Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Jag tror att GL är oskyldig, att det han säger stämmer. Men det jag saknar är ett uttalande från honom själv att han trots att förundersökningen läggs ner mycket väl kan vara skydlig. Jag utgår ifrån att det är det hans bok handlar om, att han trots förundersökningens nedläggning mycket väl kan vara skyldig. Varför påpekar han inte detta med eftertryck?
Han har nog gjort saker som kan framställa honom som lite creepy/snuskgubbe, men inte våldtagit henne.
Han visste hela tiden hur han skulle agera under förundersökningen, att motvilligt berätta alla sanna detaljer istället för att blåneka till precis allt, utan enbart neka själva våldtäkten. Den osunda och kanske lite perversa far-dotter relationen skadar hans rykte, men hellre ta det och hålla sig till sanningen, så man inte väver in sig i massa onödiga lögner bara för att rädda hedern när man vet att man i grunden är oskyldig.
Den tidigare juristen som EA anmälde för våldtäkt agerade på samma sätt, han medgav att de hade haft sex men att hon var med på det.
Det är ju så här EA opererar, genom falskhet och list så lurar hon in sitt offer i sitt näste. Hon är giftig rakt av, och fullständigt livsfarlig.