2021-03-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ptja, avseende utvalda delar ja, som exempelvis anmälarens identitet, men resten av innehållet behöver inte förbli sekretessbelagt.
Jag visste inte att anmälares identitet är dold?
Citera
2021-03-23, 20:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det någon här som är 100% säker på vem "brottsoffret" är?
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tänkte på den här tjejen som tidigare skulle ha varit offret. Alltså den bruden som Göran doppade sin gamla gubbkorv i.

Vet ens någon här vem bruden är?

Hur kan hon tidigare haft 2 nedlagda utredningar och varit bland kändisar och ingen har koll på vem hon är här?

Alla vet vem hon är.

Och Göran Lambertz råkade till och med säga hennes namn idag. Vilket borde slå bort det sista tvivlet (om det fanns något kvar).
Citera
2021-03-23, 20:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det här vet nog GL hur han skall vrida runt. Vi pratar om en person som varit en av Sveriges högsta jurister. Genom den aktuella stämningen mot staten eller ett åtal om bevisförvanskning och falsk tillvitelse lär mycket bli offentligt.

På något sätt så tror jag GL vill tvätta denna byk offentligt.

Gissar att EA nog får flytta in på Säter när GL är klar med henne.

Det låter rimligt då Lambertz har någon störning som gör att han gärna går all in i det han driver och aldrig ger upp. Som pensionär har han också tid för detta och njuter av att synas och höras, kombinera det med kompetens och förmodligen en del användbara kontakter också (trots TQ-manin). Detta kan bli roligt, hoppas på Lambertz här även om han har sig själv att skylla.
Citera
2021-03-23, 20:22
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tror att GL är oskyldig, att det han säger stämmer. Men det jag saknar är ett uttalande från honom själv att han trots att förundersökningen läggs ner mycket väl kan vara skydlig. Jag utgår ifrån att det är det hans bok handlar om, att han trots förundersökningens nedläggning mycket väl kan vara skyldig. Varför påpekar han inte detta med eftertryck?

Han har nog gjort saker som kan framställa honom som lite creepy/snuskgubbe, men inte våldtagit henne.

Han visste hela tiden hur han skulle agera under förundersökningen, att motvilligt berätta alla sanna detaljer istället för att blåneka till precis allt, utan enbart neka själva våldtäkten. Den osunda och kanske lite perversa far-dotter relationen skadar hans rykte, men hellre ta det och hålla sig till sanningen, så man inte väver in sig i massa onödiga lögner bara för att rädda hedern när man vet att man i grunden är oskyldig.

Den tidigare juristen som EA anmälde för våldtäkt agerade på samma sätt, han medgav att de hade haft sex men att hon var med på det.

Det är ju så här EA opererar, genom falskhet och list så lurar hon in sitt offer i sitt näste. Hon är giftig rakt av, och fullständigt livsfarlig.
Citera
2021-03-23, 20:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Jag visste inte att anmälares identitet är dold?

Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, men vad jag menar är att målsägandens identitet för det mesta är sekretessbelagd när det kommer till dokumentation rörande sexualbrott. Resten av dokumentationen behöver dock inte vara sekretessbelagd.
Citera
2021-03-23, 20:25
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det var ju Lambertz som var i beroendeställning då han inte kunde stå emot ung fitta.

Snälla säg att du är advokat

F.ö
Jag vet att han är änkling. Men som jag uppfattade honom på presskonferensen har han en partner. Som han var otrogen mot. Hon kanske firade med barn eller barnbarn från tidigare förhållande iof.. annars skumt att han var ensam med ung sexbomb på julen. En planerad date?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-03-23 kl. 20:31.
Citera
2021-03-23, 20:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
I ett sådant här relativt banalt fall, där ord står mot ord, där inget våld tycks ha förekommit, och där personerna bor på skilda adresser, varför anser åklagaren att häktning är nödvändig under förundersökningens gång? Borde inte denna kunnat skötas ändå och vara färdig efter någon vecka? Hur är det i andra europeiska länder?

En högst berättigad fråga, inte minst när han ändå varit fri i tre månader efter att anklagelsen kom in. Om de ville säkra eventuell bevisning i hans hem kunde de gjort en husrannsakan.

Det verkliga motivet till häktning här är nog att fitt-åklagare vill att den misstänkte ska få sitta i häktet som straff även om de inte kan dömas pga att bevis saknas. En av EA's tidigare offer fick ju sitta över 7 månader trots att han var oskyldig.
Citera
2021-03-23, 20:28
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Något som alla kvinnor bör utgå från är att män vill knulla, rent genetiskt. Det är en inbyggd instinkt att vilja knulla en kvinna! Kvinnan har inte det drivet och kan inte begripa detta.

Sen försöker alla så fint att släta över detta, men de naturliga drifterna går inte att radera, även om många, för att inte säga de flesta, svenska män är kuklösa och till synes frigida och gärna står i köket och bakar som något jävla fruntimmer. Detta utnyttjar så klart sluga kvinnor, tänkande varelser som de är, men det är en annan fråga.

Oavsett bör ju kvinnor ta med detta i beräkningen när de frivilligt går hem till en ensam man, och då menar jag inte att de tar med i beräkningen att de kommer, eller kan, bli våldtagna, utan snarare att mannen i regel vill ha fitta. De allra flesta män kan kontrollera den här driften naturligtvis och våldtar inte till höger och vänster, men driften finns där. Och får de minsta chansen till att lagligt knulla tar de den chansen om kvinnan faller de i smaken.

Kvinnan vet ju egentligen detta, så det är dumt att skriva det, men de låtsas, inte inte annat, som om de INTE förstod detta självklara faktum.

Utan mannens sexualdrift hade ju inte mänskligheten funnits överhuvudtaget. Människan hade dött ut illa kvickt.
Citera
2021-03-23, 20:29
Medlem
lasternassummas avatar
Presskonferens i Göran Lambertz trädgård, 2021-03-23, kl 17:00
I dag fick Göran Lambertz tillfälle att ge sin version av vad som hände på julaftonen.

GL om vad som hände på julaftonen:
«Så blev det framemot midnatt så att vi hamnade med en sista drink i kökssoffan och då så blev hon lite klängig och så där. Och jag upptäckte att hon kanske vill någonting som vi absolut inte borde. Men då var jag för svag i köttet och i anden och vi gick upp på övervåningen till sovrummet och hade samlag.»
Lambertz har också polisanmält kvinnan som anmälde honom för våldtäkt.

GL om häktningen och kritik mot rättssytemet:
«Det här var en speciell upplevelse för mig. Jag fick besked i dag klockan två. Jag skulle få komma ut. Då har jag suttit anhållen och häktad i sammanlagt fjorton och en halv dag eller nåt sådant där. Nästan femton dagar. Och, jag är mest arg och besviken efter det här. Jag är arg och besviken på vårt rättssystem efter det här. Jag är arg och besviken på vårt rättsystem när det gäller förundersökningar och jag har skickat in en stämningsansökan till Stockholms tingsrätt för att försöka få bättre ordning på förundersökningarna. Hur polis och åklagare jobbar. Jag anser att det har varit på tok för dåligt och att den som är i min position inte har den rättssäkerhet och behandlas likvärdigt med målsäganden. Så som det borde vara. Jag kritiserade det här för fjorton år sedan. Det var precis så här upptäckte jag. Och nu har jag fått uppleva det inpå bara skinnet själv.

Jag skäms tillräckligt mycket för den här händelsen för att vara ledsen för den. Och jag skäms för att jag var otrogen mot min kvinna. Och jag skäms för att jag blev så berusat att jag inte kunde stå emot den frestelse som det innebar när hon var här på julafton den här tjejen som jag hade tagtit hand om försökt hjälpa. Hon var så ensam i världen.
Vi kanske inte ska prata alltför mycket om henne. Det kan bli lite integritets-jobbigt kanske, men sen på ett eller annat sätt så luade hon mig. Jag skäms för att jag var låttlurad också och det är mycket att skämmas för. Men jag har som sagt stämt staten för att, även om man är lättlurad så får inte rättssytemet vara så lättlurat som man var i det här fallet.»
Citera
2021-03-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En högst berättigad fråga, inte minst när han ändå varit fri i tre månader efter att anklagelsen kom in. Om de ville säkra eventuell bevisning i hans hem kunde de gjort en husrannsakan.

Det verkliga motivet till häktning här är nog att fitt-åklagare vill att den misstänkte ska få sitta i häktet som straff även om de inte kan dömas pga att bevis saknas. En av EA's tidigare offer fick ju sitta över 7 månader trots att han var oskyldig.

Jag hade fan mördat den där slynan om jag satt i hans situation.
Citera
2021-03-23, 20:31
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Kan GL nu ta tillbaka sitt vittnesmål/yttrande han lämna i ELs förtalsärende?

Journalisterna frågade om det idag, men det ville inte GL göra. Han förklarade med att han fortfarande tycker att en kvinna som anmält våldtäkt har rätt att framföra det offentligt utan att drabbas av åtal för förtal.

Det lät lite också som att GL skulle inte ha något emot att EA tog bladet från munnen. Men jag gissar att hon vill nog helst glömma detta.
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-23 kl. 20:33.
Citera
2021-03-23, 20:32
Medlem
LeeVans avatar
Det ser ut som att det kan finnas DNA-bevis här - som helt klart talar till till Lambertz fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in