2021-03-29, 10:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Som det är nu, så inkräktar det.

Anser Du att det är ett straff att den som vägrar skaffa sig ett arbete inte får någon lön? Jag anser inte det, utan att straffbegreppet bör reserveras för just situationer där en åtgärd är avsedd som straff, inte när något blott är en konsekvens av något annat.
Fulländar och utvidgar, Något som saknats gives plats,.

Den som vägrar att jobba men gifter sig, den vill du ge bidrag

Det är repressalier när man drar bort en inkomst.
Dessutom är det barnet som drabbas.
Och det är det du vill.
Senast redigerad av pollenper 2021-03-29 kl. 10:51.
Citera
2021-03-29, 11:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är du som står för dumheterna. Förbjuder man kvinnor abort så försöker man påtvinga dem oönskade graviditeter.
Att som du försöka twista orden till någonting som de inte står för hjälper inte.
Så det är DU som ska sluta hitta på och tro på dumheter.

Nej, påtvingade graviditer är något helt annat. Det betyder att man tvingar kvinnor att bli gravida. Det är inte alls det handlar om här, utan att man får liv att fullfölja de graviditeter som uppstått genom samtyckande sex av myndiga människor.

Citat:
Så? Berätta vilka lagar ska du användandet män så de slutar ha sex utanför fasta ”stabila” relationer. Berätta.
Ska du via lag ålägga dem faderskap och aktivt vårdnadstagande av de oönskade konsekvenserna av sex ex?
Ska du ta ifrån män som är ensamstående far till en oönskad konsekvens, där modern dragit, barnbidrag?

Näää. Du har inget som helst lagar i pipelinen för att förmå män sköta sig sexuellt. Det enda du har är lagar som ska drabba kvinnor. Det tillhör din sunkiga ideologi att skjuta allt ansvar för manlig sexualitet på kvinnor.
Kvinnor ska ta alla risker, kvinnor ska göra allt jobbet och kvinnor ska ”se till” att vissa män inte ska föröka sig, etc etc. Konsekvenserna och risken med sex ska aldrig behöva drabba män, eller hur ?

Tvärtom! Jag har sedan länge redovisat mitt förslag till Lag om bristande föräldraskap. Till detta vill jag foga ett nationellt DNA-register, främst för att underlätta att spåra upp kriminella, men även för att lätta kunna fastställa faderskap.

Citat:
Nej, lika lite som väldigt många heterosexuella inte kan få barn med varandra eller inte fostrar gemensamma barn.
Styvbarn, adoptioner etc är alltså inget ”unikt” för homosexuella.
Så där föll ditt argument pladask.

Och homosexuella KAN bevisligen skaffa barn, de är exakt lika fertila som alla andra.
De KAN också leva i relationer.
De KAN också gifta sig.
De KAN fostra barn precis lika bra som heterosexuella.

Så bara lägg ner dumheterna.

Jag förstår att detta är svårt för Dig att ta in, ty Du lever nog i den identitetspolitiska bubblan, men läs nu detta noga, och dra korrekt slutsatser: Homosexuella kan omöjligen fortplanta sig med varandra. Av det följer att en homosexuell relation omöjligen kan betraktas som identisk med en heterosexuell relation, som alltid är potentiellt fruktsam. Detta är inte en konservativ åsikt, utan ett naturvetenskapligt faktum.

Citat:
Och berätta om de där lagarna som du ska införa för att tvinga män att avstå från sex.
Ska de ex. tvingas åka på de oönskade konsekvenserna av sex?
Nääää.

Se ovan!

Citat:
Förmodligen betydligt mindre utbildad än andra invandrade grupper därav just ”Dumb Swede”
och inte ex ”dumt russins, green etc.
”hade förmågan lära sig saker utantill” så jävla dumt.

Förmåga till utantillärning var synnerligen betydelsefull i en tid när skrivdon mm var tämligen dyrbart och hand- och uppslagsböcker ännu bara var i början av sin utveckling och distribution. Det borde vara större fokus även i vår tid på denna förmåga.

Enligt vad jag länkade tidigare, så var det främst språkaspekten som vara avgörande. Amerikanerna har även haft nedsättande uttryck, som jag av pietetsskäl utelämnar här, om irländare, polacker, italienare, kineser...

Citat:
Nej din nöt, det är ett AMERIKANSKT utryck.
Att tyskarna också har tyckt att svenskar var korkade, ändrar inte att amerikaner också tyckte det.

Men det existerade alltså, och var då pass vanligt förekommande att det fortsatt idag nästan 200 år senare fortsatt finns i människors medvetande.

Klara du begripa vad det betyder?

Fast det har ju inte tyskar tyckt - vilket jag visade. Fast jag tror att både tyskar och amerikaner är beredda att göra ett undantag för Dig. Jär det helt säkert.

Citat:
Nä visst! Vi ska införa lagar som 1. Inte alla ger de konsekvenser som man önskar.
2. Ställer till med gravt negativa konsekvenser som ingen vill ha.
Döda och skadade kvinnor ex.
3. Retar upp befolkningen in absurdum.
4. Extremt få vill ha annat än idioter.

Låter ju som en toppen lag.

Sen hur tänkte du där?
Tänkte du ens?

Ja, och det borde Du också prova. Idag har vi de avgörande negativa konsekvenserna att vi saknar etisk försvarbara principer angående aborter och att vi aborterar bort vårt eget folk.

Vi pratar om skillnaden mellan att ex ta ut 29% av föräldraledigheten eller 50%.

Citat:
Om du fan inte begriper hur du ständigt duckar för att slippa svara på alla de hål och logiska glapp dina resonemang har, så är det fan sorgligt.

Så? Par som adopterat, haft IV- befruktning eller gift sig EFTER att barn blivit till i tidigare relationer ska alltså inte få lov leva k äktenskap? Eller kallas för en ”riktig” familj?

För attnån kävla tomte dom du inte tycker de ska få lov till det, och har ett sånt äckligt behov av att lägga sig i andras liv och förstöra för människor?

Fattar du ens hur äckligt du resonerar?

Ska du inteberätta detta för små barn att deras lyckliga familjer inte är ”riktiga”?

Hade de varit "riktiga" familjer, så hade man inte behövt ha tilläggsbeskrivningar såsom adoptivfamilj, regnbågsfamilj osv. Alla, utom möjligen Du, vet innerst inne att det förhåller sig som jag framhåller, men av missriktad välvilja vill man dölja detta. Ja, det är bättre att berätta för barnen. Jag har aldrig påstått att det är något gravt fel på dessa moderna familjebildningar, så att de t ex skulle förbjudas, men vi kan inte i alla delar likställa dem med den föredragna kärnfamiljslösningen, eftersom de inte är i alla delar lika. Varför vill Du ljuga om detta för barnen?

Citat:
För tredje gången, berätta bevilja lagar du ska införa som ska tvinga män att inte ha sex utanför stabila relationer eller av andra orsaker än att skaffa barn.
Sätt igång.

Se ovan.

Citat:
Om du vill ha ett ”bra” Sverige.
Varför har du då så kassa förslag som förvandlar Sverige till ett rent förtryckande skitland för en majoritet av dess befolkning?

Man skapar inte ”stabilitet” via tvång. Relationer funkar inte så.

Man skapat inte ”stabilitet” via att frånta människor möjligheter att ordna det just ”stabilt”.

Den ”goda” konservatismen som du hyllade så har ingenstans skapat det du tror och eftersträvar.

Den har mest skapat misär.

Men det väljer du att blunda för.

Man skapar stabilitet genom att ordna lagar, samhällsmoral och undervisning så att goda normer förmedlas och genom att tillhandahålla incitament för att agera på ett önskvärt sätt.
Citera
2021-03-29, 11:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Fulländar och utvidgar, Något som saknats gives plats,.

Den som vägrar att jobba men gifter sig, den vill du ge bidrag

Det är repressalier när man drar bort en inkomst.
Dessutom är det barnet som drabbas.
Och det är det du vill.

Nej, de som gifter sig får göra familjeavdrag på sina inkomster. Arbetar man inte så blir det givetvis inte så mycket att dra av. Elegant, eller hur?

Barnen drabbas av att föräldrarna agerar ansvarslöst och då vill jag uppmuntra till ansvarsfullhet.
Citera
2021-03-29, 11:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nej, de som gifter sig får göra familjeavdrag på sina inkomster. Arbetar man inte så blir det givetvis inte så mycket att dra av. Elegant, eller hur?

Barnen drabbas av att föräldrarna agerar ansvarslöst och då vill jag uppmuntra till ansvarsfullhet.

ok, mer till den som har mer.

Det är inte ansvarslöst att skilja sig, det är att ta ansvar för den psykiska hälsan.
Citera
2021-03-29, 17:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
ok, mer till den som har mer.

Det är inte ansvarslöst att skilja sig, det är att ta ansvar för den psykiska hälsan.

Mer till den som agerar ansvarsfullt.

Ibland är det klokt att skilja sig, men när ca 50% av äktenskapen spricker så tyder det på något annat.
Citera
2021-03-29, 18:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Mer till den som agerar ansvarsfullt.

Ibland är det klokt att skilja sig, men när ca 50% av äktenskapen spricker så tyder det på något annat.
Det tyder på att dina visioner inte kommer att uppfyllas.

Människor föredrar att vara människor med våra nackdelar.
Ditt idealsamhälle finns inte.
Citera
2021-03-29, 19:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det tyder på att dina visioner inte kommer att uppfyllas.

Människor föredrar att vara människor med våra nackdelar.
Ditt idealsamhälle finns inte.

Vem vet? Vi lyckades bättre förr och med dagens teknik borde det inte vara så svårt.
Citera
2021-03-29, 19:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Vem vet? Vi lyckades bättre förr och med dagens teknik borde det inte vara så svårt.
Legala aborter är ett modernt fenomen, vi hade inte tekniken förr utan att riskera döden.
Nu vet vi hur man gör, hyggligt riskfritt.
Du vill ha tillbaka tiden innan, där en graviditet, för många, var en ḱatastrof.
Citera
2021-03-29, 20:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Legala aborter är ett modernt fenomen, vi hade inte tekniken förr utan att riskera döden.
Nu vet vi hur man gör, hyggligt riskfritt.
Du vill ha tillbaka tiden innan, där en graviditet, för många, var en ḱatastrof.

Med dagens preventivteknik behövs inte aborter, och om det ändå uppstår oväntade graviditeter så bör man i normalfallet fullfölja dessa. Med dagens sociala skyddsnät är det inte längre en katastrof.
Citera
2021-03-29, 20:57
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Med dagens preventivteknik behövs inte aborter, och om det ändå uppstår oväntade graviditeter så bör man i normalfallet fullfölja dessa. Med dagens sociala skyddsnät är det inte längre en katastrof.
Men inte i ditt sociala skyddsnät.

och 30tusen oönskade barn
Citera
2021-03-30, 07:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Men inte i ditt sociala skyddsnät.

och 30tusen oönskade barn

Även i mitt sociala skyddsnät.

Det blir naturligtvis inte 30 000 oönskade barn årligen, ty en ökad försiktighet blir sannolikt följden. Men, det kan nog bli 10 000 nytillskott till svensk demografi.
Citera
2021-03-31, 02:46
Medlem
Citat:

Nej du vill straffa människor (kvinnor) via deras reproduktionsförmåga.

Direkt illvilligt maktutövning mot andra människor och otroligt grymt mot skyddslösa små barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in