2021-03-31, 15:53
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Slängde bort mina RIO och dubblade min CLF på 19. No guts no glory. Nu får Lourenco "STEELMAGEDON"Goncalves slänga fram hästkuken för nu jävla kör vi
Det är så jävla skönt när ens största innehav som utgör cirkus 15% av portföljen var tävlar om att växa om varandra!
Som ett par små barn som tävlar om pappas uppmärksamhet.

Just nu drog CLF om, men jag har på känn att MT har något på gång i morgon.
Oroa er inte, pappa älskar alla sina aktier. Även de små uranjuniorerna som bajsar lite på golvet ibland.
Forsys är duktiga som attan. 10% dagligen sedan länge. Jag ska flytta till Namibia sen när det här är över.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-31 kl. 15:59.
Citera
2021-03-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Det är så jävla skönt när ens största innehav som utgör cirkus 15% av portföljen var tävlar om att växa om varandra!
Som ett par små barn som tävlar om pappas uppmärksamhet.

Just nu drog CLF om, men jag har på känn att MT har något på gång i morgon.
Oroa er inte, pappa älskar alla sina aktier. Även de små uranjuniorerna som bajsar lite på golvet ibland.

Kör lite TA vid sidan om, CLF har brutit ut ur en Bull-flagga och det brukar innebär mycket godis. Nästa motstånd ligger egentligen uppe vid 29$. Väntar bara på att dom ska börja snacka om CLF på CNBC, så att normies kan hitta till aktien.

MT gillar och äger jag också, så inte mig emot om den drar.
Citera
2021-03-31, 16:18
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Kör lite TA vid sidan om, CLF har brutit ut ur en Bull-flagga och det brukar innebär mycket godis. Nästa motstånd ligger egentligen uppe vid 29$. Väntar bara på att dom ska börja snacka om CLF på CNBC, så att normies kan hitta till aktien.

MT gillar och äger jag också, så inte mig emot om den drar.
Jag tycker det låter alldeles utmärkt! Man såg tickern för CLF i förbifarten på Fox buisness vilka jag föredrar med Charles Payne.
Medan pissråttan Cramer kallade $MT ett second tier company.
Är han inte mätt efter all skit han har fått äta efter GME ?
Det där kommer att svida i den "gode" Cramers arsle om ett år.
Cred till Cramer för att han är hyfsat ärlig att många av techstonksen ligger brunt till.

Vilken verklighetsuppfattning har man när man kallar världens största bolag second tier.
Antagligen för att de sålde sina assets i USA och han tror att sin omgivning är världen, precis som svenskar som dissade GME för att det inte finns här. Samma syndrom. "Amen dom stängde här!"
Och samtidigt totalmissar han vilket jävla monster CLF har förvandlats till pga just de assetsen.

Istället haussar han X och NUCOR som är under CLF och VALEs mercy. CLF sitter som sagt på råvaran.
Skiter det sig i Brasilien vid valet kommer CLF att käka de andra levande med dagens shippingrates.

X är skit men NUCOR är ett bra dock mediapumpat bolag, och det skulle förvåna mig om inte CLF slukar dem innan allt detta är över.

För alla som funderar på att investera i CLF, bör höra er CEO prata med analytiker först innan ni bestämmer er.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-31 kl. 17:09.
Citera
2021-03-31, 18:07
Medlem
Citat:
För alla som funderar på att investera i CLF, bör höra er CEO prata med analytiker först innan ni bestämmer er.

“It’s unbelievable that this big banks has still employ this type of people, you should resign for your lack of knowledge of things, it’s not like that you don’t understand, you are very one of the best, it’s not like you don’t understand our business , you don’t understand your own business. You are a disaster. You are an embarrassment to your parents. With this being said, we are going to use money to reward the long-term shareholders. So, if the stock continues to go down based on these kids that play with computers and somebody else’s money, we are going to buy back stock. We are going to screw this guy so badly that I don’t believe that they will be able to only resign. They will have to commit suicide.”

Hata banksters! När CEO säger såhär vet man att andra tider stundar.
Citera
2021-03-31, 18:23
Medlem
bajssprutans avatar
Och jobbet de behöver göra är egentligen bara att gå till wikipedia och läsa de första meningarna om CLF:

Citat:
Cleveland-Cliffs Inc., formerly Cliffs Natural Resources, is a Cleveland, Ohio-based company that specializes in the mining, beneficiation, and pelletizing of iron ore, as well as steelmaking, including stamping and tooling. It is the largest flat-rolled steel producer in North America.

Inte supersvårt. Där nämns även köpet av AK steel som gör specialstål som används till elnätet.
Låter det som nåt användbart framöver ?

Analytiker slagna av en sketen knegare utrustad med Google. Tssk.
Citera
2021-03-31, 18:32
Medlem
Citat:
Och jobbet de behöver göra är egentligen bara att gå till wikipedia och läsa de första meningarna om CLF:

Inte supersvårt. Där nämns även köpet av AK steel som gör specialstål som används till elnätet.
Låter det som nåt användbart framöver ?

Analytiker slagna av en sketen knegare utrustad med Google. Tssk.

Current Short Volume 43,200,000 shares var siffran 15/3 nästan 10% av alla aktier och ändå större andel av free float. Kan tänkas att en del hunnit täcka den position sedan dess.

Mr. C. Lourenco Goncalves äger förnärvarande 4,248,592st aktier. Fan finns så mycket att gilla med detta bolag.
Citera
2021-03-31, 18:41
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Current Short Volume 43,200,000 shares var siffran 15/3 nästan 10% av alla aktier och ändå större andel av free float. Kan tänkas att en del hunnit täcka den position sedan dess.

Mr. C. Lourenco Goncalves äger förnärvarande 4,248,592st aktier. Fan finns så mycket att gilla med detta bolag.
Aaaah, det vart en liten squeeeze också på de som inte fattat grejen och trodde aktien var överköpt.
De vill nog helst ut innan rapport tror jag.

Guidancen var väldigt konservativt räknad.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-31 kl. 18:44.
Citera
2021-03-31, 21:25
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Slängde bort mina RIO och dubblade min CLF på 19. No guts no glory. Nu får Lourenco "STEELMAGEDON"Goncalves slänga fram hästkuken för nu jävla kör vi

Haha, kunde du tro vid 19 att du skulle få typ 8% till på det SAMMA dag hasse?

Sitter bara och skrattar vid datorn nu. Visst nån slags pullback måste det ju bli men fy fan vilket monstruöst jävla tryck vi flyger fram med. Känns som folk sitter och trixar med full year ebita projektionen och potentiella P/E tal, stålpris futures och bara dregglar.

Liten tankning i MT idag - nu mitt enskilt största innehav. Rör den sig bara hälften så bra som CLF så är jag övernöjd.

Litet FOMO köp i SSAB B. Kul med lite svenskt iaf.

Litet köp i RROS och STora Enso R imorse.
STE R sjönk som en sten på nyheten om exportstopp till kina.

Tankade igen och tankar väl på om den fortsätter ner. Kan ju inte alltid få timingen rätt !

Tror både HM och stora enso tjänar på detta i längden. HM har nog tvättat upp sitt brand ordentligt skulle jag säga trots nedåtkurs i nuläget.
Citera
2021-03-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Haha, kunde du tro vid 19 att du skulle få typ 8% till på det SAMMA dag hasse?

Sitter bara och skrattar vid datorn nu. Visst nån slags pullback måste det ju bli men fy fan vilket monstruöst jävla tryck vi flyger fram med. Känns som folk sitter och trixar med full year ebita projektionen och potentiella P/E tal, stålpris futures och bara dregglar.

Liten tankning i MT idag - nu mitt enskilt största innehav. Rör den sig bara hälften så bra som CLF så är jag övernöjd.

Litet FOMO köp i SSAB B. Kul med lite svenskt iaf.

Litet köp i RROS och STora Enso R imorse.
STE R sjönk som en sten på nyheten om exportstopp till kina.

Tankade igen och tankar väl på om den fortsätter ner. Kan ju inte alltid få timingen rätt !

Tror både HM och stora enso tjänar på detta i längden. HM har nog tvättat upp sitt brand ordentligt skulle jag säga trots nedåtkurs i nuläget.

HAHA Nej det hade jag inte räknat med. Men hade suttit o lekt med TA på CLF och gillar extra mycket när aktier går igen bull-flag + att aktien/sektorn har ett sjukt momentum.

Jo jag är en sån som du beskriver som sitter o räknar om Q4or till helår på nya stålpriser och blir lite halvhård xD

Skulle gissa att pappersmassa och skogsmark kommer att uppvärderas och det är nog ingen fara med dina Stora på lite sikt.
Väldigt sällan jag tänker negativt om kapitalism, men ett sått tillfälle hände idag. Stora går ned för de vägrar exportera till koncentrationsläger, rätt sjukt.

Jaja, nu får vi fokusera oss för att försöka förstå vad Biden stammar fram.
Citera
2021-03-31, 23:09
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
HAHA Nej det hade jag inte räknat med. Men hade suttit o lekt med TA på CLF och gillar extra mycket när aktier går igen bull-flag + att aktien/sektorn har ett sjukt momentum.

Jo jag är en sån som du beskriver som sitter o räknar om Q4or till helår på nya stålpriser och blir lite halvhård xD

Skulle gissa att pappersmassa och skogsmark kommer att uppvärderas och det är nog ingen fara med dina Stora på lite sikt.
Väldigt sällan jag tänker negativt om kapitalism, men ett sått tillfälle hände idag. Stora går ned för de vägrar exportera till koncentrationsläger, rätt sjukt.

Jaja, nu får vi fokusera oss för att försöka förstå vad Biden stammar fram.

Ah okej ! Fortfarande överkurs för mig men jag vill få tummen ur och börja lära mig, åtminstone grundläggande värden för att tajma köpen lite bättre och få lite mer trygghet i entry/exit !

Ja eller hur vafan..men tror som sagt det gynnar på sikt. Jag ser ändå liksom inte stora som en blivande raket utan som en trygg och stabil ekstomme i min lilla aktiebåt !
Citera
2021-04-01, 06:17
Medlem
bajssprutans avatar
Jag är också helt nollad på TA, men verkar ha rätt bra näsa för affärer ändå.
Upp 40% på mitt största innehav i CLF. Bara där är typ en normal indexfonds årsavkastning delat på totalen.

Tack mr Goncalves! 🦾 Snyggt agerat Hasse, många sköna procent där.

Jävlar vad vi sitter bra till just nu. Stängningsdippen på dow rörde inte ens CLF (som fortsatte upp i AH)

Fick en liten flashback till ledmotivet till Drew carey show
Minns ni den, var väl hyfsat rolig sitcom ändå änna ?

Kommer att gå många Perlenbacher i nästa vecka med earnings.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-01 kl. 06:36.
Citera
2021-04-01, 07:43
Medlem
Citat:
Jag är också helt nollad på TA, men verkar ha rätt bra näsa för affärer ändå.
Upp 40% på mitt största innehav i CLF. Bara där är typ en normal indexfonds årsavkastning delat på totalen.

Tack mr Goncalves! 🦾 Snyggt agerat Hasse, många sköna procent där.

Jävlar vad vi sitter bra till just nu. Stängningsdippen på dow rörde inte ens CLF (som fortsatte upp i AH)

Fick en liten flashback till ledmotivet till Drew carey show
Minns ni den, var väl hyfsat rolig sitcom ändå änna ?

Kommer att gå många Perlenbacher i nästa vecka med earnings.

Helvete vad rätt vi ligger det är ju helt galet... önskar jag hade större balls så jag vågade ligga tyngre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in