Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Där har du faktiskt fel. Jag erkänner Jesus från Nasaret, den Bibeln beskriver, som Messias. Om Bibeln bevisar mig ha fel i min teologi, eller om Jesus själv säger att Han är Gud när Han uppenbarar sig, då tror jag på det. Fundamentet är nämligen inte min teologi.
Du tycks ha enorma problem med din tro eftersom du biter dig fast vid Bibeln som du alltså inte tror på.
Nu svarar jag dig dock inte mer eftersom du tycks mer intresserad av din egen tro än av Uppenbarelseboken.
Min trosbekännelse är att Kristus är Gud född som människa. Han lever i den sista generationen och han lägger världens grund som människa. Han dör, går in i sitt verk, uppstår som Gud med makt, därefter kommer slutet då världen ska dömas.
Den Gud jag tror på kan jag förklara var han kommer ifrån och jag förstår varför han inte gör något åt det onda just nu men han kommer att göra det när han anländer. Den Guden som du tror på har inget ursprung, har varit här hela tiden, men sitter och tittar på allt ont utan att göra något.
Min Gud är god och kan förklaras, din är ond och kan inte förklaras.