2021-03-31, 12:32
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kommer inte ihåg vad det var för regering som avskaffade mentalsjukhus en? Är det någon som kommer ihåg eller vet?

Det var väl för ganska länge sedan, även om "ädelreformen" brukar få skulden. Fast jag tror att ersättandet av inlåsning med psykofarmaka kom tidigare än så. En inlåsning av tankarna i stället för en inlåsning av kroppen.

Citat:
Konstig utveckling tycker jag iallafall att det har blivit. Och numera är ju psykisk sjukdom och även alkoholism mm. Verkligen erkända och klassade som verkliga sjukdomar och då ska dessa sjukhus läggas ner. Någonting är mycket konstigt och ologiskt.

Risken är att många av de som medicineras dels utvecklar ett missbruk och dels fortfarande inte kan ta hand om sig själva. De flesta (svenska) hemlösa har ju både psykiska problem och missbruksproblem till exempel.

Nu vet jag inte om jag anser att EA inte kan ta hand om sig själv, egentligen. I gamla tider hade hon väl diagnosticerats som "hysterisk" eller liknande. Däremot behöver hon ju (bevisligen) hjälp med sina självskadebeteenden. Det vet jag inte hur det kommer gå till.
Citera
2021-03-31, 12:33
Medlem
Houslers avatar
Just det där "i hopp om skadestånd/förstöra någons rykte" är också ett argument folk ofta kommer med.

Hela processen efter en våldtäkt är liksom ingen dans på rosor (gynekologisk undersökning, stå naken och bli fotad för att dokumentera alla skador, tusen personer som ska göra saker med en så noll värdighet och integritet (dessutom efter ett övergrepp), få underkläderna insamlade i en påse, få idiotfrågor av polisen (med noll kunskap om hur man bemöter sexualbrottsoffer på ett värdigt sätt), berätta samma story hundra gånger och därmed spela upp händelsen hundra gånger i sitt huvud, bli ifrågasatt, ofta få utredningen nedlagd, demoleras av försvaret, behöva möta förövaren i rätten, förlora målet i brist på bevis, leva vidare med bestående fysiska och psykiska skador (PTSD, depression, icke-fungerande sexliv) och vetskapen om att förövaren går fri och kan fortsätta sina illdåd och baktala dig (fast du får inte berätta vad som har hänt för då anmäler han dig för förtal, om han har snopp) och när som helst söka upp dig och hota dig osv.

Med tanke på ovanstående process är det där tugget om attention whores och she did it for money överdrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Och vissa falskanmäler i hopp om skadestånd/ förstöra någons rykte.
Citera
2021-03-31, 12:33
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Han valde själv att gå ut i media. Inget media har utmålat honom som skyldig.
Ja, man ska nöja sig med polisanmälan.

Ingen tidning har kanske skrivit det rakt ut men flera har insinuerat det, t.ex. Irena Pozar på Expressen och Linda Hjertén på Aftonbladet.
Sedan har även flera stora influencers tagit ställning för EA, t.ex. Elaine Eksvärd och Linnéa Claeson.
Och när du skriver "inget media", räknar du då med social media? För där har GL absolut utmålats som skyldig.

Okej jag uppfattade dig som en person som förmodligen försvarade uthängningarna under metoo, men då gjorde jag en felbedömning i så fall.

Men oavsett så kan man säga att EA åtminstone till viss del har fått smaka på sin egen medicin, med tanke på att den uthängning EA själv bidrog till under metoo fick en väldigt stor spridning.
Citera
2021-03-31, 12:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det påverkar givetvis inte trovärdigheten alls. Ta ditt trollande & dra åt helvete.

Klart det påverkar trovärdigheten.

Såvida det inte rör sig om en olycklig överfallsvåldtäkt av t.ex. ett babbegäng som bara valde ut en random tjej på stan. Då hade inte EA's bakgrund spelat in, men nu gör den det.
Citera
2021-03-31, 12:35
Medlem
Houslers avatar
Du felciterar mig -> Trams

Hur vet just du att det inte har begåtts några våldtäkter? Var du där eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Har du läst ett enda inlägg i tråden innan du tycker saker?
Det finns ju massa information om just detta fall, och det som rör inblandade parter.

Kan du inte skapa en annan tråd om just vad som sker vid en våldtäkt?
Det kan ju helt enkelt vara så att du skriver i fel tråd, här verkar det inte begåtts några våldtäkter.
Citera
2021-03-31, 12:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Du felciterar mig -> Trams

Hur vet just du att det inte har begåtts några våldtäkter? Var du där eller?

Var du där? Eller är det kanske du som våldtog EA t.o.m. och försöker hitta en lämplig gärningsman att skylla på?

Japp, så var det. Du är våldtäktsman nu eftersom jag säger det.

Kamrater! Housler är en våldtäktsman och ska in i finkan. Låt oss nu göra detta till en sanning.

... så ser ditt resonemang ut. Är det rimligt tycker du? Din idiot.
Citera
2021-03-31, 12:39
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Ingen tidning har kanske skrivit det rakt ut men flera har insinuerat det, t.ex. Irena Pozar på Expressen och Linda Hjertén på Aftonbladet.
Sedan har även flera stora influencers tagit ställning för EA, t.ex. Elaine Eksvärd och Linnéa Claeson.
Och när du skriver "inget media", räknar du då med social media? För där har GL absolut utmålats som skyldig.

Okej jag uppfattade dig som en person som förmodligen försvarade uthängningarna under metoo, men då gjorde jag en felbedömning i så fall.

Men oavsett så kan man säga att EA åtminstone till viss del har fått smaka på sin egen medicin, med tanke på att den uthängning EA själv bidrog till under metoo fick en väldigt stor spridning.

Jag räknar inte sociala medier då jag inte tagit del av dessa.
Jag försvara inte uthängningar i sociala medier, vare sig under metoo eller annars.
Citera
2021-03-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ogillar den hjältegloria han här har fått av vissa. Att frias från en brottsmisstanke är inte samma sak som att vara oskyldig. Och EA har likaledes inte bedömts skyldig till förtal eller våldtäkt. Men hon anses inte oskyldig?
Har inte haft mycket till övers för GL men i detta med EAs falskanmälningar är han en riktig hjälte som ger allmänheten insyn i myglet och skumrasket som könsvrickade som du vill dölja.

Visselblåsaren Göran Lambertz kommer köra vad ni stollar döljer om den brottsaktiva EA ända in i kaklet. Sämre offer kunde EA och brottslingarna runt henne inte hitta. GL är den perfekta visselblåsaren/hjälten.
Senast redigerad av 90510 2021-03-31 kl. 12:42.
Citera
2021-03-31, 12:41
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det jag inte riktigt begriper (eller det gör jag nog egentligen) är varför man väljer just detta fall, med denna kvinna, som ett slags martyr. När det är helt uppenbart att hon har en historik av falskanmälningar, fuskande med bevis & psykisk sjukdom.

Det måste finnas hundratals fall som vore mer tacksamma om man vill driva en feministisk linje i våldtäktsfrågan.

Att detta fall får denna uppmärksamhet beror på GLs ställning.

Det hade varit extremt uppseendeväckande om en fd JK och justitieråd hade begått våldtäkt.

Så uppseendeväckande att några nästan hoppas att så är fallet. Ett tydligt bevis på att de har rätt.

Om man hoppas det är sant, och alla i ens instagramflöde hoppas och tror att det är sant - ja då är sanningen ett offer man inte ens funderar på att man gör.
Senast redigerad av Quod 2021-03-31 kl. 12:42. Anledning: trivial korrigering
Citera
2021-03-31, 12:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Just det där "i hopp om skadestånd/förstöra någons rykte" är också ett argument folk ofta kommer med.

Hela processen efter en våldtäkt är liksom ingen dans på rosor (gynekologisk undersökning, stå naken och bli fotad för att dokumentera alla skador, tusen personer som ska göra saker med en så noll värdighet och integritet (dessutom efter ett övergrepp), få underkläderna insamlade i en påse, få idiotfrågor av polisen (med noll kunskap om hur man bemöter sexualbrottsoffer på ett värdigt sätt), berätta samma story hundra gånger och därmed spela upp händelsen hundra gånger i sitt huvud, bli ifrågasatt, ofta få utredningen nedlagd, demoleras av försvaret, behöva möta förövaren i rätten, förlora målet i brist på bevis, leva vidare med bestående fysiska och psykiska skador (PTSD, depression, icke-fungerande sexliv) och vetskapen om att förövaren går fri och kan fortsätta sina illdåd och baktala dig (fast du får inte berätta vad som har hänt för då anmäler han dig för förtal, om han har snopp) och när som helst söka upp dig och hota dig osv.

Med tanke på ovanstående process är det där tugget om attention whores och she did it for money överdrivet.

Varför skulle det vara överdrivet, tror du hon gillar att bli vräkt från sin bostad pga hennes brist på pengar? Det är klart hon är desperat och hon har ju gjort detta tidigare.
Citera
2021-03-31, 12:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Var du där? Eller är det kanske du som våldtog EA t.o.m. och försöker hitta en lämplig gärningsman att skylla på?

Japp, så var det. Du är våldtäktsman nu eftersom jag säger det.

Kamrater! Housler är en våldtäktsman och ska in i finkan. Låt oss nu göra detta till en sanning.

... så ser ditt resonemang ut. Är det rimligt tycker du? Din idiot.

Ja det är ju sådana beviskrav hen accepterar, någon påstår en sak och då är det så. Ytterligare en sak som bekräftar hens skuld är att hen inte erkänner heller, det är alltså precis så som de flesta skyldiga agerar. Där har du alltså ytterligare stödbevisning.
Citera
2021-03-31, 12:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Men denna Dentistläkare har lagt upp denna bild flera ggr för att mest förvirra tråden. Detta tillsammans med hans övriga trams inlägg gör att Enochs Thulins dra åt helvete är korrekt.

Fair enough.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja det är ju sådana beviskrav hen accepterar, någon påstår en sak och då är det så. Ytterligare en sak som bekräftar hens skuld är att hen inte erkänner heller, det är alltså precis så som de flesta skyldiga agerar. Där har du alltså ytterligare stödbevisning.

Ja, om GL istället bara kört iväg i solnedgången och aldrig yttrat ett ord om detta så hade man givetvis fått mer förtroende för GL's oskuld.

1+1=187282727637982857 i feministhjärnan, typ.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-31 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in