Citat:
Ursprungligen postat av
Zneekah
Snabba 100$$ innan läggdags
Har CNBC på och nån av snubbarna hade cliffs som sin stockpick och nämnde projektionen lite snabbt. Var inget stort segment men borde kunna ge lite notis.
Ja alltså jag ligger lite efter på researchen så googlade lite men verkar handla om att Kina försöker sälja på folk piratkopierad skit via wish igen ungefär fast nu är det grisnickel istället för smartklockor ?
Ah, typ så. Grisnickelutvinningen är så miljöskadlig att Teslans batterier skulle knulla planeten betydligt mer än min dieselarbetsbil med kat som jag lämnar på tomgång for the lulz/batteriernas skull ännu mer under sin livstid.
Alltså är den produkten enbart hållbar inom Kina. Det är därför Elon tjatar om miljövänlig utvinning av Nickel, och köpte skiten från New Caledonia som VALE sålde tillbaka till typ lokalbefolkningen.
VALE har dock lagt massa pengar och i princip byggt gruvjäveln och har köpoptioner på 30% av outputen. De övriga procenten räcker inte för att täcka Elons fabrik i Tyskland.
Det finns Nickel till salu, VALE will make u an offer u cant refuse. Därför är jag bullish till VALE trots att det vart en plusminusnoll-bag förutom utdelningen medan stålet rusat och levererat.
Fan vad man blir kräsen fort.
Enligt longterm-vitarden julia är Brasiliens marknad bullish som fan sedan ett tag och covid börjar tagga ner.
Stänger nu Duterte ner gruvorna i .ph är det som en lina fint kokain efter en toast skagen lyssnandes till Harry Brandelius på stenkaka. ´Jag har den äran att gratulera´
Å skulle det otroliga ha inträffat att ryssarna på Nornilsk inte har superkontroll på situationen som de säger snackar vi nickelcrunch.
3.6 Roentgens. Not great, not terrible.
TLDR $VALE 🚀🚀 Antagligen därför. ÄNTLIGEN! Lambada maddafakka! Snart 19 dollar! Arriba!
Antagligen är det därför uranus fortsätter uppåt. Enda realistiska lösningen eftersom den Nickelproduktion som finns inte ens räcker till bilarna. Skalan helt enkelt. Batterier i elnätet ? Viting snälla.