Bevare mig väl för en framtid där du och gelikar tar er rätten att kontrollera och bevaka alla register och konton som godtrogna svenskar förvarar i cyberrymden! Det finns en anledning till att Tyskland är det minst digitaliserade landet i Europa. De vet hur det går.
Det är inte JAG som bör undersöka detta, det är polis & åklagare.
När EA & "väninnor" har satt i system att falskanmäla för våldtäkt så tycker du alltså att det är dåligt att polis & åklagare tittar lite djupare & ser om det finns fler fall.
Kvinnorna i det här fallen har satt i system att försöka få oskyldiga personer inspärrade på långa straff & få sina liv förstörda. Jag tycker det känns ganska rimligt att man försöker granska vad det egentligen handlar om.
Förutom EA så finns det minst två "väninnor" inblandade, samt ytterligare två i samband med anmälningarna mot "krogprofilen". Det är lite för många inblandade för att enbart galenskap skall vara hela förklaringen. Något skumt pågår här.
När EA & "väninnor" har satt i system att falskanmäla för våldtäkt så tycker du alltså att det är dåligt att polis & åklagare tittar lite djupare & ser om det finns fler fall.
Kvinnorna i det här fallen har satt i system att försöka få oskyldiga personer inspärrade på långa straff & få sina liv förstörda. Jag tycker det känns ganska rimligt att man försöker granska vad det egentligen handlar om.
Förutom EA så finns det minst två "väninnor" inblandade, samt ytterligare två i samband med anmälningarna mot "krogprofilen". Det är lite för många inblandade för att enbart galenskap skall vara hela förklaringen. Något skumt pågår här.
Vi VET inte om det rör sig om falska anmälningar. Det vi vet är att det inte går att bevisa att brott skett vilket inte är ovanligt i våldtäktsfall.
Bevare mig väl för en framtid där du och gelikar tar er rätten att kontrollera och bevaka alla register och konton som godtrogna svenskar förvarar i cyberrymden! Det finns en anledning till att Tyskland är det minst digitaliserade landet i Europa. De vet hur det går.
Vi VET inte om det rör sig om falska anmälningar. Det vi vet är att det inte går att bevisa att brott skett vilket inte är ovanligt i våldtäktsfall.
Trams. Tänk på vad du (påsk)kläcker ur dig.
Sanningen är att även du inser att det var falska anmälningar men vill så gärna att EA blivit våldtagen (flera ggr) så att du tummar på din heder. Inte vackert gjort.
Man kan se hur S/S EA kapsejsat och sjunkit i vågorna efter att en elektronisk bomb detonerat efter sjabbel under däck. På ytan klamrar sig några tappra överlevande fast vid vrakspillrorna, med svag röst upprepande samma mantra: ”offren ljuger inte, berättelsen är sann, offren ljuger inte...”
Vad är en falsk anmälan? Räcker det att våldtäkten inte ägt rum? Krävs det att MÄ inser att så inte är fallet? Finns det överhuvudtaget något, förutom ett erkännande från EA, som skulle kunna övertyga dig om att så är fallet?
Har det ens framkommit hur EA försörjde sig? Hon förefaller att ha en livsstil som är svår att finansiera med studiemedel. Har hon möjligen varit sjukskriven i många år efter det hon varit inlagd. Hon borde i s f till sist bli utförsäkrad.
Har det ens framkommit hur EA försörjde sig? Hon förefaller att ha en livsstil som är svår att finansiera med studiemedel. Har hon möjligen varit sjukskriven i många år efter det hon varit inlagd. Hon borde i s f till sist bli utförsäkrad.
Enligt uppgift så har hon tydligen inte klarat speciellt många kurser. Så då lär ju studiemedlen utebli ganska snart.
Så visst är det av intresse var stålarna kommer ifrån. Speciellt om det skulle visa sig vara från brottslig verksamhet.
Ja, så enkelt kan det ju också vara att det är skadeståndet hon fikar efter. Tänkte bara att om hon har några känslor för GL att hon blivit grymt besviken och olycklig. Men det verkar ju planerat och då är det väl mest sannolikt att det bara är pengar hon varit ute efter. GL hade visst anmält henne för stöld också, men man har inte fått läsa vad hon har stulit. Kan tänka mig att hon har länsat plånboken. Det gick väl att smyga upp när han sov. Lite kontanter brukar man ju ha för säkerhets skull.
Jag skulle vilja flytta upp det där en våning: Hela detta bedrägeri verkar vara ett i detalj planerat brott!
Oerhört slugt, oerhört hänsynslöst.
Brottsupplägget bär i sig alla psykopatens karakteristika.
Så vad är då egentligen EA för en sorts människa?
Hoppas att GL kommer att kunna ge oss svar på åtminstone några av de frågor som väckts av det som hittills framkommit i tråden.
Enligt uppgift så har hon tydligen inte klarat speciellt många kurser. Så då lär ju studiemedlen utebli ganska snart.
Så visst är det av intresse var stålarna kommer ifrån. Speciellt om det skulle visa sig vara från brottslig verksamhet.
Jag skulle vilja flytta upp det där en våning: Hela detta bedrägeri verkar vara ett i detalj planerat brott!
Hoppas att GL kommer att kunna ge oss svar på åtminstone några av de frågor som väckts av det som hittills framkommit i tråden.
Lika intressant är "vänninornas" roll i det hela. För jag tror inte att en borderlinehäxa som EA klarar av att dra runt detta själv.
Lika intressant är "vänninornas" roll i det hela. För jag tror inte att en borderlinehäxa som EA klarar av att dra runt detta själv.
Just det, "väninnekören". Utan den stannar processen..
Skulle ge en bra slant för att få vara en fluga på väggen när advokat Clea Sangborn träffar sin klient EA och diskuterar det som hänt.
Inte vad som [ev] hänt hemma hos GL på Julafton, utan vad som hänt genom den efterbörd som utredande poliser lyckats dra fram i ljuset genom att gå igenom ett par mobiler.
EA har uppenbarligen ljugit för sin advokat och fått denna att bli stående med det berömda hundhuvudet.
För inte vill vi väl ändå tro att advokaten aktivt skulle kunna ha varit med i denna fräcka scam?!
Eller?
Vad gäller EA så är det hennes öde fascinerande precis som många andra märkliga/galna/kriminella personer som nått offentligheten. Titta i Netflix utbud så får du exempel. Sedan är det givetvis av intresse hur i hela världen polis och åklagare två gånger köper hennes berättelse och häktar män som visar sig vara oskyldiga (ja, jag påstår att allt talar för att GL är oskyldig till våldtäkt). En rättsskandal helt enkelt, och i denna ligger EAs bakgrund av anmälningar eftersom PU rimligen känner till den.
Ja, det är helt enkelt en dokusåpa.
Jag vet däremot inte om det är en rättsskandal. Det finns fortfarande scenarier, som passar in i all tillgänglig information, där GL kan ha närmat sig åtminstone det som väl förut kallades sexuellt utnyttjande. Det är omöjligt för oss att få reda på utan att lyssna på inspelningen eller få tillgång till utredningen. Nu tror jag inte att det är så, utan jag tror att GL opportunistiskt har tagit chansen att ha sex med en skör person som vid tillfället visat sig intresserad, men som efteråt av olika anledningar drabbats av svår ruelse (fullt förståeligt), mått extremt dåligt och glidit in i gamla panikbeteenden samt blivit ytterligare triggad av väninnor. Det är djupt tragiskt och det är lite äckligt av GL men det är inte olagligt och det bör heller inte vara det. Att folk ligger med varandra under påverkan och sedan ångrar sig händer varje dag; det har skrivits massor av sånger om det till och med, till exempel den gamla sommarplågan "dunka mig gul och blå", som beskriver ett sådant möte ur kvinnligt perspektiv.
En ytterligare lustig detalj vad gäller detta är att kvinnorna i tråden reagerar på precis samma sätt som Frida i sången, och som EA antagligen gjorde på morgonen; "Även än om jag har vart full skulle jag aldrig ligga med det där". Man jämför helt enkelt personernas attraktivitet/sexuella marknadsvärde, kommer fram till att skillnaden är helt ohygglig, och att ingenting därför hade bort ske. Alltså måste det vara våldtäkt. Hade det rört sig om Thomas Bodström, 58 och fortfarande ganska attraktiv, så hade inte ens diskussionen uppstått trots åldersskillnaden utan de flesta hade automatiskt avskrivit det hela.
Nåja. Detta måste förstås redas ut. Rättsväsendet agerar, som tidigare skrivits, enligt förutbestämda regler (duh!) på alla anmälningar som inte är uppenbart galna. Att GL häktades är enligt rådande juridik rätt och rimligt. Det borde han också inse.
Det är förstås svårt att hantera falskanmälningar. Det blir ännu svårare om aktivister inom rättsväsendet påverkar fall för att bevisa förutbestämda dogmer, eller automatiskt sätter mer tilltro till en av parterna. Nu verkar ju faktiskt det mesta ha fungerat ungefär som förväntat och GL släpptes fri. Det är dock synd att GLs analysförmåga inte sträcker sig längre än till "dumma dumma hon".
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är klart att det inte är ett planerat brott, herregud.
Lika klart är att GL inte kommer kunna ge några svar alls, då han inte verkar begripa så mycket alls, och inte heller kan han känna EA på djupet. Den enda som skulle kunna ge svar är faktiskt EA. Men jag tror inte hon är så sugen på det.