Citat:
Ursprungligen postat av
with3r
Vad borde man köpa för svenska aktier för att casha in på Bidens infrastrukturprojekt? Är det bara SSAB som gäller då? Känns som jag missat tåget på den, upp över 60% på 3 månader. Hade tänkt köpa igår men glömde och nu upp över 5%

Känns riskabelt att kliva in så sent.
Det vettigaste vore att invänta vinsthemtagning/dipp för att få en flygande start. Men sånt är alltid svårt.
Om Powell säger nåt dumt och räntan far iväg eller så kanske.
Läs trådstarten noga och sätt dig in i tesen så ser du att jag upprepade gånger skrivit att playen är på minst ett halvårs sikt och tråden är bara en och en halv månad gammal.
Gör dig själv en tjänst och läs noga, då blir det lättare att sitta med lite röda siffror ett tag.
Jag hade en rejält tråkig nedtur i Februari innan det tog fart men oroade mig inte och köpte mer.
Samma med CLF när den dippade och härjade upp och ner, bara att handla mer eftersom jag var säker på min sak. Payday idag.
Jag behåller alla mina aktier som jag gillar i tråden och anser att vi har långt kvar upp.
Jag står fast vid min riktkurs på 100NOK för NHY innan jul.
Och SSAB ska upp en bra bit till. De har fått lite mediabuzz, men stål är så inihelvete tråkigt att pöbeln inte orkar intressera sig än.
Inte tillräckligt många lysdioder och led-skärmar.
Influencers och Ibra kadabra pratar inte stål, fram tills nyss inte heller placera.
Outokumpus placeraforum är stendött så där har narrativet inte nått om det ens finns något narrativ utanför den här tråden.

Säkert bra uppsida kvar där med.
Outokumpu har jag pratat mig varm om tidigare då de har egen nickelgruva och kanske t.o.m säljer lite till dagens crazypriser.
Ligger i Finland som just nu laddar uranet i sin nya stora fina reaktor som förser vårt kloka grannland med miljövänlig, billig elektricitet.
Så även Outo.
Lägg därtill om det blir som jag tror en gruvboom i Finland pga strategiska mineraltillgångar i EU har de både kompetens, lokalkännedom, materiel och kontakter på den fronten. Kanske blir Outo-lappi ett begrepp ? Gärna för mig.
Fullkomligt dränkt i höjda riktkurser av brilleormarna på instituten, men det har jag sagt länge.