2021-03-16, 21:25
Medlem
Zneekahs avatar
Kul när det blixtrar förbi på stocktwits "large print" köp på $10M på MT

Lite stjärtig dag idag överlag men nothings changed. USA känns lite ängsligt och förvirrat bara.
Citera
2021-03-16, 22:02
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nix, det är strålande gröna siffror överallt nu. Tankade på ett par hundra Denison idag.

Enda av mina trådar som ännu inte burit frukt är palladiumsqueezen.
Palladiumspotpriset har dock rört sig i stort sett rakt upp sedan jag köpte axierna. Inväntar nyheter.

Palladium är det ett företag?
Citera
2021-03-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah

Lite stjärtig dag idag överlag men nothings changed. USA känns lite ängsligt och förvirrat bara.

I och med hur det sett ut senaste dagarna kan jag leva med dagens nergång. Tog chansen att dubbla DNN dagen till ära. Kan skymta framtiden bära deg i sitt sköte
Citera
2021-03-17, 04:38
Medlem
bajssprutans avatar
Ja, det är inget att oroa sig för. De vill bara ha möjligheten ifall något förvärv dyker upp.
Företaget går med god vinst så det är inte emissionsfabrik som de svenska biotechbolagen.
Citera
2021-03-17, 07:38
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah

Mm, mycket ängslighet. Roligast i EU-index som DAX där alla verkar gå och vänta på den stora kraschen. Sen öppnar US-börserna varpå S&P tar ny ATH varpå DAX äntligen släpar sig upp och tar ny ATH också. Sen obligatoriskt björnrally då tjurarna kapitulerar omgående efter ATH.

Väldigt ängsligt som du säger. Det är något av en 'ta pengarna och lägg benen på ryggen'-börs.
Citera
2021-03-17, 08:36
Medlem
Idag landar stimulanscheckarna hos jänkarna. Lär förmodligen tryckas in på börsen.
Citera
2021-03-17, 14:07
Medlem
Har inte gått så bra för diverse råvaror den senaste tiden, dags att sälja av?
Citera
2021-03-17, 14:10
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Jag säljer inget. Om min teori stämmer är det här barra början. När de omvända vinstvarningarna börjar dyka upp blir det fatt.

Lite märkligt att köpa aktier i commodities med ett par dagars horisont.
Citera
2021-03-17, 16:27
Medlem
bajssprutans avatar
Svarade lite fort och felstavat från mobilen. Det jag menade var att jag säljer ingenting såvida inte något fundamentalt förändras som gör att tesen inte längre stämmer.

Alla gör såklart som de vill, men jag är i det här på minst ett halvårs sikt.

Ta en kik på sidan för commodities. Även om saker går ner ett par dagar är vägen tydligt upp.
Det finns helt säkert en smärtgräns för inköparna som successivt flyttas uppåt.

Om någon har argument som kan skjuta tesen i sank är de uppskattade.
Ingen tjänar på en ekokammare.

Var alltså inte rädda för att komma med frågor eller kritik. Jag vet långt från allt.
Citera
2021-03-17, 18:26
Medlem
Zneekahs avatar
Koppar går bra idag och turqoise hill svarar starkt med +7%. Har fått riktigt stark avkastning från turqoise på bara några dagar. Så nöjd med detta köp hitills. Freeport står istället på lite minus. Jag ska verkligen inte dra för snabba slutsatser men konceptet med små bolag med potential till en jävla massa utvinning/fyndigheter/råvara har ruggig tenbag aura och jag tror det är så jag vill positionera mig för supercykeln.
Citera
2021-03-17, 18:37
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steam machine
Idag landar stimulanscheckarna hos jänkarna. Lär förmodligen tryckas in på börsen.

Känns som det är 2 krafter som stångas nu: stimmycheckarna vs räntenojan. Hoppas det lugnar sig och börjar tugga på snart.

Citat:
Ursprungligen postat av with3r

Vad är det exakt du vill sälja och varför? Har du lagt lite tid på att sätta dig in i tesen?
Citera
2021-03-17, 19:01
Medlem
bajssprutans avatar
Ni kanske minns att SSAB satsar på grönt stål och Kinneviks ska bygga ett nytt stålverk ?

ArcelorMittal lanserar XCarb, med extremt låga utsläpp.

Precis likadant låter det hos Cleveland Cliffs vd där han sammanfattar året. Det ska satsas på miljövänligare produktion.
Han avslutar brevet med att covid haft minimal negativ påverkan på företaget.

Det tasslas om att exportrabatten ska sänkas från 13% till 9% i branschen och kinesiska ståltraders har redan börjat ta höjd för det.

Kollar man Financial times commodities twitter fullkomligt gödslar gruvorna med extrautdelningar redan, och det var på förra årets försäljning, innan priserna ballat ur som nu.

Palladiumet lirkar sig upp 2.5% idag också efter att ha stött på ett minimalt motstånd i början av dagen.
Koppar verkar ha hittat sin platå. Är säkert massor med fulspel i den här marknaden, men ingen kommer att släppa sin koppar under 4 dollar halvkilot, den saken är säker.
Aluminium verkar på väg upp i en ny topp. Jag kan ge mig fasen på att kineserna har strypt den industrin lite också. Riktigt energikrävande och eldar man med kol blir det omysigt.

Jag är inte det minsta orolig personligen, men alla gör sin egen research.
Jag skulle till och med kunna tänka mig att det ligger i kinesernas intresse att stål blir dyrt för resten av världen. De har ju själva uttalat målet att bli världens fabrik.
Betalar Tesla dubbelt för alla material blir den mindre konkurrenskraftig än den subventionerade CCP-knockoffen.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-17 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in