2021-03-31, 11:11
Medlem
Houslers avatar
Ofta har just sådana frågor (Varför anmälde hen inte, varför gjorde hen inte motstånd, varför hade hen kontakt i så fall efteråt med förövaren, varför skrattade hen osv osv) sin grund i samhällets okunskap kring hur sexualbrottsoffer reagerar (frozen fright, överlevnadsinstinkt, det är ändå inte lönt att anmäla pga polisen lägger ned, skam, alla vänner vänder en ryggen, ingen tror på en, förövaren fortsätter att hota och trakassera utan rättsliga konsekvenser, kan anmäla en för förtal om man vågar berätta om vad förövaren har gjort (lukrativ business det där tydligen, men bara om man har snopp)).

Varför hon väntade med att anmäla? (Förresten tror jag att det var hennes vän som anmälde, inte hon själv om jag inte missminner mig?). Ja, ovanstående kanske kan ge svar på den frågan plus att han är en väl ansedd jurist med inflytelserika kontakter och kommer att sitta i olika tv-soffor med sin offerkofta och promota sin bok medan hon är "en otrovärdig hysterisk psyksjuk sköka med nakenbilder på sig själv" så hon har ju ingen chans (alla vet ju att "personer med psykisk störning, prostituerade, drogmissbrukare, personer med nakenbilder på sig, personer som har ljugit tidigare etc "kan inte våldtas" då de inte har någon trovärdighet. Det handlar oftast inte vad som egentligen hände på riktigt utan vem som har den bästa storyn och den bästa trovärdigheten och som övertygar alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om det var en våldtäkt varför väntade hon 2 veckor innan hon anmälde?
Citera
2021-03-31, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Ofta har just sådana frågor (Varför anmälde hen inte, varför gjorde hen inte motstånd, varför hade hen kontakt i så fall efteråt med förövaren, varför skrattade hen osv osv) sin grund i samhällets okunskap kring hur sexualbrottsoffer reagerar (frozen fright, överlevnadsinstinkt, det är ändå inte lönt att anmäla pga polisen lägger ned, skam, alla vänner vänder en ryggen, ingen tror på en, förövaren fortsätter att hota och trakassera utan rättsliga konsekvenser, kan anmäla en för förtal om man vågar berätta om vad förövaren har gjort (lukrativ business det där tydligen, men bara om man har snopp)).

Varför hon väntade med att anmäla? (Förresten tror jag att det var hennes vän som anmälde, inte hon själv om jag inte missminner mig?). Ja, ovanstående kanske kan ge svar på den frågan plus att han är en väl ansedd jurist med inflytelserika kontakter och kommer att sitta i olika tv-soffor med sin offerkofta och promota sin bok medan hon är "en otrovärdig hysterisk psyksjuk sköka med nakenbilder på sig själv" så hon har ju ingen chans (alla vet ju att "personer med psykisk störning, prostituerade, drogmissbrukare, personer med nakenbilder på sig, personer som har ljugit tidigare etc "kan inte våldtas" då de inte har någon trovärdighet. Det handlar oftast inte vad som egentligen hände på riktigt utan vem som har den bästa storyn och den bästa trovärdigheten och som övertygar alla andra.
Existerar fenomenet "falsk anklagelse" i din värld?
Citera
2021-03-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om det var en våldtäkt varför väntade hon 2 veckor innan hon anmälde?

Tydligen är det så att många våldtäkter aldrig anmäls överhuvudtaget.
Vissa väntar länge innan de anmäler.
Kan ha en mängd olika orsaker.
Citera
2021-03-31, 11:17
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
bla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla blabla bla bla, babbel babbel, bla bla

Har du läst ett enda inlägg i tråden innan du tycker saker?
Det finns ju massa information om just detta fall, och det som rör inblandade parter.

Kan du inte skapa en annan tråd om just vad som sker vid en våldtäkt?
Det kan ju helt enkelt vara så att du skriver i fel tråd, här verkar det inte begåtts några våldtäkter.
Citera
2021-03-31, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Tydligen är det så att många våldtäkter aldrig anmäls överhuvudtaget.
Vissa väntar länge innan de anmäler.
Kan ha en mängd olika orsaker.
Och vissa falskanmäler i hopp om skadestånd/ förstöra någons rykte.
Citera
2021-03-31, 11:20
Medlem
Mer.info.007s avatar
Att GL sjunker sig så lågt med att umgås med en psykostjej.
Citera
2021-03-31, 11:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Att GL sjunker sig så lågt med att umgås med en psykostjej.
Du får nog läsa på om psykos.
Citera
2021-03-31, 11:33
Medlem
[quote=Saklighettack|75307909]Ja så är det. Men det gäller ju alla. Om du anklagar mig för ett brott så kan det ha hänt även om bevis eller indicier inte finns. Men vilket samhälle vill du leva i? Ett där man utgår från att folk är oskyldiga tills motsatsen är bevisad eller tvärtom?[/Q. UOTE]
Jag undrar om detta att många tror att hon skulle vilja ha försäkringspengar som skadestånd efter våldtäkten. Är det utrett huruvida hon överhuvudtaget hade någon försäkring av något slag? Man har inte läst något om den saken. Kan ha mlssat förstås. Tråden är ju lång.
Citera
2021-03-31, 11:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Se att du inte kan svara på frågan du fick. Som vanligt.
Dessutom, varför skriver du att jag "kastar skit åt GL's håll"? Det stämmer ju inte.

Haha, jag tror de flesta är eniga om att du försvinner konstant med svansen mellan benen när du ska besvara sakliga frågor. Så kul att du uppmärksammar just detta. Ser inte någon anledning att jag ska ödsla min tid och spela spelet på ett trolls villkår.

Det är spännande att följa din projicering och hur din hjärna fungerar i sin helhet dock. Tack för det!

Låt oss vara eniga i en sak, EA är psykiskt störd och kommer inom kort bli inspärrad på hispan igen. Då blir det tvångsmedicinering och tvångströja till frukost istället för Lambertz mysiga snabel

Antagligen samlar GL information och bevis samt funderar på hur han bäst ska göra slag i saken just nu. Min personliga teori är att GL gör bäst i att först och främst krossa EA juridiskt, för att sedermera gå efter media för förtal.
Citera
2021-03-31, 11:37
Medlem
Houslers avatar
Synen på kvinnor är ofta det som styr uppfattningen om huruvida en kvinna har blivit våldtagen eller inte, såväl hos allmänheten som i rättssalen och polisen.

Okunskapen kring hur ett sexualbrottsoffer "ska" reagera och bete sig är stor både bland yrkesutövare och samhället i stort.

Frågor som

Varför sa hon inte nej (drogad, nersupen, sov, tjatades på, gränserna försköts, fem stycken läskiga killar mot en ensam tjej på en fest, föreställningen om att om man väl har gått med på det en lite bit får man inte längre säga nej eller avbryta, ja, vem vet?),

Varför gjorde hon inte motstånd (kanske frozen fright eller för att undvika att bli ännu mer skadad när det ligger någon betydligt starkare ovanpå en eller vid en gruppvåldtäkt, föreställningen om att har man väl tackat ja får man inte säga nej mitt i, ja, vem vet?),

Varför hade hon kontakt med förövaren efteråt (förstår inte själv att man har blivit utsatt för en våldtäkt, lägger skulden på sig själv, för att undvika hot och trakasserier, försöker förneka det och låtsas som om allt är normalt, ja, vem vet?),

Varför anmälde hon inte (inte lönt för att alla anmälningar läggs ned, blir bortstött av vänner, ingen tror på henne, ingen stöttar henne, hot och trakasserier från förövaren, repressalier, förnekelse, ja, vem vet?)

Med tanke på vad man själv har fått utstå (trakasserier, hot, tjat, cat calls, killar i grupp som kommenterar en och kollar på en när man går ensam och det är mörkt, blivit kallad hora, tafsanden, idiotkommentarer, sämre lön, sämre bemötande inom vården av olika män som av andra beskrivs som en hyvens kille, en gentleman, kungen, någon man kan lita på etc etc) så är jag benägen att tro att han mycket väl kan ha gjort det. Varför skulle han inte ha gjort det när det finns så många svin som är högt uppsatta, har ett inflytelserikt kontaktnätverk, vänner de vet håller en om ryggen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Men har du läst något om fallet? Eller litar du automatiskt/blint på anmälare baserat på vilket kön den tillhör? Vad tycker du tyder på att en våldtäkt inträffat? Såna som dig är det farligaste som finns för stackare som blir utsatta på riktigt.
Citera
2021-03-31, 11:38
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det jag inte riktigt begriper (eller det gör jag nog egentligen) är varför man väljer just detta fall, med denna kvinna, som ett slags martyr. När det är helt uppenbart att hon har en historik av falskanmälningar, fuskande med bevis & psykisk sjukdom.

Det måste finnas hundratals fall som vore mer tacksamma om man vill driva en feministisk linje i våldtäktsfrågan.

Egentligen handlar det nog om att en liten grupp kvinnor, som ligger med visaren bottnad på galenhetsmätaren, känner igen en galenhetskollega & måste då snabbt kasta sig in i clownbilen för att ta sig till den inbillade fronten i det inbillade könskriget.

Du ligger nog närmare sanningen än du tror.

EA har tidigare ingått i en grupp kvinnor som bejakar subkulturen "pro-ana", dvs de som upphöjer anorexin till en livsstil, postar bilder på skelettkvinnor som inspiration, grupphetsar varandra till att inte äta, att hetsäta och kräkas och så vidare. De normaliserar ett livshotande självskadebeteende och upphöjer det till eftersträvansvärt.

Egentligen är detta samma sak: psykiskt störda kvinnor som samlas kring ett självskadebeteende, hävdar att det inte alls rör sig om ett självskadebeteende utan att kvinnan har "rätt" att bete sig "ickenormativt", och sedan hysteriskt försvarar självskadebeteendet.

Extra bittert är att de skyller sina beteenden på "normer" och "män", när det egentligen handlar om kvinnor som hetsar och triggar varandra utan anledning -- i EAs fall blev hon märkbart bättre och mer normalviktig när hon träffade LF. När hon fick en stabil, kärleksfull relation och kom långt bort från sina tokiga tjejkompisar blev hon omedelbart bättre.

Vad jag bara blir mer och mer säker på är att avvecklandet av dårhusen egentligen var det värsta som hänt Sverige, tillsammans med att en hel del beteenden inom psykiatrin överfördes från "galenskap" till "behandlingsbart" eller till och med "normalt". I gamla tider hade nämligen alla dessa dårar suttit inspärrade. Nu styr de samhället, genom sina hysteriska skrik.
Citera
2021-03-31, 11:39
Medlem
Houslers avatar
Undersökningar visar att falska våldtäktsanklagelser utgör kanske 5 % av alla anklagelser. Tänk då på alla som inte anmäler. Det är tydligen mer upprörande att det finns falska våldtäktsanklagelser än att kvinnor våldtas och det i princip aldrig får några rättsliga konsekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Existerar fenomenet "falsk anklagelse" i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in