2021-04-08, 18:48
Medlem
Zneekahs avatar
Måste säga ändå att jag gillar commie-Nunaaterna. Vi får komma ihåg att det är sånt här som trycker upp mineralpriserna.
Power to the people, stick it to the man !

Workers of the world rise !
Förutom i Mongoliet pga intressekonflikt

Fan vad det började skina idag förresten, t.om. stålet ser ut at få ta några friska nypor efter lite toadopping.
Citera
2021-04-08, 18:59
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Måste säga ändå att jag gillar commie-Nunaaterna. Vi får komma ihåg att det är sånt här som trycker upp mineralpriserna.
Power to the people, stick it to the man !

Workers of the world rise !
Förutom i Mongoliet pga intressekonflikt

Fan vad det började skina idag förresten, t.om. stålet ser ut at få ta några friska nypor efter lite toadopping.
Im here to eat nachos with dip, and im all out of nachos!
Rätt nöjd med dagens köp
Köpte CLF för 17,40 ner 4% och nu grönar den. Muhahahahaha. Eat my short shorts.

Och Duterte moonar som sagt Nickel om du orkade läsa min textvägg.
$RIO, $BHP

Smällen i kemiindustrin i Texas lär sätta fart på katalysatorerna när konkurrenterna behöver utöka.
PDM to the moon baby!
Ryssarna säger Maj-Juni med de översvämmade gruvorna, men vi får väl se. #Nickelsqueeze
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-08 kl. 19:10.
Citera
2021-04-08, 19:16
Medlem
Gammal klassisk handel idag, skrämma ned EU i källaren och sen hämta tillbaka.

Tycker det ser bra ut både för stål och koppar. Stålfutures över 1k resten av året och kopparen stabilt över 4 dollars. Och att uranet strålar på hjälper till det med.

Kör nu all in på PPM i denna
Allianz Global Metals and Mining A
https://www.pensionsmyndigheten.se/service/fondtorg/fond/502922

Kanske mycket risk med all in, men å andra sidan så är ju PPM playmoney. Ganska övertygad om att svetsarn kommer ta allt och ge till sina "nya" väljare.
Citera
2021-04-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass

Tycker det ser bra ut både för stål och koppar. Stålfutures över 1k resten av året och kopparen stabilt över 4 dollars. Och att uranet strålar på hjälper till det med.

Kanske mycket risk med all in, men å andra sidan så är ju PPM playmoney. Ganska övertygad om att svetsarn kommer ta allt och ge till sina "nya" väljare.
Jag är rätt så ung. Så jag skiter blanka fan i PPM. Är övertygad om att skiten kommer getts bort framtills min pension precis som du säger. Ska placera om min också, tack för tipset!
Citera
2021-04-08, 19:33
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass

Fucking high five Hasse! Jag körde allin i Blackrock mining eftersom URNM saknas härom månaden på min magra PPM. Jag ser det liksom du som play money på en pokersajt.
Det kommer att heta att det måste räcka till alla så fuck it.

8 år i Norge, oljefondet got my ass. Jag är inte en katt, men jag har säkert fyra-fem extraliv.
Oljefonden har typ 1.39% av GME så det blir fan Sheba med kokain till kvällsmat till döden. Lyxigt.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-08 kl. 19:35.
Citera
2021-04-08, 19:35
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Im here to eat nachos with dip, and im all out of nachos!
Rätt nöjd med dagens köp
Köpte CLF för 17,40 ner 4% och nu grönar den. Muhahahahaha. Eat my short shorts.

Och Duterte moonar som sagt Nickel om du orkade läsa min textvägg.
$RIO, $BHP

Smällen i kemiindustrin i Texas lär sätta fart på katalysatorerna när konkurrenterna behöver utöka.
PDM to the moon baby!
Ryssarna säger Maj-Juni med de översvämmade gruvorna, men vi får väl se. #Nickelsqueeze

Snabba 100$$ innan läggdags
Har CNBC på och nån av snubbarna hade cliffs som sin stockpick och nämnde projektionen lite snabbt. Var inget stort segment men borde kunna ge lite notis.

Ja alltså jag ligger lite efter på researchen så googlade lite men verkar handla om att Kina försöker sälja på folk piratkopierad skit via wish igen ungefär fast nu är det grisnickel istället för smartklockor ?
Citera
2021-04-08, 19:49
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Snabba 100$$ innan läggdags
Har CNBC på och nån av snubbarna hade cliffs som sin stockpick och nämnde projektionen lite snabbt. Var inget stort segment men borde kunna ge lite notis.

Ja alltså jag ligger lite efter på researchen så googlade lite men verkar handla om att Kina försöker sälja på folk piratkopierad skit via wish igen ungefär fast nu är det grisnickel istället för smartklockor ?
Ah, typ så. Grisnickelutvinningen är så miljöskadlig att Teslans batterier skulle knulla planeten betydligt mer än min dieselarbetsbil med kat som jag lämnar på tomgång for the lulz/batteriernas skull ännu mer under sin livstid.

Alltså är den produkten enbart hållbar inom Kina. Det är därför Elon tjatar om miljövänlig utvinning av Nickel, och köpte skiten från New Caledonia som VALE sålde tillbaka till typ lokalbefolkningen.
VALE har dock lagt massa pengar och i princip byggt gruvjäveln och har köpoptioner på 30% av outputen. De övriga procenten räcker inte för att täcka Elons fabrik i Tyskland.
Det finns Nickel till salu, VALE will make u an offer u cant refuse. Därför är jag bullish till VALE trots att det vart en plusminusnoll-bag förutom utdelningen medan stålet rusat och levererat.
Fan vad man blir kräsen fort.
Enligt longterm-vitarden julia är Brasiliens marknad bullish som fan sedan ett tag och covid börjar tagga ner.

Stänger nu Duterte ner gruvorna i .ph är det som en lina fint kokain efter en toast skagen lyssnandes till Harry Brandelius på stenkaka. ´Jag har den äran att gratulera´
Å skulle det otroliga ha inträffat att ryssarna på Nornilsk inte har superkontroll på situationen som de säger snackar vi nickelcrunch.
3.6 Roentgens. Not great, not terrible.

TLDR $VALE 🚀🚀 Antagligen därför. ÄNTLIGEN! Lambada maddafakka! Snart 19 dollar! Arriba!

Antagligen är det därför uranus fortsätter uppåt. Enda realistiska lösningen eftersom den Nickelproduktion som finns inte ens räcker till bilarna. Skalan helt enkelt. Batterier i elnätet ? Viting snälla.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-08 kl. 20:24.
Citera
2021-04-08, 21:01
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ah, typ så. Grisnickelutvinningen är så miljöskadlig att Teslans batterier skulle knulla planeten betydligt mer än min dieselarbetsbil med kat som jag lämnar på tomgång for the lulz/batteriernas skull ännu mer under sin livstid.

Alltså är den produkten enbart hållbar inom Kina. Det är därför Elon tjatar om miljövänlig utvinning av Nickel, och köpte skiten från New Caledonia som VALE sålde tillbaka till typ lokalbefolkningen.
VALE har dock lagt massa pengar och i princip byggt gruvjäveln och har köpoptioner på 30% av outputen. De övriga procenten räcker inte för att täcka Elons fabrik i Tyskland.
Det finns Nickel till salu, VALE will make u an offer u cant refuse. Därför är jag bullish till VALE trots att det vart en plusminusnoll-bag förutom utdelningen medan stålet rusat och levererat.
Enligt longterm-vitarden julia är Brasiliens marknad bullish som fan sedan ett tag och covid börjar tagga ner.

Stänger nu Duterte ner gruvorna i .ph är det som en lina fint kokain efter en toast skagen lyssnandes till Harry Brandelius på stenkaka. ´Jag har den äran att gratulera´
Å skulle det otroliga ha inträffat att ryssarna på Nornilsk inte har superkontroll på situationen som de säger snackar vi nickelcrunch.

TLDR $VALE 🚀🚀 Antagligen därför. ÄNTLIGEN! Lambada maddafakka! Snart 19 dollar! Arriba!

Antagligen är det därför uranus fortsätter uppåt. Enda realistiska lösningen eftersom den Nickelproduktion som finns inte ens räcker till bilarna. Skalan helt enkelt. Batterier i elnätet ? Viting snälla.

Got it pops. Slängde faktiskt in några slantar i VALE här om dagen. Skapas nån bisarr stabilitet med alla skandaler och översvämningar. de har i bagaget. Hur fan skulle de kunna sabba sitt rykte ytterligare på ett sätt som kan tänkas dra ner aktiekursen ? Inget luftslott att trilla från
Citera
2021-04-08, 21:08
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Got it pops. Slängde faktiskt in några slantar i VALE här om dagen. Skapas nån bisarr stabilitet med alla skandaler och översvämningar. de har i bagaget. Hur fan skulle de kunna sabba sitt rykte ytterligare på ett sätt som kan tänkas dra ner aktiekursen ? Inget luftslott att trilla från
Ja, och skulle Brassarna på något magiskt vis lyckas välja någon som är lite mindre idiot i valet snart är det brr bigtime imho.
Men som du säger är de inte direkt populära, som schnitzer, x och nucor. Bra uppsida med viss risk.
Citera
2021-04-08, 21:48
Medlem
Zneekahs avatar
Japp, liten position som jag får känna på. Sanslösa mängder pengar de drar in !

Kan dock vara så att jag har lite för många aktier igen, satan vad det blev shopping när avanza smyghöjde krediten utan att jag insåg det. Har så mycket jag vill köpa.

Tycker det blänker fint i bevakningen på AuAg. Kinross ser lovande ut på guldsidan. Eller Newmont/Barrick som jag var inne på imorse. Newmont känns stabilast i gänget men inte superbillig kanske.
Citera
2021-04-09, 06:41
Medlem
bajssprutans avatar
Tycker stängningen är en alldeles utmärkt indikator på det vi talade om.
Våra storstålisar som ingen pratar om stängde runt nollan, schnitzer som är bra men för dyr stängde mycket riktigt 7% ner. Cramerpumpen $X som droppade 4%.
Priset innehåller helt enkelt mycket förväntningar, eller luft som man också kan kalla det.

Mediacoverage är en mycket viktig indikator att ha koll på.
Citera
2021-04-09, 09:26
Medlem
Citat:

Vem gillar inte bra underbyggd confirmation bajs på morgonkvisten?

Du förtjänar en fin jävla semester bajsis!!!

Citat:
Kan dock vara så att jag har lite för många aktier igen, satan vad det blev shopping när avanza smyghöjde krediten utan att jag insåg det. Har så mycket jag vill köpa.

Tycker det blänker fint i bevakningen på AuAg. Kinross ser lovande ut på guldsidan. Eller Newmont/Barrick som jag var inne på imorse. Newmont känns stabilast i gänget men inte superbillig kanske.

Låg på 24% belåning ett tag, men blev för svettigt. Minskat till 10%. Lätt att bli irrationell med för hög belåning, iaf för mig. Tjänar mera pengar på att ha nerverna intakta.

Tiden räcker inte till för att läsa in på alla områden. Erik Strand som bossar AuAg har mitt förtroende då det kommer till silvret.
Senast redigerad av RickStorkukenRule 2021-04-09 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in