Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Som jag skrev, dom äldste hade börjat kontakta mig och ställa frågor. Så även min familj såklart. Skulle jag bara hålla tyst? Nädu det är ett väldigt fegt sätt att leva sitt liv. Själv tycker jag man ska vara så ärlig som möjligt.
Så du är ärlig och säger när en kvinna har en ful klänning? Annars är du inte en ärlig människa och är en lögnare?
Du känner nog till att Jehovas vittnen inte alltid berättade för nazisterna att deras tryckpress var gömd under trappan? Betyder det att dessa Jehovas vittnen ljög och inte var ärliga? Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag "valde" att bli döpt för att det var allt jag kände till, det var vad som förväntades av mig, jag vågade inte säga att jag inte ville. Jag var tonåring och flera äldste tyckte att jag borde döpa mig.
Ok, då är det fel att bli döpt. Var det någon som tvingade dig att bli döpt, eller var det ditt eget val?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Nej jag tänker inte berätta vad jag blev utesluten för. Men jag kan säga att ingen utanför Jehovas Vittnen hade höjt på ögonbrynen.
Ok, jag har nog aldrig fått reda på vad f.d. Jv blivit uteslutna för i alla mina diskussioner på FB, så du är inte ett undantag. Det har alltid handlat om att dom "tappat tron" och inte längre vill vara Jehovas vittnen, aldrig om synder dom gjort och blivit uteslutna för det. Hur många f.d. Jv vill skylta med att dom blivit uteslutna för otukt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag tror inte jag VET. Det kan räcka med att du inte tror på att den styrande kretsen är vägledda av gud. Vissa äldste är mer liberala, andra är stenhårda. Du måste inte ha begått en klassisk synd för att bli utesluten.
Du säger det själv: "Vissa äldste är mer liberala, andra är stenhårda". Så det kan alltså finnas rötägg och mindre lämpliga bland Jehovas vittnen? Betyder det att det är fel på hela organisationen, och att det är fel på bibeln, och det framförallt är fel på Gud?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Och varför envisas du med att man ska vara med på pappret? Varför tycker du att en sån liten formalitet ska avgöra om du ska få ha kontakt med din familj eller inte?
För att det är så viktigt för dig, och det är så hemskt att inte ha kontakt med din familj? Varför är det viktigare för dig att inte vara med på pappret?