker/code cracker-nörd med finnar och tandställning. Ingen stor möda alls, faktiskt. Inget särintresse. Du kan vara lugn
Oroa dig inte. Jag är lugn.

Bara för att det numera är möjligt att kartlägga andra människor med hjälp av sökningar på nätet och insamlade av offentliga uppgifter är det inte per automatik befogat eller en bra idé att göra det. Men uppenbarligen finns det en skara användare som fascineras av MÄ och därför ägnar sig åt att t ex katalogisera foton av henne, leta efter porrfilmer och kartlägga mellan vilka datum för snart ett decennium hon tvångsvårdats inom psykiatrin.

Eftersom du skriver att det inte är någon stor möda antar jag att du är en av privatspanarna. Vad hoppas ni uppnå med kartläggningen av MÄ:s liv? Handlar det om att hjälpa Lambertz att få upprättelse? Är det meningen att Lambertz ska använda kartläggningen i sina ev kommande processer mot MÄ?

Det finns ingen kartläggning av Lambertz. Varför?
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-01 kl. 01:05.
Citera
2021-04-01, 01:11
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Handlar det om att hjälpa Lambertz att få upprättelse? Är det meningen att Lambertz ska använda kartläggningen i sina ev kommande processer mot MÄ?

Gud bevare mig väl.

Citat:

Det skulle vi förstås ytterst gärna göra, men han har inte riktigt samma nätnärvaro som (fd)MÄ, för att uttrycka det milt.
Citera
2021-04-01, 01:20
Medlem
Mer.info.007s avatar
Verkar mera som EA söker spänning.
Citera
2021-04-01, 01:24
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Gud bevare mig väl.
Okej. Vad är då drivkraften med att samla in och dela all denna information om MÄ? Jag är uppriktigt nyfiken.

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag har hittat mycket mer info om EA nu.

Det är faktiskt helt korrekt att hon fått ett beslut om tvångsvård i slutet av maj 2012 som bottenfruset skrev.

Detta har dock inte verkställts vid den tiden som bottenfruset påstår, som jag också kunnat påvisa. Varför vet jag inte men jag antar att hon helt enkelt hållit sig borta. Jag avstår från att kommentera denna fråga mer även om jag nu faktiskt kan gissa ungefär vad som hänt eftersom jag har upprättat en detaljerad tidslinje.

Dock är grundfallet verkligen otroligt sorgligt och jag har ingen lust att delta i detta längre. Det är fan riktigt synd om alla inblandade, ja även EA. Stackars GL, stackars LF, stackars EA. Lämnar därför tråden.

Citat:
Det skulle vi förstås ytterst gärna göra, men han har inte riktigt samma nätnärvaro som (fd)MÄ, för att uttrycka det milt.[
Det finns massor skrivit av och om Lambertz på nätet. Inget lika kittlande som nakenbilder dock.
Citera
2021-04-01, 02:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Okej. Vad är då drivkraften med att samla in och dela all denna information om MÄ? Jag är uppriktigt nyfiken.

"Insamlandet" bestod ju först i att sortera bilder enligt ett datum, vilket tar fem sekunder om man vet vad man gör, och det gjordes för att bottenfruset skrev uppenbart orimliga saker som jag visste att jag direkt kunde undersöka och bemöta.

Vad gäller det inlägg du citerar var det ganska noga avvägt i vilken information det innehöll (fast jag ångrar att jag skrev "tokig"; jag borde skrivit "knäpp"). Jag var nyfiken på, ska vi säga, MÄs sanna natur, och om mina misstankar (man kan kalla det fördomar om man vill) stämde; jag har umgåtts i perioder med liknande personer. I tråden har det förekommit beskrivningar av i princip en serieanmälande demonkvinna styrd av Cissi Wallin, eller en fullkomlig galning som suttit inspärrad flera år, redo att ge sig ut på gatorna och skörda nya offer. Det är mytologiska gestaltningar, arketyper, vagina dentata; men i själva verket handlar fallet bara om gammal hederlig psykisk ohälsa. Jag ser ingen skam i psykisk ohälsa och dessutom har MÄ själv tidigare varit helt öppen med det; och det är mycket bättre att släppa viss korrekt information än att låta fantasierna flyga fritt. Outningen av namnet var ju dessutom gjord, för länge sedan, och det hade jag ingen del i. Det var väl den stora skadan.

Jag har nu själv också fått en ganska bra insikt i MÄs funktion och psyke, vilket är en rent personlig behållning för mig, eftersom jag gillar att borra i människors huvuden (bildligt, bildligt!) och analysera beteenden. Dessutom vet jag nu en jäkla massa saker som få andra vet, och jag tog reda på det på ett ganska listigt sätt, och det är ju alltid en egoboost.

Citat:
Det finns massor skrivit av och om Lambertz på nätet. Inget lika kittlande som nakenbilder dock.

Vad menar du att man skulle kunna få ut av detta, angående den nuvarande situationen? Att Lambertz var en slingrig typ med ovanligt dåligt omdöme vet vi ju redan sedan många år. Han har betett sig precis som man kunde förvänta sig. Jag hade hoppats på att tiden i kurran kunde ha gett honom några insikter men det har tyvärr inte inträffat. Att analysera hans diverse skrifter gör nog inte att något kan tillföras; hade han skrivit i ett offentligt dokument att "jag gillar att utnyttja min makt och status för att få ligga med yngre kvinnor så ofta jag kan" så hade inte ens det varit intressant. Det hade varit en truism. Gällande alla män.
Citera
2021-04-01, 03:41
Medlem
fermions avatar
En analys av MÄ kan ju också ge en pusselbit i svaret på varför man överhuvudtaget drev fallet vidare från åklagarens sida. Man har helt enkelt sett till att skapa perfekta förutsättningar för att detta skall ske, när en MÄ av EA typ dyker upp och det kommer att komma fler och fler att läggas till det okända mörkertal som redan finns.
Den högljudda opininionen skriker nu att "det finns så få falskanmälningar att man helt enkelt inte ska tänka tanken" men man har skapat ett ekosystem där dessa typer av anmälare trivs och förökar sig oavsett den generellt uberhöga moralen och klanderfriheten hos svenska kvinnor. I denna för dessa så mysiga plats gäller nu att efter anmälan så drabbas man av detta:

* Man får inte ifrågasättas
* Nya vänliga personer tar sig tid att vara med en precis när man behöver dem
* Ens infall och mående tas alltid på allvar
* Man får kontant bevis på att man har rätt
* Pekar man ut någon kommer stora starka män och kastar honom i fängelse
* Berättelsen är sanningen

Hit har man kommit i lagstiftning och tillämpning för att lösa problemet att alla vet att det förekommer olika typer av mer och mindre grova sexuella övergrepp och våldtäkter som kan vara traumatiserande men som inte straffas.
Men också för att föröka korrigera kollektivet "män" till att medvetandegöras och förlora sina privilegier enligt gängse teori, gärna genom omformuleringar typ "mäns våld mot kvinnor" eller genom att påstå att män måste indoktrineras ut ur sin arvsskuld för att få det perfekta samhället.
Införande av nya moralbrott som sexköp - men där bara köparen - man kan straffas.
Lagstiftning som likställer små och stora brott. Försök till sexköp -> grov våldtäkt. Leder till obligatorisk häktning för förseelser ( som jag anser att det är när två fulla människor hamnar i sängen tillsammans och vaknar oskadade, äter frukost etc etc )
Groteskt låga beviskrav för att lösa problemet med att det aldrig finns några vittnen och alltså blir ord mot ord om den tilltalade vill försvara sig.

Sammanfattningsvis: "Men vem skulle vilja gå igenom obehaget att anmäla om inte något riktigt hemskt har hänt?" Ja kanske inte du eller jag, men för någon med de störningar som EA tycks ha är det närmast terapeutiskt. Dessutom är de övertygade att det faktiskt har hänt, de är moderna och tror på berättelsen som sanningen ( vad är sanning yada yada ). Det är viktigt vad för slags typ EA är när hon kan kasta folk i fängelse minst 2 år.
Senast redigerad av fermion 2021-04-01 kl. 03:43.
Citera
2021-04-01, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
En analys av MÄ kan ju också ge en pusselbit i svaret på varför man överhuvudtaget drev fallet vidare från åklagarens sida. Man har helt enkelt sett till att skapa perfekta förutsättningar för att detta skall ske, när en MÄ av EA typ dyker upp och det kommer att komma fler och fler att läggas till det okända mörkertal som redan finns.
Den högljudda opininionen skriker nu att "det finns så få falskanmälningar att man helt enkelt inte ska tänka tanken" men man har skapat ett ekosystem där dessa typer av anmälare trivs och förökar sig oavsett den generellt uberhöga moralen och klanderfriheten hos svenska kvinnor. I denna för dessa så mysiga plats gäller nu att efter anmälan så drabbas man av detta:

* Man får inte ifrågasättas
* Nya vänliga personer tar sig tid att vara med en precis när man behöver dem
* Ens infall och mående tas alltid på allvar
* Man får kontant bevis på att man har rätt
* Pekar man ut någon kommer stora starka män och kastar honom i fängelse
* Berättelsen är sanningen

Hit har man kommit i lagstiftning och tillämpning för att lösa problemet att alla vet att det förekommer olika typer av mer och mindre grova sexuella övergrepp och våldtäkter som kan vara traumatiserande men som inte straffas.
Men också för att föröka korrigera kollektivet "män" till att medvetandegöras och förlora sina privilegier enligt gängse teori, gärna genom omformuleringar typ "mäns våld mot kvinnor" eller genom att påstå att män måste indoktrineras ut ur sin arvsskuld för att få det perfekta samhället.
Införande av nya moralbrott som sexköp - men där bara köparen - man kan straffas.
Lagstiftning som likställer små och stora brott. Försök till sexköp -> grov våldtäkt. Leder till obligatorisk häktning för förseelser ( som jag anser att det är när två fulla människor hamnar i sängen tillsammans och vaknar oskadade, äter frukost etc etc )
Groteskt låga beviskrav för att lösa problemet med att det aldrig finns några vittnen och alltså blir ord mot ord om den tilltalade vill försvara sig.

Sammanfattningsvis: "Men vem skulle vilja gå igenom obehaget att anmäla om inte något riktigt hemskt har hänt?" Ja kanske inte du eller jag, men för någon med de störningar som EA tycks ha är det närmast terapeutiskt. Dessutom är de övertygade att det faktiskt har hänt, de är moderna och tror på berättelsen som sanningen ( vad är sanning yada yada ). Det är viktigt vad för slags typ EA är när hon kan kasta folk i fängelse minst 2 år.
Ett motiv skulle ju kunna vara att han kanske berättade för henne, när hon skulle åka hem, att han är i ett förhållande redan och att det inte är någon bra idé att träffas igen. Då kanske hon blev besviken och kände sig som en utnyttjad dörrmatta. Så då kanske hon ville hämnas på gubben och hänga ut honom, gärna offentligt. Om hon ville ha ut försäkringspengar beror ju på om hon överhuvudtaget har någon försäkring. Har hon ens någon hemförsäkring? Det är ju inte självklart att hon har om hon bor tillsammans med någon annan. Har hon ens något förstahandskontrakt på lägenhet? Har hon ingen försäkring överhuvudtaget, så faller ju det motivet. Sen vet ju inte jag om man kan få något annat skadestånd på annat sätt för våldtäkt. Har aldrig funderat på den saken. Även om hon bor tillsammans med någon annan så behöver hon ju inte ha något förhållande med den personen. Man kan ju bo tillsammans bara för att dela på hyran. Om hon känner sig besviken och utnyttjad så skulle jag kunna förstå den känslan och hennes ilska.Då kanske man skiter i hur länge gubbjävel ska sitta i fängelse. Hon får skadestånd och han får fängelse ju längre ju bättre och offentlig uthängning. Hans jurist kärring får också veta. Kan det bli bättre? Då skulle väl den hämnden ha kunnat bita något. Kan det vara så hon har tänkt?
Citera
2021-04-01, 07:14
Avslutad
Citat:
För att du inte gjort någon?
Citera
2021-04-01, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då tar vi det igen. Jag skrev:
Vilket börjar få en att undra hur många gånger dom kört detta trick & istället lyckats utpressa sina offer till att betala.
Vad i detta inlägg får dig att fråga om jag har belägg? Förstår du inte innebörden i ordet "undra"?

Jo jag förstår men du verkar inte förstå vad du själv skriver
Det du skriver är att du undrar
"hur många gånger dom kört detta trick & istället lyckats utpressa sina offer till att betala"
Citera
2021-04-01, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ett motiv skulle ju kunna vara att han kanske berättade för henne, när hon skulle åka hem, att han är i ett förhållande redan och att det inte är någon bra idé att träffas igen. Då kanske hon blev besviken och kände sig som en utnyttjad dörrmatta. Så då kanske hon ville hämnas på gubben och hänga ut honom, gärna offentligt. Om hon ville ha ut försäkringspengar beror ju på om hon överhuvudtaget har någon försäkring. Har hon ens någon hemförsäkring? Det är ju inte självklart att hon har om hon bor tillsammans med någon annan. Har hon ens något förstahandskontrakt på lägenhet? Har hon ingen försäkring överhuvudtaget, så faller ju det motivet. Sen vet ju inte jag om man kan få något annat skadestånd på annat sätt för våldtäkt. Har aldrig funderat på den saken. Även om hon bor tillsammans med någon annan så behöver hon ju inte ha något förhållande med den personen. Man kan ju bo tillsammans bara för att dela på hyran. Om hon känner sig besviken och utnyttjad så skulle jag kunna förstå den känslan och hennes ilska.Då kanske man skiter i hur länge gubbjävel ska sitta i fängelse. Hon får skadestånd och han får fängelse ju längre ju bättre och offentlig uthängning. Hans jurist kärring får också veta. Kan det bli bättre? Då skulle väl den hämnden ha kunnat bita något. Kan det vara så hon har tänkt?
Även om EA skulle sakna försäkring finns det ju en stor risk att hon hade kunnat få tilldömt sig ett saftigt skadestånd av domstolen om ärendet hamnat där.
Och det vi ju att precis dit var det tänkt att den lättlurade åkl Annika Bokefors var i färd med att driva det..

GL räddad av elektroniken, alltså återskapade ljudfiler och sms. Gissar att han inser hur nära han var att bli slängd i fängelse pga en lögnerska/bedragerska och en lättmanipulerad åklagare.
Och naturligtvis också pga sitt väldokumenterade sällsynt dåliga omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in