2021-03-30, 12:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hahaa, nej jag tycker inte alls att hans bilder är speciellt bra. Sedan så tycker jag att det är/var lite sjukt av honom att lägga ut ett register nästan/nakenbilder på flera av sina ex-flickvänner, utan att några av dem ens visste om det. Varför gör man det?
Trams, du tycker inte om motiven bara. Jag fotograferar själv och håller inte med dig alls. Oavsett motiv så har han koll.

Det visste jag inte att han hade gjort.
Men har en fotograf en gång tagit bilder av en så kan man kanske inte förväntas ha makt/kontroll över vad han gör med dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Ja, permissioner kan man få, men jag tvivlar på att man då ska åka utomlands. Jag tror snarer att hon rymt i och med en korttidspermis, eller bara gått därifrån när tillfälle gavs.

Sedan fortsatte "vården" när hon kom tillbaka eller de fick tag på henne igen, eller hon kom kanske självmant.
Jag har aldrig hört talas om permissioner i tvångsvården. Men jag böjer mig då jag inte alls är påläst på ämnet. Känner dock till ett fall där en yngre tjej skrev in sig själv och när hon ville gå därifrån fick hon snällt vänta på läkarutlåtande som kanske tog en vecka. Tvångsvårdad genom sig själv.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-03-30 kl. 13:10. Anledning: Objekt rättat til motiv
Citera
2021-03-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Alla påstår att han ljuger ,hon ljuger, han ljög mig rätt upp i ansiktet osv. Så att någon påstår att den andre ljuger är kanske också vanligt i politiska debatter. Så att kalla någon för lögnerska eller lögnare är inte förtal. Däremot det andra, att hon är en bedragerska kan synes som ett gränsfall objektivt sätt men eftersom det är Lambertz bittra erfarenhet av henne så håller inte det heller. Hennes erfarenhet av Lambertz är det motsatta. Att han ljuger och bedrar eftersom hon vidhåller anklagelsen mot honom

I politiska debatter får man säga mer.
Citera
2021-03-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Om du menar fallet med GL så lades det ned då brott inte kunde styrkas.
Exakt! Så vad tjaffsar du om? Han är oskyldig.
Citera
2021-03-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Ni har missat en sak: Lambertz sände själv ut presskonferensen på Zoom. Det är inte klarlagt hur detta Zoom-möte ska betraktas, även om naturligtvis SVT etc stod för lejonparten av spridningen.

http://goranlambertz.se/torsdagsbetraktelse/

Beror troligen vilka som var med på zoom-mötet.
Citera
2021-03-30, 12:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Vad ska vi göra med alla dessa kvinnor som genom kvinnans perspektiv, i all svensk media, oavbrutet förklarats oklanderliga genom årtiondena? Vi ser dagligen hur kvinnor tas med armarna lååångt nere i syltburken som politiker, myndighetspersoner, chefer, hela jävla rättsväsendet som försätter hela Sverige i kaos och elände! Ändå grinas och gråts det i massor hur hemskt det är att vara kvinna i Sverige!

Det är bara att konstatera, råttorna dansar och rensar matbordet medan katten är borta!

Ja det här är verkligen bedrövligt att se. Även när mannen frias anses han vara skyldig och helt okej att MSM och personer med en ställning som politiker eller företrädare av olika slag beskriver den friade mannen på diverse nedsättande sätt, slemgubbe, knullkung är uttryck som även dessa slänger sig med i artikel efter artikel i MSM.

Förutom detta absurda angrips Flashback och andra "hatsajter" för att sprida objektiva sanningar om kvinnan som falskanmält och manipulerat bevisning för att få män fällda. Hon betraktas trots detta som ett offer som inte utsätts för någon granskning alls, hennes tidigare anmälningar granskas inte, hennes motiv som desperat beroende av pengar då hon håller på och bli vräkt granskas inte, ingenting.

Mannen ska alltså straffas även när han är skyldig och kvinnan ska frias trots att hon är skyldig. Som om det inte räckte med detta skriks det att de obefintliga beviskraven är för hårda när den oskyldige mannen frias (pga alternativmedias insats).

Sverige är ett u-land på så många olika sätt idag och det blir bara värre för varje dag.
Citera
2021-03-30, 12:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Precis och inte minst hur många som var med. Om det inte spreds till en större grupp är Gurra safe och han är nog mycket väl medveten om vilka gränser som gäller.
Citera
2021-03-30, 12:46
Avslutad
Citat:
I politiska debatter får man säga mer.
Är det så? Som oskyldigt anklagad bör man verkligen få utrymme. Eller har du eller någon annan du känner graverande bevis mot Lambertz som visar på hans skuld i fallet
Citera
2021-03-30, 12:49
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har aldrig hört talas om permissioner i tvångsvården. Men jag böjer mig då jag inte alls är påläst på ämnet. Känner dock till ett fall där en yngre tjej skrev in sig själv och när hon ville gå därifrån fick hon snällt vänta på läkarutlåtande som kanske tog en vecka. Tvångsvårdad genom sig själv.
Det går att få permission oavsett om man vårdas enligt HSL eller LPT. Däremot får ingen permission för semesterresa. Det ligger I sakens natur att om man orkar resa på semester är man för frisk för inneliggande vård.

När det gäller den yngre tjejen så blev hon antagligen konverterad till LPT när hon ville skriva ut sig. Det görs ibland när en person till en början går med på vård men ändrar sig och vederbörande bedöms vara för sjuk för att skrivas ut. Frivillig vård är alltid att föredra framför tvångsvård.
Citera
2021-03-30, 12:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tror du på fullt allvar att kvinnor inte ljuger och manipulerar också? Vilken extremt sexistisk människosyn.

Det som intressanta är att just kvinnor är mästare på manipulation. De använder manipulation by default av evolutionära skäl.

Läs mer här: https://illimitablemen.com/2015/06/30/the-nature-of-women/

Förövrigt så stämmer detta in ytterst väl på EA: https://illimitablemen.com/2014/02/17/lucifers-daughter/

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det skulle väl isåfall vara brottet "Förolämpning".

Men där har man anpassat lagen så att detta enbart faller under allmänt åtal om:
  • förolämpning mot en person i samband med hans eller hennes myndighetsutövning
  • förolämpning med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck

Så det är väl endast poliser, politiker & freaks som är skyddade av den lagen.

Det är en tydlig häxjakt i media mot GL. Som du givetvis noterat. Tror helt klart GL kan processa och stämma media i detta.

Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Förtal är förtal - förtal kan även vara sanning du kan bevisa. Den förtalade måste inte bevisa att det är en lögn som sprids.
Du kan bli bestulen på din bil av någon du känner och bli fälld för förtal om du t.ex. skriver skit om denne på sociala medier och krossar personens person.

Däremot är man grundlagsskyddad i medier som SVT och Expressen och kan därför uttrycka såna åsikter. Ansvaret tillfaller istället ansvarig utgivare.

Ja, men media kan givetvis inte begå brott trots grundlagen. Det läggs då på ansvarig utgivare. I detta fall rör det sig om grovt förtal mot GL då de antyder att GL är både det ena och det andra, helt utan grund. Hoppas verkligen GL stämmer och läxar upp dem.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-30 kl. 13:25.
Citera
2021-03-30, 12:53
Medlem
lasternassummas avatar
GL intervjuas, bl.a. om pressträffen
Jag vet inte om denna länkats till tidigare, men här är en intervju som Expressen gjort med GL efter pressträffen där han får tillfälle att kommentera den.

https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja det här är verkligen bedrövligt att se. Även när mannen frias anses han vara skyldig och helt okej att MSM och personer med en ställning som politiker eller företrädare av olika slag beskriver den friade mannen på diverse nedsättande sätt, slemgubbe, knullkung är uttryck som även dessa slänger sig med i artikel efter artikel i MSM.

Förutom detta absurda angrips Flashback och andra "hatsajter" för att sprida objektiva sanningar om kvinnan som falskanmält och manipulerat bevisning för att få män fällda. Hon betraktas trots detta som ett offer som inte utsätts för någon granskning alls, hennes tidigare anmälningar granskas inte, hennes motiv som desperat beroende av pengar då hon håller på och bli vräkt granskas inte, ingenting.

Mannen ska alltså straffas även när han är skyldig och kvinnan ska frias trots att hon är skyldig. Som om det inte räckte med detta skriks det att de obefintliga beviskraven är för hårda när den oskyldige mannen frias (pga alternativmedias insats).

Sverige är ett u-land på så många olika sätt idag och det blir bara värre för varje dag.
Detta är konsekvensen av att ha låtit feminism få inflytande över rättsväsende och samhället.

Häxjakterna på oskyldiga män och synsättet att kvinnor alltid är oskyldiga offer i ett påstått patriarkat.
Citera
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det framgår av Lambertz text att det handlade om en pressträff. Åtminstone en av de åtta på Zoom-mötet var journalist, men möjligheten finns förstås att han såg till att t ex vänner och barn kopplade upp sig. I texten nämns dock enbart journalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in