Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jodå det är klart att jag visste. Men det var ingenting jag hade reflekterat över speciellt mycket.
Ändå är det att reflektera som man ska göra innan man blir döpt. Det är därför t.ex. dopfrågorna existerar, och att det tar en tid, oftast minst ett halvår innan man kan bli döpt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Det gör man inte när man är infödd som ett Jehovas Vittne. Man tänker inte så mycket på vad det skulle innebära om man i framtiden inte längre vill vara ett vittne.
Du kan inte tala för alla som är infödda som Jehovas Vittne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Som sagt döper sig dom flesta som tonåringar
Kan du visa mig statistiken på detta påstående?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
och dom äldste pushar på för att man ska döpa sig.
Det är som sagt olika, du kan inte basera hela Jv:s organisation enbart på dina egna erfarenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Och när man blir äldre så kan man få andra perspektiv och saker kan förändras drastiskt.
Japp, och även när man blivit gammal så kan man få andra perspektiv och saker kan förändras drastiskt. Betyder det att man aldrig kan bli döpt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Att jag döpte mig berodde mest på att jag inte ville göra mina föräldrar besvikna. Nu i efterhand är det lätt att säga att jag inte borde gjort det men det är svårt att stå emot den pressen när man är tonåring.
Nu pratar du för alla tonåringar i Jv igen, tycker du att du är representativ för alla tonåringar i Jv?